Arthur's R9-R > Jan's R9-R
geweldige reactie ook bij de eerste keer gas geven: Jezus Arthur, dit is niet normaal man 

Dat is echt jouw levensdoel he...Adinsx schreef:... Heerlijk sjonnies pesten

Ik ben er helaas nog niet zoveel tegen gekomen.
Gister toevallig 1, stond voor me voor het stoplicht in zijn Golf 2 Gti.
Trok weg met een flinke rookpluim en zat te lachen en wuiven met z'n hand zo van: haha, eat my dust.
Toen ie naar rechts ging werd het lachen veranderd in een gezicht van verbazing
Volgende stoplicht wel een 
Trok weg met een flinke rookpluim en zat te lachen en wuiven met z'n hand zo van: haha, eat my dust.
Toen ie naar rechts ging werd het lachen veranderd in een gezicht van verbazing

-
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Contacteer:
Geweldige actie, wel sportief dat ie een duimpje gaftutuur schreef:Ik ben er helaas nog niet zoveel tegen gekomen.
Toen ie naar rechts ging werd het lachen veranderd in een gezicht van verbazingVolgende stoplicht wel een

Anything worth doing is worth doing right!.
-
- Contacteer:
tijd voor wat filmpies met goed geluid dan....... 

Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Alleen heb ik er geen 

-
- Contacteer:
FF uploaden via Vimeo..... moet je wel een aardige camera hebben....
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Car: Meerderen Renault's
Ik was vanmiddag aan het kutten met een ouder dvd standaard voor in de auto om mijn camera op te monteren. had een kort filmpje gemaakt moet wel zeggen dat hij niet helemaal lekker staat moet iets hoger maar is een idee.
Moet je maar ff kijken of je het wat vind dan kom ik ff langs met de camera en om de power mee te maken
[youtube]UGHuNIbXUJM&feature=plcp[/youtube]
Moet je maar ff kijken of je het wat vind dan kom ik ff langs met de camera en om de power mee te maken

[youtube]UGHuNIbXUJM&feature=plcp[/youtube]
Clio klinkt lekker Luuk! Maar dit ziet er wel aardig uit!
Snel maar even doen
Snel maar even doen

-
die clio klinkt zeker dik!!! mooi man
vandaag even dikke Brembo's met 280 schijven op de 9 gezet.
ik had ze al een tijdje liggen maar nooit de moeite genomen om te monteren, aangezien gister mijn wiellager onderweg naar Leiden begon te overlijden heb ik het vandaag meteen even aangepakt.
had nog een donor 16v staan waarvan nu de fusee's op de 9 zitten gecombineerd met dus de Brembo remmen:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... G_3655.jpg[/img]
subtiel maar aanwezig:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... G_3656.jpg[/img]
nu de uitlijning weer even een beetje uitvogelen en zsm uitvinden hoe ik een grotere hrc kan gaan monteren want trap het pedaal nu bijna op de bodem
ik had ze al een tijdje liggen maar nooit de moeite genomen om te monteren, aangezien gister mijn wiellager onderweg naar Leiden begon te overlijden heb ik het vandaag meteen even aangepakt.
had nog een donor 16v staan waarvan nu de fusee's op de 9 zitten gecombineerd met dus de Brembo remmen:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... G_3655.jpg[/img]
subtiel maar aanwezig:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... G_3656.jpg[/img]
nu de uitlijning weer even een beetje uitvogelen en zsm uitvinden hoe ik een grotere hrc kan gaan monteren want trap het pedaal nu bijna op de bodem

Nice, dat ga je zeker merken! Ook wel nodig trouwens.
Tot nu toe merk ik weinig omdat ik het pedaal op de bodem trap.
Nodig? Neehoor, snap niet waar mensen dat vandaan halen...
Nodig? Neehoor, snap niet waar mensen dat vandaan halen...
och ja natuurlijk, jij was zo'n rechtuit brander 

Jij snapt em 

dat past niet op een 9 Jacques, heb er namelijk al 1 liggentutuur schreef:zsm uitvinden hoe ik een grotere hrc kan gaan monteren want trap het pedaal nu bijna op de bodem

Hmm, kan me nog vaag een filmpje op een rotonde herinnerenGeert schreef:och ja natuurlijk, jij was zo'n rechtuit brander

Nette remmmen trouwens. Heb ze op mijn gt ook en met originele hrc maar hoef het pedaal niet overdreven ver in te trappen.
Miss toch nog eens beter ontluchten dan alhoewel het met de oude remmen ook niet super was...
406 idd
406 idd

Hehe daar lag het niet aan de remmenGerryTT schreef:Hmm, kan me nog vaag een filmpje op een rotonde herinnerenGeert schreef:och ja natuurlijk, jij was zo'n rechtuit brander

Gerry bedoeld een filmpje van mijn Gtt op 3 wielen over de rotonde 

Het staat me nu weer bij dat de tapeinden op de rembekrachtiger anders staan als bij een R19 of Clio. Kun je geen andere tapeinden op de rembekrachtiger lassen of is er een andere auto waar een HRC met zuiger van 23.8mm op zit? Ook een optie: om je huidige HRC uit te kotteren, dan te honen en er een 23.8 of 25.4 (VW) zuiger in te zetten. Dan kun je het huis van de HRC gebruiken.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Car: Renault 5 GT Turbo
Geweldig Arhtur hoe je doe rotonde neemt 

-
hahaha vet filmpje, je hoort die mensen die voor de rotonde staan te wachten haast denken wat een aso!!! maar ik vind het best kunnen ...
-
- Car: Meerderen Renault's
Afgelopen vrijdag met Arthur een filmpje gemaakt, wat gaat dat ding hard
daarna door gereden naar Leiden toen we daar weer weg gingen nog wat wezen gummen ( oja Wouter dat doen we hier niet
) echt een geniale bak

daarna door gereden naar Leiden toen we daar weer weg gingen nog wat wezen gummen ( oja Wouter dat doen we hier niet

-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Hey tuut, je hebt zo wel de ultimate sleeper,... of is het een sleper?

Project: GTT Blue Sport
manmanman, wat heeft de 9 veel van mijn geduld gevraagd gister!
's ochtends om 8 uur op weg richting Menno om het stationair nog een beetje af te stellen en laatste mapping te doen.
de hele reis ging prima tot op 50m voor Menno z'n huis. stapvoets door zijn straat rijdend kwam er ineens een rookwolkje onder de kap vandaan.
ik trok de kap open en de kvs spoot over de hele auto heen
wat bleek, de radiateur was spontaan gescheurd....
gelukkig was het nog maar 50m dus we hebben de auto het laatste stukje geduwd.
bij Menno maar meteen gekeken wat we er aan konden doen want zo kon de motor natuurlijk niet draaien...
uiteindelijk de scheur een stukje open gewrikt, rondom wat ruimte en schoon gemaakt en toen zag het er zo uit:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... oto2-4.jpg[/img]
wat lopen kloten met kneedbaar aluminium maar dit wilde niet hechten aan het oude gare alu van de raditeur.
toen bedacht om het gat zo veel mogelijk vol te spuiten met kit en er vervolgens een doek op te drukken met een paar ty-wraps ter ondersteuning, zo dus:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... oto1-8.jpg[/img]
echt een super beun oplossing maar hey, het werkt
omdat we het koelsysteem niet te veel wilden belasten heeft Menno het stationair nog een beetje afgesteld waarna we (na 3 uur aankloten) er een einde aan hebben gemaakt.
Menno, nogmaals harstikke bedankt voor de tijd en de moeite
na een gezellig middagje in Zevenaar vol vertrouwen door gereden richting Eindhoven om nog voor een auto te kijken voor m'n maatje. de reis begon redelijk voorspoedig totdat bij elk drempeltje de motor even bokte. binnen enkele kilometers werd dit steeds erger tot ie helemaal niks meer deed.....
langs de snelweg met de nog losliggende ecu wat aan de stekker lopen rommelen en hij deed het weer. de weg vervolgd richting Eindehoven welke met af en toe wat bokken verder prima verliep.
eenmaal klaar in Eindhoven na nog geen kilometer op de terugweg weer helemaal niks. na een tijd van alles geprobeerd te hebben van brandstofpomp tikken tot relais checken, draadverbindingen etc. (zonder multimeter dus gewoon kut) toch maar de anwb gebeld want zat er ondertussen wel helemaal doorheen.
de man van de anwb kwam aan en meteen natuurlijk grappige reacties: "heb je 4 gebroken veren?"
de man kon het wel waarderen, hij zei: "toen deze dingen op de markt kwamen werkte ik nog bij Renault".
na een praatje over het motorblok kon hij zijn glimlach helemaal niet meer inhouden
orde aan de dag, de anwb'er heeft eigenlijk niet veel meer gedaan dan gereedschap aangeven
uitgevonden dat eigenlijk alles nog goede verbinding had en de relais gewoon schakelden bleef als enige optie de ecu over.
dat kon geen toeval zijn, aangezien we eerder op de dag een nieuwe chip in de ecu hadden gestoken....
de ecu eenmaal open werd het probleem snel duidelijk, de chip zat los in de drager
wss doordat de chip al wat vaker gebruikt is klemde deze niet meer zo goed als een nieuwe. de pinnetjes van de chip wat om wijd gebogen en voila, hij starte weer.
nog even administratie met de anwb'er afgehandeld en snel naar huis toe. uiteindelijk om half 12 's avonds thuis dus was er best klaar mee!
ik weet het, een heel verhaal maar wel weer een avontuur rijker. voor de volgende keer weet ik iig wat er aan de hand is als ie opeens zo raar gaat lopen doen!
eind goed al goed, omdat ik nog wat bedrading weg wil werken, een andere hrc monteren en nog wat andere 'kleine' aanpassingen wil doen ga ik aankomende zaterdag het blok er weer uittrekken.
het houd je goed bezig zo'n oude perenkist!
's ochtends om 8 uur op weg richting Menno om het stationair nog een beetje af te stellen en laatste mapping te doen.
de hele reis ging prima tot op 50m voor Menno z'n huis. stapvoets door zijn straat rijdend kwam er ineens een rookwolkje onder de kap vandaan.
ik trok de kap open en de kvs spoot over de hele auto heen

gelukkig was het nog maar 50m dus we hebben de auto het laatste stukje geduwd.
bij Menno maar meteen gekeken wat we er aan konden doen want zo kon de motor natuurlijk niet draaien...
uiteindelijk de scheur een stukje open gewrikt, rondom wat ruimte en schoon gemaakt en toen zag het er zo uit:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... oto2-4.jpg[/img]
wat lopen kloten met kneedbaar aluminium maar dit wilde niet hechten aan het oude gare alu van de raditeur.
toen bedacht om het gat zo veel mogelijk vol te spuiten met kit en er vervolgens een doek op te drukken met een paar ty-wraps ter ondersteuning, zo dus:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... oto1-8.jpg[/img]
echt een super beun oplossing maar hey, het werkt

omdat we het koelsysteem niet te veel wilden belasten heeft Menno het stationair nog een beetje afgesteld waarna we (na 3 uur aankloten) er een einde aan hebben gemaakt.
Menno, nogmaals harstikke bedankt voor de tijd en de moeite

na een gezellig middagje in Zevenaar vol vertrouwen door gereden richting Eindhoven om nog voor een auto te kijken voor m'n maatje. de reis begon redelijk voorspoedig totdat bij elk drempeltje de motor even bokte. binnen enkele kilometers werd dit steeds erger tot ie helemaal niks meer deed.....
langs de snelweg met de nog losliggende ecu wat aan de stekker lopen rommelen en hij deed het weer. de weg vervolgd richting Eindehoven welke met af en toe wat bokken verder prima verliep.
eenmaal klaar in Eindhoven na nog geen kilometer op de terugweg weer helemaal niks. na een tijd van alles geprobeerd te hebben van brandstofpomp tikken tot relais checken, draadverbindingen etc. (zonder multimeter dus gewoon kut) toch maar de anwb gebeld want zat er ondertussen wel helemaal doorheen.
de man van de anwb kwam aan en meteen natuurlijk grappige reacties: "heb je 4 gebroken veren?"

de man kon het wel waarderen, hij zei: "toen deze dingen op de markt kwamen werkte ik nog bij Renault".
na een praatje over het motorblok kon hij zijn glimlach helemaal niet meer inhouden

orde aan de dag, de anwb'er heeft eigenlijk niet veel meer gedaan dan gereedschap aangeven

dat kon geen toeval zijn, aangezien we eerder op de dag een nieuwe chip in de ecu hadden gestoken....
de ecu eenmaal open werd het probleem snel duidelijk, de chip zat los in de drager

wss doordat de chip al wat vaker gebruikt is klemde deze niet meer zo goed als een nieuwe. de pinnetjes van de chip wat om wijd gebogen en voila, hij starte weer.
nog even administratie met de anwb'er afgehandeld en snel naar huis toe. uiteindelijk om half 12 's avonds thuis dus was er best klaar mee!
ik weet het, een heel verhaal maar wel weer een avontuur rijker. voor de volgende keer weet ik iig wat er aan de hand is als ie opeens zo raar gaat lopen doen!
eind goed al goed, omdat ik nog wat bedrading weg wil werken, een andere hrc monteren en nog wat andere 'kleine' aanpassingen wil doen ga ik aankomende zaterdag het blok er weer uittrekken.
het houd je goed bezig zo'n oude perenkist!