
ACT: Mégane II RS
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Dat is slechts een kwestie van tijd. Hoop toch wel wat anders leuks te hebben tegen die tijd 

-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Wat bedoel je precies met de diameter voor de BOV? Die standaard Megane T-stukken die meestal gebruikt worden hebben een aansluiting van 25 mm volgens mij.
Hoe hebben ze die dingen er uiteindelijk uit gekregen? Ik heb er hier ook 1 die met geen mogelijkheid los te krijgen isRoyDH schreef:Die dingen hebben ze bij mij er ook met geweld uit moeten halen, resultaat zoals verwacht kapot, nergens verkrijgbaar via Renault in het systeem gekeken en daar zagen ze dat in Amsterdam nog 1 set had liggen..Sja.. Vorige keer waren de pinnen zo los. Maar nu dus niet. Dus ik bestel na mijn vakantie 2 setjes van deze:
[img]http://img440.imageshack.us/img440/5210/dsc00341oz.jpg[/img]
Zodat we ze eventueel eruit kunnen slopen![]()
Daar gelijk heen gereden want ik moest hem klaar hebben die zaterdag kosten volgens mij €75 Betaald voor die pennetjes...
Op tijd bestellen dus

Trust me. I know what I'm doing.
Ik tik altijd een pen met een doorslag eruit. Van binnenuit. De andere gaat dat bijna vanzelf. Ik rijdt al 25 jaar op een motorfiets met Brembo klauwen en die zitten op dezelfde wijze geborgt.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Je kan 'm hier alleen maar van buiten naar binnen tikken.
Zo'n ding bedoel je?
[img]http://www.toolspot.nl/contents/media/ge8708700.jpg[/img]
Zo'n ding bedoel je?
[img]http://www.toolspot.nl/contents/media/ge8708700.jpg[/img]
Trust me. I know what I'm doing.
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Jup, ook wel slagpen genoemd. Zelfs gewoon bij de praxis verkrijgbaar, heb er laatst 1 gehaald, had een iets dunnere nodig voor mijn brembo's, die ik had was te dik
. Eerst eigenwijs met andere dingen proberen uiteraard, uren bezig, slagpen gehaald, 2 tikjes -> los

Je moet 1 hebben die dun blijft btw:
[img]http://www.bikescooterparts.com/11189-1 ... en-4mm.jpg[/img]
zo iets.



Je moet 1 hebben die dun blijft btw:
[img]http://www.bikescooterparts.com/11189-1 ... en-4mm.jpg[/img]
zo iets.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Denk dat ik komend weekend anders maar de klauw eraf haal en op de werkbank probeer die pen eruit te rossen... of nog rigelreuzer als 't moet... Hoerensysteem waarom niet gewoon een vlakke pen met twee gaatjes waar een clipje doorheen gaat.
Trust me. I know what I'm doing.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
6L 5W40, oliefilter, pollenfilter zijn binnen.
Luchtfilter nog niet, want volgens de eerste eigenaar had hij er een ITG Inlegpanel inzitten.
Heb het nog niet los gehad, dus maar eens kijken wat er in zit.
Zaterdag aan de klus en ik heb goede hoop de "pennetjes" los te krijgen.
Ze zijn ongeveer een jaar geleden ook los geweest denk ik, want de remblokken waren vrij nieuw. (inmiddels iets meer dan half op in 18.000km)
Remvloeistof moet dan nog volgens het schema, maar dat gaat zaterdag niet lukken. Die vloeistof overleefd de vakantierit nog wel.
Luchtfilter nog niet, want volgens de eerste eigenaar had hij er een ITG Inlegpanel inzitten.
Heb het nog niet los gehad, dus maar eens kijken wat er in zit.

Zaterdag aan de klus en ik heb goede hoop de "pennetjes" los te krijgen.
Ze zijn ongeveer een jaar geleden ook los geweest denk ik, want de remblokken waren vrij nieuw. (inmiddels iets meer dan half op in 18.000km)
Remvloeistof moet dan nog volgens het schema, maar dat gaat zaterdag niet lukken. Die vloeistof overleefd de vakantierit nog wel.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Vandaag aan de klus geweest. Pennen zaten toch redelijk vast. Laten we zeggen, de kant waar je de drevel op zet is niet meer mooi puntig.
Uiteindelijk ging het best aardig. Al vloog het veerplaatje dat eronder zat me om de oren bij de eerst klauw.
Blokken houden het nog 5k vol, dus misschien voor de vakantie toch nog maar vernieuwen + remolie verversen.
Nu de klauwen schoongemaakt, blokken losgemaakt (zaten toch wel vast) en met een likje kopervet op de randjes weer in elkaar gezet. Achter was het hetzelfde gedoe, maargoed kwam ook goed.
Verder was het weer k*t om het oliefilter los te krijgen, en ook weer met de hand vast krijgen. Prima gelukt verder.
Daarna het luchtfilter en daar bleek een ITG inlegpanel in te zitten. Verbazendgenoeg, althans dat vond ik, een énorme vette smeerbende. Serieus plakkende zooi, dus heb de hele rotzooi maar schoongemaakt en er is weer een origineel filter in gegaan. Kun je zo'n ITG schoonmaken?
Kortgezegd, we kunnen er weer 20.000 tegenaan. Inmiddels de auto op 7 dagen na 1 jaar in bezit en bijna 18k gereden.
PS: foto's van de smeerbende volgen nog wel in eigen project topic.
Uiteindelijk ging het best aardig. Al vloog het veerplaatje dat eronder zat me om de oren bij de eerst klauw.
Blokken houden het nog 5k vol, dus misschien voor de vakantie toch nog maar vernieuwen + remolie verversen.
Nu de klauwen schoongemaakt, blokken losgemaakt (zaten toch wel vast) en met een likje kopervet op de randjes weer in elkaar gezet. Achter was het hetzelfde gedoe, maargoed kwam ook goed.
Verder was het weer k*t om het oliefilter los te krijgen, en ook weer met de hand vast krijgen. Prima gelukt verder.
Daarna het luchtfilter en daar bleek een ITG inlegpanel in te zitten. Verbazendgenoeg, althans dat vond ik, een énorme vette smeerbende. Serieus plakkende zooi, dus heb de hele rotzooi maar schoongemaakt en er is weer een origineel filter in gegaan. Kun je zo'n ITG schoonmaken?
Kortgezegd, we kunnen er weer 20.000 tegenaan. Inmiddels de auto op 7 dagen na 1 jaar in bezit en bijna 18k gereden.

PS: foto's van de smeerbende volgen nog wel in eigen project topic.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Jup, dat is het mooie van zulke filters. Je kan dan gewoon een setje voor halen (maakt niet uit van welk merk, werkt allemaal hetzelfde). Zit een spuitbus bij om hem schoon te maken (inspuiten, in water weken, laten drogen) en een spuitbus om hem weer in te spuiten met olie. Dat laatste moet je dus met beleid doen anders krijg je door jou omschrijven vette smeerbende



-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Ik zal kijken dat ik vandaag even aan kom waaien met het spul wat je nodig hebt.
Project: GTT Blue Sport
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Die zenders in de handgreep gaan heel vaak stuk volgens mij. Grote kans dat het daar in zit inderdaad.
Kijk Xabre, bij mij kwamen ze na enig aandringen wel los
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 132032.jpg[/img]
Het ITG filter:
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 122634.jpg[/img]
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 122641.jpg[/img]
Maakte er een gore bende van:
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 125822.jpg[/img]
Iemand trouwens een idee of ik grijs foam mis in de behuizing?
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 125830.jpg[/img]
Net voor de turbobuis ging ook nog een flapje, maar die heb ik maar losgetrokken omdat ik verwachtte dat het klappert of wellicht zelfs losschiet
Kijk Xabre, bij mij kwamen ze na enig aandringen wel los

[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 132032.jpg[/img]
Het ITG filter:
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 122634.jpg[/img]
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 122641.jpg[/img]
Maakte er een gore bende van:
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 125822.jpg[/img]
Iemand trouwens een idee of ik grijs foam mis in de behuizing?
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 125830.jpg[/img]
Net voor de turbobuis ging ook nog een flapje, maar die heb ik maar losgetrokken omdat ik verwachtte dat het klappert of wellicht zelfs losschiet

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
wat een partij rotzooi in je filterhuis zeg, ik heb er afgelopen weekend gewoon maar weer zo'n papieren purflux ding ingestoken van 13 euro... donderdag heb ik nog een dagje vrij zal dan nog even proberen die pen de genade klap te geven 

Trust me. I know what I'm doing.
Knoppen op de handgreep gaan idd vaak kapot, bij mij ook al 1 vervangen. De achterdeuren staan geschakelt via de voordeuren, dus als je een 5 deurs hebt en 1 kant werkt niet moet je beginnen met de voorste te vervangen.
Ze zijn niet zo duur trouwens, € 30,- p.s. ofzo
Ze zijn niet zo duur trouwens, € 30,- p.s. ofzo

- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Hier zit er nu ook een originele Purflux in. Merk geen verschil in geluid of vermogen.
Overigens kwam ik deze ook nog tegen zaterdag in m'n linker achterband.
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 153618.jpg[/img]
Twijfelde over het eruit peuteren en wellicht dan een lekke band hebben, of wachten tot maandag en er een plug in laten zetten.
Er ontstonden echter geen belletjes bij wat wrikken, dus maar de gok genomen.
Het viel mee. Een schroef die over dwars in de hoge groef was terecht gekomen.
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 154103.jpg[/img]
Scheelt weer
Overigens kwam ik deze ook nog tegen zaterdag in m'n linker achterband.
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 153618.jpg[/img]
Twijfelde over het eruit peuteren en wellicht dan een lekke band hebben, of wachten tot maandag en er een plug in laten zetten.
Er ontstonden echter geen belletjes bij wat wrikken, dus maar de gok genomen.
Het viel mee. Een schroef die over dwars in de hoge groef was terecht gekomen.
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 154103.jpg[/img]
Scheelt weer

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Ik haat dat soort schroeven/spijkers
Gelukkig niet door door zeg maar.

Gelukkig niet door door zeg maar.
nieuwe gisteren besteld, was gelukkig maar 15 euro ex btw dus dat valt wel mee.. zometeen maar even ophalen
trouwens nog een probleempje, de voorste 2 bandenspannigssensoren doen het alleen de eerste 10 kilometer, daarna krijg ik 'wielsensor defect' in het display, sta ik even stil of rij ik even heel langzaam dan doen ze het ineens weer... totdat ik weer 10km heb gereden
?
trouwens nog een probleempje, de voorste 2 bandenspannigssensoren doen het alleen de eerste 10 kilometer, daarna krijg ik 'wielsensor defect' in het display, sta ik even stil of rij ik even heel langzaam dan doen ze het ineens weer... totdat ik weer 10km heb gereden

Trust me. I know what I'm doing.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
batterijen leeg. komt vooral bij de laguna's veel voor. 2 oplossingen mogelijk. 1. nieuwe sensoren plaatsen. of 2. systeem uitlaten zetten.Xabre schreef:nieuwe gisteren besteld, was gelukkig maar 15 euro ex btw dus dat valt wel mee.. zometeen maar even ophalen
trouwens nog een probleempje, de voorste 2 bandenspannigssensoren doen het alleen de eerste 10 kilometer, daarna krijg ik 'wielsensor defect' in het display, sta ik even stil of rij ik even heel langzaam dan doen ze het ineens weer... totdat ik weer 10km heb gereden?
Project: GTT Blue Sport
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Inderdaad, hier ook geen last van
Vandaag trouwens mijn laatste 'garantiedag'
Morgen is de auto een jaar in bezit. Kostenplaatje: 0,46 euro per kilometer met het hele ratteplan op een rij. (brandstof, verzekering, belasting, afschrijving, onderhoud etc.) Tikt toch wel hard aan moet ik zeggen, zeker wanneer ik zakelijk op pad moet. Leg dan gewoon € 57,- bij op een rit van 300km. 

Vandaag trouwens mijn laatste 'garantiedag'


Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14527
- Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
- Locatie: Nieuw Vennep
- Contacteer:
Daarom zeg ik ook altijd dat mijn baas de tering kan krijgen als ik met mn eigen auto op pad moet 
Staat vaak genoeg een auto die ik mee kan nemen, dus het is oook geen ramp

Staat vaak genoeg een auto die ik mee kan nemen, dus het is oook geen ramp

Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Krijg je 0.27 p/km dan?Adinsx schreef:Inderdaad, hier ook geen last van![]()
Vandaag trouwens mijn laatste 'garantiedag'Morgen is de auto een jaar in bezit. Kostenplaatje: 0,46 euro per kilometer met het hele ratteplan op een rij. (brandstof, verzekering, belasting, afschrijving, onderhoud etc.) Tikt toch wel hard aan moet ik zeggen, zeker wanneer ik zakelijk op pad moet. Leg dan gewoon € 57,- bij op een rit van 300km.
Met de diesel is het p/km voor mij wel minder, maar nog steeds genoeg om rond te kijken naar iets anders goedkopers... Dus binnenkort geen laguna meer. Zeker niet als de plannen van de regering door gaan met 0.13p/km en de rest belast.

Project: GTT Blue Sport
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Moet ik is wat meer gaan doen. er was hier een leaseslet ala Saab. Reed prima zakelijk, maar die hebben ze naar Amsterdam geschopt.Wouter schreef:Daarom zeg ik ook altijd dat mijn baas de tering kan krijgen als ik met mn eigen auto op pad moet
Staat vaak genoeg een auto die ik mee kan nemen, dus het is oook geen ramp
Woensdag 300km weggetikt in een Golf Variant 1.6 dhiezol. Crisisuitvoering ook nog (geen cruise of climate control van alles niks eigenlijk).
Maargoed, scheelt het bedrijf 83,- declaratie en mij ook flink euro's. Maar een pool van auto's die stilstaan is hier helaas nog niet beschikbaar.
@gerald
Ja 27 cent per kilometer, maar eind van het jaar natuurlijk afrekening met BD.
Overigens is de norm 20.000 zakelijk rijden voor er een leasehok uitgekozen kan worden en dat haal ik (gelukkig bij lange na) niet.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90