Adrian's Clio V6
-
- Contacteer:
Super!!

- Adinsx
- Car: M4 Estate GT205
Als ik het me goed herinner koste de complete originele set van de ph2 V6 spoiler 263,-. Daarbij kwam nog wat spuitwerk, en totaal was ik dan een 350,- kwijt.Willeon de Zoete schreef:Nou, als ik een Clio V6 had, zou ik wel 500 euro voor zo'n carbon spoiler over hebben!
500,- voor een carbonnenspoiler vind ik zo gek nog niet inderdaad (tu)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Contacteer:
Thanx
uiteraard alle credit voor de spoilers en mallen voor men maat. Kstond er in dit geval bij en keek naar het vakmanschap.
Het is jammer dat Renault ze niet meer levert.
Hoe doen mensen dat nu als ze een koprol maken en die spoiler is aan stukken?
Nu blijkt een motorkap gasveer van de eerste BMW 1 serie overeen te komen. Nieuw 19 euro per stuk. Binnenkort maar eens even opmeten op de sloop.

Ik kan me herinneren dat ze toen ik daar stond (2010) er een stuk meer voor vroegen. Ergens in de 300. Kan het alleen niet terug vinden. Renault heeft een handje van de prijzen op te drijven als het einde van de voorraad in zicht komt heb ik gemerkt.

Het is jammer dat Renault ze niet meer levert.

Hoe doen mensen dat nu als ze een koprol maken en die spoiler is aan stukken?
Heb er uiteraard al een tijdje over gedacht en vind de lijn niet zo mooi doorlopen in het zwart. Voegt minder breedte aan de achterkant toe dan wanneer hij zilver is. Carbon blijft carbon en spuit een Polyester zilver. Heel vet die carbon variant maar ga waarschijnlijk toch de zilveren runnen.Ik zou de spoiler lekker zo laten als ik jou was!/Ik zou er ook zeker geen verf overheen spuiten!/Moeilijk keuze zou ik het zelf vinden./Zou hem zo laten niets meer aan doen! enz...
Die gasveren zijn een verhaal apart. Ze zijn ongeveer een millimeter of 40 korter waardoor de spoiler niet tegen het dak komt. De dealer kon het zelf niet eens geloven maar daar stond een leuke 200€ per stuk voor geregistreerd in Dialogys. Ben niet gek uiteraard.PatrickG schreef:Had je ook de gasveren al?

Merijn schreef:Volgens mij is het ontzettend kostbaar allemaal... Maar het resultaat mag er wezen!
Een Carbon spoiler met een laag of vijf blanke lak zou in de retail rond 600 liggen heb ik me laten vertellen. Een polyester, ongespoten 350.Tutuur schreef:veel te duur voor jan de hollander!
Geen idee Tom. Niet de intentie eigenlijkTom schreef:Is er geen handel in die spoilers?

Dat was in 2008 zo terug te lezen.Adinsx schreef:Als ik het me goed herinner koste de complete originele set van de ph2 V6 spoiler 263,-

Ik kan me herinneren dat ze toen ik daar stond (2010) er een stuk meer voor vroegen. Ergens in de 300. Kan het alleen niet terug vinden. Renault heeft een handje van de prijzen op te drijven als het einde van de voorraad in zicht komt heb ik gemerkt.

Clio V6 -- 5 Alpine Turbo -- Clio II RS -- 4CV Grand Luxe -- 5 TR -- Clio II Ragnotti dCi "daily" -- Megané III estate dCi
-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--
-
- Contacteer:
Het werkt zit in het volledig van carbon maken. De bovenste laag/zichtkant moet zeer strak gelegd worden anders krijg je een geboggelde structuur.
Het komt toch regelmatig voor dat er bij fabrikanten gewoon een carbon mat over het originele onderdeel gelegd word. Hars erover/blanke lak erop en je schuift het als bijv. een carbon dak in de optie lijst
Heb een tijdje geleden nog een middenconsole voor de phase I op de kop getikt in Frankrijk. Zou wel dik zijn als carbon in het interieur.....
De droom blijft om alle body panelen in carbon uit te voeren. Lichtgewicht hars in een persmal of vacuüm gehard. Renault heeft die panelen uit beton gegoten. Ook wel begrijpelijk. Maak je ze dun dan vervormen of scheuren ze veel makkelijker. Het crashgedeelte zit hem vooral in de balken lijkt me. Daar heeft de dikke body weinig mee van doen. Uiteraard blijft het bij een wens. Tijd/geld
Het grootste euvel van die apparaten is het veel te hoge gewicht.
Moet je er eens een achterklep afhalen. Niet te huffen. Maar wel lekker als er iemand achterin rijd en je gewoon nog uit kan stappen. #dilemma's 
Het komt toch regelmatig voor dat er bij fabrikanten gewoon een carbon mat over het originele onderdeel gelegd word. Hars erover/blanke lak erop en je schuift het als bijv. een carbon dak in de optie lijst

Heb een tijdje geleden nog een middenconsole voor de phase I op de kop getikt in Frankrijk. Zou wel dik zijn als carbon in het interieur.....

De droom blijft om alle body panelen in carbon uit te voeren. Lichtgewicht hars in een persmal of vacuüm gehard. Renault heeft die panelen uit beton gegoten. Ook wel begrijpelijk. Maak je ze dun dan vervormen of scheuren ze veel makkelijker. Het crashgedeelte zit hem vooral in de balken lijkt me. Daar heeft de dikke body weinig mee van doen. Uiteraard blijft het bij een wens. Tijd/geld

Het grootste euvel van die apparaten is het veel te hoge gewicht.

Clio V6 -- 5 Alpine Turbo -- Clio II RS -- 4CV Grand Luxe -- 5 TR -- Clio II Ragnotti dCi "daily" -- Megané III estate dCi
-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--
- Adinsx
- Car: M4 Estate GT205
Ik heb die in 2008 o.i.d. inderdaad aangeschaft. Heb ergens de totale kosten staan, maar die kon ik ook zo snel niet terugvinden.Adrian schreef:Dat was in 2008 zo terug te lezen.Adinsx schreef:Als ik het me goed herinner koste de complete originele set van de ph2 V6 spoiler 263,-
Ik kan me herinneren dat ze toen ik daar stond (2010) er een stuk meer voor vroegen. Ergens in de 300. Kan het alleen niet terug vinden. Renault heeft een handje van de prijzen op te drijven als het einde van de voorraad in zicht komt heb ik gemerkt.![]()
Heb hem toen ik de Clio verkocht snel weer gewisseld met de originele en de V6 spoiler vervolgens aan Richard verkocht. Inderdaad nergens meer aan te komen.
M.b.t. die kortere gasveren, die zaten ook bij mijn pakket inderdaad, maar het is toch vooral om de voorkomen dat de spoiler telkens langs de antenne schuurt.
Enuh, oppassen ermee, want ik hem een keer m'n hasses enorm gestoten tegen de lage achterklep.
Kan je zeggen, dat doe je ook maar één keer.

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Volgens mij is de achterklep van een Clio RS of elke andere gewone Clio juist weer niet zo zwaar, toch? Misschien is dat een misvatting, kan ookAdrian schreef:Het werkt zit in het volledig van carbon maken. De bovenste laag/zichtkant moet zeer strak gelegd worden anders krijg je een geboggelde structuur.
Het komt toch regelmatig voor dat er bij fabrikanten gewoon een carbon mat over het originele onderdeel gelegd word. Hars erover/blanke lak erop en je schuift het als bijv. een carbon dak in de optie lijst![]()
![]()
Heb een tijdje geleden nog een middenconsole voor de phase I op de kop getikt in Frankrijk. Zou wel dik zijn als carbon in het interieur.....![]()
De droom blijft om alle body panelen in carbon uit te voeren. Lichtgewicht hars in een persmal of vacuüm gehard. Renault heeft die panelen uit beton gegoten. Ook wel begrijpelijk. Maak je ze dun dan vervormen of scheuren ze veel makkelijker. Het crashgedeelte zit hem vooral in de balken lijkt me. Daar heeft de dikke body weinig mee van doen. Uiteraard blijft het bij een wens. Tijd/geld![]()
Het grootste euvel van die apparaten is het veel te hoge gewicht.Moet je er eens een achterklep afhalen. Niet te huffen. Maar wel lekker als er iemand achterin rijd en je gewoon nog uit kan stappen. #dilemma's

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Vergeet de deuren niet....
Herman vroeg me ooit ff een deur van een V6 te verplaatsen....iets gewicht.
Ik meen 80 kilo pst...
Herman vroeg me ooit ff een deur van een V6 te verplaatsen....iets gewicht.
Ik meen 80 kilo pst...
-
Jochem,
dat geloof ik graag. deur van een standaard kilo is al over de 40kg. echt lomp zwaar
een achterklep is niet zo zwaar inderdaad, motorkap valt ook wel mee. juist die deuren pak je kilo's mee..
dat geloof ik graag. deur van een standaard kilo is al over de 40kg. echt lomp zwaar
een achterklep is niet zo zwaar inderdaad, motorkap valt ook wel mee. juist die deuren pak je kilo's mee..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Contacteer:
Het is allemaal veel te zwaar.
Moet je eens een CF deurtje van een bijv. een Porsche uit de supercup oppikken. Gewoon met je pink te doen.
Achterklep vind ik ook vrij aan het gewicht maar ja goed bij een klap moet je nog wel een beetje goed zitten. (4 sterren in de Ncap crashtesten.)
Motorkap is niet van aluminium zoals bij een gewone RS maar normaal staal.
De deuren zijn maar een beetje anders dan van een gewone clio.
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... 2e3cb4.jpg[/img]

Achterklep vind ik ook vrij aan het gewicht maar ja goed bij een klap moet je nog wel een beetje goed zitten. (4 sterren in de Ncap crashtesten.)
De deuren zijn maar een beetje anders dan van een gewone clio.
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... 2e3cb4.jpg[/img]
-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Pfff daar kan een hoop vuil gaan zitten....beetje vocht en voordat je het weet roest.
-
eigenlijk is het gewoon een knakencontructie.
precies wat jochem zegt, dat is lekker gevoelig voor roest..
zoveel anders is er niet aan die deuren, enkel wat gaten er bij in..
precies wat jochem zegt, dat is lekker gevoelig voor roest..
zoveel anders is er niet aan die deuren, enkel wat gaten er bij in..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
En die zijn bedoeld om er een extra stukje bodywork van een paar kilo aan vast te plakken ...
[img]http://media.autoweek.nl/m/m1dyxx9bidlq_480.jpg[/img]
[img]http://media.autoweek.nl/m/m1dyxx9bidlq_480.jpg[/img]
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Net nog eens goed gekeken naar de foto..............pfff
Dat zou bijna een van de eerste dingen zijn ..bodykit er af halen en op roesten tjecken.
Die mooie platte koker als daar toch wat water bij kan komen
Dat zou bijna een van de eerste dingen zijn ..bodykit er af halen en op roesten tjecken.
Die mooie platte koker als daar toch wat water bij kan komen
-
- Contacteer:
Die geul waar normaal de sierstrip zit zit er ook niet in Martijn.
Die body haal je er niet zo makkelijk af Jochem. Zit afgekit enzo. Heb al meerdere exemplaren gestript gezien of bij schadeherstel maar helemaal nergens roest. Dat is voorlopig niet echt een punt om je zorgen om te maken.
Die body haal je er niet zo makkelijk af Jochem. Zit afgekit enzo. Heb al meerdere exemplaren gestript gezien of bij schadeherstel maar helemaal nergens roest. Dat is voorlopig niet echt een punt om je zorgen om te maken.

-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--
-
- Car: Clio 16V 2.0
Is dat echt zo? bij mijn RS ph.2 is die ook gewoon staal.Adrian schreef:
]
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
-
- Moderator
- Car: Megane
Clio RS ph1 motorkap is idd van allu. Met de ph2 weet ik het niet.
Al word er vaak na een schade geval een gewone op gelegd.
Al word er vaak na een schade geval een gewone op gelegd.
-
- Contacteer:
Naar mijn beste weten had alleen de RS172 een aluminium motorkap 

-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--
-
- Car: R19.R
Alleen de phase I 172 had een alu kap, de 172 ph II en 182 ph III hadden beide staal. Evenals alle V6'en gek genoeg, juist die hebben wel baat bij zo'n alu kapje.
-
- Contacteer:
Bedankt Antoine!
Gewicht in de neus zeker niet besparen. Gewichtsverdeling ligt al behoorlijk aan de achterzijde.
Bij 180 krijg je al een beetje dit gevoel....
Bij 240 voel je niets meer wat op contact lijkt aan de voorkant.

Gewicht in de neus zeker niet besparen. Gewichtsverdeling ligt al behoorlijk aan de achterzijde.

-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--
Hey, dat ding ken ik 

omdat ik er aan sleutel 

Is ook niet helemaal waar. Is toen een keer een topic van mijnover geweest op clioclub. Ik had namelijk een fase 1 met stalen kap en mijn maatje een met een alu kap. En nee geen schade gehad. Er waren wel meer verschillen. Zou het topic eens opzoeken.Maarten-Jan schreef:Alleen de phase I 172 had een alu kap, de 172 ph II en 182 ph III hadden beide staal. Evenals alle V6'en gek genoeg, juist die hebben wel baat bij zo'n alu kapje.
Edit: http://www.clioclub.nl/viewtopic.php?f= ... ap#p202620
-
- Moderator
- Car: Megane
Ik vrees toch dat je auto schade heeft gehad. Alle ph1 rsjes waren voorzien van een alu kap. Ten minste zo ver ik weet dan...
Ik had een clio rs uit juli 2000 en ik heb een clio rs uit okt 2000 gehad. Beide hadden een alu kap.
Ik had een clio rs uit juli 2000 en ik heb een clio rs uit okt 2000 gehad. Beide hadden een alu kap.
Eigenlijk wil ik het niet in het topic van adrian kwijt.Maar elke latere fase 1, en dat zal vanaf een bepaalde datum zijn hebben allemaal een stalen kap. Heb er meerdere gevoeld. Die moeten allen dan schade hebben gehad.
-
laatste ph1's hadden een stalen kap meegekregen volgens mij.
tenzij ze in het platrijregister staan van Patrick uiteraard.
tenzij ze in het platrijregister staan van Patrick uiteraard.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Martijn Kool schreef:platrijregister