Hallo allemaal,
Ik ben Marcel en opzoek naar een R5 gt.
Ik heb een jaar of 6 terug mijn Williams verkocht en rij nu in een saaie auto van de zaak haha...
Toch blijft het maar kriebelen en heb besloten opzoek te gaan naar 'n 5je voor d'r bij!
Ik zou graag eerst wat advies willen verzamelen voor ik uberhaupt tot een koop over ga...
Dus mensen die kennis hebben van zaken en mij willen vertellen waar ik bijvoorbeeld op moet letten bij een eventuele aanschaf zou geweldig zijn!
Ook ben op zoek naar adressen en of sites waar ik aan onderdelen kan komen qua tuning en vernieuwing.
Wat is trouwens ook het verschil tussen en fase 1 en 2?
Alvast bedankt jongens!!!
Marcel
Advies en opzoek naar...
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: di 16 okt 2012 11:41
- Locatie: Brabant...
- Contacteer:
Welkom op het forum Marcel!
Welke Williams was van jou?!
Wat zoek je precies?! Project, knutsel of een auto die helemaal af is?! Wat is je budget?!
Lees sowieso het aankoopadvies eens door:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=27769
Veel GTT's zijn bekend, je kan historie vinden in het register:
http://5gt.nl/
Hou ons op de hoogte, er zit veel kennis op het forum!
Welke Williams was van jou?!
Wat zoek je precies?! Project, knutsel of een auto die helemaal af is?! Wat is je budget?!
Lees sowieso het aankoopadvies eens door:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=27769
Veel GTT's zijn bekend, je kan historie vinden in het register:
http://5gt.nl/
Hou ons op de hoogte, er zit veel kennis op het forum!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: di 16 okt 2012 11:41
- Locatie: Brabant...
- Contacteer:
GS-VX-10 was mijn Williams.
Qua 5je wil geen project auto maar wel eentje waar ik nog wat aan kan doen.
Kijk het moet niet zo zijn dat ik moet lassen en spuiten enz.
Daar pas ik voor, maar dat ik zo hier en daar wat moet vernieuwen of aanpassen vind ik ok.
Fase 1 of 2 weet ik niet want weet niet precies wat het verschil is!
Qua budget maakt niet zo veel t maar ik ga geen 9500 uitleggen.
Onzin, ik wil zelf ook nog wel wat kunnen prutsen en hobbyen...
Marcel
Qua 5je wil geen project auto maar wel eentje waar ik nog wat aan kan doen.
Kijk het moet niet zo zijn dat ik moet lassen en spuiten enz.
Daar pas ik voor, maar dat ik zo hier en daar wat moet vernieuwen of aanpassen vind ik ok.
Fase 1 of 2 weet ik niet want weet niet precies wat het verschil is!
Qua budget maakt niet zo veel t maar ik ga geen 9500 uitleggen.
Onzin, ik wil zelf ook nog wel wat kunnen prutsen en hobbyen...
Marcel
Je oude Williams stond zeer recent te koop met ruim drie ton op de klok:
[img]http://3.media.hyves-static.net/1504491 ... 91026.jpeg[/img]
Net als veel andere Clio's Williams is ook deze naar het buitenland gegaan...
[img]http://3.media.hyves-static.net/1504491 ... 91026.jpeg[/img]
Net als veel andere Clio's Williams is ook deze naar het buitenland gegaan...
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Welkom en succes met je zoektocht.
Voor een goede gtt durven ze tegenwoordig genoeg te vragen.
verschil in phase 1 en 2 zit in de skirts, bumpers, bekleding en de phase 2 heeft watergekoelde turbo.
En vast nog wat dingetjes.
Voor een goede gtt durven ze tegenwoordig genoeg te vragen.
verschil in phase 1 en 2 zit in de skirts, bumpers, bekleding en de phase 2 heeft watergekoelde turbo.
En vast nog wat dingetjes.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: di 16 okt 2012 11:41
- Locatie: Brabant...
- Contacteer:
Ik had 'm zien staan ja maar er heeeel slecht uit vond ik...
Bumpers voor en achter verbladdert en gouden accessoires op de motorkap?!
Verschrikkelijk!
Ik had hem echt super netjes en orgineel!
Maarja jammer...
Maar dit is wel de reden dat het bij mij weer is gaan kriebelen.
Marcel
Bumpers voor en achter verbladdert en gouden accessoires op de motorkap?!
Verschrikkelijk!
Ik had hem echt super netjes en orgineel!
Maarja jammer...
Maar dit is wel de reden dat het bij mij weer is gaan kriebelen.
Marcel
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: di 16 okt 2012 11:41
- Locatie: Brabant...
- Contacteer:
Verschil in phase 1 en 2 zit in de skirts, bumpers, bekleding en de phase 2 heeft watergekoelde turbo.
En vast nog wat dingetjes.
Bedankt man van die waterkoeling wist ik dus niet!
Wat zijn de voor en nadelen van olie gekoeldeen water gekoelde turbo's?
Zal ik het anders zeggen, wat is de beste optie voor aanschaf?
Thnx...
Marcel
En vast nog wat dingetjes.
Bedankt man van die waterkoeling wist ik dus niet!
Wat zijn de voor en nadelen van olie gekoeldeen water gekoelde turbo's?
Zal ik het anders zeggen, wat is de beste optie voor aanschaf?
Thnx...
Marcel
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Mijn phase 1 is aangepast met een watergekoelde turbo, zo zijn er vast meer.
Ja koeling is wat beter, nadeel is dat die ook sneller het koelwater opwarmt.
Dus wat de beste optie is zou ik je niet durven zeggen, belangrijk is goed warm rijden en af laten koelen.
Ja koeling is wat beter, nadeel is dat die ook sneller het koelwater opwarmt.
Dus wat de beste optie is zou ik je niet durven zeggen, belangrijk is goed warm rijden en af laten koelen.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 790
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Hoi Marcel,
Succes met het zoeken naar een 5 gt turbo, ze zijn de laatste jaren een stuk prijziger geworden iig!
Wil je de 5 trouwens als een sleutel, poets of rij/race hobbie?
Ik zelf zou me niet zo druk maken over een water- of oliegekoelde turbo, waarschijnlijk moet die toch in de toekomst vervangen worden.
Net als een lekkende koppakking of versleten koppeling eventueel
en dat is allemaal best goed zelf te vervangen.
In mijn ogen is roest het lastigste te repareren, vooral in het zicht, dus ik zou daar goed op letten.
Succes met het zoeken naar een 5 gt turbo, ze zijn de laatste jaren een stuk prijziger geworden iig!
Wil je de 5 trouwens als een sleutel, poets of rij/race hobbie?
Ik zelf zou me niet zo druk maken over een water- of oliegekoelde turbo, waarschijnlijk moet die toch in de toekomst vervangen worden.
Net als een lekkende koppakking of versleten koppeling eventueel

In mijn ogen is roest het lastigste te repareren, vooral in het zicht, dus ik zou daar goed op letten.
-
- Berichten: 790
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Dit had je zelf ook al opgemerkt zie ik nu in de posts....m1n1 (Jasper) schreef:In mijn ogen is roest het lastigste te repareren, vooral in het zicht, dus ik zou daar goed op letten.

-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: di 16 okt 2012 11:41
- Locatie: Brabant...
- Contacteer:
Te erg!
http://www.2ememain.be/autos/autos/rena ... 60920.html

Dan ben ik misschien maar saai...
Maar bij mij draait het om orgineel!!!
http://www.2ememain.be/autos/autos/rena ... 60920.html



Dan ben ik misschien maar saai...
Maar bij mij draait het om orgineel!!!