Marcel's Ring Clio 16v

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

2 dingen. Ik wil eventueel met je ruilen, dan kan jij in november op de testbank en ik 27 oktober.

Kris uit Belgie had hetzelfde probleem. Met verstelbare poelies liet de boel vast tegen het distributiedeksel. Daar is toen 1mm afgefreesd.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

heb had hem 1.5mm afgedraait en nog heeft hij heel licht aangelopen. kap heef ruim voldoende vlees om er 2 millimeter af te draaien.
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Hey ik heb het al tegen Jo gezegt dat ik de 27e niet kan.
Ik hoop dat ik 3 of nog beter 10 november red, anders word het pas de volgende dag wat hopelijk dan voor April 2013 plaatsvind.

De poulleys wist ik al maar totaal niet op gelet + dat de kap er ook zonder problemen op ging.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

een vervelende maar goede les, de volgende keer gebeurt het je niet weer!
vervang je ook de D.riem weer aangezien deze flink wat tanden heeft lopen hoppen?
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

nee de d-riem kijk ik even naar maar kon zo snel niks vreemds eraan zien. Riem is nieuw heeft nog niet gedraaid.
Bij twijfel vervang ik hem uiteraard.
Bedankt voor het meedenken (Y)
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

als je hem vandaag brengt kan je d'r op wachten hoor, geen probleem, raceseizoen is klaar dus heb weer alle tijd (Y)

Wel klote dat het gebeurd is, ik denk dat ik er voortaan samen met een set assen en poulies gelijk een gefreesd deksel bij doe ;-)

gr.
kris clio 16v
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 17 nov 2008 18:04
Locatie: (Pijpelheide) Booischot

hhmm bekent droevig verhaal,ik had wel meer geluk,de wagen stond nog in versnelling toen ik starte! ik had geen schade,ik ben niet zeker maar ik heb toch een mm of 3 van het deksel afgehaald hoor

[img]https://lh6.googleusercontent.com/-uCn5 ... 012448.jpg[/img]

[img]https://lh6.googleusercontent.com/-dM3M ... 012450.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door kris clio 16v op za 13 okt 2012 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Oi.. balen Marcel!
Gelukkig is het aan jou wel toevertrouwd om zo'n 'foutje' te maken... (dat je je hand er niet voor omdraait om het te vervangen zeg maar, veel mensen zouden in zak en as zitten... (F) )
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Bedankt (Y) Al zie ik zulke dingen toch liever bij een ander gebeuren.
Maargoed, vanavond even contact gehad met Patrick en komend weekend zal die
naar alle waarschijnlijkheid weer draaien.
Zonder zulke grappen zou het ook wat minder gaan met de economie :smile:
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Dankzij het snelle optreden van Patrick en een weekendje knutselen van mij kant, draaid de clio weer :grin:
3mm gefreesd:
[img]http://imageshack.us/a/img341/3203/20121013171311.jpg[/img]

Nokkenassen weer op de gereviceerde kop lijmen:
[img]http://imageshack.us/a/img40/1820/20121013001740.jpg[/img]

De nokkenassen weer nameten.
[img]http://imageshack.us/a/img255/7116/20121013183922.jpg[/img]

Filmpje stationair:
[youtube]6PnnsWPfz8s&feature=plcp[/youtube]
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

(~)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

hehe herkenbaar :P cam wel netjes in laten lopen? 20 min @ 2000+ rpm
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

in laten lopen? hij heb 10 min stationair gedraaid en daarna 5 min op 2500 toeren totdat de koelfan en het tikken van de stoters weg was.
Moeten die assen inlopen dan?
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Mooi dat het weer loopt!

Loopt lekker stationair ook :D
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Geert schreef:hehe herkenbaar :P cam wel netjes in laten lopen? 20 min @ 2000+ rpm
Zoals die revisie van Mike ? Netjes ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Maar serieus? Nokkenassen in laten lopen? deze horen door de oliedruk heel het allu van de kop niet te raken toch?
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

ga er nu niet op in Marcel. Moest Pat dit weer lezen lag ie al dubbel.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

of was dat nou alleen nodig met nieuwe stoters, heb het volgens mij zelf van patrick gehoord.
-jo- schreef:
Geert schreef:hehe herkenbaar :P cam wel netjes in laten lopen? 20 min @ 2000+ rpm
Zoals die revisie van Mike ? Netjes ?
Dat was gelukkig geen revisie, maar een cheape f7r opbouw. geen idee met welke verkoop termen mike heeft lopen strooien. maar blokje was niet bepaald een succes.
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

Mooi dat ie weer draait :)

nokkenas in laten lopen... tja...
met een ouwe Chevy 350 V8 is dat wel echt nodig inderdaad, een Renault kan wel wat hebben... oliedruk starten zonder de bougies is al wel voldoende "naar mijn mening"

EDIT: het is voor iedere motor goed om alles op een 2k te laten draaien de eerste minuten, maar ik bedoel meer te zeggen dat het ook geen megaramp is als dat niet gebeurt voor een keertje... (Y)
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Gisteren nieuwe RVS omvlochten remleiding gehaald met alle koppelingen.
Nu ben ik alleen alles aan het maken maar zit met een vraag.
Ik heb een clio 2 Cup remdrukverdeler, hoe moet deze aangesloten worden?
Er zitten 4 in/uitgangen op. ik neem aan dat ik alleen 2 moet gebruiken?
1 M10 en 1 M12. Wat is de ingaande en wat is de uitgaande?
+ moet ik de 2 niet gebruikte ook afdoppen of word dat helmaal niet gebruikt?
Naar mijn idee als je met 1 leiding werkt niet.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

PtrGte schreef:Mooi dat ie weer draait :)

nokkenas in laten lopen... tja...
met een ouwe Chevy 350 V8 is dat wel echt nodig inderdaad, een Renault kan wel wat hebben... oliedruk starten zonder de bougies is al wel voldoende "naar mijn mening"

EDIT: het is voor iedere motor goed om alles op een 2k te laten draaien de eerste minuten, maar ik bedoel meer te zeggen dat het ook geen megaramp is als dat niet gebeurt voor een keertje... (Y)
Ik heb dat ook gedaan met de 318 die in m'n Dodge ligt na montage van een Edelbrock nokkenas met nieuwe stoters, die stoters schijnen anders niet in te lopen waardoor de stoter niet draait bij elke omwenteling waardoor de nok opgevreten wordt :) maar dat zal jij ook wel weten Patrick :)

Bij die Renault motoren doe ik er nooit zo veel aan, gewoon dichtbouwen en starten die hap en even warm laten draaien :)
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Het remsetje compleet op nog 2 90gr bochtjes na.
[img]http://imageshack.us/a/img72/7235/img20121021160256.jpg[/img]
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

Mooie set !! (Y)
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Zitten de leidingen er al helemaal in of geen tijd gehad om het af te maken?
Verder een goede upgrade voor de clio (Y) ;-)
Racing is the best way to convert money into noise
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Nee heb alleen de leiding van de RDV -> t-stuk gemaakt om ff te oefenen.
Zodra me fuseestukken gefreesd zijn gaan de remmen erop en maak ik de rest van de leidingen en nieuwe HRC.
Op de achteras komen ook gewoon clio RS klauwen.
Of ik komende winter toe kom aan de cambermod weet ik niet aangezien
ik ook met Paul zijn motor van de 106 GTi bezig ben.
(Zuigers nokkenassen en misschien ITB's.)
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Van de week de AST topmounts binnengekregen.
Nu heb ik even zitten meten en kwam tot de conclusie dat als ik een andere bus draaide ik nog 7mm lager uitkom.
zo gezegd zo gedaan.
[img]http://imageshack.us/a/img577/5853/20121025191552.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img29/4671/20121025191534.jpg[/img]

Nu zit dus de topschotel op de kop van de zuigerstang en direct daarop de bus van unibal -> unibal -> Moer.

Ook van de week me ECU een los voetje in gesoldeerd. En daarmee ben ik klaar voor 10 november om op de bank te staan.

Kan ik ongemapt met deze nokkenassen rustig naar het tankstation rijden of beter niet en wachten totdat die gemapt is?
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

nice, jammer dat de topmounts niet meer oranje zijn, viel lekker op :p

Zijn dit trouwens mijn schokbrekers of heb je je eigen set laten afdraaien?
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Rustig rijden. Tot 4000 toeren zit de boel vaak in closed loop. Lambda sonde houdt de boel in de gaten. Na 4000 toeren neemt de mapping het altijd over. Zo is mij verteld. Je rijdt toch met 286 nokkenassen. Welke injectoren gebruik je nu?
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

jacques schreef:Rustig rijden. Tot 4000 toeren zit de boel vaak in closed loop. Lambda sonde houdt de boel in de gaten. Na 4000 toeren neemt de mapping het altijd over. Zo is mij verteld. Je rijdt toch met 286 nokkenassen. Welke injectoren gebruik je nu?
Ja 286, injectoren en brandstofdruk zijn origineel.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Geert schreef:nice, jammer dat de topmounts niet meer oranje zijn, viel lekker op :p

Zijn dit trouwens mijn schokbrekers of heb je je eigen set laten afdraaien?
Indd jammer van de kleur maar lekker belangrijk veder.
Schokdempers zijn jou oude alleen zat ik te twijfelen of jou dempers veder afdraaien of een andere bus draaien en ben maar voor de bus gegaan.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Met die okkenassen kun je gewoon heen rijden hoor.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

tutuur schreef:Met die okkenassen kun je gewoon heen rijden hoor.
Met de std chip? Werd me afgeraden door menno. Tijdens het mappen werd bij mij al vrij snel duidelijk dat de std injectoren niet voldoende capaciteit hadden btw.
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Dat heeft Jo mij ook verteld. vanaf 286 grotere injectoren gebruiken.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

174 adw, 167 adw, 165 adw, allemaal op 286's met std injectoren en perfecte afr. Ik begin me toch echt te irriteren aan je onzin. Het enige wat je doet is mensen aan het twijfelen brengen. Je moet eens ophouden met "van-horen-zeggen-theorie. De enige die we gedaan hebben met 802's is de williams van Bertram omdat die een compleet bewerkte kop (alsook hoge compressie) had en meer brandstof vroeg bij top-end power.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Edit:

Jo bedankt voor de info.
Laatst gewijzigd door derbimarcel op do 25 okt 2012 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Plaats reactie