Dynodag met Fastchip 27 oktober 2012
-
- Berichten: 59
- Lid geworden op: zo 15 jan 2012 20:31
- Car: MeganeRS265CUP
- Locatie: zuid-holland
- Contacteer:
custom map:
-voorbehouden Jo
-voorbehouden Jo
-Andy, megIII 1.5dci
-Ackten, 5GTT(indien het toelaat)
-Arthur, R9 F7r turbo
-Gerry, f7p turbo
-Koen, clio 16v
-DennisT, 225
- Hans, 230 r26
- Peter, RS250
regulier rollen:
- Joost van der Hammen R5 GTTi
- Pascal, Megane RS Trophy
- Dick, Ford Focus ST
- Megane rs 250
- Banjo(Benno) Clio RS Phase-1
- rreevvss (Jeroen)BMW Z4 3.0 (rwd)
-[/quote][/quote]
-voorbehouden Jo
-voorbehouden Jo
-Andy, megIII 1.5dci
-Ackten, 5GTT(indien het toelaat)
-Arthur, R9 F7r turbo
-Gerry, f7p turbo
-Koen, clio 16v
-DennisT, 225
- Hans, 230 r26
- Peter, RS250
regulier rollen:
- Joost van der Hammen R5 GTTi
- Pascal, Megane RS Trophy
- Dick, Ford Focus ST
- Megane rs 250
- Banjo(Benno) Clio RS Phase-1
- rreevvss (Jeroen)BMW Z4 3.0 (rwd)
-[/quote][/quote]
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
custom map:
-voorbehouden Jo
-voorbehouden Jo
-Andy, megIII 1.5dci
-Ackten, 5GTT(indien het toelaat)
-Arthur, R9 F7r turbo
-Gerry, f7p turbo
-Koen, clio 16v
-DennisT, 225
- Hans, 230 r26
- Peter, RS250
regulier rollen:
- Joost van der Hammen R5 GTTi
- Pascal, Megane RS Trophy
- Dick, Ford Focus ST
- Megane rs 250
- Banjo(Benno) Clio RS Phase-1
- rreevvss (Jeroen)BMW Z4 3.0 (rwd)
- Christian Megane coupe 16v
-voorbehouden Jo
-voorbehouden Jo
-Andy, megIII 1.5dci
-Ackten, 5GTT(indien het toelaat)
-Arthur, R9 F7r turbo
-Gerry, f7p turbo
-Koen, clio 16v
-DennisT, 225
- Hans, 230 r26
- Peter, RS250
regulier rollen:
- Joost van der Hammen R5 GTTi
- Pascal, Megane RS Trophy
- Dick, Ford Focus ST
- Megane rs 250
- Banjo(Benno) Clio RS Phase-1
- rreevvss (Jeroen)BMW Z4 3.0 (rwd)
- Christian Megane coupe 16v
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
als er nog een plekje vrijkomt voor een custom map dan houdt ik me aanbevolen!
Word een mooi dagje zo te zien!
-
- Berichten: 790
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Leuke opkomst inderdaad, ik kom wel ff kijken als ik tijd heb!
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
ben dan weer benieuwd wat die dci Megane op gaat leveren.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
custom map:
-voorbehouden Jo
-voorbehouden Jo
-Andy, megIII 1.5dci
-Ackten, 5GTT(indien het toelaat)
-Arthur, R9 F7r turbo
-Gerry, f7p turbo
-Koen, clio 16v
-DennisT, 225
- Hans, 230 r26
- Peter, RS250
regulier rollen:
- Joost van der Hammen R5 GTTi
- Pascal, Megane RS Trophy
- Dick, Ford Focus ST
- Megane rs 250
- Banjo(Benno) Clio RS Phase-1
- rreevvss (Jeroen)BMW Z4 3.0 (rwd)
- Christian Megane coupe 16v
- Erwin Megane 2 1,6 16v
-voorbehouden Jo
-voorbehouden Jo
-Andy, megIII 1.5dci
-Ackten, 5GTT(indien het toelaat)
-Arthur, R9 F7r turbo
-Gerry, f7p turbo
-Koen, clio 16v
-DennisT, 225
- Hans, 230 r26
- Peter, RS250
regulier rollen:
- Joost van der Hammen R5 GTTi
- Pascal, Megane RS Trophy
- Dick, Ford Focus ST
- Megane rs 250
- Banjo(Benno) Clio RS Phase-1
- rreevvss (Jeroen)BMW Z4 3.0 (rwd)
- Christian Megane coupe 16v
- Erwin Megane 2 1,6 16v
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Verklaar je nader lijkt mij!mvho schreef:Is er een indicatie voor een custom map?
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
financieel neem ik aan, er zijn inderdaad ook nergens prijzen te vinden.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: di 24 jul 2012 2:05
Jo ff een pm sturen, kan me voorstellen dat het per auto anders kan zijn.
-
- Berichten: 244
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010 10:57
Wil wel een remap met de R26! Zet mij er maar op.
Alleen even kijken of het uitkomt met de datum, werk 3 van de 5 weekenden i.v.m. continue dienst.
Alleen even kijken of het uitkomt met de datum, werk 3 van de 5 weekenden i.v.m. continue dienst.
Als het mogelijk is.chris-mc schreef:custom map:
-voorbehouden Jo
-voorbehouden Jo
-Andy, megIII 1.5dci
-Ackten, 5GTT(indien het toelaat)
-Arthur, R9 F7r turbo
-Gerry, f7p turbo
-Koen, clio 16v
-DennisT, 225
- Hans, 230 r26
- Peter, RS250
- Laurenz, Clio 2.0 16v F7P Biggelaer (ECU aanpassen aan koudstart + rollen)
regulier rollen:
- Joost van der Hammen R5 GTTi
- Pascal, Megane RS Trophy
- Dick, Ford Focus ST
- Megane rs 250
- Banjo(Benno) Clio RS Phase-1
- rreevvss (Jeroen)BMW Z4 3.0 (rwd)
- Christian Megane coupe 16v
- Erwin Megane 2 1,6 16v
Betaal wel ter plaatse in Goes, handje contantje

is goed, laat maar weten hoe het geregeld moet worden. het is m'n eerste keer op de rollenbank, dus ik heb geen idee. Graag ook de te verwachten kosten in pm. De chip zit al in de ecu en is voorheen beschreven, dus ik denk alleen de mapping aanpassen?(+ rollen)-jo- schreef:Ben momenteel op vakantie, pm's worden aanstaande dinsdag verwerkt.
No way.16Vke schreef:Betaal wel ter plaatse in Goes, handje contantje
-
- Berichten: 587
- Lid geworden op: ma 17 nov 2008 18:04
- Locatie: (Pijpelheide) Booischot
een lekkere opkomst,ik kom zeker is piepen
wil die r9 is horen
wil die r9 is horen

-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: di 24 jul 2012 2:05
In het verleden zijn er mensen geweest die niet hebben betaald, vandaar vooruit betalen.
Heeft hem toen een hoop gekost.
Jo zal je een igm sturen met hoe en wat.
Heeft hem toen een hoop gekost.
Jo zal je een igm sturen met hoe en wat.
Hoop dat het gaat lukken Kriskris clio 16v schreef:een lekkere opkomst,ik kom zeker is piepen
wil die r9 is horen

-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
custom map:
-voorbehouden Jo
-voorbehouden Jo
-Andy, megIII 1.5dci
-Ackten, 5GTT(indien het toelaat)
-Arthur, R9 F7r turbo
-Gerry, f7p turbo
-Koen, clio 16v
-DennisT, 225
- Hans, 230 r26
- Peter, RS250
- Marcel, Clio Williams
regulier rollen:
- Joost van der Hammen R5 GTTi
- Pascal, Megane RS Trophy
- Dick, Ford Focus ST
- Megane rs 250
- Banjo(Benno) Clio RS Phase-1
- rreevvss (Jeroen)BMW Z4 3.0 (rwd)
- Christian Megane coupe 16v
- Erwin Megane 2 1,6 16v
-voorbehouden Jo
-voorbehouden Jo
-Andy, megIII 1.5dci
-Ackten, 5GTT(indien het toelaat)
-Arthur, R9 F7r turbo
-Gerry, f7p turbo
-Koen, clio 16v
-DennisT, 225
- Hans, 230 r26
- Peter, RS250
- Marcel, Clio Williams
regulier rollen:
- Joost van der Hammen R5 GTTi
- Pascal, Megane RS Trophy
- Dick, Ford Focus ST
- Megane rs 250
- Banjo(Benno) Clio RS Phase-1
- rreevvss (Jeroen)BMW Z4 3.0 (rwd)
- Christian Megane coupe 16v
- Erwin Megane 2 1,6 16v
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
custom map:
-voorbehouden Jo
-voorbehouden Jo
-Andy, megIII 1.5dci
-Ackten, 5GTT(indien het toelaat)
-Arthur, R9 F7r turbo
-Gerry, f7p turbo
-Koen, clio 16v
-DennisT, 225
- Hans, 230 r26
- Peter, RS250
- Marcel, Clio Williams
regulier rollen:
- Joost van der Hammen R5 GTTi
- Pascal, Megane RS Trophy
- Dick, Ford Focus ST
- Megane rs 250
- Banjo(Benno) Clio RS Phase-1
- rreevvss (Jeroen)BMW Z4 3.0 (rwd)
- Christian Megane coupe 16v
- Erwin Megane 2 1,6 16v
-voorbehouden Jo
-voorbehouden Jo
-Andy, megIII 1.5dci
-Ackten, 5GTT(indien het toelaat)
-Arthur, R9 F7r turbo
-Gerry, f7p turbo
-Koen, clio 16v
-DennisT, 225
- Hans, 230 r26
- Peter, RS250
- Marcel, Clio Williams
regulier rollen:
- Joost van der Hammen R5 GTTi
- Pascal, Megane RS Trophy
- Dick, Ford Focus ST
- Megane rs 250
- Banjo(Benno) Clio RS Phase-1
- rreevvss (Jeroen)BMW Z4 3.0 (rwd)
- Christian Megane coupe 16v
- Erwin Megane 2 1,6 16v
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
custom map:
-voorbehouden Jo
-voorbehouden Jo
-Andy, megIII 1.5dci
-Ackten, 5GTT(indien het toelaat)
-Arthur, R9 F7r turbo
-Gerry, f7p turbo
-Koen, clio 16v
-DennisT, 225
- Hans, 230 r26
- Peter, RS250
- Marcel, Clio Williams
regulier rollen:
- Joost van der Hammen R5 GTTi
- Pascal, Megane RS Trophy
- Dick, Ford Focus ST
- Megane rs 250
- Banjo(Benno) Clio RS Phase-1
- rreevvss (Jeroen)BMW Z4 3.0 (rwd)
- Christian Megane coupe 16v
- Erwin Megane 2 1,6 16v
-voorbehouden Jo
-voorbehouden Jo
-Andy, megIII 1.5dci
-Ackten, 5GTT(indien het toelaat)
-Arthur, R9 F7r turbo
-Gerry, f7p turbo
-Koen, clio 16v
-DennisT, 225
- Hans, 230 r26
- Peter, RS250
- Marcel, Clio Williams
regulier rollen:
- Joost van der Hammen R5 GTTi
- Pascal, Megane RS Trophy
- Dick, Ford Focus ST
- Megane rs 250
- Banjo(Benno) Clio RS Phase-1
- rreevvss (Jeroen)BMW Z4 3.0 (rwd)
- Christian Megane coupe 16v
- Erwin Megane 2 1,6 16v
derbimarcel schreef:custom map:
-voorbehouden Jo
-voorbehouden Jo
-Andy, megIII 1.5dci
-Ackten, 5GTT(indien het toelaat)
-Arthur, R9 F7r turbo
-Gerry, f7p turbo
-Koen, clio 16v
-DennisT, 225
- Hans, 230 r26
- Peter, RS250
- Marcel, Clio Williams
- Geert, Clio Williams
regulier rollen:
- Joost van der Hammen R5 GTTi
- Pascal, Megane RS Trophy
- Dick, Ford Focus ST
- Megane rs 250
- Banjo(Benno) Clio RS Phase-1
- rreevvss (Jeroen)BMW Z4 3.0 (rwd)
- Christian Megane coupe 16v
- Erwin Megane 2 1,6 16v
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Dat worden dan 2 dagen, moet wel een ieder woord houden aan zijn toezegging.Merijn schreef:Ik ben benieuwd of alle mensen die zich aangemeld wel terecht kunnen... Het lijkt me een beetje veel!
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Ff de lijst aangepast 
custom map:
-voorbehouden Jo
-voorbehouden Jo
-Andy, megIII 1.5dci
-Ackten, 5GTT(indien het toelaat)
-Arthur, R9 F7r turbo
-Gerry, f7p turbo
-Koen, clio 16v
-DennisT, 225
- Hans, 230 r26
- Peter, RS250
- Laurenz, Clio 2.0 16v F7P Biggelaer (ECU aanpassen aan koudstart + rollen)
- Marcel, Clio Williams
- Geert, Clio Williams
regulier rollen:
- Joost van der Hammen R5 GTTi
- Pascal, Megane RS Trophy
- Dick, Ford Focus ST
- Megane rs 250
- Banjo(Benno) Clio RS Phase-1
- rreevvss (Jeroen)BMW Z4 3.0 (rwd)
- Christian Megane coupe 16v
- Erwin Megane 2 1,6 16v

custom map:
-voorbehouden Jo
-voorbehouden Jo
-Andy, megIII 1.5dci
-Ackten, 5GTT(indien het toelaat)
-Arthur, R9 F7r turbo
-Gerry, f7p turbo
-Koen, clio 16v
-DennisT, 225
- Hans, 230 r26
- Peter, RS250
- Laurenz, Clio 2.0 16v F7P Biggelaer (ECU aanpassen aan koudstart + rollen)
- Marcel, Clio Williams
- Geert, Clio Williams
regulier rollen:
- Joost van der Hammen R5 GTTi
- Pascal, Megane RS Trophy
- Dick, Ford Focus ST
- Megane rs 250
- Banjo(Benno) Clio RS Phase-1
- rreevvss (Jeroen)BMW Z4 3.0 (rwd)
- Christian Megane coupe 16v
- Erwin Megane 2 1,6 16v
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: zo 3 sep 2006 19:17
- Locatie: duffel
dan zal 't mss in 2 keer moeten héMerijn schreef:Ik ben benieuwd of alle mensen die zich aangemeld wel terecht kunnen... Het lijkt me een beetje veel!
maar er kan veel hoor
david
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
- Contacteer:
Even ArjanRS toegevoegd aan de lijst die was blijkbaar vergeten.
custom map:
-voorbehouden Jo
-voorbehouden Jo
-Andy, megIII 1.5dci
-Ackten, 5GTT(indien het toelaat)
-Arthur, R9 F7r turbo
-Gerry, f7p turbo
-Koen, clio 16v
-DennisT, 225
- Hans, 230 r26
- Peter, RS250
- ArjanRS - R26
- Laurenz, Clio 2.0 16v F7P Biggelaer (ECU aanpassen aan koudstart + rollen)
- Marcel, Clio Williams
- Geert, Clio Williams
regulier rollen:
- Joost van der Hammen R5 GTTi
- Pascal, Megane RS Trophy
- Dick, Ford Focus ST
- Megane rs 250
- Banjo(Benno) Clio RS Phase-1
- rreevvss (Jeroen)BMW Z4 3.0 (rwd)
- Christian Megane coupe 16v
- Erwin Megane 2 1,6 16v
custom map:
-voorbehouden Jo
-voorbehouden Jo
-Andy, megIII 1.5dci
-Ackten, 5GTT(indien het toelaat)
-Arthur, R9 F7r turbo
-Gerry, f7p turbo
-Koen, clio 16v
-DennisT, 225
- Hans, 230 r26
- Peter, RS250
- ArjanRS - R26
- Laurenz, Clio 2.0 16v F7P Biggelaer (ECU aanpassen aan koudstart + rollen)
- Marcel, Clio Williams
- Geert, Clio Williams
regulier rollen:
- Joost van der Hammen R5 GTTi
- Pascal, Megane RS Trophy
- Dick, Ford Focus ST
- Megane rs 250
- Banjo(Benno) Clio RS Phase-1
- rreevvss (Jeroen)BMW Z4 3.0 (rwd)
- Christian Megane coupe 16v
- Erwin Megane 2 1,6 16v
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Huizen
custom map:
-voorbehouden Jo
-voorbehouden Jo
-Andy, megIII 1.5dci
-Ackten, 5GTT(indien het toelaat)
-Arthur, R9 F7r turbo
-Gerry, f7p turbo
-Koen, clio 16v
-DennisT, 225
- Hans, 230 r26
- Peter, RS250
- ArjanRS - R26
- Laurenz, Clio 2.0 16v F7P Biggelaer (ECU aanpassen aan koudstart + rollen)
- Marcel, Clio Williams
- Geert, Clio Williams
regulier rollen:
- Joost van der Hammen R5 GTTi
- Pascal, Megane RS Trophy
- Dick, Ford Focus ST
- Megane rs 250
- Banjo(Benno) Clio RS Phase-1
- rreevvss (Jeroen)BMW Z4 3.0 (rwd)
- Christian Megane coupe 16v
- Erwin Megane 2 1,6 16v
- Paratroeper Clio 1.4 16v
-voorbehouden Jo
-voorbehouden Jo
-Andy, megIII 1.5dci
-Ackten, 5GTT(indien het toelaat)
-Arthur, R9 F7r turbo
-Gerry, f7p turbo
-Koen, clio 16v
-DennisT, 225
- Hans, 230 r26
- Peter, RS250
- ArjanRS - R26
- Laurenz, Clio 2.0 16v F7P Biggelaer (ECU aanpassen aan koudstart + rollen)
- Marcel, Clio Williams
- Geert, Clio Williams
regulier rollen:
- Joost van der Hammen R5 GTTi
- Pascal, Megane RS Trophy
- Dick, Ford Focus ST
- Megane rs 250
- Banjo(Benno) Clio RS Phase-1
- rreevvss (Jeroen)BMW Z4 3.0 (rwd)
- Christian Megane coupe 16v
- Erwin Megane 2 1,6 16v
- Paratroeper Clio 1.4 16v
Na overleg met Henk zullen de dagen doorgaan in oktober. We hebben nog niet alle mails kunnen beantwoorden, het gaat immers ook over veel vragen van mensen die niet in de lijst staan.
Prijzen worden zoals gewoonlijk medegedeeld via pm, deze zal vermeld zijn in een persoonlijke mededeling. Wie ingeschreven is ontvangt ook een info tekst.
Ik kan wel al enkele zaken mededelen die van toepassing zijn voor oudere types zoals clio 1, 19-16v enz.
-indien men werkt met scherpere nokkenassen en verstelbare poulies moeten deze JUIST getimmed/ingesteld zijn. Er is geen mogelijkheid poulies te gaan verstellen op de dynodag. Elke verstelling vraagt een complete aanpassing van de mapping en dit is gewoonweg niet mogelijk vanwege de tijdsduur. Indien men de fabrikant gegevens volgt kunnen zich geen problemen voordoen. Als dit een probleem blijkt te zijn kan men bv Patrick Biggelaar contacteren. Hij heeft enorme ervaring met het stellen van cams.
-De ecu moet los liggen, niet meer in de beugels, zodanig dat men niet hoeft te schroeven/sleutelen OP de testbank.
-Zorg voor degelijke massapunten ! Poedercoat en piccasso toestanden kunnen voor heel wat ellende zorgen, we hebben daar reeds ervaring mee.
-Gelieve ALLE upgrades te melden ! Heel belangrijk voor Henk om het voorbereidend werk te kunnen uitvoeren.
-Geen lekkages van kvs of olie, akkoord, het zijn renaults maar dat betekent niet dat je met een zeef moet komen aanzetten.
-Zorg dat bougies/kabels/bobines in orde zijn, deze geven ook met regelmaat een bert bibber graffiek.
-gasdichte uitlaat/spruitstuk, heel belangrijk.
-een extra lambda-aansluiting in de downpipe is altijd een voordeel, hierdoor kan Henk de wideband aansluiten van zijn apparatuur en dit geeft de meest accurate uitlezing/afstelling.
-Een goed uitgelijnde auto is ook een vereiste. Dat er negatief camber op zit maakt niks uit, dat de auto afgesteld is op caster maakt ook niks uit (track-circuit)...zolang beide kanten maar gelijke graden hebben.
Wat we eigenlijk vragen is de normaalste zaak van de wereld, gewoon een technisch goede auto. Het bespaart ons en jezelf een berg ellende.
Prijzen worden zoals gewoonlijk medegedeeld via pm, deze zal vermeld zijn in een persoonlijke mededeling. Wie ingeschreven is ontvangt ook een info tekst.
Ik kan wel al enkele zaken mededelen die van toepassing zijn voor oudere types zoals clio 1, 19-16v enz.
-indien men werkt met scherpere nokkenassen en verstelbare poulies moeten deze JUIST getimmed/ingesteld zijn. Er is geen mogelijkheid poulies te gaan verstellen op de dynodag. Elke verstelling vraagt een complete aanpassing van de mapping en dit is gewoonweg niet mogelijk vanwege de tijdsduur. Indien men de fabrikant gegevens volgt kunnen zich geen problemen voordoen. Als dit een probleem blijkt te zijn kan men bv Patrick Biggelaar contacteren. Hij heeft enorme ervaring met het stellen van cams.
-De ecu moet los liggen, niet meer in de beugels, zodanig dat men niet hoeft te schroeven/sleutelen OP de testbank.
-Zorg voor degelijke massapunten ! Poedercoat en piccasso toestanden kunnen voor heel wat ellende zorgen, we hebben daar reeds ervaring mee.
-Gelieve ALLE upgrades te melden ! Heel belangrijk voor Henk om het voorbereidend werk te kunnen uitvoeren.
-Geen lekkages van kvs of olie, akkoord, het zijn renaults maar dat betekent niet dat je met een zeef moet komen aanzetten.
-Zorg dat bougies/kabels/bobines in orde zijn, deze geven ook met regelmaat een bert bibber graffiek.
-gasdichte uitlaat/spruitstuk, heel belangrijk.
-een extra lambda-aansluiting in de downpipe is altijd een voordeel, hierdoor kan Henk de wideband aansluiten van zijn apparatuur en dit geeft de meest accurate uitlezing/afstelling.
-Een goed uitgelijnde auto is ook een vereiste. Dat er negatief camber op zit maakt niks uit, dat de auto afgesteld is op caster maakt ook niks uit (track-circuit)...zolang beide kanten maar gelijke graden hebben.
Wat we eigenlijk vragen is de normaalste zaak van de wereld, gewoon een technisch goede auto. Het bespaart ons en jezelf een berg ellende.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
gelijk even wat aanvullende informatie,
ik/we krijg de laatste tijd heel veel vragen over "custom mappings" en het herschrijven van een chip. Op zich niks mis mee, niet iedereen beschikt over technische bagage om dit te weten. Ook krijgen we de vraag om een reeds gechipte ecu aan te passen.
Voor alle duidelijkheid, een chip in de volksmond, eprom in vakjargon kan NIET overgeschreven worden. Hiermee bedoel ik, als men een Achterwerk/cup/powerchip of iets dergelijks heeft kan dit NIET aangepast worden. Dit is een programma dat gebrand is, net zoals een cd bij wijze van spreken, en kan niet overschreven worden. Hier komt het gezegde Custom map op de proppen...
Wanneer je je aanmeld voor een custom map wordt je auto gemeten zoals je binnenkomt. Dit resultaat staat in de meetapparatuur van de dyno. Vervolgens wordt je eigen ECU losgekoppeld en apparatuur van Fastchip aangesloten. Vanaf dit ogenblik heeft Henk/Fastchip alle controle via de laptop en steld alle velden, brandstof/ontsteking enz, in terwijl je aan het rollen bent. Zodoende krijg je de optimale afstelling aan de hand van jouw modificaties en jouw eigen auto. Van zodra Henk klaar is met deze afstelling zit ze nog op zijn laptop. Vervolgens brand Henk dit op een nieuwe "chip"/eprom die daarna ingeplugd wordt in je eigen ecu.
Hopelijk is dit een beetje duidelijk ?
ik/we krijg de laatste tijd heel veel vragen over "custom mappings" en het herschrijven van een chip. Op zich niks mis mee, niet iedereen beschikt over technische bagage om dit te weten. Ook krijgen we de vraag om een reeds gechipte ecu aan te passen.
Voor alle duidelijkheid, een chip in de volksmond, eprom in vakjargon kan NIET overgeschreven worden. Hiermee bedoel ik, als men een Achterwerk/cup/powerchip of iets dergelijks heeft kan dit NIET aangepast worden. Dit is een programma dat gebrand is, net zoals een cd bij wijze van spreken, en kan niet overschreven worden. Hier komt het gezegde Custom map op de proppen...
Wanneer je je aanmeld voor een custom map wordt je auto gemeten zoals je binnenkomt. Dit resultaat staat in de meetapparatuur van de dyno. Vervolgens wordt je eigen ECU losgekoppeld en apparatuur van Fastchip aangesloten. Vanaf dit ogenblik heeft Henk/Fastchip alle controle via de laptop en steld alle velden, brandstof/ontsteking enz, in terwijl je aan het rollen bent. Zodoende krijg je de optimale afstelling aan de hand van jouw modificaties en jouw eigen auto. Van zodra Henk klaar is met deze afstelling zit ze nog op zijn laptop. Vervolgens brand Henk dit op een nieuwe "chip"/eprom die daarna ingeplugd wordt in je eigen ecu.
Hopelijk is dit een beetje duidelijk ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Goede info Jo!
Nog een kleine aanvulling:
Wanneer je dus een custom wilt en momenteel nog niks veranderd hebt moet je dus wel zorgen dat je een Ecu met eprom drager hebt.
Deze zijn bij de lokale electro hobbyist/zaak gewoon te koop en kunnen ze ook wel voor je solderen.
Nog een kleine aanvulling:
Wanneer je dus een custom wilt en momenteel nog niks veranderd hebt moet je dus wel zorgen dat je een Ecu met eprom drager hebt.
Deze zijn bij de lokale electro hobbyist/zaak gewoon te koop en kunnen ze ook wel voor je solderen.
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
- Contacteer:
PM's zijn nog niet verstuurd, niemand heeft er een ontvangen (ik toch allesind niet),
De prijs van een ROM is trouwens misschien nog 1 euro ofzo voor een ROM (minder als je in bulk koopt) dus waarom zou je in 's hemels naam geen "andere" ROM willen ? Is maar zo handig (voor mij toch) om gewoon de stock Chip / ECU erop te prikken voor de keuring
Wat je wel nodig zal hebben vermoed ik is een voetje op de ECU (tenzij henk die ter plaatse soldeert, wat ik betwijfel aangezien het niet iets is dat je kan rushen en ook niet iets is dat op 2 seconden gedaan is)
De prijs van een ROM is trouwens misschien nog 1 euro ofzo voor een ROM (minder als je in bulk koopt) dus waarom zou je in 's hemels naam geen "andere" ROM willen ? Is maar zo handig (voor mij toch) om gewoon de stock Chip / ECU erop te prikken voor de keuring

Wat je wel nodig zal hebben vermoed ik is een voetje op de ECU (tenzij henk die ter plaatse soldeert, wat ik betwijfel aangezien het niet iets is dat je kan rushen en ook niet iets is dat op 2 seconden gedaan is)