Renault Clio 2 RS Autocross

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
joelvan
Berichten: 10
Lid geworden op: do 4 okt 2012 10:49
Contacteer:

Naar 2 jaar te hebben gereden met een Opel corsa b Gsi
Wordt het nu tijd voor stapje sneller.

Dus heb ik voor 2013 een Renault Clio 2 RS 2.0 16v Gekocht.

[img]http://imageshack.us/a/img255/9564/hpim3075v.jpg[/img]
(Engelse Auto)

En daar bij heb ik een belgische auto gekocht met iets schade.

[img]http://imageshack.us/a/img255/2314/clio2h.jpg[/img]

Bedoeling is om de blauw te gebruiken met het blok en subframe en zo van de grijze.

Tips zijn altijd welkom
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

mooi ding die RS :grin:
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
joelvan
Berichten: 10
Lid geworden op: do 4 okt 2012 10:49
Contacteer:

mark 5t schreef:mooi ding die RS :grin:
Zekkers :p

Plannen:

Bilsteins B6 V+A
Cinterplaat
Nieuwe Druklager + Drukgroep
Solide top mounts
Versterkt dif
Versterkt bakhuis
Remmen + fusee's monteren van 1,4
Nieuwe wiellagers V
Nieuwe remschijfen
Rolkooi


Zal binnekort pic plaatsen als ik alles binnen heb.
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Hey, hij duikt weer op! Mooi ding die zilveren RS! :)

Welkom en succes met de plannen!
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

al die dingen kan martijn kool je prima mee helpen.

en wat betrfet de bak moet je de kanonskogelman effe benaderen
weet martijn ook wel.

suc6 man!
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
joelvan
Berichten: 10
Lid geworden op: do 4 okt 2012 10:49
Contacteer:

mark 5t schreef:al die dingen kan martijn kool je prima mee helpen.

en wat betrfet de bak moet je de kanonskogelman effe benaderen
weet martijn ook wel.

suc6 man!
Ja aantal dingen heb ik al.
Maar mensen kunnen natuurlijk altijd dingen aan bieden.

Nog wel op zoek naar versterkt Dif en bakhuis.

De rest heb ik al of is besteld
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Bekende auto, vroeg me al af of deze hier op zou duiken :beer:

Succes ermee! (Y)
joelvan
Berichten: 10
Lid geworden op: do 4 okt 2012 10:49
Contacteer:

DennisT schreef:Bekende auto, vroeg me al af of deze hier op zou duiken :beer:

Succes ermee! (Y)
Bedankt, Ja maar nu zal het de laaste keer zijn dat hij op duikt :p
joelvan
Berichten: 10
Lid geworden op: do 4 okt 2012 10:49
Contacteer:

Gisteren al wat spullen binnen gekregen:

Rolkooi:

[img]http://imageshack.us/a/img267/182/20121124133344.jpg[/img]


V schokdempers A schokdempers wordt in Januari backorder:

[img]http://imageshack.us/a/img18/6174/20121124190528.jpg[/img]

Alleen kwam er achter dat ik niet uit kwam met me banden
zijn te hoog komen tegen de veerschotel dus maar meteen de potten aanpassen:

[img]http://imageshack.us/a/img688/6387/20121124190556.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img268/2476/20121123194536.jpg[/img]


Nu wil ik er draadbussen om heen zetten met veren
Alleen weet iemand hoe ik kan bepalen hoeveel LBS ik moet hebben?
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Lbs= 0.4kg

Verder zou ik het eens aan Martijn Kool vragen. Hij weet waarschijnlijk precies te vertellen hoeveel kg op de voor as en achteras staan. en dan zelf even uitrekenen.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Mwah voor een rallycross auto is dat wel heel anders dan bij een racert..
Het enige wat je misschien iets kunt afschalen is de verhouding, maar zelfs dat wil je volgens mij ook nog anders hebben.

Die cupclio's staan vaak op 180 N/mm veren, maar met zo'n crosser zit je meer rond de 30-50 N/mm als ik even op de dikke duim moet gokken.
Er zijn zat veer- demper experts in NL voor Rally/Cross veringen, dus daar moet je vast wel wat advies kunnen inwinnen.
joelvan
Berichten: 10
Lid geworden op: do 4 okt 2012 10:49
Contacteer:

Steven schreef:Mwah voor een rallycross auto is dat wel heel anders dan bij een racert..
Het enige wat je misschien iets kunt afschalen is de verhouding, maar zelfs dat wil je volgens mij ook nog anders hebben.

Die cupclio's staan vaak op 180 N/mm veren, maar met zo'n crosser zit je meer rond de 30-50 N/mm als ik even op de dikke duim moet gokken.
Er zijn zat veer- demper experts in NL voor Rally/Cross veringen, dus daar moet je vast wel wat advies kunnen inwinnen.
Bedankt voor jullie antwoord ik moet tussen de 45/50 kilo hebben.

Maar nu heb ik het volgende probleem. Als je gaat crossen met de auto dan vliegt hij door het stoten uit de versnelling. Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

Binnenkort zal ik even foto's plaatsen
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

te slappe motorsteunen
vibratechnics monteren of vastlassen die hap.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Massieve motorsteunen. Tis toch een crossauto (Y)
Plaats reactie