ACT: Clio16V
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
opvulringen ertussen gedaan? fusees staan namelijk 1cm verder naar buiten. soms kom je er mee weg, nu blijkbaar niet..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
nieuwe fusee is ook gewoon standaard clio 16v/williams.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
hmm das vreemd dan..
edit-
auto ook verlaagd? ander camber? wellicht was de as slecht en merk je dat nu pas ivm ander camber/verlaging..
edit-
auto ook verlaagd? ander camber? wellicht was de as slecht en merk je dat nu pas ivm ander camber/verlaging..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Tripode van de linker as niet naar de kloten geholpen ? Een 3 poot met 2 poten gaat hele rare dingen doen...
niet verder verlaagd en ietsje meer camber denk ik. Maar het is ook met gas los en koppeling in. Kan het dan nog steeds de homokineet zijn?
Wielbouten vast? 

- Daan2D
- Berichten: 2250
- Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
- Locatie: Limburg
heb je nou rs fusee of niet? Eerst schrijf je van wel later zeg je standaart clio 1 willie fusee.
Mocht je rs fusees hebben gebruikt en niet uitgelijnd dan trek je de as uit je bak als je naar links stuurt
Mocht je rs fusees hebben gebruikt en niet uitgelijnd dan trek je de as uit je bak als je naar links stuurt

Racing is the best way to convert money into noise
Rs remmen op std fusees. Alle bouten 3x op moment na getrokken.
Renault clio group a manual inclusief bestel nr's.
http://www.scribd.com/doc/67567111/Rena ... p-a-Manual
http://www.scribd.com/doc/67567111/Rena ... p-a-Manual
heb alle groep a en n handboeken op me di4l0gis server draaien. pm voor accountGerryTT schreef:Renault clio group a manual inclusief bestel nr's.
http://www.scribd.com/doc/67567111/Rena ... p-a-Manual
-
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: zo 23 feb 2003 17:51
- Locatie: amsterdam
Goede morgen,
Ik heb een vraag en misschien kan iemand mij helpen. Eigenlijk 2 vragen.
Mijn olietempratuur meter en oliepijl meter werken niet. Ik wil daarom een paar dingen proberen.
1) kijken of de stekker in de meter-unit zit
2) Kijken of de stekker goed zit bij de motor
Als de twee opties het probleem niet verhelpen wil ik de sensor vervangen.
De eerste vraag die ik heb is dit de juiste sensor en kan er verschil zitten kwa sensor bv clio 1 fase 1 inverhouding met fase 2.
Als het goed is is dit de sensor.
[img]http://img99.imageshack.us/img99/989/dsc0079xf.jpg[/img]
Als het goed is zit de sensor voor op de motor tussen de bumper een beetje halverwege en iets hoger zit dan de stekker vast, op een niet echt relaxte plek.
Mijn tweede vraag is wat gaat er gebeuren als ik de sensor er uit haal, stroomt er dan olie uit? Dan is het handig om het gelijk op te vangen maar misschien weten jullie nog meer tips en truuks.
Hier nog een foto van de auto
[img]http://img191.imageshack.us/img191/9021/dsc0077az.jpg[/img]
vr. groet en bedankt,
Patrick
Ik heb een vraag en misschien kan iemand mij helpen. Eigenlijk 2 vragen.
Mijn olietempratuur meter en oliepijl meter werken niet. Ik wil daarom een paar dingen proberen.
1) kijken of de stekker in de meter-unit zit
2) Kijken of de stekker goed zit bij de motor
Als de twee opties het probleem niet verhelpen wil ik de sensor vervangen.
De eerste vraag die ik heb is dit de juiste sensor en kan er verschil zitten kwa sensor bv clio 1 fase 1 inverhouding met fase 2.
Als het goed is is dit de sensor.
[img]http://img99.imageshack.us/img99/989/dsc0079xf.jpg[/img]
Als het goed is zit de sensor voor op de motor tussen de bumper een beetje halverwege en iets hoger zit dan de stekker vast, op een niet echt relaxte plek.
Mijn tweede vraag is wat gaat er gebeuren als ik de sensor er uit haal, stroomt er dan olie uit? Dan is het handig om het gelijk op te vangen maar misschien weten jullie nog meer tips en truuks.
Hier nog een foto van de auto
[img]http://img191.imageshack.us/img191/9021/dsc0077az.jpg[/img]
vr. groet en bedankt,
Patrick
Olie zal er niet uitkomen, mocht dit wel het geval zijn dan zou ik er maar meer uit laten lopen.
Ik heb er 2 liggen en die zien er beide zo uit, ook die van de Williams dus denk dat er geen andere voor de clio zijn.
Ik heb er 2 liggen en die zien er beide zo uit, ook die van de Williams dus denk dat er geen andere voor de clio zijn.
-
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: zo 23 feb 2003 17:51
- Locatie: amsterdam
oke dus voor beide meters heb je 1 sensor nodig?
deze sensor meet dus oliepijl en olietempratuur.
thanks
deze sensor meet dus oliepijl en olietempratuur.
thanks
williams sensor is anders zover ik weet. dit komt door de grotere carterpan. Pijlstok van een williams is ook anders dan een 16vGerryTT schreef:Olie zal er niet uitkomen, mocht dit wel het geval zijn dan zou ik er maar meer uit laten lopen.
Ik heb er 2 liggen en die zien er beide zo uit, ook die van de Williams dus denk dat er geen andere voor de clio zijn.
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
sensoren van williams en 1.8 is anders heb ze gister in me handen gehad.
Pijl en temp sensor is inderdaad in 1. zit tussen je oliefilter en pijlstok in.
sensor was meen ik 80 euro 2 jaar terug.
Hij is via weerstand te meten maar de waardes weet ik niet meer.
Pijl en temp sensor is inderdaad in 1. zit tussen je oliefilter en pijlstok in.
sensor was meen ik 80 euro 2 jaar terug.
Hij is via weerstand te meten maar de waardes weet ik niet meer.
-
- Berichten: 693
- Lid geworden op: ma 27 nov 2006 13:05
- Locatie: Oostvoorne
Waar moet ik op letten na 1,5 jaar stilstaan van een clio 16v.
Had zelf in gedachten:olie verversen,oliefilter,bougies vervangen,benzine filter vervangen,k&n inleg een beurtje geven,bak olie verversen,remmenvloeistof verversen,koelvloeistof verversen.
Heb ik wat over het hoofd gezien?
Hoe kan ik het best by het oliefilter komen?
Heb wel eens gehoord dat je een hrc kan monteren van een laguna? Welk type is dat?
Heb hier ooit is een setje webers gezien voor de f motoren.
Nu zag ik by primaracing een setje en vroeg ik me af wat hebje hiervoor nodig om het werkend te krygen?
En wat zal de pk/nm winst worden op een f7p en of f7r?
Had zelf in gedachten:olie verversen,oliefilter,bougies vervangen,benzine filter vervangen,k&n inleg een beurtje geven,bak olie verversen,remmenvloeistof verversen,koelvloeistof verversen.
Heb ik wat over het hoofd gezien?
Hoe kan ik het best by het oliefilter komen?
Heb wel eens gehoord dat je een hrc kan monteren van een laguna? Welk type is dat?
Heb hier ooit is een setje webers gezien voor de f motoren.
Nu zag ik by primaracing een setje en vroeg ik me af wat hebje hiervoor nodig om het werkend te krygen?
En wat zal de pk/nm winst worden op een f7p en of f7r?
-
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: zo 23 feb 2003 17:51
- Locatie: amsterdam
distributieriem goed?
remmen schijven en blokken
ik heb wel is aan de williams onderhoud gedaan en toen heb door de auto op een brug te zetten het oliefilter vervangen. Dus van onder de auto. Beetje een nare plek.
remmen schijven en blokken
ik heb wel is aan de williams onderhoud gedaan en toen heb door de auto op een brug te zetten het oliefilter vervangen. Dus van onder de auto. Beetje een nare plek.
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Bestellen bij APO (autopartsonline):
61914XHoofdremcilinder1179.7379.73
t.b.v. RENAULT, Laguna (B56) (98-00), 2.0i-16V
61914XHoofdremcilinder1179.7379.73
t.b.v. RENAULT, Laguna (B56) (98-00), 2.0i-16V
Ik zou de auto gewoon ff rustig wakker laten worden, dus gewoon een stukje mee gaan rijden, niet te lomp, gewoon rustig aan. Langzaam een beetje meer en meer en dan zie je vanzelf hoe en wat er niet goed gaat. Olie e.d. zou ik pas daarna vervangen, dan heb je pas echt een frisse start.
Iemand deze als eens voorbij zien komen?
http://www.retro-renault.com/forums/ren ... xi-f2.html
Eerste post kun je ook 3 pagina's scrollen..
ook hulde:
http://www.cliors-concept.com/t1814-not ... -f2-13.htm
http://www.retro-renault.com/forums/ren ... xi-f2.html
Eerste post kun je ook 3 pagina's scrollen..
ook hulde:
http://www.cliors-concept.com/t1814-not ... -f2-13.htm
-
- Berichten: 693
- Lid geworden op: ma 27 nov 2006 13:05
- Locatie: Oostvoorne
Zoiezo ga ik voorlopig niet te gek ermee doen. Even netjes warm draaien en dan niet verder dan 3000tpm.
Na een beurd en warmryden ga ik pas over de 3000tpm steeds iets verder.
De dist riem is 20.000km oud en 3jaar geleden vervangen.
De brembo's ga ik even schoonmaken want de ventileergaatjes zitten vol.
Kan ik meteen de blokjes nakyken.
Na een beurd en warmryden ga ik pas over de 3000tpm steeds iets verder.
De dist riem is 20.000km oud en 3jaar geleden vervangen.
De brembo's ga ik even schoonmaken want de ventileergaatjes zitten vol.
Kan ik meteen de blokjes nakyken.
-
- Bestuurslid
- Berichten: 652
- Lid geworden op: wo 17 aug 2005 10:07
- Car: 5AT,12TS
- Locatie: Leeuwarden
Hallo,
Vrijdag panne gehad met mijn Clio 16v GP. Accu leeg gereden na een goede 50 km snelweg, blijkt nu dat de dynamo niks meer doet. Als ik namelijk meet op de accupolen meet ik zo'n 12 volt, ook met draaiende motor.
De multiriem is nog heel en de dynamo draait gewoon rond, zonder warm aan te lopen oid. Kan het de spanningsregelaar zijn? En is deze uit te wisselen bij deze dynamo's? En heeft misschien iemand nog wat thuis liggen?
Groeten Gaatze
Vrijdag panne gehad met mijn Clio 16v GP. Accu leeg gereden na een goede 50 km snelweg, blijkt nu dat de dynamo niks meer doet. Als ik namelijk meet op de accupolen meet ik zo'n 12 volt, ook met draaiende motor.
De multiriem is nog heel en de dynamo draait gewoon rond, zonder warm aan te lopen oid. Kan het de spanningsregelaar zijn? En is deze uit te wisselen bij deze dynamo's? En heeft misschien iemand nog wat thuis liggen?
Groeten Gaatze
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Dat kan inderdaad goed de spanningsregelaar zijn. ALS die te vervangen is koop dan een nieuwe voor die paar tientjes.
Als het goed is heeft je rode accu lampje ook al geruime tijd gebrand.
Als het goed is heeft je rode accu lampje ook al geruime tijd gebrand.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Bestuurslid
- Berichten: 652
- Lid geworden op: wo 17 aug 2005 10:07
- Car: 5AT,12TS
- Locatie: Leeuwarden
Nee, geen acculampje. Brand wel als ie op contact staat maar bij starten meteen uit. Op een gegeven moment begon mijn ABS lampje te branden en de radio begon aan/uit te knipperen. Toen pas ontdekte ik dat mijn dashboard verlichting ook zachtjes brandde. Verder gewoon gereden, maar bij het koppeling indrukken viel de motor meteen uit.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden

Echt rijden doet die toch niet de komende tijd

ff de rechter koplamp eruit schroeven 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Aha het blok gaat er dus ff uit