NU ben ik wel benieuwd wie die tuner wel wezen mag ???RS310 schreef:Wat betreft de koppeling; volgens een ervaren Belgische tuner moet de koppeling 310pk gemakkelijk aankunnen. Uiteraard zal er met meer koppel ook eerder slijtage plaatsvinden maar dat lijkt me normaal.
Megane RS250 op E85?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Zo simpel is het niet. Je hebt ook te maken met de flow capaciteit van de turbo.RS310 schreef:Ik zei ook juist dat ik die reactie serieus nam..
De reden dat ik naar RON100 kijk is omdat ik vermoed dat er daarmee aanzienlijk meer dan 10pk extra uit te halen valt. Een andere tuner zei dat er mogelijk zelfs ruim 10% extra uit te halen zou moeten zijn. Henk - wat vind jij hiervan?
Maar zoals gezegd, een RS is niet geschikt voor E85 af fabriek. Om E85 te gebruiken moeten alle velden in de ECU calibratie ingevuld worden en grotere injectoren geplaatst worden. Misschien ook nog een andere brandstof pomp.
Bovendien loop je op RON 98 al tegen mechanische beperkingen aan. [+480 Nm koppel STG2]
Bij een koppeling gaat het om het koppel (de naam zegt het al). Vermogen heeft er niets mee te maken.Wat betreft de koppeling; volgens een ervaren Belgische tuner moet de koppeling 310pk gemakkelijk aankunnen. Uiteraard zal er met meer koppel ook eerder slijtage plaatsvinden maar dat lijkt me normaal
No offence, maar wat doet dit in een RS250 thread ?Geert schreef:steven, misschien interresant voor jou. Het is bij een clio 1 mogelijk de ecu te verplaatsen naar het dashboard kastje. De kabel is net lang genoeg.
Is het nou echt zo moeilijk om op topic te blijven ? Stuur'm anders even een PM als je wat te melden hebt.
Het is namelijk vervelend voor andere forummers die wel geinteresseerd zijn in dit topic.
Henk, bedankt voor de info tot zover.
Ben voor mijzelf weer een stapje verder.
- Weet nu wat de max van de koppeling is en waar je ongeveer op uitkomt met euro 98.
Wil zelf de mogelijkheid houden om euro 95 te kunnen blijven tanken maar ben nog aan het wikken om de intercooler te vervangen.
Inmiddels is de tussen-demper wel verdwenen.
Ben voor mijzelf weer een stapje verder.
- Weet nu wat de max van de koppeling is en waar je ongeveer op uitkomt met euro 98.
Wil zelf de mogelijkheid houden om euro 95 te kunnen blijven tanken maar ben nog aan het wikken om de intercooler te vervangen.
Inmiddels is de tussen-demper wel verdwenen.
Even terug komen op het koppeling verhaal. Er zijn 2 BE-eigenaars die hun 250 aan het klaarstomen zijn. Uitlaat, racecat,downpipe, ic, e.a
Zonder de Fastchip kuur heeft 1 van de 2 zijn koppeling er reeds doorgestampt. We zijn nu op zoek naar een adres waar we de N3 koppeling of iets stevigers kunnen bekomen. Voorlopig zit er een nieuwe std. in.
Wat Henk zegt ivm de dealer sluit ik me volledig bij aan. Die heren verkopen met plezier een nieuwe auto maar als het op performance of delicate vragen aankomt zien ze je liever niet langs komen. Er zijn uitzonderingen op de regel die wel weten waarover ze praten zoals VKV maar het gros....die weten het niet en sturen je in het riet.
Na een Fastchip kuur spreek je over koppels die oplopen tot 500 Nm, het is de logica zelve dat een gewone organise koppeling dit niet leuk vind.
Zonder de Fastchip kuur heeft 1 van de 2 zijn koppeling er reeds doorgestampt. We zijn nu op zoek naar een adres waar we de N3 koppeling of iets stevigers kunnen bekomen. Voorlopig zit er een nieuwe std. in.
Wat Henk zegt ivm de dealer sluit ik me volledig bij aan. Die heren verkopen met plezier een nieuwe auto maar als het op performance of delicate vragen aankomt zien ze je liever niet langs komen. Er zijn uitzonderingen op de regel die wel weten waarover ze praten zoals VKV maar het gros....die weten het niet en sturen je in het riet.
Na een Fastchip kuur spreek je over koppels die oplopen tot 500 Nm, het is de logica zelve dat een gewone organise koppeling dit niet leuk vind.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Had het niet over de limiet van de koppeling. Die is ook in sterke mate afhankelijk van de bestuurder.- Weet nu wat de max van de koppeling is en waar je ongeveer op uitkomt met euro 98.
Dat het puur om het koppel gaat, is me bekend. Ik gebruikte de verkeerde term.Fastchip schreef:Zo simpel is het niet. Je hebt ook te maken met de flow capaciteit van de turbo.RS310 schreef:Ik zei ook juist dat ik die reactie serieus nam..
De reden dat ik naar RON100 kijk is omdat ik vermoed dat er daarmee aanzienlijk meer dan 10pk extra uit te halen valt. Een andere tuner zei dat er mogelijk zelfs ruim 10% extra uit te halen zou moeten zijn. Henk - wat vind jij hiervan?
Maar zoals gezegd, een RS is niet geschikt voor E85 af fabriek. Om E85 te gebruiken moeten alle velden in de ECU calibratie ingevuld worden en grotere injectoren geplaatst worden. Misschien ook nog een andere brandstof pomp.
Bovendien loop je op RON 98 al tegen mechanische beperkingen aan. [+480 Nm koppel STG2]
480NM?!? Is er zoveel uit het blok te halen met enkel chiptuning?? Dat is wel echt ongelooflijk veel, kan me voorstellen dat in dat geval een hoger octaan geen nut heeft.
Ontopic blijft wel onbeantwoord...
-jo- schreef:NU ben ik wel benieuwd wie die tuner wel wezen mag ???RS310 schreef:Wat betreft de koppeling; volgens een ervaren Belgische tuner moet de koppeling 310pk gemakkelijk aankunnen. Uiteraard zal er met meer koppel ook eerder slijtage plaatsvinden maar dat lijkt me normaal.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Ben net terug uit Miami, kon het eerder niet opzoeken. Dat ging om ShifTech.-jo- schreef:Ontopic blijft wel onbeantwoord...
-jo- schreef:NU ben ik wel benieuwd wie die tuner wel wezen mag ???RS310 schreef:Wat betreft de koppeling; volgens een ervaren Belgische tuner moet de koppeling 310pk gemakkelijk aankunnen. Uiteraard zal er met meer koppel ook eerder slijtage plaatsvinden maar dat lijkt me normaal.
Ik zie dat er nu op hun website staat dat ze 295pk/420NM halen uit enkel chiptuning, of 320PK/440NM uit chiptuning + nog wat upgrades (stage2). Eerder zeiden ze dat 310PK ook haalbaar zou moeten zijn met enkel chiptuning.
Hoeveel halen jullie bij fastchip normaliter uit enkel chiptuning, en wat is maximaal haalbaar zonder rigoureuze fysieke wijzigingen?
daar moet ik zijn!! dan heb ik geen andere nokkenassen of chip nodig om aan de 180 pk te komen 

Fastchip schreef:Tot nu toe is geen enkele Renault Sport dus ook de RS250 geschikt voor flex fuel. Heb net in de ECU databestanden gekeken.RS310 schreef:Ja, en ik heb ook nog expliciet een bevestiging ontvangen.Tim schreef:Heb je die toezegging dat het goed gaat op papier dan?
Het is ook uiteraard niet de bedoeling dat het kapot gaat. Ik ben ook doelbewust begonnen met maar 1/3e E85 om te kijken hoe dat gaat. Mocht er iets onregelmatig gaan lopen dan gooi ik er ook direct weer benzine bij.Tim schreef:Grote klant of niet, denk dat je er niet vrolijk van gaat worden. Just my 2 cents...
Wat doet dit ding dan (flexifueltronic): http://www.elia-ag.de/inhalt/home.html#News8
Dat zou ook moeten werken met een renault megane rs? Kost 699 euro. En zover mij bekend is elia geen prutser op renault gebied?E85 is niet mogelijk i.c.m chiptuning i.v.m injector duty cycle.
Houd je aan de voorgeschreven brandstof volgens het instructieboekje.
Ga er maar heen, laat ze er een stage 2 erin zetten en kom dan naar Goes rollenbank om hem te meten.Eerder zeiden ze dat 310PK ook haalbaar zou moeten zijn met enkel chiptuning
Wedden dattie de 310 daarop niet haalt ?
Het ging erover of de RS250 af fabriek geschikt was voor E85. Nou nee dus.Dat zou ook moeten werken met een renault megane rs? Kost 699 euro. En zover mij bekend is elia geen prutser op renault gebied?
Daarbij zit je ook met bezinking, en blijft e85 niet weken lang goed in je tank..
Moet je er veel meer van inspuiten, dus heb je groterre injectoren nodig, en waarschijnlijk een zwaarderre pomp..
Koppeling kan je zoiezo vergeten, deze trekt dit never!
Benzine leidingen zouden mogelijk aangetast kunnen worden, dit is alleen niet zeker..
Koelend vermogen van e85 is wel groot.
En vaak is er inderdaad meer vermogen mee te winnen dan op 98.
Moet je er veel meer van inspuiten, dus heb je groterre injectoren nodig, en waarschijnlijk een zwaarderre pomp..
Koppeling kan je zoiezo vergeten, deze trekt dit never!
Benzine leidingen zouden mogelijk aangetast kunnen worden, dit is alleen niet zeker..
Koelend vermogen van e85 is wel groot.
En vaak is er inderdaad meer vermogen mee te winnen dan op 98.
Kom dit onderwerp nu pas tegen. Wilde toch even nog mijn bevindingen doorgeven. Ben zelf in het bezit van een Megane RS uit maart 2010. Gechipt bij Ziptuning tot 285 pk. Is v.z.v. een Injen turbo luchtinlaat. Mede daardoor een max. koppel 440Nm. (gemeten op vermogensbank)
Meting is gedaan op standaard V-power (RON97)
Kreeg tijdens de meting al de opmerking dat de motor niet helemaal top liep en dat er met een hoger octaan gehalte benzine meer uit te halen zou zijn. Ik was best wel tevreden met de cijfers dus ik heb daar de eerste maanden geen aandacht meer aan besteed totdat ik dit onderwerp op meerdere forums vaker tegenkwam. Nu heb ik een paar weken geleden voor het eerst bij Gulf de Challenger benzine getankt (RON100) en ik merkte ook gelijk het verschil! Motor loopt soepeler, hij voelt echt sneller aan. Hem opnieuw op de vermogensbank zetten is me te kostbaar maar ik heb de proef op som genomen door te 0-100 tijd opnieuw te klokken op de sportcomputer. Snelste tijd voor mij was 5,85. Nu na 2 pogingen 5,75
(ondanks flink wat wielspin) Voor mijn gevoel zit er nog meer in maar ik laat het daarbij, wil alles wel graag heel houden! Heb nog even contact gehad met de firma waar ik de vermogensmeting heb laten doen en zij geven aan dat het max. vermogen door de RON100 minimaal 5-10 pk. zal zijn gestegen. Waarschijnlijk ook nog wat meer koppel. Hoeveel precies is moeilijk te zeggen, zou hij weer op de vermogensbank moeten. Maar ik durf wel met zekerheid te zeggen dat de RON100 benzine een verschil maakt!
Guido
Meting is gedaan op standaard V-power (RON97)
Kreeg tijdens de meting al de opmerking dat de motor niet helemaal top liep en dat er met een hoger octaan gehalte benzine meer uit te halen zou zijn. Ik was best wel tevreden met de cijfers dus ik heb daar de eerste maanden geen aandacht meer aan besteed totdat ik dit onderwerp op meerdere forums vaker tegenkwam. Nu heb ik een paar weken geleden voor het eerst bij Gulf de Challenger benzine getankt (RON100) en ik merkte ook gelijk het verschil! Motor loopt soepeler, hij voelt echt sneller aan. Hem opnieuw op de vermogensbank zetten is me te kostbaar maar ik heb de proef op som genomen door te 0-100 tijd opnieuw te klokken op de sportcomputer. Snelste tijd voor mij was 5,85. Nu na 2 pogingen 5,75
(ondanks flink wat wielspin) Voor mijn gevoel zit er nog meer in maar ik laat het daarbij, wil alles wel graag heel houden! Heb nog even contact gehad met de firma waar ik de vermogensmeting heb laten doen en zij geven aan dat het max. vermogen door de RON100 minimaal 5-10 pk. zal zijn gestegen. Waarschijnlijk ook nog wat meer koppel. Hoeveel precies is moeilijk te zeggen, zou hij weer op de vermogensbank moeten. Maar ik durf wel met zekerheid te zeggen dat de RON100 benzine een verschil maakt!
Guido
Laatst gewijzigd door guido op zo 21 okt 2012 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij de vorige meting ben ik toch wel geschrokken omdat de computer totaal van slag was oa. door de aangetrokken handrem. Was net een kerstboom, zoveel waarschuwingslampjes er branden. Heb zonder ESP en wat al nog niet
meer naar huis moeten rijden. Pas na uren en tich keren starten
had de computer zich gereset. Aan de ene kant zou ik het best graag
willen aan de andere kant ben ik bang dat ik de boel in de soep draai!
Guido
meer naar huis moeten rijden. Pas na uren en tich keren starten
had de computer zich gereset. Aan de ene kant zou ik het best graag
willen aan de andere kant ben ik bang dat ik de boel in de soep draai!
Guido
Dat heb ik nog nooit gehoord, zeker niet in Goes!
Ik zou voor die 3 tientjes zeker even een controle run doen, als ik jou was. Fastchip is, mijns inziens, de enige tuner die écht weet hoe het zit met Renaultjes. Er zijn er meer geweest die ergens anders hun auto hebben laten chippen en enerzijds bedrogen uitkwamen wat betreft het gehaalde vermogen en koppel, maar anderzijds erachter kwamen dat hun auto een niet-al-te-beste afstelling had meegekregen, wat evt. motorschade ten gevolg kan hebben.
Al is het maar om het zeker te weten, zou ik die € 30,- wel uitgeven.
Ik zou voor die 3 tientjes zeker even een controle run doen, als ik jou was. Fastchip is, mijns inziens, de enige tuner die écht weet hoe het zit met Renaultjes. Er zijn er meer geweest die ergens anders hun auto hebben laten chippen en enerzijds bedrogen uitkwamen wat betreft het gehaalde vermogen en koppel, maar anderzijds erachter kwamen dat hun auto een niet-al-te-beste afstelling had meegekregen, wat evt. motorschade ten gevolg kan hebben.
Al is het maar om het zeker te weten, zou ik die € 30,- wel uitgeven.

-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Alleen op de door de Jo georganiseerde vermogens meetings wel.
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Zowel 27 oktober alswel 10 november. En neem voor het aanmelden even contact op met jo, die weet precies wanneer er tijd/ruimte is.
Project: GTT Blue Sport
Nog even over nagedacht maar nu wil ik het weten ook!!!
Heb Jo een berichtje gestuurd of ik er wellicht aanstaande zaterdag
nog tussen zou kunnen voor een vermogensmeting. Zag wel dat de dag
al vol was maar misschien dat er nog afvallers zijn! Even afwachten nu!
Heb Jo een berichtje gestuurd of ik er wellicht aanstaande zaterdag
nog tussen zou kunnen voor een vermogensmeting. Zag wel dat de dag
al vol was maar misschien dat er nog afvallers zijn! Even afwachten nu!
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Hmm...ga ik nog even verder daarover.-jo- schreef:die shizzle heb je allemaal niet bij Fastchip. Maar goed, onnodig daarover te beginnen.
Klopt, Fastchip zorgt ervoor dat je zonder kerstboomverlichting naar huis kan....of zoals bij mij het geval was de volgende dag op de stoep staat...
Service noem ik dat!!
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Positief kerel, dat staat er toch?......Service!guido schreef:Hoi Arno, weet niet precies wat je wil zeggen, bedoel je dit positief of negatief?
laat even wat horen!
Mijn auto is gedaan door Fastchip, alle meldingen daarna eruit.
Wat normaal is omdat de elektronica denkt dat er iets mis is omdat de achterwielen niet meedraaien.
ABS lampje gaat dan branden.
Onderweg naar huis kwam er toch nog eentje naar boven, had hij mij al verteld dat dit mogelijk was.
Bij thuiskomst even gebeld en de volgende dag bij mij op de stoep.
Verder....zoals Jo al zegt......
die shizzle heb je allemaal niet bij Fastchip. Maar goed, onnodig daarover te beginnen.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Dat is dan zeker service Arno!! Dacht eerst dat je het
sarcastisch bedoelde en dat het tegenovergestelde
het geval was, sorry!
Stelt me nog meer gerust, ga er zaterdag naartoe, afspraak met
Jo gemaakt.
Bedankt voor je reactie,
Guido
sarcastisch bedoelde en dat het tegenovergestelde
het geval was, sorry!
Stelt me nog meer gerust, ga er zaterdag naartoe, afspraak met
Jo gemaakt.
Bedankt voor je reactie,
Guido
Eindelijk iemand die mijn ervaringen met 100 octaan benzine kan bevestigen!guido schreef:Kom dit onderwerp nu pas tegen. Wilde toch even nog mijn bevindingen doorgeven. Ben zelf in het bezit van een Megane RS uit maart 2010. Gechipt bij Ziptuning tot 285 pk. Is v.z.v. een Injen turbo luchtinlaat. Mede daardoor een max. koppel 440Nm. (gemeten op vermogensbank)
Meting is gedaan op standaard V-power (RON97)
Kreeg tijdens de meting al de opmerking dat de motor niet helemaal top liep en dat er met een hoger octaan gehalte benzine meer uit te halen zou zijn. Ik was best wel tevreden met de cijfers dus ik heb daar de eerste maanden geen aandacht meer aan besteed totdat ik dit onderwerp op meerdere forums vaker tegenkwam. Nu heb ik een paar weken geleden voor het eerst bij Gulf de Challenger benzine getankt (RON100) en ik merkte ook gelijk het verschil! Motor loopt soepeler, hij voelt echt sneller aan. Hem opnieuw op de vermogensbank zetten is me te kostbaar maar ik heb de proef op som genomen door te 0-100 tijd opnieuw te klokken op de sportcomputer. Snelste tijd voor mij was 5,85. Nu na 2 pogingen 5,75
(ondanks flink wat wielspin) Voor mijn gevoel zit er nog meer in maar ik laat het daarbij, wil alles wel graag heel houden! Heb nog even contact gehad met de firma waar ik de vermogensmeting heb laten doen en zij geven aan dat het max. vermogen door de RON100 minimaal 5-10 pk. zal zijn gestegen. Waarschijnlijk ook nog wat meer koppel. Hoeveel precies is moeilijk te zeggen, zou hij weer op de vermogensbank moeten. Maar ik durf wel met zekerheid te zeggen dat de RON100 benzine een verschil maakt!
Guido
Man wat loopt mijn cliootje heerlijk op 100octaan Shell....
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
Afgelopen zaterdag 27 oktober bij Fastchip/Henk/Jo geweest
voor een nieuwe vermogensmeting. Wil hen hierbij nog bedanken
voor de leuke dag!!
De nieuwe meting bevestigde het feit dat de Gulf Challenger
(Ron100) benzine betere prestaties geeft dan de Shell V-power
(Ron 95-97)
Op Shell V-power meting maart 2012;
285pk. (krukas/motorvermogen) 444Nm.
Nu op de Gulf challenger;
261,3 Pk. (aan de wielen) maakt volgens de omrekeningsfactor van
Henk/Fastchip (x1,08+15pk= zelfde als + ca.13,5%)
ongeveer 297 Pk. (krukas/motorvermogen)
Koppel aan de wielen 405,2Nm. omgerekend
ongeveer 455 Nm. (+ca. 12,5%) (krukas/motorvermogen)
PK's en Nm. zijn bij benadering maar bevestigen, zoals verwacht,
een betere prestatie door de Ron 100 benzine
voor een nieuwe vermogensmeting. Wil hen hierbij nog bedanken
voor de leuke dag!!
De nieuwe meting bevestigde het feit dat de Gulf Challenger
(Ron100) benzine betere prestaties geeft dan de Shell V-power
(Ron 95-97)
Op Shell V-power meting maart 2012;
285pk. (krukas/motorvermogen) 444Nm.
Nu op de Gulf challenger;
261,3 Pk. (aan de wielen) maakt volgens de omrekeningsfactor van
Henk/Fastchip (x1,08+15pk= zelfde als + ca.13,5%)
ongeveer 297 Pk. (krukas/motorvermogen)
Koppel aan de wielen 405,2Nm. omgerekend
ongeveer 455 Nm. (+ca. 12,5%) (krukas/motorvermogen)
PK's en Nm. zijn bij benadering maar bevestigen, zoals verwacht,
een betere prestatie door de Ron 100 benzine