
Geert - Clio Williams
Wielen krijgen bij de volgende banden een beurtje, lak is op een paar puntjes na nog heel aardig.antoine schreef:Toplagers van Randy gebruikt zie ikZiet er goed uit Geert! Jammer van de beschadiging op de velgen.
Geen idee maar er komt nog wat isolatie omheen.Tom schreef:Die staan een paar pagina's terug toch?
Wordt dat gasreservoir niet wat warm zo boven het spruitstuk? Of maakt dat niet uit?
Heb inmiddels wat lopen spelen met de setting van de proflex set en ze zijn echt geweldig. Heb ze redelijk soft staan (op ze hardst zijn het net coupe/cup dempers) maar kan echt overal vol gaan. Ben zelfs al paar keer met de wieltjes los gekomen bij een (vloeiende) drempel.
Had mezelf voorgenomen om de carbone lorraine blokjes links te laten liggen. Dus had een setje EBC yellow stuff blokjes gescoort om de remschijven te sparen. Maar voor ik die binnen had heb ik natuurlijk eerst getest met een setje ferrodo ds3000's.
Toen ik de EBC monteerde schrok ik me dood, hoe durven ze dat trackday blokken te noemen! WAT een verschil. Dus gauw de carbone lorraine's gemonteerd. Ik was altijd al onder de indruk van me RS remmen met carbone lorraine RC5 maar dit is echt een volledig andere league. Vooral op hoge snelheid is de remvertraging gewoon ziek.
Heb alleen nu al slapeloze nachten als ik straks de schijven (2x 250 euro) en blokjes (300 euro) op heb....
Had mezelf voorgenomen om de carbone lorraine blokjes links te laten liggen. Dus had een setje EBC yellow stuff blokjes gescoort om de remschijven te sparen. Maar voor ik die binnen had heb ik natuurlijk eerst getest met een setje ferrodo ds3000's.
Toen ik de EBC monteerde schrok ik me dood, hoe durven ze dat trackday blokken te noemen! WAT een verschil. Dus gauw de carbone lorraine's gemonteerd. Ik was altijd al onder de indruk van me RS remmen met carbone lorraine RC5 maar dit is echt een volledig andere league. Vooral op hoge snelheid is de remvertraging gewoon ziek.
Heb alleen nu al slapeloze nachten als ik straks de schijven (2x 250 euro) en blokjes (300 euro) op heb....
Nee absoluut niet. Natuurlijk blokkeren ze wel sneller bij een schrik reactie maar kan ze echt goed dozeren. De Yokohama AD08 banden zullen ook een boel helpen, mijn vorige banden blokkeerden ook echt snel met de rs remmerij.Tom schreef:trap je het niet gewoon akelig snel tot blokkeren? Ik kon die 285 kit al makkelijk op hoge snelheid laten blokkeren als ik goed op de rem ging staan.
Maar zie het ook bij een kammeraad met standaard remmerij en t1r banden. Remt niet bijzonder hard maar blokkeerd erg snel. We zijn er nog niet helemaal achter wat het is.
Vandaag eindelijk het stationair probleempje gevonden. Loop al tijden te zoeken. TPS afstellen, stappenmotor schoonmaken en de kmteller kabel vervangen haalde allemaal niks uit, hij bleef bij het intrappen van de koppeling terug zakken naar soms wel 500rpm. Erg irritant binnen de bebouwde kom (niet dat ik daar veel rijd)
Begin deze week maar eens besloten een andere lambda sonde te bestellen. En ja hoor! Zakt nu af tot 1200 en bij stilstand naar 900. Precies zoals het hoort.
En ze hoeven helemaal niet zoveel te kosten
http://www.ebay.nl/itm/90-98-RENAULT-CL ... 296wt_1027
Begin deze week maar eens besloten een andere lambda sonde te bestellen. En ja hoor! Zakt nu af tot 1200 en bij stilstand naar 900. Precies zoals het hoort.
En ze hoeven helemaal niet zoveel te kosten
http://www.ebay.nl/itm/90-98-RENAULT-CL ... 296wt_1027
sensor van een 1,2/1,4 dat maakt niets uit?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
zelfde boschnr, en het werkt bij mij goed dus 

[img]http://img593.imageshack.us/img593/7674/imageioq.jpg[/img]
En een bedankje aan Patrick voor de snelle levering!
En een bedankje aan Patrick voor de snelle levering!
En als de boel dan toch los ligt gelijk maar even in de afbijt en een kleurtje geven. Net een echte achterberg
[img]http://img856.imageshack.us/img856/6087/imagelqh.jpg[/img]
[img]http://img856.imageshack.us/img856/6087/imagelqh.jpg[/img]
netjes! catcams en pouli's
heb je de kleppendeksel ook eerst met vullende grondverf gespoten of gewoon zo met de structuur mee?

heb je de kleppendeksel ook eerst met vullende grondverf gespoten of gewoon zo met de structuur mee?
vanavond de poulies afgesteld met Jeroen (Jerome16v). Thanks kerel! En de boel weer ingebouwd. Niet een al te scherpe foto maar het gaat om het idee.
[img]http://img27.imageshack.us/img27/9519/imagesty.jpg[/img]
Morgenavond naar Menno voor het nodige afstel werk, en dan eindelijk vlammen! Dit winter eens kijken naar een andere ecu. Ben er nog niet uit welke.
[img]http://img27.imageshack.us/img27/9519/imagesty.jpg[/img]
Morgenavond naar Menno voor het nodige afstel werk, en dan eindelijk vlammen! Dit winter eens kijken naar een andere ecu. Ben er nog niet uit welke.
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte

Standaart 190cc. Maar die bleken gister toch problemen te geven. Bovenin liep het blok te arm.
Maar Menno is nog niet zeker of het ook daadwerkelijk de injectoren zijn. We hebben namelijk ook snel even een setje 21 turbo injectoren geprobeerd maar daar werd het al niet beter op..... Om de boel heel te houden zal ik de clio dit weekend thuis moeten laten.....
Maar Menno is nog niet zeker of het ook daadwerkelijk de injectoren zijn. We hebben namelijk ook snel even een setje 21 turbo injectoren geprobeerd maar daar werd het al niet beter op..... Om de boel heel te houden zal ik de clio dit weekend thuis moeten laten.....

Geert,
Je hebt toch ook nog die cup-fuelrail van Martijn met verstelbare benzinedruk regelaar. Als je de benzine druk iets verhoogt kun je iets meer benzine injecteren. Setting van de standaard drukregelaar is 3 barg en met de cup-rail kun je opschroeven naar ca. 3.5 barg.
Je hebt toch ook nog die cup-fuelrail van Martijn met verstelbare benzinedruk regelaar. Als je de benzine druk iets verhoogt kun je iets meer benzine injecteren. Setting van de standaard drukregelaar is 3 barg en met de cup-rail kun je opschroeven naar ca. 3.5 barg.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Hehe had ik verwacht, maar helaas de Vito blijft thuis. Ik hoop dat de 206 RC van de passagier mee kanDaan2D schreef:pak je toch de leasebak![]()
Voordat ik naar Menno ben gereden had ik hem inderdaad al op 3.5 bar gezet maar daarmee kreeg Menno het stationair totaal niet goed. Op 3 bar ging dit beter.jacques schreef:Geert,
Je hebt toch ook nog die cup-fuelrail van Martijn met verstelbare benzinedruk regelaar. Als je de benzine druk iets verhoogt kun je iets meer benzine injecteren. Setting van de standaard drukregelaar is 3 barg en met de cup-rail kun je opschroeven naar ca. 3.5 barg.
Maar er gaat ergens anders iets mis, het enge is dat Menno ook nog geen idee heeft wat het is.
stappenmotor die open blijft staan?
maw valse lucht ergens??
ik gis maar wat hoor.
maw valse lucht ergens??
ik gis maar wat hoor.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Deze week nog een filmpje gemaakt met de "base" mapping van menno, stationair rond de 1200rpm
http://img411.imageshack.us/img411/6930 ... mwrpqg.mp4
http://img411.imageshack.us/img411/6930 ... mwrpqg.mp4
iemand enig idee of ik de lucht intlaat temperatuur sensor het beste kan verplaatsen naar het kunststof luchtfilter huis, aangezien ik toch een nieuwe kabelboom aan het maken ben voor een aftermarket ecu.
Origineel zit hij in het aluminium inlaat spruitstuk, deze wordt warm en geeft dan voor mijn gevoel een verkeerd beeld van de lucht die hij aanzuigt.
Iemand ervaring hiermee?
Origineel zit hij in het aluminium inlaat spruitstuk, deze wordt warm en geeft dan voor mijn gevoel een verkeerd beeld van de lucht die hij aanzuigt.
Iemand ervaring hiermee?
dat is alleen bij stationair draaien het geval. zodra je rijd en er meer lucht zich verplaatst zal dit nihil zijn....
loopt lekker trouwens
loopt lekker trouwens

was de laatste keer met het stationair afstellen bij Menno ook goed te zien, stilstaand liep de temp steeds verder op.
Nou ik denk juist wel dat ze het mis hebben gehad, heb al vaker een tuner horen zeuren om de hoge waardes tijdens het mappen.
Renault heeft het bij de f7r in de megane ook opgelost door het te verplaatsen buiten het aluminium inlaat spruitstuk zag ik net.
Renault heeft het bij de f7r in de megane ook opgelost door het te verplaatsen buiten het aluminium inlaat spruitstuk zag ik net.
Hoe hoger de inlaatluchttemperatuur hoe meer ontstekingstiming de ecu terug trekt. Maakt dus wel uit voor je vermogen.
Ik geloof niet dat het uitmaakt voor het mappen, als het spruitstuk warm is zou de luchttemp. Dat ook kunnen zijn, je wilt weten wat je motor in gaat dus dat ding zit daar prima!
Ik geloof niet dat het uitmaakt voor het mappen, als het spruitstuk warm is zou de luchttemp. Dat ook kunnen zijn, je wilt weten wat je motor in gaat dus dat ding zit daar prima!
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
hoe groter het verschil bedoel je denk ik? Als het gewoon over absolute waarden gaat dan zou je kunnen tunen met een ijsblokje op de sensor. Zo simpel zal het niet zijn. Ik denk dat als de sensor op een goede plek hangt (dus met een reeele waarde en niet ergens in een hoekje weg gemoffeld waar geen lucht langs komt) dan maakt de temp niet zo veel uit als de ecu op die waardes ingeregeld is.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
volgens mij snap je de essentie van het ding niet helemaal
als je de motor afstelt op bv 20graden inlaatluchttemperatuur dan zal je bij een bepaalde ontstekingsvervroeging tegen de klopgrens van de brandstof aan lopen, wanneer de temperatuur oploopt kom je sneller bij deze klopgrens dus is de ecu zo gemaakt dat hij bv. bij 1graden hogere temperatuur .1graden voorontsteking weg neemt (voorbeeld)
tevens/of geldt hetzelfde voor de brandstoftoevoer, hoe kouder de lucht hoe meer zuurstof moleculen dus hoe meer brandstof er verbrand kan worden

als je de motor afstelt op bv 20graden inlaatluchttemperatuur dan zal je bij een bepaalde ontstekingsvervroeging tegen de klopgrens van de brandstof aan lopen, wanneer de temperatuur oploopt kom je sneller bij deze klopgrens dus is de ecu zo gemaakt dat hij bv. bij 1graden hogere temperatuur .1graden voorontsteking weg neemt (voorbeeld)
tevens/of geldt hetzelfde voor de brandstoftoevoer, hoe kouder de lucht hoe meer zuurstof moleculen dus hoe meer brandstof er verbrand kan worden
