Roald's 19 16v F7R Turbo

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Roald
Car: 19 16v PhII 2.0T
Contacteer:

Ronald1916V schreef:Ontluchten wil ook prima zonder die dingen hoor, remzuiger een stukje naar buiten trappen en de leiding losdraaien en even open laten staan totdat er vloeistof naar buiten komt. dan de remzuiger terugdrukken en leiding weer vast. :)
Hopelijk bedoelde ze dat met alternatieve manier van ontluchten, ik kende die manier niet. :)

Hoor net iig dat het slechter kan, goede vriend van me heeft het onderblok van zijn R33 GTR Skyline in puin, dus ja ach heb ik ineens niet zoveel klagen met een paar ontluchtings nippels.
Anything worth doing is worth doing right!.
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Dan heb je ook wel je best gedaan om zo'n RB26DETT stuk te krijgen..
Roald
Contacteer:

Tja inderdaad benne toch ernstig sterke blokjes, zaten net twee nieuwe grotere turbo's op, nieuwe koppeling,nieuwe grotere injectoren.
Denk je alles weer netjes te hebben dan dit.
Eerste analyse lijkt op 'oil starvation' te lijken door de gewonnen acceleratie.
jacques

ontluchtesnippel:
De bekende truuk. Inspuiten met WD40, klapje op zijn kop met een hamer (schrikken) en dan losdraaien. Gaat tot nu toe altijd goed.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Roald
Contacteer:

Nou de 19 16v opgehaald maar echt feest is het niet.
Hij is ontlucht genoeg dat het 'veilig' is om mee te rijden maar daar houd het ook op.
Het rempedaal is echt flink sponzig hij remt nu echt als een ouwe gare bak en hier baal ik echt van als een stekker. (N) (U)
Erger nog het voelt dusdanig aan dat ik er gewoon niet echt mee wil en durf te rijden.

Het zit als volgt:

Nippel rechts voor was volgens de garage al afgebroken.
Nippel links voor is de enige die los kwam.
Nippels rechts en links achter zaten dermate vast dat ze die niet los durfde te draaien uit angst dat ze zouden afbreken.

Ik wil dit zsm opgelost hebben dat de auto weer remt zoals het hoort.

Dus bij deze de vraag, wie heeft er nog een goede remklauw rechts voor liggen met gangbare nippel en wie kan me helpen de rest van het systeem fatsoenlijk te ontluchten.

Alvast bedankt.
jacques

Remklauw RV is niet specifiek 16V. Alleen het remzadel. De remcilinder niet. En daar zijn er genoeg van. Ik denk dat je er voor 25 euro een bij een autodemontagebedrijf vindt. Als je op partbase kijkt 120 euro nieuw en via letter T of F5 zie je dat die in wel 200 verschillende auto's voor komt. http://havam.nl/partsbase.html
Xabre
Car: 19 16V

De achterste cylinders zitten ook op vele Peugeots en Citroëns. Ik heb helaas niks voor je liggen. :-(
Trust me. I know what I'm doing.
Martijn Kool

lol, doe het dan ook zelf man

ik heb 2 achterste klauwen, gangbaar, voor je, maar heb enkel voor van een clio rs voor je.

laat maar weten
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
jacques

Je kunt ook meteen overstappen op RS remmen aan de voorkant. Heb je de klauwen, schijven en adapters nog?
Roald
Contacteer:

jacques schreef:Je kunt ook meteen overstappen op RS remmen aan de voorkant. Heb je de klauwen, schijven en adapters nog?
Ja die heb ik nog moet alleen een paar bewerkte fusee stukken hebben en dan nog schijven+blokken.
Voor het mooie dan ook setje staalomvlochten slangen.
jacques

Fusees demonteren en bewerken of je schijven aan de binnenkant 0,5mm afdraaien (Er van uitgaande dat ze nieuw zijn).
Roald
Contacteer:

Schijven en blokken regel ik altijd nieuw met remmen neem ik liever geen halve maatregelen.
jacques

Als je een setje gebruikte schijven laat afdraaien of slijpen, sleutel je zo de RS remmen eronder zonder bewerking de fusees eronder. Ik rij ook rond met 0.8mm speling aan een kant en de schijf heeft nog nooit iets geraakt in 50 000 km.
Roald
Contacteer:

Heb net nog even de handleiding die ik er ooit bij kreeg van Bart V nog eens zitten door lezen, bij nieuwe schijven 1,5mm afdraaien dan moet je goed zitten.
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Je hebt PM :) ik kan mischien van de week wel even wat tijd vrijmaken om 't probleem op te lossen. Ontluchten zonder nippel lukt wel hoor, anders heb ik wel een andere klauw voor je :-)

jacques schreef:ontluchtesnippel:
De bekende truuk. Inspuiten met WD40, klapje op zijn kop met een hamer (schrikken) en dan losdraaien. Gaat tot nu toe altijd goed.
Achteraf is mooi wonen Jacques :p
Roald
Contacteer:

Ronald1916V schreef:Je hebt PM :) ik kan mischien van de week wel even wat tijd vrijmaken om 't probleem op te lossen. Ontluchten zonder nippel lukt wel hoor, anders heb ik wel een andere klauw voor je :-)

jacques schreef:ontluchtesnippel:
Achteraf is mooi wonen Jacques :p
Als je er tijd voor zou hebben zou super zijn kerel, ik maak er iig tijd voor :)
Kriks

Zag je auto vanmiddag nog op de parkeerplaats bij Pon staan :) Mooie auto! (Y)

In het koopmanshuis stond ook wel wat leuk speelgoed trouwens :smile:
Roald
Contacteer:

Kriks schreef:Zag je auto vanmiddag nog op de parkeerplaats bij Pon staan :) Mooie auto! (Y)

In het koopmanshuis stond ook wel wat leuk speelgoed trouwens :smile:
Thx :-) ja klopt parkeer het beestje altijd daar, minder risico dat mensen deuren in die van mij gaan rammen :)

Daar binnen staat inderdaad zeer leuk spul, er staat ook een Bugatti Veryron tegenwoordig 8)

Heb het car configurator systeem voor Lambroghini nog geinstalleerd en aangesloten daar echt dik hoor! kun je door middel van een hele dikke pc (12 GB RAM quad core I7 processor etc) 50 inch plasma tv en een i-pad waarmee je de applicatie die op de pc staat aanstuurt je Lambo samen stellen :)

En daarna tussen 300.000 en 500.000 euro aftikken :p
Roald
Contacteer:

19 16v Heeft weer een nieuwe apk en geen enkel aanbevelingspunt, gewoon helemaal niks, zelfs bij de officiële Renault dealer :D
Kosten 29,75 voor de apk 8-)
Gelijk maar eens Vers Koelwater gegeven en nieuwe olie+filter, dat mocht ook wel weer eens :D

Laatst met Ronald nog wel naar het sponzige rempedaal gekeken, echter zat er geen lucht in leidingen, conclusie daar van is dat waarschijnlijk de HRC niet fris meer is.
Die gaat er toch uit als binnenkort de RS Remmerij er onder komt.
Maarten-Jan
Car: R19.R

Ik wou net vragen, heb je de RS remmerij er al onder :smile:
tutuur
Clubsponsor

hup, naar Leiden met dat ding (Y)
Roald
Contacteer:

@Tutuur

Wat is er in Leiden te doen of heb ik iets gemist ergens :(
Roald
Contacteer:

Maarten-Jan schreef:Ik wou net vragen, heb je de RS remmerij er al onder :smile:
Nog niet maar het komt er nu echt aan.
Heb ook nog een setje frisse achterklauwtjes klaar liggen :)
jacques

Roald schreef:@Tutuur

Wat is er in Leiden te doen of heb ik iets gemist ergens :(
Daar komen op het terein van de Mac Donald een heleboel mensen met hun getunde auto's vrijdags'avonds bij elkaar. Een lekere ongedwongen sfeer.
Xabre

Congratz mate :beer: ...
Roald
Contacteer:

Xabre schreef:Congratz mate :beer: ...
Thx :)

@Jacques,

Ah ja zoals ook de donderdag avond meeting in Soest is :)
Xabre

Hoe ver staat het al met de remdelen?
Roald
Contacteer:

Zo het is een hele tijd geleden maar er is eindelijk weer wat nuttigs te melden :D

Als eerste is er afgelopen zaterdag een nieuwe voorruit in de 19 16v gegaan.
Er zat sinds een paar weken een nare buts van een meer dan behoorlijke kei die ik er op heb gehad, foto's zijn uiteraard weer crappy nokia phone cam kwaliteit (ja nog steeds dezelfde crappy nokia phone :p )

maar even rood omcirkeld anders zie het slecht door de foto, de beschadiging is ongeveer even groot als de rode cirkel...

[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... b7b1bb.jpg[/img]

Randje van de oude voorruit kwam er makkelijk vanaf.

[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 7e855e.jpg[/img]

De 19 16v zonder voorruit, en nog steeds geen spatje roest nergens te zien rondom de sponning van de voorruit.

[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 253c8e.jpg[/img]

Ben ik alleen zo stom geweest geen foto te maken met de nieuwe voorruit er in :(

Vervolgens ben ik afgelopen zondag in alle vroegte vertrokken naar het hoge noorden, rit van 144 km op onderstaande bijna nieuwe F7P kop op te halen die op de 2.0 moet gaan komen.

[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 57b8f0.jpg[/img]

Closeup:

[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... aa9f69.jpg[/img]

[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... f74357.jpg[/img]

[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 8df0cb.jpg[/img]

Verder kwamen er nog twee leuke onverwachte dingen bij, als eerste een nog zo goed als nieuw kleppendeksel, deze wil ik mooi gaan polijsten.
Moet er alleen nog een bult stof afhalen :p

[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 2218de.jpg[/img]

En er kwam ook nog een achterberg ECU bij, hoop alleen dat ie gaat werken (bendix ecu) gezien ik me ergens kan herinneren dat je verschillende ecu's bij F7P blokken had en die niet (dacht ik) allemaal compatible waren.
Het zou mooi zijn als deze werkt want er zit al een voetje in gesoldeerd. Chip zal ik niks aan hebben gezien die voor een F7P is geschreven.

[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... f4ac34.jpg[/img]

So far for now, nu hopelijk binnenkort de hele mikmak uit en in bouwen en tevens de motorruimte netjes opknappen.
jacques

De ECU zal het waarschijnlijk gewoon doen, ook al heb je een ph2. Je kunt hem zelf ook even uitwisselen, dan weet je het meteen. In de auto van Gerrit79 (R19 ph2) had ik ook een R19 ph1 ECU gedaan en dat ging probleemloos. Je kunt niet de e-prom van een ph1 en een ph2 computer uitwisselen. Dan draait die ineens 3000 rpm stationair. Op zich is een ph1 ECU de handigste om te mappen (wat ik begreep van Henk en Jo). Koppakkingset en kopbouten kun je via e-bay bij Shirly9236 kopen. Ik heb daar goede ervaring mee.
heine hut
Contacteer:

Mooi spul daar uit het hoge noorden gehaald :grin:
Roald
Contacteer:

@Jacques

Dan heb ik onthouden dat de e-prom niet uitwisselbaar is, dan kan ik mooi deze ECU gebruiken om de 2.0 te laten mappen.
Zal hem aankomend weekend even testen.
Die verkoper voor koppakkingset en kopbouten is een goede tip, zal die deze week nog gaan bestellen.
Ook wil ik nog even onderzoeken of het echt zin heeft om grotere kleppen in de kop te zetten.

Verder heb ik ook nog een compleet setje voor de koppeling nodig gezien die echt hard aan vervanging toe is.
Druk lager piept/sleept al jaren als ie koud is, de drukgroep gaat ook best achteruit de laatste tijd en de plaat begint ook aardig dun te worden.
Ondanks dat een 19 een zelf stellende koppeling kabel heeft grijpt die inmiddels behoorlijk hoog pas aan.
Maar ja wat wil je na ruim 20 jaar en 245.000 KM :worship:

@Heine,

Zeer mooi spul daar :)
Dat blok met die throttle bodies had ook zeker mijn aandacht maar vrees dat zo'n set buiten budget valt :p

Ben serieus blij met de spulletjes thx nogmaals, was de rit meer dan waard!
Xabre

Mooi. Wanneer zit de nieuwe motor erin :D
Roald
Contacteer:

Xabre schreef:Mooi. Wanneer zit de nieuwe motor erin :D
Als je ook mee helpt weer een stukje sneller :lol:
Xabre

Roep maar wanneer :p
Roald
Contacteer:

Vandaag Bij Biggelaar motors de F7P kop voor de F7R 2.0 16v opgehaald, deze is nu voorzien van de grotere Mégane kleppen, opnieuw gevlakt waardoor de compressie naar 10,3:1 is gegaan.

Op onderstaande foto nu duidelijk te zien dat de inlaat kleppen stukkie groter zijn dan de uitlaat kleppen.

[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... e0b83c.jpg[/img]

Verder was het een dure dag vrees ik, heb mezelf indirect een hoop geld afhandig gemaakt :(
Heb de smaak nu te pakken en wil ook voor hoge compressie zuigers gaan (11,5:1) waardoor de compressie effectief op 11,8:1 komt te liggen en natuurlijk een setje nokkenassen met verstelbare tandwielen hoort daarbij.
Dus in plaats voor een budget leuk meer voor weinig gaan we dus nu voor een hoop meer voor nog een hoop meer :p
Plaats reactie