Mongolian Renault 19 (now with scenic photos!)
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
De ouders van mijn vrouw hebben in 2012 een R19 Chamade 1.7 (type L53B) in Mongolië 'gekregen' - een Duitse wagen die daar met de Mongol Rally heen is gereden. Nu doet de stuurbekrachtiging het niet meer, en zoeken we dus het hele systeem om te vervangen. Nieuw is 5x zo duur als de auto zelf... Zijn er naast de RTC Markt (waar de ad al staat) nog andere middelen om 2ehands onderdelen te vinden? En wat is de échte naam voor zoiets (het hele systeem van wiel tot wiel)? Ik ben een beetje uit de Nederlandse running...
[img]http://imageshack.us/a/img507/8798/dsc01607rs.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img163/5272/dsc01603x.jpg[/img]
Edit: in juli 2015 was ik er eindelijk zelf, en heb ik alle details opgeschreven zodat ik onderdelen kan vinden. Want, hij rijdt nog steeds niet...
Chassis nummer:
VF1L53B0508707771
Identificatie plaatje:
VF1L53B05
08707771
L53B
23 120 03C
BJ 608 E2
D031983
Motor:
F3N L 7 40/
Versnellingsbak:
JB3028
D753550
[img]http://i.imgur.com/jLbg5fj.jpg[/img]
[img]http://i.imgur.com/DbMdAf4.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img507/8798/dsc01607rs.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img163/5272/dsc01603x.jpg[/img]
Edit: in juli 2015 was ik er eindelijk zelf, en heb ik alle details opgeschreven zodat ik onderdelen kan vinden. Want, hij rijdt nog steeds niet...
Chassis nummer:
VF1L53B0508707771
Identificatie plaatje:
VF1L53B05
08707771
L53B
23 120 03C
BJ 608 E2
D031983
Motor:
F3N L 7 40/
Versnellingsbak:
JB3028
D753550
[img]http://i.imgur.com/jLbg5fj.jpg[/img]
[img]http://i.imgur.com/DbMdAf4.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Joost (DoubleYou) op do 30 jul 2015 1:56, 4 keer totaal gewijzigd.
Hey Dubbelfris 
ombouwen kan maar is ongeloofelijk veel werk, importeren? naar waar nederland??
dan kunnen vast veel mensen helpen, maar naar mongolie? denk er geen 1
Die r19, op de sloop een onbekrachtigd huis zoeken van een andere of ook een r19 en die samen met het laatste deel van de stuurhuis overzetten.. daar moeten vast genoeg van zijn, Maar het is vast je pomp die niet meer goed is. Daar kan vast een "Mongool" wel iets op vinden. pomp is pomp, en die kan vast wel pasgemaakt worden van een andere auto

ombouwen kan maar is ongeloofelijk veel werk, importeren? naar waar nederland??

Die r19, op de sloop een onbekrachtigd huis zoeken van een andere of ook een r19 en die samen met het laatste deel van de stuurhuis overzetten.. daar moeten vast genoeg van zijn, Maar het is vast je pomp die niet meer goed is. Daar kan vast een "Mongool" wel iets op vinden. pomp is pomp, en die kan vast wel pasgemaakt worden van een andere auto

Andere bron: http://www.onderdelenlijn.nl Daar kun je in de voorraad kijken en op merk/type/soort onderdeel selecteren. Ja vindt dan een lijst van alle demontagebedrijven in NL, die jouw onderdeel op voorraad hebben.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Hee Joost..... 

Whehe kijk daar issie weer.... Waar zit je in Australië btw?
Voor een GTT importeren, dan zou ik gewoon een Engelse proberen te scoren of gewoon het ombouwen zo laten.
Vriend van me rijd al 1,5 jaar dagelijks (40k per jaar) met een rechtsgestuurde auto hier in NL, met een grijpertje stopt ie het pasje van z'n werk in de boom en voor de rest heeft ie er geen problemen mee.
Dus why bother.. ik heb destijds in Oz ook bijna een linksgestuurd barrel gekocht, puur omdat ie zo lekker cheap was
Voor een GTT importeren, dan zou ik gewoon een Engelse proberen te scoren of gewoon het ombouwen zo laten.
Vriend van me rijd al 1,5 jaar dagelijks (40k per jaar) met een rechtsgestuurde auto hier in NL, met een grijpertje stopt ie het pasje van z'n werk in de boom en voor de rest heeft ie er geen problemen mee.
Dus why bother.. ik heb destijds in Oz ook bijna een linksgestuurd barrel gekocht, puur omdat ie zo lekker cheap was

-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Welkom terug 

Ah ik zie het trouwens al, je zit in Melbourne, welke wijk? En watvoor werk doe je daar?
Toch even zeggen dat ik respect heb voor hoe je door 't leven gaat.
Alleen zou ik die Reno meuk toch eens loslaten hehe
Toch even zeggen dat ik respect heb voor hoe je door 't leven gaat.

Alleen zou ik die Reno meuk toch eens loslaten hehe

-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Ik zit in Glen Waverley daar, maar na februari verhuizen we vast naar een andere wijk. Ik heb mijn PhD nog niet af (nog 1.5 jaar), maar ben tegelijkertijd in de constructie-industrie bezig met diagnostische systemen (erg specialistisch, en in hetzelfde gebied als mijn PhD).
Tja, eenmaal een GTT ervaren, altijd willen behouden...
Tja, eenmaal een GTT ervaren, altijd willen behouden...
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Uitzicht van de zee, of de snelweg? D'r is niet zo veel te zien daar...
Ik herinner me nog wel dat ik eigenlijk deze foto moest posten...
[img]http://img694.imageshack.us/img694/8018/img0900ju.jpg[/img]
Ik herinner me nog wel dat ik eigenlijk deze foto moest posten...
[img]http://img694.imageshack.us/img694/8018/img0900ju.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Even een kleine pauze tussendoor..... 

-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Ik heb nog wel een goede pomp liggen (van een 1.8, is dezelfde pomp).
Mag je voor een tientje meenemen, vaatje heb ik er ook nog wel bij.
Mag je voor een tientje meenemen, vaatje heb ik er ook nog wel bij.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Hij heeft toch altijd pauze.Jochem de Haas schreef:Even een kleine pauze tussendoor.....
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Leuk verhaal Joost, succes met de onderdelen. En inderdaad, zoals Steven zegt: zijn er geen makkelijkere opties om een klein snel bakkie te rijden? Zoals een Corolla turbo? Of een Yaris turbo?
Natuurlijk snap ik je liefde voor Renault, dat terzijde. Dat kun je niet goedmaken met een Japans ding.
Ps.
Wat zeg je ervan Steve, gaan we ook naar Australie emigreren? Vast wel vraag naar Nederlandse arbeidskrachten
Natuurlijk snap ik je liefde voor Renault, dat terzijde. Dat kun je niet goedmaken met een Japans ding.
Ps.
Wat zeg je ervan Steve, gaan we ook naar Australie emigreren? Vast wel vraag naar Nederlandse arbeidskrachten

- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Welcome back!! 

-
- Berichten: 750
- Lid geworden op: zo 18 jun 2006 11:45
- Car: R5 Alpine Turbo
- Locatie: België
welkom terug Joost! Best lang geleden man 

5 Alpine Turbo
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Misschien moet ik dit topic verplaatsen naar het "projecten" forum?
Want ik heb een vraagje over de Mongoolse auto. We hebben het stuurhuis gekocht, maar voor de zekerheid willen we ook de stuurbekrachtigingspomp naar Mongolië sturen, voor het geval dat die kapot is (want ook die kunnen ze daar niet krijgen).
Helaas hebben we geen foto van het motorplaatje gemaakt... Dus kent iemand deze motor? Op de auto's zijkant staat 1.8 - maar ik weet dus niet of het een F2P of F3P is (ik denk niet dat het een F7P 16V is). De auto is in ieder geval een Duitse Chamade, dat weten we wel...
Zijn die pompen met de motoren uitwisselbaar? En zo ja, heeft iemand die?
Want ik heb een vraagje over de Mongoolse auto. We hebben het stuurhuis gekocht, maar voor de zekerheid willen we ook de stuurbekrachtigingspomp naar Mongolië sturen, voor het geval dat die kapot is (want ook die kunnen ze daar niet krijgen).
Helaas hebben we geen foto van het motorplaatje gemaakt... Dus kent iemand deze motor? Op de auto's zijkant staat 1.8 - maar ik weet dus niet of het een F2P of F3P is (ik denk niet dat het een F7P 16V is). De auto is in ieder geval een Duitse Chamade, dat weten we wel...
Zijn die pompen met de motoren uitwisselbaar? En zo ja, heeft iemand die?
Laatst gewijzigd door Joost (DoubleYou) op zo 5 jul 2015 9:46, 1 keer totaal gewijzigd.
'T is iig 100% Geen 1.8 16v
De 1.8 heeft 2 type's:
L53Y F3P
L538 F3P
Volgens de Hbase hebben de 1.7 8v, 1.8 8v ,1.9D en de 1.9TD allemaal de zelfde stuur bekrachtiging pomp.
De onderstaande motortype's zouden allemaal de zelfde pomp moeten hebben:
Mot.F2N
Mot.F3N
Mot.F3P
Mot.F8Q
Foto van motorplaatje of pomp zou wat meer duidelijkheid geven


De 1.8 heeft 2 type's:
L53Y F3P
L538 F3P
Volgens de Hbase hebben de 1.7 8v, 1.8 8v ,1.9D en de 1.9TD allemaal de zelfde stuur bekrachtiging pomp.
De onderstaande motortype's zouden allemaal de zelfde pomp moeten hebben:
Mot.F2N
Mot.F3N
Mot.F3P
Mot.F8Q
Foto van motorplaatje of pomp zou wat meer duidelijkheid geven

-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Thanks! Dat maakt het wat makkelijker om de pomp te vinden dan, dat is wel handig.
Het carosserieplaatje zegt dat het L53B is, maar daar staat natuurlijk geen motortype op.Florus schreef:De 1.8 heeft 2 type's:
L53Y F3P
L538 F3P
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Ok, we zijn ondertussen weer terug in Australië, maar we hebben 2 stuurhuizen gekocht (met alle slangen eraan, altijd handig), en die hebben we naar Mongolië gestuurd (waar het is aangekomen). Nog niet gehoord of de auto weer rijdt - maar uit verhalen bleek inderdaad het stuurhuis lek te zijn en niet de pomp, want er zat wel oliedruk op.
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Allereerst, mag dit topic verplaatst worden naar het projecten forum?
Ten tweede, binnenkort gaan we weer naar Mongolië (volgende week), en de auto staat daar nog steeds. Het stuurhuis dat we 2 jaar geleden hebben gekocht is er in gezet en werkt, maar nu kunnen ze zelfs niet eens aan iets simpels als remblokken komen. Dus, die nemen we volgende week mee. En hopelijk kan ik er dan ook mee rijden daar...
Ten tweede, binnenkort gaan we weer naar Mongolië (volgende week), en de auto staat daar nog steeds. Het stuurhuis dat we 2 jaar geleden hebben gekocht is er in gezet en werkt, maar nu kunnen ze zelfs niet eens aan iets simpels als remblokken komen. Dus, die nemen we volgende week mee. En hopelijk kan ik er dan ook mee rijden daar...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
FS1 schreef:goed dat het werktik heb nog wel blokken liggen, amper gebruikt, die je zo mag komen halen indien nodig
"komen halen: zegt 'ie


Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Heh, dat willen wij ook. Maar misschien dan in een wat luxere auto dan de regels voorschrijven (een camper misschien, en dan ook de tijd nemen voor de landen onderweg).DennisT schreef:Meedoen met de Mongol Rally staat ook nog ergens op mijn to-do lijstje
Nou, ik ben nu wel even in Nederland, maar ook het halen is redelijk prijzig (vanwege benzinekosten hier...). Maar, ze worden opgestuurd, dus ik ben blij!Erik Olijnsma schreef:"komen halen: zegt 'ie![]()
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Ik ben nu alweer een tijdje in Mongolië, maar had niet de mogelijkheid naar de auto te gaan. Hij staat namelijk bij een vriend van de broer van mijn vrouw, en dus kon ik er pas een aantal dagen geleden zelf heen. De blokken zijn hier inderdaad, maar er is meer nodig...
In ieder geval heb ik alle details opgeschreven en wat fotos gemaakt, zodat ik de juiste onderdelen kan vinden. Want, hij rijdt nog steeds niet... Nouja, rijden kan hij wel, het stoppen is alleen wat moeilijker...
Hij staat er nog steeds bij zoals hij in 2012 was... maar hij is wel af en toe gestart zodat de motor niet vast komt te zitten. De auto heeft nieuwe boegies, boegie kabels van een of andere Koreaanse auto, en een dynamo van een Hyundai. Maar, voor de remmen konden ze niets vinden dat zou passen.
Helaas zijn het de remcylinders voor die niet werken. Daarnaast is de ontluchtingsnippel van de remklauw links voor niet meer aanwezig (afgebroken), en zitten er groeven in de remschijf. De remmen achter werken wel goed, dus het is niet de hoofdremcylinder. Maar ja, ik heb dus alleen de remblokken meegenomen... Dus, ik zoek de remschijven en remklauwen. Mag tweedehands zijn, en we hebben kennissen in België die, als ze naar Mongolië gaan, het mee kunnen nemen. Heeft iemand dit?
Oh, als iemand toevallig ook een rechter knipperlicht heeft, kan ik die ook fixen. En misschien de kofferbak plastic, maar da's nogal groot (zie fotos)...
De volgende zijn alles wat ik van de auto kon vinden, en ook een setje fotos hoe de auto er nu bij staat.
Chassis nummer:
VF1L53B0508707771
Identificatie plaatje:
VF1L53B05
08707771
L53B
23 120 03C
BJ 608 E2
D031983
Motor:
F3N L 7 40/
Versnellingsbak:
JB3028
D753550
[img]http://i.imgur.com/jLbg5fj.jpg[/img]
[img]http://i.imgur.com/DbMdAf4.jpg[/img]
[img]http://i.imgur.com/NkNEFNY.jpg[/img]
[img]http://i.imgur.com/RikkgIu.jpg[/img]
[img]http://i.imgur.com/OxQXT1B.jpg[/img]
[img]http://i.imgur.com/smqrBcd.jpg[/img]
[img]http://i.imgur.com/kMesEtb.jpg[/img]
[img]http://i.imgur.com/trClqAk.jpg[/img]
Remklauw met de afgebroken ontluchtingsnippel:
[img]http://i.imgur.com/ZntVNVT.jpg[/img]
In ieder geval heb ik alle details opgeschreven en wat fotos gemaakt, zodat ik de juiste onderdelen kan vinden. Want, hij rijdt nog steeds niet... Nouja, rijden kan hij wel, het stoppen is alleen wat moeilijker...
Hij staat er nog steeds bij zoals hij in 2012 was... maar hij is wel af en toe gestart zodat de motor niet vast komt te zitten. De auto heeft nieuwe boegies, boegie kabels van een of andere Koreaanse auto, en een dynamo van een Hyundai. Maar, voor de remmen konden ze niets vinden dat zou passen.
Helaas zijn het de remcylinders voor die niet werken. Daarnaast is de ontluchtingsnippel van de remklauw links voor niet meer aanwezig (afgebroken), en zitten er groeven in de remschijf. De remmen achter werken wel goed, dus het is niet de hoofdremcylinder. Maar ja, ik heb dus alleen de remblokken meegenomen... Dus, ik zoek de remschijven en remklauwen. Mag tweedehands zijn, en we hebben kennissen in België die, als ze naar Mongolië gaan, het mee kunnen nemen. Heeft iemand dit?
Oh, als iemand toevallig ook een rechter knipperlicht heeft, kan ik die ook fixen. En misschien de kofferbak plastic, maar da's nogal groot (zie fotos)...
De volgende zijn alles wat ik van de auto kon vinden, en ook een setje fotos hoe de auto er nu bij staat.
Chassis nummer:
VF1L53B0508707771
Identificatie plaatje:
VF1L53B05
08707771
L53B
23 120 03C
BJ 608 E2
D031983
Motor:
F3N L 7 40/
Versnellingsbak:
JB3028
D753550
[img]http://i.imgur.com/jLbg5fj.jpg[/img]
[img]http://i.imgur.com/DbMdAf4.jpg[/img]
[img]http://i.imgur.com/NkNEFNY.jpg[/img]
[img]http://i.imgur.com/RikkgIu.jpg[/img]
[img]http://i.imgur.com/OxQXT1B.jpg[/img]
[img]http://i.imgur.com/smqrBcd.jpg[/img]
[img]http://i.imgur.com/kMesEtb.jpg[/img]
[img]http://i.imgur.com/trClqAk.jpg[/img]
Remklauw met de afgebroken ontluchtingsnippel:
[img]http://i.imgur.com/ZntVNVT.jpg[/img]
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Renault is niet zo gangbaar begrijp ik, dezelfde klauwen zitten ook op diverse uitvoeringen van de citroen ZX en de dacia logan + Sandero, misschien is dat gangbaarder?
(Twingo, 5GTT, 21 en nog een heleboel renault gebruiken ze ook maar goed dat helpt niet als er geen renault te vinden is).
De 205 GTI heeft ze ook maar dat is vast ook niet gangbaar. Klauwen van een 307 hdi passen ook zonder aanpassingen maar goed dan heb je ook de schijven nodig en 15" velgen.
(zie op wat verkoop sites via google dat er wel wat peugeot te koop staat 2e hands). En anders wordt het creatief denk ik, steek en offset van de klauwen meten en kijken of je wat kan vinden wat past van iets
wat wel makkelijk te vinden is
ik zie dat japanners erg populair zijn trouwens, misschien iets van nissan wat past.
Ik heb trouwens nog twee remklauwen liggen (in goede staat), mogelijk de schijven ook nog, moet ik wel even zoeken op de zolder v/d garage.
Die mag je zo hebben wat mij betreft, woon alleen niet dicht bij België.
(Twingo, 5GTT, 21 en nog een heleboel renault gebruiken ze ook maar goed dat helpt niet als er geen renault te vinden is).
De 205 GTI heeft ze ook maar dat is vast ook niet gangbaar. Klauwen van een 307 hdi passen ook zonder aanpassingen maar goed dan heb je ook de schijven nodig en 15" velgen.
(zie op wat verkoop sites via google dat er wel wat peugeot te koop staat 2e hands). En anders wordt het creatief denk ik, steek en offset van de klauwen meten en kijken of je wat kan vinden wat past van iets
wat wel makkelijk te vinden is

Ik heb trouwens nog twee remklauwen liggen (in goede staat), mogelijk de schijven ook nog, moet ik wel even zoeken op de zolder v/d garage.
Die mag je zo hebben wat mij betreft, woon alleen niet dicht bij België.
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Volgens mij zijn de enige Renaults in Mongolië de wagens die via een Mongol rally hierheen zijn gekomen. Fiat ook trouwens, ik zag laatst een Fiat Panda door het platteland rijden, een raar gezicht eigenlijk.
Behalve het dure Europese segment voor de rijken, het enige Europese goedkopere spul is Volkswagen, maar dat past natuurlijk niet. Geen enkel Frans merk heeft zich nog aan de Mongoolse markt gewaagd. Nissan is hier wel inderdaad, maar niet zó veel. Ik zou eens kunnen navragen of ze Nissan hebben geprobeerd. Ze zijn hier best creatief en kunnen dingen leuk in elkaar beunen, dus wie weet kan het. Oudere' auto's (van voor 2001) komen überhaupt heel erg weinig voor, en autos die uit Europa komen binnenrijden worden door de overheid geweigerd (ze mogen wel door Mongolië, maar kunnen geen kenteken meer krijgen tenzij je veel geld hebt).
Trouwens, kan jij Mongoolse verkoopsites lezen en Peugeot vinden? Dat moet je me dan maar even leren...!
Behalve het dure Europese segment voor de rijken, het enige Europese goedkopere spul is Volkswagen, maar dat past natuurlijk niet. Geen enkel Frans merk heeft zich nog aan de Mongoolse markt gewaagd. Nissan is hier wel inderdaad, maar niet zó veel. Ik zou eens kunnen navragen of ze Nissan hebben geprobeerd. Ze zijn hier best creatief en kunnen dingen leuk in elkaar beunen, dus wie weet kan het. Oudere' auto's (van voor 2001) komen überhaupt heel erg weinig voor, en autos die uit Europa komen binnenrijden worden door de overheid geweigerd (ze mogen wel door Mongolië, maar kunnen geen kenteken meer krijgen tenzij je veel geld hebt).
Trouwens, kan jij Mongoolse verkoopsites lezen en Peugeot vinden? Dat moet je me dan maar even leren...!
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Wel leuk om te lezen allemaal
mooi land ook zeker?
creatief zijn is denk ik wel de kortste klap, wat bij een 19 niet zo moeilijk moet zijn, het zit allemaal heel eenvoudig in elkaar.
In principe zou je zelfs met een klauw die dezelfde steek heeft al een heel eind moeten komen, de offset kun je vaak nog wel halen met wat ringen of juist wat frezen afhankelijk welke kant het niet klopt.
Remmerij van een clio 2 is met een adapter (als ze beetje metaal kunnen bewerken kun je dat zo maken) ook op de 19 te maken, maar daar ben je denk ik wel bekend mee.
Dat zit ook weer op een aantal nissan modellen dus dat zou nog wel een kans hebben. Hoeft natuurlijk geen RS remmerij te zijn.
Anders gewoon kijken welke klauwen eventueel met een adapter pas te maken zijn. Toyota komt wel heel voor lees ik? die hebben ook vaak 4x100, dus mocht je een klauw vinden die past maar in b.v. 15" moet dan gaat dat ook wel lukken.
(voor het idee, met andere klauwen die je wel kan vinden moet vast ook wel iets te vogelen zijn
[img]http://ekehaar.duckdns.org/images/r19r/09.jpg[/img]
)
Ik had deze gevonden:
http://www.sbtjapan.com/recommended/mongolia
Ulaanbataar is de hoofdstad volgens mij?
Deze was nog wel te lezen


creatief zijn is denk ik wel de kortste klap, wat bij een 19 niet zo moeilijk moet zijn, het zit allemaal heel eenvoudig in elkaar.
In principe zou je zelfs met een klauw die dezelfde steek heeft al een heel eind moeten komen, de offset kun je vaak nog wel halen met wat ringen of juist wat frezen afhankelijk welke kant het niet klopt.
Remmerij van een clio 2 is met een adapter (als ze beetje metaal kunnen bewerken kun je dat zo maken) ook op de 19 te maken, maar daar ben je denk ik wel bekend mee.
Dat zit ook weer op een aantal nissan modellen dus dat zou nog wel een kans hebben. Hoeft natuurlijk geen RS remmerij te zijn.
Anders gewoon kijken welke klauwen eventueel met een adapter pas te maken zijn. Toyota komt wel heel voor lees ik? die hebben ook vaak 4x100, dus mocht je een klauw vinden die past maar in b.v. 15" moet dan gaat dat ook wel lukken.
(voor het idee, met andere klauwen die je wel kan vinden moet vast ook wel iets te vogelen zijn
[img]http://ekehaar.duckdns.org/images/r19r/09.jpg[/img]
)
Ik had deze gevonden:
http://www.sbtjapan.com/recommended/mongolia
Ulaanbataar is de hoofdstad volgens mij?
Deze was nog wel te lezen


-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Mongolië is zeker een mooi land! Ulaanbaatar is de hoofdstad inderdaad, en ik ben natuurlijk niet zo slim geweest om ook even te laten zien hoe het land er uit ziet... Dus hierbij wat fotos van Mongolië en Ulaanbaatar.
Die website is interessant, een Japanse exporteur die gelinkt is met een Mongoolse importeur. Alle autos staan bij 'locatie' nog in Japan, dus blijkbaar moet iemand die eerst in Mongolië kopen en dan kunnen ze naar Ulaanbaatar komen. Ik kan in de dropdown list trouwens ook Nederland of Australië kiezen, dus ze kunnen overal heen (alleen hebben ze geen importeur in Nederland of Australië, dus moet je het zelf doen). Japan is wel rechtsgestuurd, dus naar Nederland sturen werkt niet. Maar wie weet, Australië, kan misschien wel...
Countryside transport:
[img]http://doubleyoudigital.nl/gallery/Trav ... G_6812.jpg[/img]
Mongolian flag:
[img]http://doubleyoudigital.nl/gallery/Trav ... G_6824.jpg[/img]
Outskirts of Ulaanbaatar:
[img]http://doubleyoudigital.nl/gallery/Trav ... G_6856.jpg[/img]
View towards Ulaanbaatar:
[img]http://doubleyoudigital.nl/gallery/Trav ... G_6893.jpg[/img]
Bridge arch:
[img]http://doubleyoudigital.nl/gallery/Trav ... G_6905.jpg[/img]
Railway crossing:
[img]http://doubleyoudigital.nl/gallery/Trav ... G_6957.jpg[/img]
Countryside living:
[img]http://doubleyoudigital.nl/gallery/Trav ... G_6985.jpg[/img]
Countryside road:
[img]http://doubleyoudigital.nl/gallery/Trav ... G_7000.jpg[/img]
Monastery in countryside:
[img]http://doubleyoudigital.nl/gallery/Trav ... G_7023.jpg[/img]
North-south highway of Mongolia:
[img]http://doubleyoudigital.nl/gallery/Trav ... G_7127.jpg[/img]
View to Ulaanbaatar from park:
[img]http://doubleyoudigital.nl/gallery/Trav ... G_7262.jpg[/img]
Shangri-La construction:
[img]http://doubleyoudigital.nl/gallery/Trav ... G_7380.jpg[/img]
Along the river:
[img]http://doubleyoudigital.nl/gallery/Trav ... G_7452.jpg[/img]
Die website is interessant, een Japanse exporteur die gelinkt is met een Mongoolse importeur. Alle autos staan bij 'locatie' nog in Japan, dus blijkbaar moet iemand die eerst in Mongolië kopen en dan kunnen ze naar Ulaanbaatar komen. Ik kan in de dropdown list trouwens ook Nederland of Australië kiezen, dus ze kunnen overal heen (alleen hebben ze geen importeur in Nederland of Australië, dus moet je het zelf doen). Japan is wel rechtsgestuurd, dus naar Nederland sturen werkt niet. Maar wie weet, Australië, kan misschien wel...
Countryside transport:
[img]http://doubleyoudigital.nl/gallery/Trav ... G_6812.jpg[/img]
Mongolian flag:
[img]http://doubleyoudigital.nl/gallery/Trav ... G_6824.jpg[/img]
Outskirts of Ulaanbaatar:
[img]http://doubleyoudigital.nl/gallery/Trav ... G_6856.jpg[/img]
View towards Ulaanbaatar:
[img]http://doubleyoudigital.nl/gallery/Trav ... G_6893.jpg[/img]
Bridge arch:
[img]http://doubleyoudigital.nl/gallery/Trav ... G_6905.jpg[/img]
Railway crossing:
[img]http://doubleyoudigital.nl/gallery/Trav ... G_6957.jpg[/img]
Countryside living:
[img]http://doubleyoudigital.nl/gallery/Trav ... G_6985.jpg[/img]
Countryside road:
[img]http://doubleyoudigital.nl/gallery/Trav ... G_7000.jpg[/img]
Monastery in countryside:
[img]http://doubleyoudigital.nl/gallery/Trav ... G_7023.jpg[/img]
North-south highway of Mongolia:
[img]http://doubleyoudigital.nl/gallery/Trav ... G_7127.jpg[/img]
View to Ulaanbaatar from park:
[img]http://doubleyoudigital.nl/gallery/Trav ... G_7262.jpg[/img]
Shangri-La construction:
[img]http://doubleyoudigital.nl/gallery/Trav ... G_7380.jpg[/img]
Along the river:
[img]http://doubleyoudigital.nl/gallery/Trav ... G_7452.jpg[/img]