ACT: Algemeen Chat Topic

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
antoine
Car: Renault Clio III RS

Wordt dit forum ook aangepast naar de eisen van de nieuwe telecomwet? Er 'moet' vanaf gisteren een keuze zijn om cookies te kunnen weigeren. Vanaf 1 Januari moet het 1 en ander zelfs bewezen kunnen worden. Rare is dat bv de PVDA ( (N)) nog geen aanpassing heeft gedaan an hun site.
Tom
Moderator
Car: MB

Volgens mij zijn we daar van bewust en wordt er achter de schermen over gesproken / aan gewerkt.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
antoine

Ok, ik heb het gisteren toegepast op mijn forum. Het is niet leuk, maar liever dit dan een (dikke) boete, die kan oplopen tot 450000 euro pfff.
Maarten-Jan
Car: R19.R

Q: Zijn de regels van toepassing op alle cookies?
Op grond van artikel 11.7a, derde lid, Tw zijn er twee uitzonderingen. Deze uitzonderingen op het
plaatsen en/of benaderen van gegevens zonder het vragen van toestemming en vooraf informeren
van gebruikers gelden niet indien dit nodig is om communicatie uit te voeren. Tevens geldt dit niet
indien het opslaan van gegevens of toegang verkrijgen tot gegevens strikt noodzakelijk is voor een
door een gebruiker gevraagde dienst. Daarbij valt bijvoorbeeld te denken aan een cookie die nodig is
om af te rekenen bij een webshop of ten behoeve van het inloggen bij internetbankieren. De regels zijn van toepassing op zowel first- als third-party cookies.
Even vanuit de opta faq, die uitzondering is ook van toepassing op het inloggen en werken met een forum (is immers noodzakelijk). Als er b.v. naast het forum cookie ook nog een adsense cookie geplaatst wordt dan dien je de gebruiker wel te informeren vooraf en weigeringsmogelijkheid te bieden.
antoine

Maarten-Jan, dit betekend dus dat leden niet de mogelijkheid moeten hebben cookies uit te kunnen schakelen, niet leden wel. Aangezien er reklame geplaatst wordt op het forum. Ook Youtube filmpjes en facebook likes behoren tot de groep waarvoor je toestemming moet geven. (als ik alles goed begrepen heb) Ik heb voor de zekerheid alles vermeld en geef de mogelijkheid om te kiezen.
Maarten-Jan
Car: R19.R

Zolang het/de cookie niet gebruikt wordt om bij te houden hoeveel mensen de reclame bekijken (Statistieken) is er niets aan de hand. Het cookie mag niet gebruikt worden om je te volgen zonder dat je daarvoor toestemming hebt gegeven. In elk geval, interessante materie en vooral heel onzinnig :lol:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Wat een gelul over een koekje, De nederlandse regering bewaart 6 maanden lang elke sms en telefoontje wat gepleegd wordt, en dan zeiken over een koekje op een website, stel schijnheilige honden.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Niet roepen als je niet weet waar je het over hebt, Luco... :) Een cookie kan heel veel meer en gegevens worden niet opgeslagen door regeringen, die doorgaans vertrouwd moeten kunnen worden.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Ow nee, nou elk telefoontje, smsje en emailtje wat jij verzend wordt minimaal 6 maanden bewaard, en Nederland is het grootste land qua controles en afluisteren, gemiddeld 1 op de 6 mensen wordt wel eens getapt of gecontroleerd via bovenstaande.
Naar mijn mening toch een stukje erger dan een koekje.
antoine

Luco, Geoffrey zoek nog een 2de rijder.. :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

antoine schreef:Luco, Geoffrey zoek nog een 2de rijder.. :)
Hij had toch een tweede rijder, is die al afgehaakt?
antoine

Geen geld meer? Niet eigenwijs genoeg? Wie weet?!
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

antoine schreef:Geen geld meer? Niet eigenwijs genoeg? Wie weet?!
:smile: :smile:
Merijn
Über-Spammer

Luco/Alpine-racer schreef:Ow nee, nou elk telefoontje, smsje en emailtje wat jij verzend wordt minimaal 6 maanden bewaard, en Nederland is het grootste land qua controles en afluisteren, gemiddeld 1 op de 6 mensen wordt wel eens getapt of gecontroleerd via bovenstaande.
Dan weet je duidelijk niet waar je het over hebt... Er zijn stricte protocollen die dienen te worden gevolgd, om iemand te mogen tappen of inzage te krijgen in iemand's bel en sms historie.

Een cookie kan heel veel gegevens opslaan en versturen naar commerciele bedrijven die hun voordeel doen met jouw gegevens. Dat is een heel andere manier van werken. :) Vroeger kon dit ongestoord gebeuren, maar het is niet voor niets dat deze wet is aangepast. Er werd grootschalig misbruik gemaakt van de privacywet die nog stamt uit het begin van de vorige eeuw.
Laatst gewijzigd door Merijn op di 10 jul 2012 9:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Rik Hamberg
Car: Clio IV R.S. (JS)

Volgens Jeremy van Renault Sport UK is de volgorde van aantallen verkopen van RS-modellen als volgt:

France is the largest, followed by Germany, Italy, Belgium, Holland and then the UK.

http://www.renaultsport.co.uk/community ... fault.aspx

Ik dacht werkelijk dat er in Groot-Brittanië meer verkocht werd dan in NL. Tevens had ik Zwitserland ook hoger verwacht.
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Rik Hamberg schreef:Volgens Jeremy van Renault Sport UK is de volgorde van aantallen verkopen van RS-modellen als volgt:

France is the largest, followed by Germany, Italy, Belgium, Holland and then the UK.

http://www.renaultsport.co.uk/community ... fault.aspx

Ik dacht werkelijk dat er in Groot-Brittanië meer verkocht werd dan in NL. Tevens had ik Zwitserland ook hoger verwacht.
Ik geloof maar weinig van wat Jeremy zegt. Zoveel RS'jes rijden er nou ook weer niet in NL. In de UK zijn alleen al 50 Mégane III RS Trophy's afgezet, hier slechts 3.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Merijn schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:Ow nee, nou elk telefoontje, smsje en emailtje wat jij verzend wordt minimaal 6 maanden bewaard, en Nederland is het grootste land qua controles en afluisteren, gemiddeld 1 op de 6 mensen wordt wel eens getapt of gecontroleerd via bovenstaande.
Dan weet je duidelijk niet waar je het over hebt... Er zijn stricte protocollen die dienen te worden gevolgd, om iemand te mogen tappen of inzage te krijgen in iemand's bel en sms historie.

Een cookie kan heel veel gegevens opslaan en versturen naar commerciele bedrijven die hun voordeel doen met jouw gegevens. Dat is een heel andere manier van werken. :) Vroeger kon dit ongestoord gebeuren, maar het is niet voor niets dat deze wet is aangepast. Er werd grootschalig misbruik gemaakt van de privacywet die nog stamt uit het begin van de vorige eeuw.
Jij gelooft nog in sprookjes ook, met je strikte protocollen, onder welke steen leef jij?
De afgelopen jaren zijn deze protocollen door Nederland diverse malen geschonden.
Blijkbaar weet jij dus al helemaal niet waar je het over hebt.
tutuur
Clubsponsor

AnthonyR schreef:Ik geloof maar weinig van wat Jeremy zegt. Zoveel RS'jes rijden er nou ook weer niet in NL. In de UK zijn alleen al 50 Mégane III RS Trophy's afgezet, hier slechts 3.
+1, de complete automarkt in de UK is veel groter dan hier!
Daar hebben ze uitvoeringen waar we hier niet eens over gehoord hebben!
Merijn
Über-Spammer

Luco/Alpine-racer schreef:
Merijn schreef:

Jij gelooft nog in sprookjes ook, met je strikte protocollen, onder welke steen leef jij?
De afgelopen jaren zijn deze protocollen door Nederland diverse malen geschonden.
Blijkbaar weet jij dus al helemaal niet waar je het over hebt.
Dat ze geschonden zijn zal ik niet ontkennen... Maar er zijn wel een heel aantal regels waar aan voldaan moet worden (of zou moeten worden).

Als jij je privacygevoelige informatie toevertrouwd aan commerciële bedrijven met eurotekens in hun ogen, dan moet je dat natuurlijk zelf weten. Ik ben daar heel kritisch in geworden, nu ik uit eerste hand weet hoe men met die gegevens omgaat en wat voor enorme macht daarin schuilt. Ik kan je wel een aantal artikelen sturen, als je het interessant vindt. Misschien zet het je een beetje aan het denken... Internet is een mooi medium, maar het heeft ook een donkere kant, die nog steeds niet door veel mensen serieus wordt genomen.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Dat ben ik met je eens Merijn, maar dat is al een beetje laat, alles wat je op internet zet is voor eeuwig, veel mensen (waaronder ik ook) hebben zich dat niet altijd goed beseft.

Het is zeer interessante materie, maar al die cookies die in het verleden gebruikt zijn kan je toch niet meer terugdraaien.
Ze weten precies welke sites je bezoekt, hoelang, waar je je spullen koopt, welke spullen je koopt, ze weten echt alles.
tutuur
Clubsponsor

De vraag is of je er druk om wilt maken?
We hebben ook allemaal een mobiel die te volgen is, een kenteken die her en der geregistreerd word, een pinpas waar ze precies kunnen zien waar je pint.
Vinnie_86
Contacteer:

Vergeet ook niet,
Je vinger afdruk word bewaard, Je bent al een misdadiger voordat je wat hebt gedaan.
Je paspoort/id heeft al een chip, god mag weten wat ze daar mee kunnen
Binnenkort komt er een Chip in je kenteken die je zelf zou moeten aanschaffen, Nog makkelijker om je te volgen en bekeuringen uit te schrijven.

Dan heeft diverse partijen over verhuftering van de samenleving, Vind je het gek... mensen worden gestalkt door de overheid.
is het niet door bezuinigingen of belastingen dan wel door het feit dat je bijna niet meer even rustig kan schijten zonder dat iedereen weet welk toiletpapier je gebruikt.
Als ik morgen naar Amsterdam ga, dan weet de overheid of 1 van de vele ingehuurde bedrijven hoelaat ik daar heen ga, hoe lang, met welke auto / bus / trein, wanneer / hoeveel / waar ik heb getankt. en of ik wel of niet het aanbiedingsnoepje heb gekocht.
Komop waar zijn we allemaal mee bezig...

Kortom, Informatie is geld, geen bedrijf die daar mee bezig is of de overheid zal laten liggen wat ze pakken kunnen

Ok nu weer een Zen moment, HMMMmmmmm.......
Adinsx
Car: M4 Estate GT205

Informatie is gratis, nouja voor de bezoeker van websites, nieuwssites etc. Maar vergeet niet welke kosten gemaakt worden om die website te maken/vullen. Iedereen is nu eenmaal gewend informatie overal vandaan te halen, gratis.

Vandaar zie je op steeds meer sites dat je je moet registreren, je gegevens moet achterlaten om bij de 'content' te komen. Niks mis mee, en ja met die gegevens heeft een bedrijf 'iets' in handen. That's how it works ook hier bij een van werelds grootste uitgever is het niet anders.

Regelgeving overtreden dan weer niet. Daar wordt sterk op gehamerd. Ik heb profielgegevens van ruim 20.000 doelgroepleden, maar denk maar niet dat een directe collega van een andere afdeling daar inzicht in krijgt. Privacygevoelig en wettelijk dichtgetimmerd.

PS: Vraag voor de gein eens op wat Google of FB van je weet. (FB heeft een exportfunctie van je profiel. Bij mij ruim 170Mb over 1,5 jaar)

Google levert je wellicht 500 A4'tjes op als je een beetje actief bent.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Vinnie_86
Contacteer:

Maar gebeurd vaak dat bedrijven daar lak aan hebben,
Bedenk is wat er bij een faillissement (mensen werken daar niet meer, who gives a fuck annymore) of een verhuizing gebeurd...

Ik ken iemand die in een oud gebouw van een bank is verhuist met het bedrijf waar hij werkt.
Daar was bijna mee verhuist, behalve een paar bureau kastjes en een paar archief kasten.
In 1 van de archief kasten zaten nog wat documenten van mensen die de verhuizers waren vergeten.
Aangeklopt bij de bank en die gaven niet thuis. (hoofdkantoor)
Uiteindelijk bij de balie van de bank gelegd en weg gelopen...

Bedenk dan maar wat je kan doen met die gegevens...

Ik vind dat er veel meer moet gedaan worden om informatie over mensen te beschermen.
In verkeerde handen kan er van alles gebeuren...
-jo-

banken vergeten soms wel "meer".

http://www.hpdetijd.nl/2010-12-20/gevonden-3-ton/
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Merijn
Über-Spammer

Ik vind dit altijd wel een interessant filmpje, gemaakt voor de gewone burger die niet zoveel kennis van techniek heeft.

http://www.privacymatters.nl/
Haas
Car: Megane RS

tutuur schreef:De vraag is of je er druk om wilt maken?
We hebben ook allemaal een mobiel die te volgen is, een kenteken die her en der geregistreerd word, een pinpas waar ze precies kunnen zien waar je pint.
dus...?
Omdat je er dagelijks mee te maken hebt, maakt het allemaal niks meer uit?
Merijn
Über-Spammer

Je hoeft je er niet druk om te maken. Dat doet de massa op dit moment niet. Maar ik durf wel te zeggen dat de nadelen hoe dan ook om de hoek kijken en dat zijn 'jullie' degenen die het hardst roepen dat het schandalig is. :)

En ik snap dat ook wel, want het is geen makkelijke materie en je kunt de gevolgen niet goed overzien als je alleen kijkt naar je eigen kleine omgeving. Maar als je er wat verder vanaf gaat staan en dan kijkt wat de gevolgen kúnnen, en in mijn idee zúllen zijn, dan ziet het er ineens heel anders uit.

Ik denk dat overheden en commerciele bedrijven altijd hun eigen belang boven dat van de persoonlijke privacy van burgers zullen plaatsen en dat is ontzettend gevaarlijk. Zelfs rechters hebben al uitspraken gedaan die privacy-technisch echt niet kunnen, in mijn ogen.

Ik zal van de week wel wat artikelen inscannen en hier linken, voor de geinteresseerden onder ons. :)
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Jongens, ik ben opzoek naar een verlengde stoelrail. de huidige rail kan niet ver genoeg naar achter, en als ik hem om zou bouwen kan ie niet meer vergenoeg naar voren. Iemand een idee hoe dit op te lossen?
tutuur
Clubsponsor

Haas schreef:
tutuur schreef:De vraag is of je er druk om wilt maken?
dus...?
Omdat je er dagelijks mee te maken hebt, maakt het allemaal niks meer uit?
Ik zeg niet dat het me niks uit maakt. Ik heb alleen geen zin om me er druk over te maken.
Heb wel andere dingen aan m'n hoofd. Als we alles in twijfel moeten gaan trekken en overal onze neus in stoppen heb je dan nog een leuk leven?
Willeon de Zoete

tutuur schreef: Ik zeg niet dat het me niks uit maakt. Ik heb alleen geen zin om me er druk over te maken.
Heb wel andere dingen aan m'n hoofd. Als we alles in twijfel moeten gaan trekken en overal onze neus in stoppen heb je dan nog een leuk leven?

En zo ist ook wel weer! (Y) :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Gerald schreef:Jongens, ik ben opzoek naar een verlengde stoelrail. de huidige rail kan niet ver genoeg naar achter, en als ik hem om zou bouwen kan ie niet meer vergenoeg naar voren. Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Houten klosjes op de pedalen monteren. :smile: :D
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Gerald schreef:Jongens, ik ben opzoek naar een verlengde stoelrail. de huidige rail kan niet ver genoeg naar achter, en als ik hem om zou bouwen kan ie niet meer vergenoeg naar voren. Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Kom ik er helemaal niet meer mee weg. de stoel moet voor mij verder naar achter. kan ik beter plateauzolen voor janine aanschaffen. :D
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Gerald schreef:
Kom ik er helemaal niet meer mee weg. de stoel moet voor mij verder naar achter. kan ik beter plateauzolen voor janine aanschaffen. :D
Of een paar schoppen onder der kont, gaat ze misschien groeien :smile:
Je zou kunnen kijken of ze langere sledes ergens verkopen?
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef: Of een paar schoppen onder der kont, gaat ze misschien groeien :smile:
Je zou kunnen kijken of ze langere sledes ergens verkopen?
de vraag is waar?
Plaats reactie