Allepinie schreef:Mijn mening? Kansloos. Of het nu Twizzy of Twizy is.
In de wat grotere steden (Parijs, Londen, Barcelona, etc.) rijden ze echt al volop rond, in NL mischien wat kanslozer maar we hebben hier dan ook geen echt grote steden (1.5 miljoen+). Dus in NL mischien wat kanslozer.
Het is de toekomst, dit soort wagentjes. Maar wel verre toekomst, wanneer verkeersstromen centraal geregeld worden. Koppelkarren etc. Nu is het vooral leuk, in Zuid-Europese landen.
Zo'n ding is alleen leuk in de warme, en redelijk droge, zuidelijkere landen van Europa (net zoals een Mehari ...) Hier heb je er geen drol aan ...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Het is een leuk hebbeding in mijn ogen. Alleen heb je een kleine wagen (Smart cq Panda), die hebben nagenoeg zelfde afmetingen alleen een stuk praktischer. Zoals meer bagageruimte, beschermd tegen regen en een veel grotere actieradius en milieuvriendelijker (er hoeft niet eerst elec. opgewekt te worden).
even aangepast ... de twizy is het eigenlijk net niet... het voelt allemaal wat gammeltjes aan terwijl je er wel erg hard mee door de bocht kunt.. we zullen het er maar op houden dat het om kinderziektes gaat ,wat betreft de nu al voorkomende "probleempjes" ...
verder ziet het er geinig uit !!
Laatst gewijzigd door the reaper op wo 29 aug 2012 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.
the reaper schreef:gammele rommel dat ist !! mooie eyecatcher maar dan heb je het wel gehad. zelfs de laguna 2 had niet zoveel problemen als deze rommel nu al heeft. laadunits die stuk gaan,gaspedalen die fout zijn, remmen die verbranden.
verder ben ik wel een renault freak hoor maar sorry dit is het net niet!!
In zuid Frankrijk zie je er redelijk wat rijden. Ik vind het er grappig uitzien maar ook volstrekt nutteloos. Je kunt beter een scooter kopen in een warm druk oord. Dan kun je er tenminste tussendoor
Ik las ergens dat je in Spanje een gratis twizzy bij een laguna kreeg.
Volgens mij vooral om de slecht draaiende Franse merken een oppepper te geven. Het gaat niet al te best met de Franse automerken als je de berichten mag geloven.
Tom schreef:In zuid Frankrijk zie je er redelijk wat rijden. Ik vind het er grappig uitzien maar ook volstrekt nutteloos. Je kunt beter een scooter kopen in een warm druk oord. Dan kun je er tenminste tussendoor
Ik las ergens dat je in Spanje een gratis twizzy bij een laguna kreeg.
Bij ons ook
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
PSA heeft het moeilijker. Maar ik ben toch van mening dat ze bij reno ook niet zitten te juichen. Dat Dacia vrij goed draait is wel een positieve opsteker. De automark in met name ook Spanje en italie is echt flink ingekakt momenteel. De fransen merken moeten toch veel hebben van die Zuid Europese auto's.
Juichen zullen ze niet direct nee, maar ze draaien wel gewoon redelijk goed winst. Vergeet niet dat RCI één van de grootste krediet verstrekkers is europees gezien (op autogebied) en ze daar nog steeds goede zaken mee doen. PSA met een burn rate van 200 milj. per maand(!) stevent gewoon op een faillissement af als ze zo doorgaan. En dat zou echt zonde zijn, dan zou het een heel stuk saaier op de snelweg worden