ACT: Mégane II RS

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
Plaats reactie
AB RS
Contacteer:

Jeroen Wigger schreef:
AB RS schreef:Niet al te schoon, haha. Maar goed. Deze set heb ik erin liggen en gezien de fabricagedatum op de sticker is dit de originele set nog. Er zit een klitterband rand aan de onderkant, waarmee de mattenset netjes vast ligt. En je ziet de uitsparing voor het opbergvakje in de vloer.

[img]http://i49.tinypic.com/2mm7ate.jpg[/img]
Ik heb zo'n vermoeden dat je Scenic II matten hebt, die hebben normaal de uitsparing voor de opbergvakjes namelijk.
Want bij jou mattenset loopt de onderkant (stoelkant) recht, en bij de RS matten voor de Megane II loopt dat iets verder door, onder de stoel als het ware.
Nee, dit zijn 100% zeker geen Scénic II matten. Ten eerste heeft mijn matenset oranje sticksels en ten tweede loopt mijn mattenset wel degelijk door onder de stoel.

En aangezien de productiedatum onder de mattenset overeenkomt met de kentekendatum van mijn Mégane RS, de oranje sticksels etc., ben ik 99% zeker dat ik de originele mattenset nog heb van de phase I.

Nu nog een shop waar ze te orderen zijn :smile:
Laatst gewijzigd door AB RS op wo 25 jul 2012 7:03, 1 keer totaal gewijzigd.
DennisT
Moderator

DennisT schreef:Morgen ff navragen dan wat deze kosten, als het niet veel scheelt zou ik daar voor kiezen (Y)

Voorzijde:
Schijven: € 236,35- incl. per stuk
Blokken: € 150,06- per set

Achterzijde:
Schijven: € 360,20- incl. per stuk (U)
Blokken: € 74,65- per set.

Prijzen zijn dus hetzelfde als voor de geboorde schijven, alleen aan de achterzijde ruim 2x zo duur :( Zijn ze bij eens R26.r achter ook geventileerd ofzo?
Adinsx
Car: M4 Estate GT205

360 per stuk? DAmnn...
Ik vond 150 per stuk of 230 voor voorzijde al de moeite . :lol:
Ik ga maar eens een spaarpotje aanleggen voor wanneer de remhandel rondom vernieuwd moet worden. Want tegen die tijd zijn de 4 bandjes ook wel op.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
DennisT
Moderator

Adinsx schreef:360 per stuk? DAmnn...
Ik vond 150 per stuk of 230 voor voorzijde al de moeite . :lol:
Ik ga maar eens een spaarpotje aanleggen voor wanneer de remhandel rondom vernieuwd moet worden. Want tegen die tijd zijn de 4 bandjes ook wel op.
Hier hetzelfde probleem :lol: Ik kan er ook nog wel even mee vooruit, maar tussen nu en een jaar moet het ook wel vervangen worden vrees ik.

Al zijn die schijven achter 2x zo duur, deze hoef je niet schoon te houden en zullen ongetwijfeld fijner remmen. Ik vind het de overweging wel waard, het kost hoe dan ook flink geld :p
Haas
Car: Megane RS

remmen die dingen zo hard aan de achterzijde dan dat je die zo snel moet vervangen? Of ligt jullie eerste setje er nog op?
Adinsx

Eerst setje schijven in ieder geval. Net de 60k voorbij.
Remblokken geen idee. Ze waren z.g.a.n. toen ik de auto vorig jaar kocht, en ok, ze kunnen nog wel even mee, maar slijten doen ze wel met de geperforeerde schijven.

Volgens pa, die er toch wat meer oog op heeft kunnen de schijven vóór nog 1 ronde remblokken mee. Achter niet naar gekeken.
RoyDH

DennisT schreef:
DennisT schreef:Morgen ff navragen dan wat deze kosten, als het niet veel scheelt zou ik daar voor kiezen (Y)

Voorzijde:

Achterzijde:

Prijzen zijn dus hetzelfde als voor de geboorde schijven, alleen aan de achterzijde ruim 2x zo duur :( Zijn ze bij eens R26.r achter ook geventileerd ofzo?
Pffff das wel een boel geld (N)
http://www.k-tecracing.com/search_results.asp
Hier scheelt het toch wel veel geld dan.
Jeroen Wigger
Car: Laguna II 2.0 T 205

AB RS schreef:Nee, dit zijn 100% zeker geen Scénic II matten. Ten eerste heeft mijn matenset oranje sticksels en ten tweede loopt mijn mattenset wel degelijk door onder de stoel.

En aangezien de productiedatum onder de mattenset overeenkomt met de kentekendatum van mijn Mégane RS, de oranje sticksels etc., ben ik 99% zeker dat ik de originele mattenset nog heb van de phase I.

Nu nog een shop waar ze te orderen zijn :smile:
PM je kenteken anders ff..
DennisT
Moderator

@ Haas: Ja 1e setje nog, niet versleten maar zien er niet zo fris meer uit door roest enzo.

@ RoyDH: Via K-tec zijn de orginele geboorde schijven en blokken (voor mij, ivm korting) een stukje duurder. R26.r hebben ze daar ook niet...
Christiaan

Dure handel die RS remmerij (N)

Gaan jullie koplampen ook zo vaak kapot? De Lampjes gaan bij mij niet langer dan 3 a 4 maanden mee. Maakt niet uit of ik Philips, Halfords of wat dan ook monteer. Voordeel is wel dat ik al aardig handig ben in het vervangen ervan :lol:
Adinsx

Welke in de koplamp? Tot nu toe nog geen 1 kapot. En ik rij altijd met de lampen aan, ook overdag met zonnig weer..

Hoop ook niet dat ze kapot gaan, want 1x de motorplaat eronderuit schroeven voor een gevallen lampje is me wel genoeg. (0)
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

Christiaan schreef:Dure handel die RS remmerij (N)

Gaan jullie koplampen ook zo vaak kapot? De Lampjes gaan bij mij niet langer dan 3 a 4 maanden mee. Maakt niet uit of ik Philips, Halfords of wat dan ook monteer. Voordeel is wel dat ik al aardig handig ben in het vervangen ervan :lol:
Ik heb kort achter elkaar links en recht vervangen. Nu gaan ze al even mee.
Allepinie
Car: Clio III RS

Bodemplaat eronderuit is toch zo gedaan? Kwestie van een minuutje, toch?
DennisT
Moderator

Christiaan schreef:Gaan jullie koplampen ook zo vaak kapot? De Lampjes gaan bij mij niet langer dan 3 a 4 maanden mee. Maakt niet uit of ik Philips, Halfords of wat dan ook monteer. Voordeel is wel dat ik al aardig handig ben in het vervangen ervan :lol:
Heb je geen last van met xenon :beer:

Tip: als je veel file rijdt, zet dan je lampen uit. Die dingen worden te warm omdat ze geen rijwind hebben voor de koeling.
Haas
Car: Megane RS

Patrick.B schreef: Ik heb kort achter elkaar links en recht vervangen. Nu gaan ze al even mee.
ik weet niet precies hoe het bij een Megane RS zit en of het daar aan ligt (warmte in de file is ook slecht idd), maar schuur je massapunt eens ff op aan de voorkant. Slechte massa is funest voor koplampen!
Adinsx

Slechte massa of te hoge wisselspanning van dynamo. Overigens hier ook xenon en die blijven het hopelijk lekker doen ;)
Xabre
Car: 19 16V

Wie kan mij even een online snelcursus spiegelkappen demonteren, stootstrips demonteren en achterdumper demonteren geven :p
Trust me. I know what I'm doing.
DennisT
Moderator

Xabre schreef:Wie kan mij even een online snelcursus spiegelkappen demonteren, stootstrips demonteren en achterdumper demonteren geven :p
Das heel makkelijk, hamer en schroevendraaier :beer:
Adinsx

Spiegelglas eruit wippen en dan kan spiegelkap eraf.

Stootstrip staat tutorial voor op megane forum

Achterbumper eerst achterlichtunits, dan onderzijde bumper en schroefjes in wielkuipen. Verder zit heel veel vastgeklikt
Xabre

ok bedankt, ga ik daar zondag even mee aan de slag, kan ie maandag naar de spuiter :p intussen de motorkap en de achterklep gekleid en gepolijst, wat een werk, nu alleen het dak nog nog, dat morgen maar..
Adinsx

Zei m'n collega al dat er wat dingen gespoten gingen worden. Je bent lekker bezig met opknappen zeg (Y)
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

DennisT schreef:
Voorzijde:

Achterzijde:

Wat is nu het verschil met R26.r dan??

Wat kost een setje schijven + blokken voorzijde dan voor een gewone Megane RS?
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Xabre

wat een prijzen.. laatst ook mijn remblokken vervangen voor en achter, ik heb echter TRW blokken ertussen gedaan, bij Mister Auto ongeveer 55 voorzijde en 35 euro achterzijde, remt iets minder dan orgineel maarach...prima voor gewoon straat gebruik.
Adinsx

Wat is het verversen van remolie toch een k.u.t. klus. Pff...
tutuur
Clubsponsor

Met degoeie apparatuur niet :p
DennisT
Moderator

Wouter schreef:
DennisT schreef:
Voorzijde:

Achterzijde:

Wat is nu het verschil met R26.r dan??

Wat kost een setje schijven + blokken voorzijde dan voor een gewone Megane RS?
Jij hebt toch ook geboorde schijven? Of heeft een R25 dat niet? Bovenstaande prijzen op de achterschijven na zijn dus voor geboord.
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Megane RS F1 heeft ook geboorde schijven ja.

Heb al aantal webshops gezien die (brembo) schijven aanbieden voor stuk lagere prijs
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Adinsx

tutuur schreef:Met degoeie apparatuur niet :p
Had ik, zo'n mooi vacuüm ding op de compressor:
Afbeelding
maar heb je het TRW- reservoir bij een Mégane RS al al eens van dichtbij gezien? Man man, zie die eerst maar eens leeg te zuigen.

Ja, het eerste rondje onder de dop kun je bij, maar daarna niet meer.
Afbeelding
Dat sleufje is de énige weg naar achter in de pot.

Heb uiteindelijk allerlei dunne slangetjes (tot zo'n rood ding van kruipoliemeuk aan toe) geprobeerd er door te frunniken, maar zonder resultaat. Het onderste eind, bovenop de rembekrachtiger kom je niet bij.

Uiteindelijk maar een 4mm gaatje geboord bovenin, en daar het smalle slangetje in gestoken.
Afbeelding

Klein dotje kit erop en er gebeurd niks meer mee.

Verder ging het wel prima overigens, het liep lekker soepel door en met de juiste apparatuur inderdaad redelijk vlot geklaard.

Nieuwe remblokken zitten er ook in. Was 10 minuten werk omdat ik de handel 2 weken terug al los had gehad.
Afbeelding

Kosten waren overigens 124,- ex BTW, ex korting voor de remblokken.
Afbeelding
Daan2D
Car: M2GTRS + R25 + C3RS

Had je geen garantie op de blokjes? :p
R26r lijkt me geen betere remmen dan standaart rs te hebben. De auto is immers al lichter dus zou een remupgrade niet echt logisch zijn.
Racing is the best way to convert money into noise
tutuur
Clubsponsor

Uhm, waarom zuig je het vaatje leeg?
ClioCharly

Ik denk dat hij van af zijn remklauwnippel de verse remvloeistof toedient. anders zou ik het ook niet weten. Dat beetje wat in het reservoir zit dat druk je er in een mum van tijd doorheen, sneller zo als hij het nu gedaan heeft. :p
DennisT
Moderator

tutuur schreef:Uhm, waarom zuig je het vaatje leeg?
Dat vraag ik me ook af? Gewoon vol gieten en onderaan aftappen, dat spoelt gewoon door :) Wij gebruiken op de zaak een drukketel met remvloeistof erin, die draai je gewoon op je reservoir met 10 Bar perslucht erachter. Dan stelt het echt niks voor om te verversen.
DennisT
Moderator

Wouter schreef:Megane RS F1 heeft ook geboorde schijven ja.

Heb al aantal webshops gezien die (brembo) schijven aanbieden voor stuk lagere prijs
Doe eens linkjes? Als het ergens goedkoper kan willen we graag dat je het met ons deelt :p
Adinsx

Hoezo waarom zuig je het vaatje leeg? Daar zit juist de meeste oude remolie.
Als die leeg is gooi ik hem bovenaan vol met nieuwe DOT4. Vervolgens per nippel (twee per klauw vóór, 1 achter) het apparaat-geval erop en zo de nieuwe vloeistof door de leiding trekken.

Dus net zo lang laten lopen/afzuigen tot de vloeistof een frissere kleur krijgt.
Lijkt me de juiste werkwijze?

(ok, met druk op de pot gaat het nog wat vlotter
(0) )
Maarten-Jan
Car: R19.R

Inderdaad, gewoon door laten stromen tot je heldere vloeistof krijgt.
Hoef je ook geen gaatje in je reservoir te boren :smile:
Plaats reactie