cliogek [Clio RS182]
toegestaan in welke zin? maar dat ene maatje zul je niks van merken.
onder alle andere dan 182 zitten ook gewoon 195 banden...
onder alle andere dan 182 zitten ook gewoon 195 banden...
Mijn Clio staat nu op Michelin PS3 rubber.
Heb ze zaterdagmorgen bij Bandencentrum Jan Sterverink in Deventer laten monteren wegens goede ervaringen bij het monteren van mijn Bilstein schokbreklers.
Ze bevallen goed en er loopt niets aan, zelfs niet in extreme bochten met kuilen erin.
Mede omdat ik van 205-45-16 ben overgestapt naar 195-45-16.
Dit scheelt in de breedte 1 cm en in de hoogte 0,4 cm. En mede omdat Steverink de beugels van de voorbumper iets smaller heeft gemaakt.
Heb ze zaterdagmorgen bij Bandencentrum Jan Sterverink in Deventer laten monteren wegens goede ervaringen bij het monteren van mijn Bilstein schokbreklers.
Ze bevallen goed en er loopt niets aan, zelfs niet in extreme bochten met kuilen erin.
Mede omdat ik van 205-45-16 ben overgestapt naar 195-45-16.
Dit scheelt in de breedte 1 cm en in de hoogte 0,4 cm. En mede omdat Steverink de beugels van de voorbumper iets smaller heeft gemaakt.
-
- Berichten: 808
- Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
- Locatie: stapelmoor
distributietiming bij een 2 liter 16v kan zomaar verkeerd staan al hoeft het maar een half tandje te zijn,. ook 1600tjes al verschillende gezien die af fabriek gewoon niet supernetjes op tijd staan ,. als je dan het verschil hoort van voor of na de riem dan denk je echt .. wow dat ik dat nooit gehoord heb. op toeren loopt ie dan veel rauwer.bij een 2 liter draai je niet de krukas tegen de pin maar de pin moet in de krukas vallen.. ik heb al verschillende collegas gehad die dachten het goede gat te hebben maar dan net in een balanceer gat zitten ofzo.. ik haal bij een 2 liter altijd de bougie van de 4e cilinder (vanaf vliegwiel gezien) eruit en zet daar een schroevendraaier of iets dergelijks in en zet die zuiger dan in bdp. dan kan de stift in ieder geval in het goeie gat gedrukt worden.. en dan moet je inderdaad je nokkenassen zonder problemen kunnen voorzien van de speciale steun...
ik heb ooit eens een 2 liter voelen lopen met de timing een halve tand verkeerd en die liep stationaire wat te schudden ,. terwijl ze normaal bijna stil liggen die blokjes..
ik heb ooit eens een 2 liter voelen lopen met de timing een halve tand verkeerd en die liep stationaire wat te schudden ,. terwijl ze normaal bijna stil liggen die blokjes..
Woensdagavond weer een paar stapjes dichter naar mijn einddoel.
Veerpootbrug achter van K-Tec Racing
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-OYKXNOZU.jpg[/img]
Totaal nutteloos maar wel grappig
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-VAI3LXA8.jpg[/img]
Verder de twisted dogbone(motorsteun) voorzien van PU rubbers van Powerflex.
En een nieuwe pookknop besteld maar moet nog gemonteerd worden.
Daarvoor moet de bak goed ondersteund worden want de knop moet er hard op worden gedrukt.
Zie ook;
http://cliogek.wordpress.com/mijn-clio-rs182/
Veerpootbrug achter van K-Tec Racing
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-OYKXNOZU.jpg[/img]
Totaal nutteloos maar wel grappig
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-VAI3LXA8.jpg[/img]
Verder de twisted dogbone(motorsteun) voorzien van PU rubbers van Powerflex.
En een nieuwe pookknop besteld maar moet nog gemonteerd worden.
Daarvoor moet de bak goed ondersteund worden want de knop moet er hard op worden gedrukt.
Zie ook;
http://cliogek.wordpress.com/mijn-clio-rs182/
Aangezien ik al een keer een auto onder mijn neus heb zien afbranden, gaat deze brandblusser erin komen.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-IQXCCQ3H.jpg[/img]
Ik zat eraan te denken om deze in de kofferbak te monteren aan de veerpootbrug maar dat lijkt me toch geen handige plaats.
Ik wil het liefste de bijgeleverde beugels gebruiken maar weet iemand wat ik daarmee aan moet.
Er zitten namelijk geen gaten in.
Dus voordat ik aan het hobby-en sla: hebben die beugels een speciale functie(ergens achter haken) of moet je daar zelf gaten in gaan boren?
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-IQXCCQ3H.jpg[/img]
Ik zat eraan te denken om deze in de kofferbak te monteren aan de veerpootbrug maar dat lijkt me toch geen handige plaats.
Ik wil het liefste de bijgeleverde beugels gebruiken maar weet iemand wat ik daarmee aan moet.
Er zitten namelijk geen gaten in.
Dus voordat ik aan het hobby-en sla: hebben die beugels een speciale functie(ergens achter haken) of moet je daar zelf gaten in gaan boren?
geen idee, maar ik zet zeggen, 4 mooie RVS boutjes en moeren, mooi plekkie zoeken en in de bodemplaat van de kofferbak boren. Wel ff goed nabehandelen uiteraard 

beugels moet je inderdaad gaatjes in boren. Maar waarom zo'n overdreven (dure) tank erin? Het idee is dat je de blusser snel kan bereiken, de kofferbak lijkt me daarom niet ideaal.
Ik heb zelf een handblussertje aan het stoelframe (kuipstoel) van de bijrijder gemaakt. Zie je bijna niks van.
Ik heb zelf een handblussertje aan het stoelframe (kuipstoel) van de bijrijder gemaakt. Zie je bijna niks van.
Bedankt voor de reacties. Dan gaan we de ijzerboortjes voor de dag halen.
Ik plaats de blusser binnen handbereik.
Ik vind de prijs minimaal voor veiligheid.
Poederblusser heb je sowieso niks aan en veroorzaakt veel nevenschade.
En waarom duizenden Euro's uitgeven en besparen op veiligheid?
Ik plaats de blusser binnen handbereik.
Ik vind de prijs minimaal voor veiligheid.
Poederblusser heb je sowieso niks aan en veroorzaakt veel nevenschade.
En waarom duizenden Euro's uitgeven en besparen op veiligheid?
Na 3x matten te hebben besteld, heb ik de moed maar opgegeven en besloten deze matten te houden.
Voor de 3e x deze besteld
[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-AOLVYRLH.jpg[/img]
En nu weer deze ontvangen
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-73MI4RSF.jpg[/img]
Gewoon niet leveren wat je besteld hebt.
Voor de 3e x deze besteld
[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-AOLVYRLH.jpg[/img]
En nu weer deze ontvangen
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-73MI4RSF.jpg[/img]
Gewoon niet leveren wat je besteld hebt.
Weet iemand of andere topmounts op de schokbrekers aan de voorkant een merkbare verbetering opleveren?
Zodat het rubber weg is.
Een voorbeeld
[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-8RFIHZVN.jpg[/img]
Zodat het rubber weg is.
Een voorbeeld
[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-8RFIHZVN.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Denk het wel, wordt alleen ook weer oncomfortabeler.
Ik heb rubberloze op de racevijf, maar of het prettig is voor op de weg.
Ik heb rubberloze op de racevijf, maar of het prettig is voor op de weg.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Richard, net wat Luco zegt: dat wordt wel hardcore...
Buiten dat moeten ze passen bij je B14, dat is nog niet zo vanzelfsprekend. Heeft te maken met de diameter van je dempercylinders.
Buiten dat moeten ze passen bij je B14, dat is nog niet zo vanzelfsprekend. Heeft te maken met de diameter van je dempercylinders.
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
Die van Pure Motorsport passen want dat hebben ze in de email aangegeven.
Het voordeel daarvan is dat de veerpootbrug direct op de top mounts kan worden geschroefd zodat je niet 2 sets gaten hoeft te boren.
Maar ik zal er nog even over nadenken.
Denk ook aan meer PU bussen en de Vibra-Technics motorsteunen moeten er ook nog een keer op worden gezet en die maken het ook niet comfortabeler.
En het blijft natuurlijk een hobby auto.
Moeilijk.....
In ieder geval bedankt voor de reacties!
Het voordeel daarvan is dat de veerpootbrug direct op de top mounts kan worden geschroefd zodat je niet 2 sets gaten hoeft te boren.
Maar ik zal er nog even over nadenken.
Denk ook aan meer PU bussen en de Vibra-Technics motorsteunen moeten er ook nog een keer op worden gezet en die maken het ook niet comfortabeler.
En het blijft natuurlijk een hobby auto.
Moeilijk.....
In ieder geval bedankt voor de reacties!
ik vond het verschil goed merkbaar tussen rubber en solid topmounts. Zeker toen ik de stuiter harde cup dempers nog had.
Thanks mensen!
Ik denk dat hetzelfde gebeurt als met de Corsa....van een dingetje hier en een dingetje daar, naar extreem.
Hier even een paar aanpassingen van vandaag.
Auto is gepoetst en voorzien van DiamondBrite lakverzegeling.
Glimt als een nieuwe.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-NQ4IK37J.jpg[/img]
Helaas een paar niet weg te poetsen doffe plekken met dank aan de doffers van de buurman. Die duiven schijten elke dag de auto onder.
Moet met DiamondBrite minder snel invreten.
Motorruimte zier er ook weer wat netter uit na de poestbeurt.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-WM48ELR7.jpg[/img]
Het Renault embleem in de grille voorzien van een wit overzet embleem(verwijderbaar).
Onder de kap een rubber strip geplaatst over de lelijke onafgewerkte rand boven de gril. Ik zie nu dat het rubber nog niet overal goed is aangedrukt.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-HOUPVPG7.jpg[/img]
Verder de nieuwe matten erin gezet.
Ik kreeg van de verkoper 20 Euro retour en ik heb besloten om ze te houden.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-DWPMWNED.jpg[/img]
Om het stuur zie je gewoon een Sparco stuurbeschermer.
En nog even een totaalplaatje.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-KOE6OGWD.jpg[/img]
Ja....zo bekijk ik het ook een beetje.Merijn schreef:Poly-uretheaan bussen, vibra-technics motorsteunen, B14's... Zo te horen geef je niet zoveel om comfort, dus ik zou die solid topmounts gewoon monteren.![]()
Ik denk dat hetzelfde gebeurt als met de Corsa....van een dingetje hier en een dingetje daar, naar extreem.
Hier even een paar aanpassingen van vandaag.
Auto is gepoetst en voorzien van DiamondBrite lakverzegeling.
Glimt als een nieuwe.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-NQ4IK37J.jpg[/img]
Helaas een paar niet weg te poetsen doffe plekken met dank aan de doffers van de buurman. Die duiven schijten elke dag de auto onder.

Moet met DiamondBrite minder snel invreten.
Motorruimte zier er ook weer wat netter uit na de poestbeurt.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-WM48ELR7.jpg[/img]
Het Renault embleem in de grille voorzien van een wit overzet embleem(verwijderbaar).
Onder de kap een rubber strip geplaatst over de lelijke onafgewerkte rand boven de gril. Ik zie nu dat het rubber nog niet overal goed is aangedrukt.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-HOUPVPG7.jpg[/img]
Verder de nieuwe matten erin gezet.
Ik kreeg van de verkoper 20 Euro retour en ik heb besloten om ze te houden.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-DWPMWNED.jpg[/img]
Om het stuur zie je gewoon een Sparco stuurbeschermer.
En nog even een totaalplaatje.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-KOE6OGWD.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door cliogek op ma 6 aug 2012 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Huizen
Zo die is weer lekker schoon zeg! 

-
- Berichten: 808
- Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
- Locatie: stapelmoor
idd een erg mooie kleur en clio .. wees er zuinig op !!
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Huizen
Dat ben ik met merijn helemaal eens! 

Bedankt voor de complimenten....ik ben er zeker erg zuinig op!!
Ik wil mijn voorkant toch voorzien van Powerflex bussen.
De gedraaide motorsteun heb ik dus al gedaan en nu ga ik voor de draagarmen en stabilisatorstang.
Maar weet welke bussen ik nu moet hebben voor de stabilisatorstang?
Er schijnen 2 maten te zijn voor de binnenste en buitenste bussen!
Ik heb dus een RS182 uit oktober 2004.
Moet ik dan binnen 23mm(PFF60-202-23) hebben en buiten 22mm(PFF60-207-22).
of binnen 25mm(PFF60-202-25) en buiten 23mm(PFF60-207-23).
Anders bestel ik straks nog de verkeerde.
Van buitenaf meten is niet nauwkeurig genoeg.


Ik wil mijn voorkant toch voorzien van Powerflex bussen.
De gedraaide motorsteun heb ik dus al gedaan en nu ga ik voor de draagarmen en stabilisatorstang.
Maar weet welke bussen ik nu moet hebben voor de stabilisatorstang?
Er schijnen 2 maten te zijn voor de binnenste en buitenste bussen!
Ik heb dus een RS182 uit oktober 2004.
Moet ik dan binnen 23mm(PFF60-202-23) hebben en buiten 22mm(PFF60-207-22).
of binnen 25mm(PFF60-202-25) en buiten 23mm(PFF60-207-23).
Anders bestel ik straks nog de verkeerde.
Van buitenaf meten is niet nauwkeurig genoeg.

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Hehe, heb ik allemaal op voorraad liggen, scheelt je verzendkostenCliogek1970 schreef:Die van Pure Motorsport passen want dat hebben ze in de email aangegeven.
Het voordeel daarvan is dat de veerpootbrug direct op de top mounts kan worden geschroefd zodat je niet 2 sets gaten hoeft te boren.
Maar ik zal er nog even over nadenken.
Denk ook aan meer PU bussen en de Vibra-Technics motorsteunen moeten er ook nog een keer op worden gezet en die maken het ook niet comfortabeler.
En het blijft natuurlijk een hobby auto.
Moeilijk.....
In ieder geval bedankt voor de reacties!



-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Hehe, heb ik allemaal op voorraad liggen, scheelt je verzendkostenCliogek1970 schreef:Die van Pure Motorsport passen want dat hebben ze in de email aangegeven.
Het voordeel daarvan is dat de veerpootbrug direct op de top mounts kan worden geschroefd zodat je niet 2 sets gaten hoeft te boren.
Maar ik zal er nog even over nadenken.
Denk ook aan meer PU bussen en de Vibra-Technics motorsteunen moeten er ook nog een keer op worden gezet en die maken het ook niet comfortabeler.
En het blijft natuurlijk een hobby auto.
Moeilijk.....
In ieder geval bedankt voor de reacties!



Je bedoelt de stuurhoes?ackten schreef:Waarom zo'n stuurloos?
Ps nog steeds je veerpootbrug er niet op, ligt al een jaar of anderhalf of niet![]()
En je mooie specialpaintmotorcover. Waarom niet erop?
Verder topauto heerlijke kleur
Gewoon om de levensduur van het stuur te verlengen.
De veerpoot zit er nog niet op omdat ik aan het Pure Motorsport systeem nadenk.
De veerpoot paste deze niet zodat ik net als het Baaf Rally team 4 aluminium busjes met een schuine kant heb laten draaien.
Het wordt busjes Tig-lassen, veerpoot spuiten en monteren of het wordt het Pure systeem.
Ik wil maar 1 keer gaten boren in de veerpoot.
De airbrush kap komt er pas op als de motor klaar is. Anders moet deze er te vaak af en dat heeft ook geen nut.
Wil er ook iets van schuim onder plakken zodat er geen contact meer is met de inlaat. Het gaat anders op elkaar inwerken.