Mearjo, Clio16V - Bestickering klaar, opweg naar Assen!

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Knap, dat moet dan minder dan 125 euro zijn geweest (Y) :)
Mearjo
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 14 mar 2011 13:20
Contacteer:

Dat klopt, compleet met blokken en schijven. Zeker minder dan 125 (Y)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Nu wil ik me natuurlijk nergens mee bemoeien, maar.... is het niet verstandiger eerst te leren rijden op straatbanden/semi's? Je leert dan lijnen rijden en onderscheiden waar grip is en waar niet. Met slicks kun je blijven rossen wat je wil, zonder dat je grip 'echt' ophoudt.
Natuurlijk mooi zelf weten, maar wij rijden nu met R1R's en daar kun je heel mooi uit aflezen/voelen wanneer je hard gaat en wanneer je te hard gaat. Als ik het idee hebt dat dat wel snor zit, stap ik over op iets in de trant van een R888 ofzo. Beetje opbouwen zeg maar.

(F)
Mearjo
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 14 mar 2011 13:20
Contacteer:

Yep, zeker weten! En Time Attack mag je toch niet met slicks, maar ze liggen er alvast (D)

Edit: mag wel, maar enkel extreme. En dát was ik niet van plan voorlopig :D
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

vergeet niet dat Rs fusees (zonder aanpassen) niet passen op je huidige schokbrekers.
Mearjo
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 14 mar 2011 13:20
Contacteer:

Thanks, moeten idd adapterplaten nog gemaakt worden!
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

adapterplaten? Ik neem aan dat je de fusees affreest :) ?
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

welke slicks heb je gekocht? ik neem aan gebruikte? en ga je met straatblokken rijden? of heb je een set gekocht met ds3000 erbij voor minder dan 125?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Mearjo
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 14 mar 2011 13:20
Contacteer:

Ik laat een goede vriend van me de set monteren, ik dacht dat je adapter platen nodig had. Maar hij zal er naar kijken :)

Ik ga helemaal niet met Ferodo rijden, maar met CL. En nee die zitten er dan ook niet bij, maar wel gewone blokken en dat remt al veel beter dan nu.
Mearjo
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 14 mar 2011 13:20
Contacteer:

En het zijn dunlops waar 1 sessie mee is gereden.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

ok nice dan.

nouja, rc6 of ds3000 is niet zo'n groot verschil.

zorg er maar voor dat je goed temperatuur in je banden krijgt. ik weet er alles van :p
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Mearjo
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 14 mar 2011 13:20
Contacteer:

En het zijn dunlops waar 1 sessie mee is gereden.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Ja dan wens ik je op een clio veel succes, dunlops krijg je heel slecht warm op een lichte voorwielaandrijver, tenzij het de zachtste compound is.

Welke compound is het?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

9 op 10 dat het 720 is :p
Mearjo
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 14 mar 2011 13:20
Contacteer:

Weet ik zo niet, moet ik nakijken. Maar ben blij dat jullie het zo goed weten, wat moet ik toch zonder jullie! (F)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

720 is niet echt zacht dacht ik.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

720 is hard.

uit mijn hoofd is 674 zacht. maar dat is echt zacht zoals gebruikt voor hillclimb.

ik rij zelf ook op 720 compound, althans, dit ga ik de volgende wedstrijd weer doen gezien de michelins op zijn.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Dan zou ik heel erg uitkijken Kool, ik kreeg er met geen mogelijkheid temperatuur in met de 5 (830 kilo), en zelfs met de Seat (1300 kilo) Had ik moeite om ze warm te krijgen.
Dat ga jij in je tijden echt terug zien.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Martijn Kool schreef:720 is hard.

uit mijn hoofd is 674 zacht. maar dat is echt zacht zoals gebruikt voor hillclimb.

ik rij zelf ook op 720 compound, althans, dit ga ik de volgende wedstrijd weer doen gezien de michelins op zijn.
Ik dacht 326, of is dat dan medium.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Mearjo schreef:Weet ik zo niet, moet ik nakijken. Maar ben blij dat jullie het zo goed weten, wat moet ik toch zonder jullie! (F)
Het is goed bedoelde hulp, vergeet dat niet :)
Praktijkervaring uit eerste hand is echt wel wat waard... (Y)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Hehe ja d'r zitten een hoop wijsneuzen hier, maar toevallig zijn degenen die hierboven spreken wel de mannen met ervaring ;)

Ik heb ook met Dunflops gereden, duurt idd lang voor ze warm zijn en ik vond ze erg matig rijden. Setje R888 of Advan 048r's was meer fun.
Mooiste waar ik mee heb gereden zijn de S9B's van Michelin

En verder doe ik t wel gewoon met m'n Federalletjes.


Dit roze gevaar is zeker helemaal van kenteken af?
Mearjo
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 14 mar 2011 13:20
Contacteer:

Snap ik, maar ik ik leest nu hier dat de meneer boven mij met Federals tuft, daar was met mijn auto niet mee te rijden. Mijn vriend en een goede vriend van mij die beide racen die hebben er ook mee gereden en het was echt niet te doen. Warmte kwam er goed in maar ik had echt geen grip met die banden terwijl die wel goed aangeschreven staan.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Watvoor bandendruk reed je mee? Ik rijd overwegend koud rond de 1,7-1,8 bar voor en 2.0-2.1 achter.

Bandendruk is redelijk essentieel zoals je misschien al weet, bij elke band ligt dat weer anders, dus dat is altijd even een beetje testen tot je een goeie balans hebt. Nog mooier is als je een temperatuurmeter scoort, dat helpt een hoop.

En als 't niet lukt, neem ik ze wel over ;)
Mearjo
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 14 mar 2011 13:20
Contacteer:

Tuurlijk is mij dat bekend.. Ik heb er niet maar 1 sessie op gereden, ik denk totaal iets van 9 sessies en iedere keer opnieuw testen met bandenspanning etc. en direct meten, tussendoor binnekomen om te meten.. temperatuur was goed, maar nog steeds 0.0 grip. Nu rij ik met R888 en die zijn echt geweldig :worship:

Ik ging weg op koud voor: 1,75, achter 1,9-2,0 de laatste keer dat ik er mee reed. Toen ook iedere keer gemeten hoe hoog ze stonden, ter plekke aangepast maar echt toaal geen verschil.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Federal is een straatband en geen semislick en dan is 1,75 veel en veel te laag.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Mearjo
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 14 mar 2011 13:20
Contacteer:

Zo, maar weer eens een update plaatsen..

Inmiddels zit de RS remmerij er onder, met nieuwe wiellagers er in geperst en DS3000 blokken voor voor en achter gelijk DS2500 blokjes (thanks Martijn (Y) )

[img]http://img534.imageshack.us/img534/6996 ... 057313.jpg[/img]

Nieuw en oud (std. formaat DS2500 blokken):
[img]http://i1144.photobucket.com/albums/o48 ... 105922.jpg[/img]

Even passen:
[img]http://img855.imageshack.us/img855/2769 ... 885217.jpg[/img]

Koplampvervanger zit er in:
[img]http://i1144.photobucket.com/albums/o48 ... WA0001.jpg[/img]

Toen begonnen met de kop er af te halen zodat de andere (geflowde + 286 cat cams en verstelbare poelies) er zo in 1 keer opkan:
[img]http://imageshack.us/a/img832/4849/img2 ... wa0006.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img59/2412/img20130430wa0005.jpg[/img]

De auto was klaar, nokkenassen er in, verstelbare poelies etc. Helemaal ready! Nu warm laten draaien en toen vorige week zaterdag de kopbouten natrekken (zoals netjes op het formulier stond bij de koppakking). Zaterdag begonnen met natrekken, bij bout 7: PANG. Eerst dachten we een gebroken kopbout... helaas. Draad uit het onderblok afgebroken..... Alles kon weer open dus...

Mijn pa heeft zondag alles schoon gemaakt en is vorige week maandag opnieuw begonnen. Met een helicoil opgelost, alleen bij dat aandraaien, PANG, de volgende. )(#&$@)(*#.........

Goed, nog een helicoil er in. Toen uiteindelijk alles vast kunnen zetten.

Starten, wilde niet goed lopen.. wilde ineens niet meer starten. Wat is dit nu weer...
Alles nagekeken, alles zat gewoon vast, gekeken naar stationairklep, die leek niet ver genoeg open te gaan.

Maar waarom wilde hij niet meer starten... ook met startkabels op de accu achterin niet starten, voorin wel.
Oke.. bekabeling kan het niet aan? Nieuwe bekabeling getrokken, en starten! Pfoe!

EN, hij bleef lopen! Gelukkig!! Het lag dus gewoon aan de bekabeling naar de accu toe!

Toen belletje binnen van mams dat de nieuwe radiateur er was! Gelijk naar huis gereden en die er ook op gezet. Deze kwam uit Engeland en is volledig aluminium:
[img]http://imageshack.us/a/img600/2351/201305061847431.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img46/569/201305061913201.jpg[/img]



Wat een heerlijk geluid zeg! En wat ben ik trots op mijn pa! Die heeft het toch allemaal maar even zelf geflikt.

Toen bij het afstellen begon hij te tikken, gelijk uitgezet. Drijfstanglagers......

Vrijdag de bliksemse bende weer opengemaakt... de lagers bij de eerste cilinder was kapot. Gelijk nieuwe ACL Race Series lagers gehaald bij Biggelaar Motors en ARP drijfstangbouten, micrometer meegenomen om de krukas te meten.... jahoor, ingeslepen...

Oftewel, terug naar Biggelaar, nieuwe krukas gehaald en samen met mijn pa vrijdag het blok er uit gehaald.
Zaterdag alles nieuw gemonteerd en zaterdag avond was het starten en lopen!! :bang: :bang: :bang:

Kapot en heel:
[img]http://imageshack.us/a/img259/481/94563 ... 906316.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img580/9317/2477 ... 813220.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img856/2466/9418 ... 479027.jpg[/img]

Zometeen gaat hij de trailer op naar de uitlijnboer en vanavond bij Patrick Biggelaar op de vermogensbank nog afstellen! (Y) :worship:
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

Dat zat even niet mee (U) (N) Gelukkig toch gefixed (D)

Helicoils hebben ook al vaak mijn leven gered :lol: :smile:
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Nog ff duimen voor tijdens de mapping (Y)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

mooi werk zeg!

rijdt je nu met een 2L of nog met 1800?

wist niet dat biggelaar ook clios kon mappen.

kan hij zelf chips schrijven?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Mearjo
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 14 mar 2011 13:20
Contacteer:

Opgeboorde 1.8! Nee Menno van hier heeft de Chip doet hem afstellen :worship:
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

menno dan komt het goed! (Y)
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Kopbouten
Ik trek mijn kopbouten in 6 stappen aan. fase 7 uit de vraagbaak sla ik over, zie http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... r&start=70 19 juni 2011

Mijn uitleg:
In de vraagbaak van Olving staat dat de kop niet gevlakt mag worden. Inspuiten met pakkingsverwijderaar en na 10 minuten schoon schrapen met een houten spatel.
Als je kop meer dan 0,05mm krom is vervangen.
Ik denk dat stap 7 is bedoelt omdat de kop niet gevlakt mag worden.

Volgens mij vlakken we allemaal onze kop. Ik ga altijd uit van "schoon is de maat". (Net zo ver vlakken, dat alles is meegenomen en meer niet.)
Dus lijkt me stap 7 overbodig.

Na 15 000 km nog geen problemen.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

idd gewoon vlakken no problem.

denk wel dat je gaat schrikken van het vermogen tov de 1800 die je eerst had.

is echt een enorme vooruitgang zeker op het circuit
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Mearjo
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 14 mar 2011 13:20
Contacteer:

Gisteravond zijn we naar Patrick Biggelaar van Biggelaar motors geweest waar Menno naar toe kwam om hem samen met Patrick nog af te stellen.

Ik ben eigenlijk zeer tevreden! PK's is leuk om te benoemen, maar ik ben vooral blij met het verloop van het lijntje ;) Je kan veel PK's hebben, maar als je na een piek naar beneden schiet, heb je er alsnog weinig aan. (D) Dus ik ben blij! :worship: :worship:

Hij is gemeten op zo'n 174PK met 193Nm!

[img]http://imageshack.us/a/img441/1285/2121 ... 713113.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img33/4274/p1000197kl.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img16/1922/p1000202kl.jpg[/img]

Ik wil Patrick Biggelaar, maar ook Menno onwijs bedanken voor hun hulp :worship: :worship: :worship: :worship:
remcob
Berichten: 141
Lid geworden op: za 6 apr 2013 16:16
Locatie: Zoetermeer

Nice! :grin:
Plaats reactie