Martijns cup clio
idd ik bedoel dit ook positief voor martijn hopelijk kan ie er iets mee.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
- Daan2D
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Al iets kunnen doen met de uitlijning?
Mijne staat nu voorzijde 2.7 en achter 1.9
Setup is vrij safe en ook goed te doen op straat, voor jou dus niet toepasbaar.
Ook rij ik op de federals en niet full semi wel een verschil dus.
Nog gekeken voor trackday op zandvoort?
Mijne staat nu voorzijde 2.7 en achter 1.9
Setup is vrij safe en ook goed te doen op straat, voor jou dus niet toepasbaar.
Ook rij ik op de federals en niet full semi wel een verschil dus.
Nog gekeken voor trackday op zandvoort?
Racing is the best way to convert money into noise
-
hij is gister uitgelijnd bij steverink, tevens uitgewogen.
-3,6 voor
-2,2 achter
achter iets toe spoor en voor iets uit. zal het rapportje ff inscannen tzt.
ik denk dat ik op 1 juli ff naar de dnrt sponsordag ga maar moe nog ff zien hoe of wat.
-3,6 voor
-2,2 achter
achter iets toe spoor en voor iets uit. zal het rapportje ff inscannen tzt.
ik denk dat ik op 1 juli ff naar de dnrt sponsordag ga maar moe nog ff zien hoe of wat.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
Dat is een mooie dag om een beetje te testen 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
Daan,
rondje notter heeft echt geen zin om mee te testen, daarbij loop ik dan teveel risico.
beter ga je zelf is fatsoenlijk testen op een circuit met dat hok van je ;p
rondje notter heeft echt geen zin om mee te testen, daarbij loop ik dan teveel risico.
beter ga je zelf is fatsoenlijk testen op een circuit met dat hok van je ;p
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ben nog steeds benieuwd waar nu het slechte sturen vandaan kwam en wat er precies veranderd is aan de uitlijning.Daan2D schreef:Notter is natuurlijk ook niet beste asfalt, testen hoef ik gelukkig niet! Is just for fun en stuurt rem en reageert nu goed
-
foto met mobiel maken en uploadenDaan2D schreef:Zal het uitlijn blaadje wel eens overtype vanaaf. Wielvlucht icm te hoge bandendruk maakte hem erg nerveus.

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Dus niet het camber zoals je eerst dacht?Daan2D schreef:Zal het uitlijn blaadje wel eens overtype vanaaf. Wielvlucht icm te hoge bandendruk maakte hem erg nerveus.
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Moet ik de uitlijnresultaten nog even online gooien?Martijn Kool schreef:foto met mobiel maken en uploadenDaan2D schreef:Zal het uitlijn blaadje wel eens overtype vanaaf. Wielvlucht icm te hoge bandendruk maakte hem erg nerveus.

-
wagengewicht is inclusief mij erin, dus daar moet "ietjes" af

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
45 kg ? 

-
Waarschijnlijk zit ik dichter bij als ik zeg: Jochem gedeeld door 3.Jochem de Haas schreef:45 kg ?

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
42 kg dus
-
67kg jochem

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
VetzakMartijn Kool schreef:67kg jochem

Vandaag, tijdends de DNRT sponsordag, mee mogen rijden met Martijn in de cup Clio. Nu ook eens meegemaakt wat het verschil is tussen een gewone versnellingsbak en een sequenciele bak. Gewoon boven de 4500rpm op en neer schakelen zonder te koppelen.
Het was geweldig. Deze auto gaat een stuk rapper dan de net niet cup-magane van de vorige keer.
Het was geweldig. Deze auto gaat een stuk rapper dan de net niet cup-magane van de vorige keer.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Reed die met de nieuwe uitlijning beter, Martijn?
-
Met de nieuwe uitlijning zat het eigenlijk direct al aardig goed, daarna nog even met de bandenspanning ge-experimenteerd door iedere keer 5 ronden te doen en te meten. Uiteindelijk zaten we met 2.35bar voor en 2.15 achter aardig goed en bereikten de voorbanden rond de 70 graden binnenkant en 60 graden aan de buitenkant. De achterbanden kregen we niet verder dan 50 graden maargoed, dat blijft toch een probleem met een lichte voorwielaandrijver. Al met al een mooi resultaat met eigenlijk geen pick-up meer op de banden en vooral stabiele ronde-tijdenLuco/Alpine-racer schreef:Reed die met de nieuwe uitlijning beter, Martijn?

Martijn vertelt de rest wel, die is nog onderweg denk ik met die foute Mercedes en trailer

rond de 2,2 bar dus net wat ik al dacht.
mooi mannen!
mooi mannen!

lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Inderdaad een beetje wat k ook al ze, rond de 2,3 a 2,4 warm.
60 vind ik nog wat aan de koude kant, misschien net ietsje minder camber zetten.
Maar beter dat het stukken beter ging, gevoel en vertrouwen is echt belangrijk, zit dat niet goed wordt het ook niks.
60 vind ik nog wat aan de koude kant, misschien net ietsje minder camber zetten.
Maar beter dat het stukken beter ging, gevoel en vertrouwen is echt belangrijk, zit dat niet goed wordt het ook niks.
-
Ik had 't liever ook rond de 80 graden gezien maar zo'n sponsordag laat het niet toe om steeds pits in en uit te rijden, dit was overigens met bijrijder. Alleen was niet mogelijk vandaag, en met een stapeltje vrijwaringspapiertjes voor de bijrijder (ik
) reden we steeds weer de baan op 

-
ik hou het ff kort, geen tijd/zin om teveel te typen, maak het morgen wel af:
- dag was top
- geen glijden meer, dat is opgelost, steverink banden bedankt nogmaals voor het uitlijnen!
- geen pickupproblemen meer
nu nog zien dat ik volgas door bosuit en hunserug kan, het blijft tricky met de clio, hoort dat nu zo en moet ik wat meer lef krijgen of kan ik daar nog wat aan doen? hoe ging dat bij jou luco? moest je ook wel eens corrigeren bij bos uit?
steven, ronald, dolf en jacques(ik hoop dat ik niet iemand vergeet
) leuk dat jullie er waren!
- dag was top
- geen glijden meer, dat is opgelost, steverink banden bedankt nogmaals voor het uitlijnen!
- geen pickupproblemen meer
nu nog zien dat ik volgas door bosuit en hunserug kan, het blijft tricky met de clio, hoort dat nu zo en moet ik wat meer lef krijgen of kan ik daar nog wat aan doen? hoe ging dat bij jou luco? moest je ook wel eens corrigeren bij bos uit?
steven, ronald, dolf en jacques(ik hoop dat ik niet iemand vergeet

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
hunserug richting scheivlak is vol gas, maar met twee man niet altijd.
Bosuit, ja ligt eraan als je de achterbandjes iets warmer krijgt is die vol gas, maar ja dat ligt er ook weer aan waar je schakelt en op het gas gaat.
Misschien ietsje zachter zetten achter, als dat kan.
Zo te horen is die dus nu een stuk beter, nog ietsje harder en dan gaat de temperatuur van de bandjes ook nog wel omhoog
Bosuit, ja ligt eraan als je de achterbandjes iets warmer krijgt is die vol gas, maar ja dat ligt er ook weer aan waar je schakelt en op het gas gaat.
Misschien ietsje zachter zetten achter, als dat kan.
Zo te horen is die dus nu een stuk beter, nog ietsje harder en dan gaat de temperatuur van de bandjes ook nog wel omhoog

Martijn bedankt voor de gastvrijheid en ontvangst! Voor mijn jongste een mooie kennismaking met Zandvoort en autosport; op de knieen om boven het dashbord uit te kunnen kijken met 60 (mijl in plaats van km, hahaha) meerijden tijdens het Guppy uur (code 60). Geweldig.
Mijn oudste en ik waren ook onder de indruk van je strakke lijnen en wagenbeheersing Martijn.
We hebben al een paar mogelijke oplossingen bedacht voor het afwisselende onder- en overstuur in Bos Uit. Maar voor Zolder volgende week lijkt me de huidige setup wel geschikt.
Je hebt in ieder geval een goed team met je vader en Ronald, perfect.
Mijn oudste en ik waren ook onder de indruk van je strakke lijnen en wagenbeheersing Martijn.
We hebben al een paar mogelijke oplossingen bedacht voor het afwisselende onder- en overstuur in Bos Uit. Maar voor Zolder volgende week lijkt me de huidige setup wel geschikt.
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
-
Thx! Normaal is JP er ook bij, maar die vond ditmaal zijn huwelijksreis net even belangrijkerdolf jans schreef:Martijn bedankt voor de gastvrijheid en ontvangst! Voor mijn jongste een mooie kennismaking met Zandvoort en autosport; op de knieen om boven het dashbord uit te kunnen kijken met 60 (mijl in plaats van km, hahaha) meerijden tijdens het Guppy uur (code 60). Geweldig.

Deze week even de olie verversen en de remmen vernieuwen en dan richting Zolder inderdaad!

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
Net terug van Zolder.
Het ging top, 2x 11de geeindigd in de sport, beste rondetijd vandaag 1:54,4.
Filmpje komt zsm. Echt geweldige dag gehad en eindelijk constant kunnen rijden nadat ik de baan in de gaten had.
Training begon kut, 4 ronden code 60, weg training. Dus toen had ik nog niet fatsoenlijk gereden op Zolder. Daarna begon de kwali, staan we opgesteld, begint het te regenen... lekker dan. Nouja vrijwel iedereen stond op slicks of semi's dus tsja. paar ronden beetje glijden maar daarna werd de lijn droog en een 2:00 gereden, 16e starttijd.
Start ging redelijk en uiteindelijk opgereden naar de 11e plek! Beste tijd 1:54,9. Het ging echt lekker, het voelde supergoed. geweldig circuit ook, Zolder.
Vervolgens race 2, start ging super, heerlijk gereden en als 11e geeindigd met een 1:54,4 als snelste tijd. Alle ronden in de 1:54 in race 2, super stabiel dus!
Eindelijk gaat het lekker, op naar Zandvoort in augustus!
:):) Afstelling is eindelijk in orde en heb geen problemen meer met aanremmen of glijpartijen!
Ben nu het filmpje aan het uploaden... Duurt nog wel ff..
edit-
in dagklassement als 9e geeindigd!!
Het ging top, 2x 11de geeindigd in de sport, beste rondetijd vandaag 1:54,4.
Filmpje komt zsm. Echt geweldige dag gehad en eindelijk constant kunnen rijden nadat ik de baan in de gaten had.
Training begon kut, 4 ronden code 60, weg training. Dus toen had ik nog niet fatsoenlijk gereden op Zolder. Daarna begon de kwali, staan we opgesteld, begint het te regenen... lekker dan. Nouja vrijwel iedereen stond op slicks of semi's dus tsja. paar ronden beetje glijden maar daarna werd de lijn droog en een 2:00 gereden, 16e starttijd.
Start ging redelijk en uiteindelijk opgereden naar de 11e plek! Beste tijd 1:54,9. Het ging echt lekker, het voelde supergoed. geweldig circuit ook, Zolder.
Vervolgens race 2, start ging super, heerlijk gereden en als 11e geeindigd met een 1:54,4 als snelste tijd. Alle ronden in de 1:54 in race 2, super stabiel dus!
Eindelijk gaat het lekker, op naar Zandvoort in augustus!

Ben nu het filmpje aan het uploaden... Duurt nog wel ff..
edit-
in dagklassement als 9e geeindigd!!

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Netjes Martijn, uitlijning werkt dus goed
Moet nog een seconde of drie af op Zolder
1.51 moet redelijk goed kunnen met een clio.

Moet nog een seconde of drie af op Zolder

1.51 moet redelijk goed kunnen met een clio.
-
jajaja, ik vond dit wel goed genoeg!! wat reed jij daar dan ouwe??
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
1.52 laag
Nico Been rijdt daar 1.49, vandaar dat de 1,51 haalbaar moet zijn met de clio, maar gewoon rustig aan opbouwen en kilometers maken.
En nu zorgen dat je deze afstelling een keer met touwtjes nameet en opschrijft in millimeters, dan kan je het zelf verfijnen als je daaraan toe bent.

Nico Been rijdt daar 1.49, vandaar dat de 1,51 haalbaar moet zijn met de clio, maar gewoon rustig aan opbouwen en kilometers maken.
En nu zorgen dat je deze afstelling een keer met touwtjes nameet en opschrijft in millimeters, dan kan je het zelf verfijnen als je daaraan toe bent.
-
ej ouwe, niet overdrijven he:
10 503 Luco Hornsveld 12 23:20.385 46.692 1:54.206 10 126.277
das 2 tiende sneller dan mij jong
eerst maar eens zandvoort rijden en zien hoe dat gaat nu!
10 503 Luco Hornsveld 12 23:20.385 46.692 1:54.206 10 126.277
das 2 tiende sneller dan mij jong

eerst maar eens zandvoort rijden en zien hoe dat gaat nu!

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl