Marcel's Ring Clio 16v

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

http://www.youtube.com/watch?v=RsYArsLa ... r_embedded#!

als je dit ziet en even het internet op duik en logies nadenk is het heel duidelijk.
Leon Cozijn
Berichten: 2183
Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
Locatie: Waddinxveen ZH
Contacteer:

Heb je nu al een paar keer zien rijden op de ring echt een gaaf ding (Y)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Zo, dat ding is goed laag, zeg! (Y)

Heb je geen zin om mee te gaan met het Ardennenweekend? Of zien we je zondag 9 september op de Ring? :)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

yeps, zeker een goede aanrader, dat weekend! ;)

Hoe houd jij je blokkie koel? Helemaal aangezien je zegt dat je met 38 nog nergens last van hebt?
De onze (1.8 ) heeft een nieuwe waterpomp en nieuwe radiateur, maar dan is het nog vechten om m gekoeld te krijgen. Lees: achterraampjes open, verwarming aan en zweten maar..
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

Aha ik zag jouw dus vorige week op de ring 8)

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... 8ac3e2.jpg[/img]
Entity_Razer
Berichten: 260
Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
Contacteer:

Haas schreef:yeps, zeker een goede aanrader, dat weekend! ;)

Hoe houd jij je blokkie koel? Helemaal aangezien je zegt dat je met 38 nog nergens last van hebt?
De onze (1.8 ) heeft een nieuwe waterpomp en nieuwe radiateur, maar dan is het nog vechten om m gekoeld te krijgen. Lees: achterraampjes open, verwarming aan en zweten maar..
Dat wil ik dus ook wel weten :D

Zelfde issue met mijn Grand Prix (voor zijn waterpomp het begon te begeven).

Enige manier was om de verwarming op stand "sahara" te zetten en mezelf te pletter te zweten ...

Komt wel nog een oliekoeler op bij mij ook maar ... die zal het verschil niet maken
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Echt TE warm heb ik hem nooit gehad maar met warme dagen wil de water temperatuur wel hoger oplopen. Check je thermostaat eens, ik heb hem laatst vervangen voor een diesel variant. Die gaat 7 graden eerder open. geen idee of de ecu dit wel fijn vindt trouwens (ivm met koudloop).
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

In mijn ogen is het eerder openen van de thermostaat echt geen oplossing. Als de temperatuur op een bepaald punt komt, zal hij nooit meer dichtgaan en heeft een 'koudere' thermostaat dus helemaal geen zin hebben. Of redeneer ik nu te simpel?
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

in mijn cuppert 1,8 zit helemaal geen thermostaat en heb dan ook nooit koelproblemen.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Entity_Razer
Berichten: 260
Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
Contacteer:

Merijn schreef:In mijn ogen is het eerder openen van de thermostaat echt geen oplossing. Als de temperatuur op een bepaald punt komt, zal hij nooit meer dichtgaan en heeft een 'koudere' thermostaat dus helemaal geen zin hebben. Of redeneer ik nu te simpel?
Is mijn gedacht ook, ok het duurt langer voor hij van koud naar kokend heet gaat, maar eens dat hij warm staat, staat hij warm. een Thermostaat is gewoon een schakelaar zal ik maar zeggen, daar los je geen gebrek aan dissipatie vermogen mee op.
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Koelsysteem eens doorspoelen? Met mijn Williams nooit problemen gehad.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

die thermostaat is wel in orde, leidingen zijn schoon/zitten niet klem of dubbel en het hele systeem is ongeveer een klein kwartier doorgespoeld; daar is echt niks mis mee. Als je eenmaal (normaal verkeer) rijdt, staat de wijzer netjes op 10 uur, maar zodra we het circuit opgaan, looptie meteen op naar 11 uur. Met de verwarming vol open wordtie ook niet warmer dan dat, maar voor mijn gevoel is dat gewoon te warm. Ding moet gewoon op 10 uur blijven staan, klaar.
Een dieselthermostaat of een thermostaat die eerder opengaat geloof ik ook niet zo in, om redenen die Merijn al aangeeft. Ik kan me wel voorstellen, dat hoe groter de doorgang van de binnenklep van de thermostaat hoe meer water er doorstroomt en dus hoe meer er gekoeld wordt. Maar ja, wat moet je daarmee, een thermostaat is een thermostaat, dus...

Misschien tijd voor een andere (externe) meter.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Ben je ooit met een kokend blok aan de kant komen te staan? Die 20 jaar oude meters zijn ook niet bepaald betrouwbaar. Bij mij staat hij overigens op 8 uur en stijgt hij hooguit naar 9 uur. En dat was met mijn vorige thermostaat ook al zo. Met een externe meter weet je het pas zeker.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

nee, dat niet, maar de thermostaat gaat exact om 10u open en net boven 11u de ventilator aan. Dat zijn voor mij tekenen dat die meter toch niet zo heel verkeerd is.

Hoe kun jij trouwens op 8 u zitten? De koelmeter loopt toch maar van 9 tot 12 (horizontaal tot verticaal)?
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Haas schreef:nee, dat niet, maar de thermostaat gaat exact om 10u open en net boven 11u de ventilator aan. Dat zijn voor mij tekenen dat die meter toch niet zo heel verkeerd is.

Hoe kun jij trouwens op 8 u zitten? De koelmeter loopt toch maar van 9 tot 12 (horizontaal tot verticaal)?
Heb ff een foto van de meters gezocht en inderdaad hij loopt bij mij ook van 10 (2e dikke streep) en fan aan om 9:30 (ander thermocontact).
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Ardennen weekend ga hem niet worden. Ring weekend wil ik wel een keer mee gaan.

Ik rij smiddags altijd met volledig geopende ramen en de klapraampjes ook. En uiteraard ga je dan nog kapot lekker op het rechte stuk flesje water leegdrinken en gaan. :beer:

Wat betreft mijn temperaturen.
Met me 1.8 was de kvs altijd op het onderste grote streepje (10 uur) en de olie was rond de 120 graden. Buitentemp van 25-30 graden.

Nu met de 2.0 is de kvs temp continu op het 2e grote streepje (11 uur)
en de olie met koeler rond de 100 graden (20-28 graden buiten)

afgelopen weekend kvs nog 2e grote streepje (11 uur)
en olie gewoon 120 graden ondanks de koeler.
buiten temp in de schaduw 38/39 in de zon +- 43.

Dus ja niet echt geruststellend maar ik denk dat de kvs meer aan je sensor ligt want waarom was die met de 1.8 veel minder warm daar geloof ik niks van.

@ Geert waar had je die mooie volledig alu rad vandaan?
Laatst gewijzigd door derbimarcel op di 21 aug 2012 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

@adrian, klopt ik ben er +- 2x in de maand een weekendje.
Volgende x ff aankloppen ben trouwens wel altijd beneden te vinden ivm jaarkaart en geen drukte :worship:
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

derbimarcel schreef: @ Geert waar had je die mooie volledig alu rad vandaan?
http://www.ebay.nl/itm/Radiateur-tout-A ... 936wt_1258

Verkoopt ook fans en meer leuke items.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Wissel de sensor maar eens met die van het oude blok.
Na het plaatsen van m'n turboblok waren alle waarden ook opeens +30min. Sensor van het oude blok over gezet en het was weer hetzelfde als daarvoor..
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Op de terug weg van de ring (in het donker) zij een maat van me dat als er een klap uit je uitlaat komt met opschakelen er ook een lekker vlammetje te zien was. Even in ze vrij gas gegeven en dat resulteerd tussen de 5 en 6,5 k toeren in dit.
[img]http://img221.imageshack.us/img221/1189/vlamme.jpg[/img]

best geinig (Y)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

haha :grin:
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Nice (Y) :smoke:
Anything worth doing is worth doing right!.
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Tijd voor wat update's.

2 weken terug een dag Zandvoort gereden ook weer geheel zonder problemen alleen dat de Semi's alweer op zijn (N)
+- 40 rinrondes en 40 rondjes Zandvoort.
Maandje geleden Nokkenassen met pulleys gehaald.
[img]http://img822.imageshack.us/img822/6823/20120814203743.jpg[/img]

2 sets voorbanden om dit jaar uit te kunnen rijden.
[img]http://img525.imageshack.us/img525/9811/20120905190515.jpg[/img]

Eindelijk na een half jaar de GoPro camera een plekje gegeven.
[img]http://img580.imageshack.us/img580/9100/20120905194051.jpg[/img]

Ook maar is aan de Camber modificatie voor de achteras begonnen pas te maken op een reserve as. Mocht dat fout gaan verziek ik niet me goede as.
[img]http://img29.imageshack.us/img29/1126/20120910203303.jpg[/img]

Veder zit ik nog te wachten totdat me AST topmounts binnen zijn en de datum van de bankdag in Goes zodat ik me nokkenassen erin kan ploffen en af kan stellen.

Van de winter volgen er weer een aantal leuke upgrades.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Wat voor banden zijn dat, Federals?
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Taiwanees fabrikaat.
Trust me. I know what I'm doing.
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Nee Toyo R888. Als je Federals heb gevoelt of deze semi's.
Federals kun je nieteens een stukje indrukken met je nagel bij de toyo's kun je de stukken rubber er zo uit trekken zo zacht is dat.
Nadeel slijt heel hard meer wel meer grip dan die federals.
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Xabre schreef:Taiwanees fabrikaat.
Hoe kom je daarbij? Staat vrij groot Made in Japan
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

R888's komen gewoon uit Japan hoor. :)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Wij rijden nu op R1R en dat gaat er ook aardig doorheen inderdaad...
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Merijn schreef:In mijn ogen is het eerder openen van de thermostaat echt geen oplossing.
Zo is het, weg met die "kouwe temp" contacten ! Er wordt te snel gepanikeerd, 11 uur op een F7P valt nog steeds binnen bedrijfstemp.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Gisteren weer wezen shoppen :grin:

-Een set Brembo klauwen met 295mm zwevende schijven.
-Set Clio 2 Cupvelgen
-Reserve dynamo en startmotor
-Clio Cup Motorsteunen.

[img]http://imageshack.us/a/img705/174/20120916125539.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img713/6634/20120916125555.jpg[/img]

Volgende week RVS remleiding halen en alles nieuw maken.
Ook nog even een nieuwe 23,8mm HRC bestellen.

Ik zoek alleen nog Clio RS Fusee's en een Clio 2 Cup remdruk begrenzer/verdeler.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

hehe, past makkelijk :smile:
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

:grin: En dat zonder spacer met ET 48,5
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

nice! heb een vergelijkbare set van AP. Een van de beste upgrades tot nu toe. Helemaal met rc6 remblokjes >)
Plaats reactie