Totalloss, of goed te doen?

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
Plaats reactie
Alleycat
Contacteer:

Ik heb vandaag een klein brandje gehad onder de kap van mijn megane coupé 2.0 uit 96. Ben gelukkig verzekerd tegen brandschade, maar weet niet of de kosten de waarde gaan overstijgen... Ik vermoeden dat de koppakking geploft is, hij lekte al wat langer olie. Ook is het expansie vaatje helemaal leeg. Er zijn ook wat kabels verkoold... Iemand enig idee, wat het zou gaan kosten?
HVB83

Om te beginnen zou ik wat foto's posten. Ik weet niet of zo'n expert bij een waardebepaling ook uit kan gaan van een kabel van de sloop, maar als hij met nieuwe kabelbomen gaat rekenen, kan je er denk ik gewoon vanuit gaan dat ze hem total-loss verklaren. Hoe het bij Renault zit weet ik niet, maar bij de Duitse merken weet ik dat ze vaak absurd duur zijn.

En dan heb je natuurlijk nog de kosten van het vervangen van de koppakking en eventuele gevolgschade aan het blok, als het expansievat ook leeg is...

Ik weet niet of je zelf handig bent, maar als je het zelf niet kunt, denk ik dat het einde verhaal is.
Abel
Über-Spammer

foto. En die onderdelen moet je voor echt niet veel geld kunnen scoren op een sloop. Kabelboom iets van 50 euro max met alle randorganen.

Als je kap ook stuk is dan wordt het ernstiger

dus foto's!
Plaats reactie