ACT: Mégane II RS

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
Plaats reactie
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Held die dat gaat halen met zijn RS :D
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Dat is slechts een kwestie van tijd. Hoop toch wel wat anders leuks te hebben tegen die tijd :lol:
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Wat bedoel je precies met de diameter voor de BOV? Die standaard Megane T-stukken die meestal gebruikt worden hebben een aansluiting van 25 mm volgens mij.
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Ik bedoel de diameter van de turboslang, dat flexibele deel komt te vervallen voor een aluminium T-stuk met 2 siliconen koppelingen. Ik dacht dat deze maat 50mm is.
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

RoyDH schreef:
Sja.. Vorige keer waren de pinnen zo los. Maar nu dus niet. Dus ik bestel na mijn vakantie 2 setjes van deze:
[img]http://img440.imageshack.us/img440/5210/dsc00341oz.jpg[/img]

Zodat we ze eventueel eruit kunnen slopen :p
Die dingen hebben ze bij mij er ook met geweld uit moeten halen, resultaat zoals verwacht kapot, nergens verkrijgbaar via Renault in het systeem gekeken en daar zagen ze dat in Amsterdam nog 1 set had liggen..
Daar gelijk heen gereden want ik moest hem klaar hebben die zaterdag kosten volgens mij €75 Betaald voor die pennetjes...

Op tijd bestellen dus ;-)
Hoe hebben ze die dingen er uiteindelijk uit gekregen? Ik heb er hier ook 1 die met geen mogelijkheid los te krijgen is :gun:
Trust me. I know what I'm doing.
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Ik tik altijd een pen met een doorslag eruit. Van binnenuit. De andere gaat dat bijna vanzelf. Ik rijdt al 25 jaar op een motorfiets met Brembo klauwen en die zitten op dezelfde wijze geborgt.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Je kan 'm hier alleen maar van buiten naar binnen tikken.

Zo'n ding bedoel je?

[img]http://www.toolspot.nl/contents/media/ge8708700.jpg[/img]
Trust me. I know what I'm doing.
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Jup, ook wel slagpen genoemd. Zelfs gewoon bij de praxis verkrijgbaar, heb er laatst 1 gehaald, had een iets dunnere nodig voor mijn brembo's, die ik had was te dik :p . Eerst eigenwijs met andere dingen proberen uiteraard, uren bezig, slagpen gehaald, 2 tikjes -> los (0) :lol:

Je moet 1 hebben die dun blijft btw:
[img]http://www.bikescooterparts.com/11189-1 ... en-4mm.jpg[/img]
zo iets.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

ok net geprobeerd met een doorslag maar aan de buitenkant steekt de pen zelfs nog uit, met andere woorden, nog letterlijk geen ene millimeter beweging, echt helemaal niks nada :~
Trust me. I know what I'm doing.
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Ohjee, ik ga er deze week ook mee aan de slag... Van buiten naar binnen dus... ;)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Denk dat ik komend weekend anders maar de klauw eraf haal en op de werkbank probeer die pen eruit te rossen... of nog rigelreuzer als 't moet... Hoerensysteem waarom niet gewoon een vlakke pen met twee gaatjes waar een clipje doorheen gaat.
Trust me. I know what I'm doing.
Allepinie
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 30 sep 2005 13:19
Car: Clio III RS

Ben blij dat ik er niet mee aan de slag hoef! (0)
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

6L 5W40, oliefilter, pollenfilter zijn binnen.

Luchtfilter nog niet, want volgens de eerste eigenaar had hij er een ITG Inlegpanel inzitten.
Heb het nog niet los gehad, dus maar eens kijken wat er in zit. (0)

Zaterdag aan de klus en ik heb goede hoop de "pennetjes" los te krijgen.
Ze zijn ongeveer een jaar geleden ook los geweest denk ik, want de remblokken waren vrij nieuw. (inmiddels iets meer dan half op in 18.000km)

Remvloeistof moet dan nog volgens het schema, maar dat gaat zaterdag niet lukken. Die vloeistof overleefd de vakantierit nog wel.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Dan zul je ze nog wel vrij vlot los krijgen, op mijn blokjes zat nog maar 2mm, die zaten al wat langer (0)
Trust me. I know what I'm doing.
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Vandaag aan de klus geweest. Pennen zaten toch redelijk vast. Laten we zeggen, de kant waar je de drevel op zet is niet meer mooi puntig.
Uiteindelijk ging het best aardig. Al vloog het veerplaatje dat eronder zat me om de oren bij de eerst klauw.
Blokken houden het nog 5k vol, dus misschien voor de vakantie toch nog maar vernieuwen + remolie verversen.

Nu de klauwen schoongemaakt, blokken losgemaakt (zaten toch wel vast) en met een likje kopervet op de randjes weer in elkaar gezet. Achter was het hetzelfde gedoe, maargoed kwam ook goed.


Verder was het weer k*t om het oliefilter los te krijgen, en ook weer met de hand vast krijgen. Prima gelukt verder.

Daarna het luchtfilter en daar bleek een ITG inlegpanel in te zitten. Verbazendgenoeg, althans dat vond ik, een énorme vette smeerbende. Serieus plakkende zooi, dus heb de hele rotzooi maar schoongemaakt en er is weer een origineel filter in gegaan. Kun je zo'n ITG schoonmaken?

Kortgezegd, we kunnen er weer 20.000 tegenaan. Inmiddels de auto op 7 dagen na 1 jaar in bezit en bijna 18k gereden. (N)

PS: foto's van de smeerbende volgen nog wel in eigen project topic.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Jup, dat is het mooie van zulke filters. Je kan dan gewoon een setje voor halen (maakt niet uit van welk merk, werkt allemaal hetzelfde). Zit een spuitbus bij om hem schoon te maken (inspuiten, in water weken, laten drogen) en een spuitbus om hem weer in te spuiten met olie. Dat laatste moet je dus met beleid doen anders krijg je door jou omschrijven vette smeerbende :p :smile:
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Ik zal kijken dat ik vandaag even aan kom waaien met het spul wat je nodig hebt.
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Vraag je over keyless entry, dit werkt verder wel alleen het knopje op de handgreep aan de buitenkant bestuurderszijde werkt niet. Wat kan dit zijn, de sender die hier achter zit stuk?
Trust me. I know what I'm doing.
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Die zenders in de handgreep gaan heel vaak stuk volgens mij. Grote kans dat het daar in zit inderdaad.

Kijk Xabre, bij mij kwamen ze na enig aandringen wel los (0)

[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 132032.jpg[/img]

Het ITG filter:
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 122634.jpg[/img]
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 122641.jpg[/img]

Maakte er een gore bende van:
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 125822.jpg[/img]


Iemand trouwens een idee of ik grijs foam mis in de behuizing?
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 125830.jpg[/img]

Net voor de turbobuis ging ook nog een flapje, maar die heb ik maar losgetrokken omdat ik verwachtte dat het klappert of wellicht zelfs losschiet (N)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

wat een partij rotzooi in je filterhuis zeg, ik heb er afgelopen weekend gewoon maar weer zo'n papieren purflux ding ingestoken van 13 euro... donderdag heb ik nog een dagje vrij zal dan nog even proberen die pen de genade klap te geven :p
Trust me. I know what I'm doing.
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Knoppen op de handgreep gaan idd vaak kapot, bij mij ook al 1 vervangen. De achterdeuren staan geschakelt via de voordeuren, dus als je een 5 deurs hebt en 1 kant werkt niet moet je beginnen met de voorste te vervangen.

Ze zijn niet zo duur trouwens, € 30,- p.s. ofzo :)
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Ok dan :) kan je ze zo vervangen zonder te moeten inleren ofzo bij de dealer?
Trust me. I know what I'm doing.
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Volgens mij wel, stelt niet heel veel voor :)
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Hier zit er nu ook een originele Purflux in. Merk geen verschil in geluid of vermogen.

Overigens kwam ik deze ook nog tegen zaterdag in m'n linker achterband.
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 153618.jpg[/img]

Twijfelde over het eruit peuteren en wellicht dan een lekke band hebben, of wachten tot maandag en er een plug in laten zetten.
Er ontstonden echter geen belletjes bij wat wrikken, dus maar de gok genomen.

Het viel mee. Een schroef die over dwars in de hoge groef was terecht gekomen.
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 154103.jpg[/img]

Scheelt weer (0)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Ik haat dat soort schroeven/spijkers :discrunt:

Gelukkig niet door door zeg maar.
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Jij maakt ook echt overal foto's van hè Tom ;-)
Minkert
Berichten: 150
Lid geworden op: ma 14 jan 2008 18:49
Locatie: Oudewater

DennisT schreef:Volgens mij wel, stelt niet heel veel voor :)
Je moet wel het deurpaneel eraf halen voor de drukknopjes van de handgreep!! anders zit je met het stekkertje die zin in de deur :p
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

nieuwe gisteren besteld, was gelukkig maar 15 euro ex btw dus dat valt wel mee.. zometeen maar even ophalen

trouwens nog een probleempje, de voorste 2 bandenspannigssensoren doen het alleen de eerste 10 kilometer, daarna krijg ik 'wielsensor defect' in het display, sta ik even stil of rij ik even heel langzaam dan doen ze het ineens weer... totdat ik weer 10km heb gereden :( ?
Trust me. I know what I'm doing.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Xabre schreef:nieuwe gisteren besteld, was gelukkig maar 15 euro ex btw dus dat valt wel mee.. zometeen maar even ophalen

trouwens nog een probleempje, de voorste 2 bandenspannigssensoren doen het alleen de eerste 10 kilometer, daarna krijg ik 'wielsensor defect' in het display, sta ik even stil of rij ik even heel langzaam dan doen ze het ineens weer... totdat ik weer 10km heb gereden :( ?
batterijen leeg. komt vooral bij de laguna's veel voor. 2 oplossingen mogelijk. 1. nieuwe sensoren plaatsen. of 2. systeem uitlaten zetten.
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Ben blij dat die stomme dingen niet bij het cup-chassis zaten :p
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Inderdaad, hier ook geen last van :p

Vandaag trouwens mijn laatste 'garantiedag' (0) Morgen is de auto een jaar in bezit. Kostenplaatje: 0,46 euro per kilometer met het hele ratteplan op een rij. (brandstof, verzekering, belasting, afschrijving, onderhoud etc.) Tikt toch wel hard aan moet ik zeggen, zeker wanneer ik zakelijk op pad moet. Leg dan gewoon € 57,- bij op een rit van 300km. |:
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Daarom zeg ik ook altijd dat mijn baas de tering kan krijgen als ik met mn eigen auto op pad moet :p

Staat vaak genoeg een auto die ik mee kan nemen, dus het is oook geen ramp :p
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Adinsx schreef:Inderdaad, hier ook geen last van :p

Vandaag trouwens mijn laatste 'garantiedag' (0) Morgen is de auto een jaar in bezit. Kostenplaatje: 0,46 euro per kilometer met het hele ratteplan op een rij. (brandstof, verzekering, belasting, afschrijving, onderhoud etc.) Tikt toch wel hard aan moet ik zeggen, zeker wanneer ik zakelijk op pad moet. Leg dan gewoon € 57,- bij op een rit van 300km. |:
Krijg je 0.27 p/km dan?
Met de diesel is het p/km voor mij wel minder, maar nog steeds genoeg om rond te kijken naar iets anders goedkopers... Dus binnenkort geen laguna meer. Zeker niet als de plannen van de regering door gaan met 0.13p/km en de rest belast. :@
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Wouter schreef:Daarom zeg ik ook altijd dat mijn baas de tering kan krijgen als ik met mn eigen auto op pad moet :p

Staat vaak genoeg een auto die ik mee kan nemen, dus het is oook geen ramp :p
Moet ik is wat meer gaan doen. er was hier een leaseslet ala Saab. Reed prima zakelijk, maar die hebben ze naar Amsterdam geschopt.

Woensdag 300km weggetikt in een Golf Variant 1.6 dhiezol. Crisisuitvoering ook nog (geen cruise of climate control van alles niks eigenlijk).
Maargoed, scheelt het bedrijf 83,- declaratie en mij ook flink euro's. Maar een pool van auto's die stilstaan is hier helaas nog niet beschikbaar.


@gerald
Ja 27 cent per kilometer, maar eind van het jaar natuurlijk afrekening met BD.

Overigens is de norm 20.000 zakelijk rijden voor er een leasehok uitgekozen kan worden en dat haal ik (gelukkig bij lange na) niet.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Plaats reactie