Marcel's Ring Clio 16v
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
http://www.youtube.com/watch?v=RsYArsLa ... r_embedded#!
als je dit ziet en even het internet op duik en logies nadenk is het heel duidelijk.
als je dit ziet en even het internet op duik en logies nadenk is het heel duidelijk.
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
- Locatie: Waddinxveen ZH
- Contacteer:
Heb je nu al een paar keer zien rijden op de ring echt een gaaf ding 

yeps, zeker een goede aanrader, dat weekend! 
Hoe houd jij je blokkie koel? Helemaal aangezien je zegt dat je met 38 nog nergens last van hebt?
De onze (1.8 ) heeft een nieuwe waterpomp en nieuwe radiateur, maar dan is het nog vechten om m gekoeld te krijgen. Lees: achterraampjes open, verwarming aan en zweten maar..

Hoe houd jij je blokkie koel? Helemaal aangezien je zegt dat je met 38 nog nergens last van hebt?
De onze (1.8 ) heeft een nieuwe waterpomp en nieuwe radiateur, maar dan is het nog vechten om m gekoeld te krijgen. Lees: achterraampjes open, verwarming aan en zweten maar..
-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Aha ik zag jouw dus vorige week op de ring
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... 8ac3e2.jpg[/img]

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... 8ac3e2.jpg[/img]
Clio V6 -- 5 Alpine Turbo -- Clio II RS -- 4CV Grand Luxe -- 5 TR -- Clio II Ragnotti dCi "daily" -- Megané III estate dCi
-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
- Contacteer:
Dat wil ik dus ook wel wetenHaas schreef:yeps, zeker een goede aanrader, dat weekend!
Hoe houd jij je blokkie koel? Helemaal aangezien je zegt dat je met 38 nog nergens last van hebt?
De onze (1.8 ) heeft een nieuwe waterpomp en nieuwe radiateur, maar dan is het nog vechten om m gekoeld te krijgen. Lees: achterraampjes open, verwarming aan en zweten maar..

Zelfde issue met mijn Grand Prix (voor zijn waterpomp het begon te begeven).
Enige manier was om de verwarming op stand "sahara" te zetten en mezelf te pletter te zweten ...
Komt wel nog een oliekoeler op bij mij ook maar ... die zal het verschil niet maken
Echt TE warm heb ik hem nooit gehad maar met warme dagen wil de water temperatuur wel hoger oplopen. Check je thermostaat eens, ik heb hem laatst vervangen voor een diesel variant. Die gaat 7 graden eerder open. geen idee of de ecu dit wel fijn vindt trouwens (ivm met koudloop).
In mijn ogen is het eerder openen van de thermostaat echt geen oplossing. Als de temperatuur op een bepaald punt komt, zal hij nooit meer dichtgaan en heeft een 'koudere' thermostaat dus helemaal geen zin hebben. Of redeneer ik nu te simpel?
in mijn cuppert 1,8 zit helemaal geen thermostaat en heb dan ook nooit koelproblemen.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
- Contacteer:
Is mijn gedacht ook, ok het duurt langer voor hij van koud naar kokend heet gaat, maar eens dat hij warm staat, staat hij warm. een Thermostaat is gewoon een schakelaar zal ik maar zeggen, daar los je geen gebrek aan dissipatie vermogen mee op.Merijn schreef:In mijn ogen is het eerder openen van de thermostaat echt geen oplossing. Als de temperatuur op een bepaald punt komt, zal hij nooit meer dichtgaan en heeft een 'koudere' thermostaat dus helemaal geen zin hebben. Of redeneer ik nu te simpel?
die thermostaat is wel in orde, leidingen zijn schoon/zitten niet klem of dubbel en het hele systeem is ongeveer een klein kwartier doorgespoeld; daar is echt niks mis mee. Als je eenmaal (normaal verkeer) rijdt, staat de wijzer netjes op 10 uur, maar zodra we het circuit opgaan, looptie meteen op naar 11 uur. Met de verwarming vol open wordtie ook niet warmer dan dat, maar voor mijn gevoel is dat gewoon te warm. Ding moet gewoon op 10 uur blijven staan, klaar.
Een dieselthermostaat of een thermostaat die eerder opengaat geloof ik ook niet zo in, om redenen die Merijn al aangeeft. Ik kan me wel voorstellen, dat hoe groter de doorgang van de binnenklep van de thermostaat hoe meer water er doorstroomt en dus hoe meer er gekoeld wordt. Maar ja, wat moet je daarmee, een thermostaat is een thermostaat, dus...
Misschien tijd voor een andere (externe) meter.
Een dieselthermostaat of een thermostaat die eerder opengaat geloof ik ook niet zo in, om redenen die Merijn al aangeeft. Ik kan me wel voorstellen, dat hoe groter de doorgang van de binnenklep van de thermostaat hoe meer water er doorstroomt en dus hoe meer er gekoeld wordt. Maar ja, wat moet je daarmee, een thermostaat is een thermostaat, dus...
Misschien tijd voor een andere (externe) meter.
Ben je ooit met een kokend blok aan de kant komen te staan? Die 20 jaar oude meters zijn ook niet bepaald betrouwbaar. Bij mij staat hij overigens op 8 uur en stijgt hij hooguit naar 9 uur. En dat was met mijn vorige thermostaat ook al zo. Met een externe meter weet je het pas zeker.
nee, dat niet, maar de thermostaat gaat exact om 10u open en net boven 11u de ventilator aan. Dat zijn voor mij tekenen dat die meter toch niet zo heel verkeerd is.
Hoe kun jij trouwens op 8 u zitten? De koelmeter loopt toch maar van 9 tot 12 (horizontaal tot verticaal)?
Hoe kun jij trouwens op 8 u zitten? De koelmeter loopt toch maar van 9 tot 12 (horizontaal tot verticaal)?
Heb ff een foto van de meters gezocht en inderdaad hij loopt bij mij ook van 10 (2e dikke streep) en fan aan om 9:30 (ander thermocontact).Haas schreef:nee, dat niet, maar de thermostaat gaat exact om 10u open en net boven 11u de ventilator aan. Dat zijn voor mij tekenen dat die meter toch niet zo heel verkeerd is.
Hoe kun jij trouwens op 8 u zitten? De koelmeter loopt toch maar van 9 tot 12 (horizontaal tot verticaal)?
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Ardennen weekend ga hem niet worden. Ring weekend wil ik wel een keer mee gaan.
Ik rij smiddags altijd met volledig geopende ramen en de klapraampjes ook. En uiteraard ga je dan nog kapot lekker op het rechte stuk flesje water leegdrinken en gaan.
Wat betreft mijn temperaturen.
Met me 1.8 was de kvs altijd op het onderste grote streepje (10 uur) en de olie was rond de 120 graden. Buitentemp van 25-30 graden.
Nu met de 2.0 is de kvs temp continu op het 2e grote streepje (11 uur)
en de olie met koeler rond de 100 graden (20-28 graden buiten)
afgelopen weekend kvs nog 2e grote streepje (11 uur)
en olie gewoon 120 graden ondanks de koeler.
buiten temp in de schaduw 38/39 in de zon +- 43.
Dus ja niet echt geruststellend maar ik denk dat de kvs meer aan je sensor ligt want waarom was die met de 1.8 veel minder warm daar geloof ik niks van.
@ Geert waar had je die mooie volledig alu rad vandaan?
Ik rij smiddags altijd met volledig geopende ramen en de klapraampjes ook. En uiteraard ga je dan nog kapot lekker op het rechte stuk flesje water leegdrinken en gaan.

Wat betreft mijn temperaturen.
Met me 1.8 was de kvs altijd op het onderste grote streepje (10 uur) en de olie was rond de 120 graden. Buitentemp van 25-30 graden.
Nu met de 2.0 is de kvs temp continu op het 2e grote streepje (11 uur)
en de olie met koeler rond de 100 graden (20-28 graden buiten)
afgelopen weekend kvs nog 2e grote streepje (11 uur)
en olie gewoon 120 graden ondanks de koeler.
buiten temp in de schaduw 38/39 in de zon +- 43.
Dus ja niet echt geruststellend maar ik denk dat de kvs meer aan je sensor ligt want waarom was die met de 1.8 veel minder warm daar geloof ik niks van.
@ Geert waar had je die mooie volledig alu rad vandaan?
Laatst gewijzigd door derbimarcel op di 21 aug 2012 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
@adrian, klopt ik ben er +- 2x in de maand een weekendje.
Volgende x ff aankloppen ben trouwens wel altijd beneden te vinden ivm jaarkaart en geen drukte
Volgende x ff aankloppen ben trouwens wel altijd beneden te vinden ivm jaarkaart en geen drukte

http://www.ebay.nl/itm/Radiateur-tout-A ... 936wt_1258derbimarcel schreef: @ Geert waar had je die mooie volledig alu rad vandaan?
Verkoopt ook fans en meer leuke items.
Wissel de sensor maar eens met die van het oude blok.
Na het plaatsen van m'n turboblok waren alle waarden ook opeens +30min. Sensor van het oude blok over gezet en het was weer hetzelfde als daarvoor..
Na het plaatsen van m'n turboblok waren alle waarden ook opeens +30min. Sensor van het oude blok over gezet en het was weer hetzelfde als daarvoor..
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Op de terug weg van de ring (in het donker) zij een maat van me dat als er een klap uit je uitlaat komt met opschakelen er ook een lekker vlammetje te zien was. Even in ze vrij gas gegeven en dat resulteerd tussen de 5 en 6,5 k toeren in dit.
[img]http://img221.imageshack.us/img221/1189/vlamme.jpg[/img]
best geinig
[img]http://img221.imageshack.us/img221/1189/vlamme.jpg[/img]
best geinig

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
haha 

-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Tijd voor wat update's.
2 weken terug een dag Zandvoort gereden ook weer geheel zonder problemen alleen dat de Semi's alweer op zijn
+- 40 rinrondes en 40 rondjes Zandvoort.
Maandje geleden Nokkenassen met pulleys gehaald.
[img]http://img822.imageshack.us/img822/6823/20120814203743.jpg[/img]
2 sets voorbanden om dit jaar uit te kunnen rijden.
[img]http://img525.imageshack.us/img525/9811/20120905190515.jpg[/img]
Eindelijk na een half jaar de GoPro camera een plekje gegeven.
[img]http://img580.imageshack.us/img580/9100/20120905194051.jpg[/img]
Ook maar is aan de Camber modificatie voor de achteras begonnen pas te maken op een reserve as. Mocht dat fout gaan verziek ik niet me goede as.
[img]http://img29.imageshack.us/img29/1126/20120910203303.jpg[/img]
Veder zit ik nog te wachten totdat me AST topmounts binnen zijn en de datum van de bankdag in Goes zodat ik me nokkenassen erin kan ploffen en af kan stellen.
Van de winter volgen er weer een aantal leuke upgrades.
2 weken terug een dag Zandvoort gereden ook weer geheel zonder problemen alleen dat de Semi's alweer op zijn

+- 40 rinrondes en 40 rondjes Zandvoort.
Maandje geleden Nokkenassen met pulleys gehaald.
[img]http://img822.imageshack.us/img822/6823/20120814203743.jpg[/img]
2 sets voorbanden om dit jaar uit te kunnen rijden.
[img]http://img525.imageshack.us/img525/9811/20120905190515.jpg[/img]
Eindelijk na een half jaar de GoPro camera een plekje gegeven.
[img]http://img580.imageshack.us/img580/9100/20120905194051.jpg[/img]
Ook maar is aan de Camber modificatie voor de achteras begonnen pas te maken op een reserve as. Mocht dat fout gaan verziek ik niet me goede as.
[img]http://img29.imageshack.us/img29/1126/20120910203303.jpg[/img]
Veder zit ik nog te wachten totdat me AST topmounts binnen zijn en de datum van de bankdag in Goes zodat ik me nokkenassen erin kan ploffen en af kan stellen.
Van de winter volgen er weer een aantal leuke upgrades.
Wat voor banden zijn dat, Federals?
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Nee Toyo R888. Als je Federals heb gevoelt of deze semi's.
Federals kun je nieteens een stukje indrukken met je nagel bij de toyo's kun je de stukken rubber er zo uit trekken zo zacht is dat.
Nadeel slijt heel hard meer wel meer grip dan die federals.
Federals kun je nieteens een stukje indrukken met je nagel bij de toyo's kun je de stukken rubber er zo uit trekken zo zacht is dat.
Nadeel slijt heel hard meer wel meer grip dan die federals.
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Hoe kom je daarbij? Staat vrij groot Made in JapanXabre schreef:Taiwanees fabrikaat.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
R888's komen gewoon uit Japan hoor. 

Wij rijden nu op R1R en dat gaat er ook aardig doorheen inderdaad...
Zo is het, weg met die "kouwe temp" contacten ! Er wordt te snel gepanikeerd, 11 uur op een F7P valt nog steeds binnen bedrijfstemp.Merijn schreef:In mijn ogen is het eerder openen van de thermostaat echt geen oplossing.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Gisteren weer wezen shoppen
-Een set Brembo klauwen met 295mm zwevende schijven.
-Set Clio 2 Cupvelgen
-Reserve dynamo en startmotor
-Clio Cup Motorsteunen.
[img]http://imageshack.us/a/img705/174/20120916125539.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img713/6634/20120916125555.jpg[/img]
Volgende week RVS remleiding halen en alles nieuw maken.
Ook nog even een nieuwe 23,8mm HRC bestellen.
Ik zoek alleen nog Clio RS Fusee's en een Clio 2 Cup remdruk begrenzer/verdeler.

-Een set Brembo klauwen met 295mm zwevende schijven.
-Set Clio 2 Cupvelgen
-Reserve dynamo en startmotor
-Clio Cup Motorsteunen.
[img]http://imageshack.us/a/img705/174/20120916125539.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img713/6634/20120916125555.jpg[/img]
Volgende week RVS remleiding halen en alles nieuw maken.
Ook nog even een nieuwe 23,8mm HRC bestellen.
Ik zoek alleen nog Clio RS Fusee's en een Clio 2 Cup remdruk begrenzer/verdeler.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte

Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
nice! heb een vergelijkbare set van AP. Een van de beste upgrades tot nu toe. Helemaal met rc6 remblokjes 
