
edwin`s Megane RS 2.0 turbo F1 team R25
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
oftewel dus toch je rs een minuut laten nadraaien 

Maar weer eens een keer een update plaatsen hier.
Van het winter veel problemen gehad met de vergrendeling van me achterklep kreeg hem bijna niet meer open en als hij dicht moest sprong hij weer open
. Oorzaak vocht in de schakelaar in de klep.
Vandaag verder wezen informeren voor uitlaat en intercooler upgrade.
Heb een mooie complete uitlaatlijn gevonden staat alleen wel bij dat die voor de 225/R26 is maar zo groot verschil zal dat toch niet zijn met de R25 qua ophangingspunten en aansluitingen.
Als dat eronder zit is het advies zo snel mogelijk laten chippen (raad producent van uitlaatlijn ook aan)
Kost een hoop maar dan heb ik ook wat volgens de producent een schatting rond de 310pk.
Nu eerst maar hard sparen
Van het winter veel problemen gehad met de vergrendeling van me achterklep kreeg hem bijna niet meer open en als hij dicht moest sprong hij weer open

Vandaag verder wezen informeren voor uitlaat en intercooler upgrade.
Heb een mooie complete uitlaatlijn gevonden staat alleen wel bij dat die voor de 225/R26 is maar zo groot verschil zal dat toch niet zijn met de R25 qua ophangingspunten en aansluitingen.
Als dat eronder zit is het advies zo snel mogelijk laten chippen (raad producent van uitlaatlijn ook aan)
Kost een hoop maar dan heb ik ook wat volgens de producent een schatting rond de 310pk.
Nu eerst maar hard sparen
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Edwin, de plannen klinken leuk! Maar wees realistisch 310 pk ga je niet halen met een uitlaat lijn en een intercooler.edwinRS schreef:Vandaag verder wezen informeren voor uitlaat en intercooler upgrade.
Heb een mooie complete uitlaatlijn gevonden staat alleen wel bij dat die voor de 225/R26 is maar zo groot verschil zal dat toch niet zijn met de R25 qua ophangingspunten en aansluitingen.
Als dat eronder zit is het advies zo snel mogelijk laten chippen (raad producent van uitlaatlijn ook aan)
Kost een hoop maar dan heb ik ook wat volgens de producent een schatting rond de 310pk.
Kijk naar de auto van boy. Die heeft echt flink zijn best gedaan maar die heeft ook geen 310 pk ( zo ver ik weet).
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... c&start=35
En de ophangpunten zullen wel hetzelfde zijn hoor, 225 en R25 zijn hetzelfde en de r26 heeft een iets andere einddemper maar dat is zo ver ik weet alleen inwendig.
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Precies. Je zal er heus wel iets mee winnen maar zet niet te hoog in zal ik maar zeggen 

Elk pktje en stukje koppel is mooi meegenomen. Het schijnt wel te kloppen dat door alleen de catback te veranderen er veel meer trekkracht aanwezig is.
Als ik morge de staatloterij win ligt het er snel onder anders is het nog ff wachten tot einde van het jaar
Als ik morge de staatloterij win ligt het er snel onder anders is het nog ff wachten tot einde van het jaar
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Dat kan niet want die ga ik winnen 

-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Van wat ik ooit heb begrepen is de standaard turbo de eerste spelbreker om boven de 260/270 pk uit te komen.......
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Turbo en injectoren zijn de beperkende factor idd. En volgens mij helpt de std cat ook niet bepaald mee.
Voor 300+ pk kan je wel portemonee opentrekken want dan kan je je blok flink aanpassen om alles heel te houden.
Voor 300+ pk kan je wel portemonee opentrekken want dan kan je je blok flink aanpassen om alles heel te houden.
Weet ook dat het niet zomaar met compleet andere in en uitlaat lijn ik makkelijk rond de 300pk kom. Elk pktje is mooi meegenomen. Hoop wel dat het geluid nog redelijk beschaaft blijft.
Laat ik eerst het ermaar onder hebben en hem veel laten chippen dan weet ik het zeker. Heb nu ong 250pk in het blok als ik die pk`s aan de wielen kan krijgen en ook goed op de weg kan krijgen ben ik blij.
Na dat verleg ik me focus op de ophanging en remmen zit aan stoptech remmen te denken. Dit is een langlopend en ook duur project heb de tijd.
Beter lang sparen en af en toe goed spul kopen dan alles er snel eronder kunnen gooien als ik het dan heb voelt het ook goed.
Laat ik eerst het ermaar onder hebben en hem veel laten chippen dan weet ik het zeker. Heb nu ong 250pk in het blok als ik die pk`s aan de wielen kan krijgen en ook goed op de weg kan krijgen ben ik blij.
Na dat verleg ik me focus op de ophanging en remmen zit aan stoptech remmen te denken. Dit is een langlopend en ook duur project heb de tijd.
Beter lang sparen en af en toe goed spul kopen dan alles er snel eronder kunnen gooien als ik het dan heb voelt het ook goed.
tja, geld moet je altijd wel overwogen uitgeven he..
Wat is dat stop tech? een remmen upgrade of iets meer als dat?
kijk eens goed in het topic van Boy, die heeft nu 240Adw en 410Nm Adw.. dus dat is echt voor een gechipte niet gigaveel aangepaste RS wel de max.
hij heeft echt serieus geinvesteerd om hier al te komen, Dus 300 is echt een flinke extra inverstering en zal dan ook pas denk ik stage 3 zijn.
Alles wat hij heeft gedaan (behalve misschien vliegwiel)+ Turbo en injectoren minimaal extra. Dan een custom map van Henk Dijkstra van fastchip dan weet je wat er maximaal uit een standaard blok, met een betere turbo kan komen.
maar een remmen upgrade is dan ook echt wel wenselijk hoor.
Wat is dat stop tech? een remmen upgrade of iets meer als dat?
kijk eens goed in het topic van Boy, die heeft nu 240Adw en 410Nm Adw.. dus dat is echt voor een gechipte niet gigaveel aangepaste RS wel de max.
hij heeft echt serieus geinvesteerd om hier al te komen, Dus 300 is echt een flinke extra inverstering en zal dan ook pas denk ik stage 3 zijn.
Alles wat hij heeft gedaan (behalve misschien vliegwiel)+ Turbo en injectoren minimaal extra. Dan een custom map van Henk Dijkstra van fastchip dan weet je wat er maximaal uit een standaard blok, met een betere turbo kan komen.
maar een remmen upgrade is dan ook echt wel wenselijk hoor.
stoptech is een remmenfabrikant veel skyline`s evo`s en aanverwanten auto`s met hoop vermogen worden er vaak mee uitgerust.
Die remmensets zitten qua prijs tussen de 2.500 en de 10.000. kan je ook zo duur maken als je wilt. Maar deze brembo`s voldoen tot nu toe nog goed op het circuit
Die remmensets zitten qua prijs tussen de 2.500 en de 10.000. kan je ook zo duur maken als je wilt. Maar deze brembo`s voldoen tot nu toe nog goed op het circuit
Weer ff een ideeen update.
Ik blijf maar plannen houden en te weinig geld. Ben nu bezig met her en der informeren over aanpassingen aan het interieur. Als het lukt wat ik in gedachte heb en het komt qua prijs overeen met de uitlaat/interkoeler upgrade, dan gaat het interieur voor.
Zie ik leterlijk nog wat van het geld, en ben bang dat een complete uitlaatlijn van voor tot achteren van milltech met katvervanger te veel lawaai ga opleveren. Met me xsara al ooit klachten over geluidsoverlast gehad van me uitlaat.
Inmiddels ben ik ook een ex rtc lid. Het toch te weinig tijd voor de meeste show`s/events.
En miss toch aanwezig op de openings meet. Bedrijfsuitje gaat niet door. Heb zaterdag weer een fotoshoot met de megane dus is hij toch al mooi gepoetst voor de openingsmeeting
Ik blijf maar plannen houden en te weinig geld. Ben nu bezig met her en der informeren over aanpassingen aan het interieur. Als het lukt wat ik in gedachte heb en het komt qua prijs overeen met de uitlaat/interkoeler upgrade, dan gaat het interieur voor.
Zie ik leterlijk nog wat van het geld, en ben bang dat een complete uitlaatlijn van voor tot achteren van milltech met katvervanger te veel lawaai ga opleveren. Met me xsara al ooit klachten over geluidsoverlast gehad van me uitlaat.
Inmiddels ben ik ook een ex rtc lid. Het toch te weinig tijd voor de meeste show`s/events.
En miss toch aanwezig op de openings meet. Bedrijfsuitje gaat niet door. Heb zaterdag weer een fotoshoot met de megane dus is hij toch al mooi gepoetst voor de openingsmeeting
nieuwe update: De magane heeft pas weer ze jaarlijke buurt gehad qua km stand niet echt nodig maar neem liever het zekere voor het onzekere.
Kwam er met vlag en wimpel door enige puntje was een defect kentekenplaat verlichting.
qua veranderingen weinig gebuurt druk aan het sparen en hoop nog steeds op winst in een loterij haha
Kwam er met vlag en wimpel door enige puntje was een defect kentekenplaat verlichting.
qua veranderingen weinig gebuurt druk aan het sparen en hoop nog steeds op winst in een loterij haha
Welke interieur aanpassingen overweeg je?
Qua uitlaat zaken deel ik je zorgen. Ik ben nogal van 't sleeper/OEM -look gebeuren, meer herrie uit mijn uitlaat is dan ook het laatste wat ik wil. Ik vrees -net als jij- dat alle aftermarket uitlaten aanzienlijk luidruchtiger zijn dan de standaard uitlaat.
Qua uitlaat zaken deel ik je zorgen. Ik ben nogal van 't sleeper/OEM -look gebeuren, meer herrie uit mijn uitlaat is dan ook het laatste wat ik wil. Ik vrees -net als jij- dat alle aftermarket uitlaten aanzienlijk luidruchtiger zijn dan de standaard uitlaat.
Als je wat meer geluid wil met de orginele look (ben ik ook wel fan van) kan je er beter voor kiezen om je einddemper weg te halen. Geeft net een wat mooier en harder geluid, maar zeker niet overdreven. En de kosten zijn niet zo hoog natuurlijk 

mooie performance verhalen, het kritieke punt bij bovenvermelde vermogens zijn zowieso de drijfstangen. Die durven wel eens breken.
Heeft al iemand geprobeerd om de turbo van een 250 + injectoren te monteren ? *hint*
Even over de 225 van Boy, die heeft de hele vliegwiel/koppelingscombo maar gezeik met het druklager. De boel kan er weer uit. Bij de vorige mapping (stageII) moest hij tevens teruggeschroeft worden. Er kwam "iets" teveel koppel uit
Heeft al iemand geprobeerd om de turbo van een 250 + injectoren te monteren ? *hint*
Even over de 225 van Boy, die heeft de hele vliegwiel/koppelingscombo maar gezeik met het druklager. De boel kan er weer uit. Bij de vorige mapping (stageII) moest hij tevens teruggeschroeft worden. Er kwam "iets" teveel koppel uit

maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Heb alleen nog maar die plannen qua performens. Wil als ik het doe rustig aan opbouwen en betrouwbaarheid is het belangrijkste het is en blijf toch een dagelijkse wagen.
Als de uitlaat tot ong 3.500rpm redelijk beschaaft blijf als er milltek onderlig vind ik het geen probleem. kom toch alleen in die toerenhoek als ik trap schakel meestal al bij 2.500rpm
Als de uitlaat tot ong 3.500rpm redelijk beschaaft blijf als er milltek onderlig vind ik het geen probleem. kom toch alleen in die toerenhoek als ik trap schakel meestal al bij 2.500rpm
ik zou niet weten waarom en ikzelf ben geen voorstander van dat soort hybride/samengestelde/aangepaste turbo's. Garantie tot aan de deur, ellende troef als er iets misgaat. Vraag het maar aan JochemTsaArno schreef:Ik dacht dat performance wise het verstandinger was om K-tec's hybrid turbo te plaatsen, ipv de 250-turbo?

Turbotechnics/turbonetics heb ik ook een rot-ervaring mee.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Dit weekend bij een andere tuningzaak geweest de stock turbo kan het aan tot ong 325pk. Zolang je de boel maar rustig warm rijd en rustig laat afkoelen, maar dan zijn er ook andere aanpassingen nodig zoals andere brandstofpomp enz.
Koppeling moet het ook aankunnen die jongens hebben een r26r voor de ring gebouwd enige probleem de stock brembo remmen. Na half rondje porsches pesten gingen ze in rook op.
Alleen kleine kans als de uitlaat interkoeler erin zit ik hem weer bij henk breng voor de chippen. want golfbewegingen in je pk en koppelkromme hoort er niet echt in thuis.
Tevens is het toch mogelijk om een turbotimer te plaatsten deze komt er tzt zeker in.
Als volgendjaar uitlaat interkoeler en chippen is gebeurt ga ik een keer ermee sprinten op zandvoort ff kijken wat hij kan
Koppeling moet het ook aankunnen die jongens hebben een r26r voor de ring gebouwd enige probleem de stock brembo remmen. Na half rondje porsches pesten gingen ze in rook op.
Alleen kleine kans als de uitlaat interkoeler erin zit ik hem weer bij henk breng voor de chippen. want golfbewegingen in je pk en koppelkromme hoort er niet echt in thuis.
Tevens is het toch mogelijk om een turbotimer te plaatsten deze komt er tzt zeker in.
Als volgendjaar uitlaat interkoeler en chippen is gebeurt ga ik een keer ermee sprinten op zandvoort ff kijken wat hij kan
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
R26r heeft sowieso een andere koppeling. En 325pk met std turbo, is echt gelul, no offence...
Bovendien zijn je std drijfstangen binnen no time krom met zo'n vermogen.
Dit soort bedrijfjes beloven je mss gouden bergen maar ik zou wel ven rieel blijven
Bovendien zijn je std drijfstangen binnen no time krom met zo'n vermogen.
Dit soort bedrijfjes beloven je mss gouden bergen maar ik zou wel ven rieel blijven

Blijf ik ook. En als hij op de bank sta zeg ik wel liever de laatste 10 pk laten zitten en betrouwbaar zijn dan alles eruit persen met veel problemen.Christiaan schreef:R26r heeft sowieso een andere koppeling. En 325pk met std turbo, is echt gelul, no offence...
Bovendien zijn je std drijfstangen binnen no time krom met zo'n vermogen.
Dit soort bedrijfjes beloven je mss gouden bergen maar ik zou wel ven rieel blijven
Ga binnenkort de boel bestellen.
Planen met me interieur gaan niet meer door. Kost veel te veel en wat ik wil kan wel maar heb dan mega last van schitteringen in de vorruit.
Wou me dashbord en alles van inder raamhoogte zit bekleden met leer/suede in zandkleur. Bovenkant dash moet zo wie zo zwart blijven en advies was als je het doe dan stoelen en bank ook. Dat word me te gek
Welke turbo zit er eigenlijk in dit soort auto's? ( merk, A/R, behuizing? )Christiaan schreef:R26r heeft sowieso een andere koppeling. En 325pk met std turbo, is echt gelul, no offence...
Bovendien zijn je std drijfstangen binnen no time krom met zo'n vermogen.
Dit soort bedrijfjes beloven je mss gouden bergen maar ik zou wel ven rieel blijven
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Dashboard bekleden is wel mooi denk ik, al zou ik dan wel voor zwart/antrciet gaan ivm de kleur van de rest van het interieur. Blauw/zwart icm zandkleur is mijn inziens niet de mooiste combi.
Ben benieuwd naar alle anders upgraden die nog gaan komen
Ben benieuwd naar alle anders upgraden die nog gaan komen

volgens mij zit er een tdo4 mitsubishi inHF Frits schreef:Welke turbo zit er eigenlijk in dit soort auto's? ( merk, A/R, behuizing? )Christiaan schreef:R26r heeft sowieso een andere koppeling. En 325pk met std turbo, is echt gelul, no offence...
Bovendien zijn je std drijfstangen binnen no time krom met zo'n vermogen.
Dit soort bedrijfjes beloven je mss gouden bergen maar ik zou wel ven rieel blijven
zou een Garrett gt28rs passen op de megane 2 rs?