En dan bedoel ik niet de behandeling voor en na het lassen maar puur het behandelen van de holle ruimtes en bodem.
Want we willen allemaal dat onze auto - en vaak dure hobby - zo lang mogelijk zonder roest mee gaat.
Zo zijn er bijvoorbeeld oude auto's met een dikke tectiel laag.
Kan je dit het beste laten zitten en bij blijven werken met hetzelfde middel?
Ik had vroeger Kadettjes en daarvan spuitte ik gewoon de holle ruimtes vol met tectiel en zorgde ervoor dat de afwatering intact bleef.
Een collega heeft een Fiat Fiorina of hoe zo'n bakfiets ook heet.
Die dingen smelten zodra ze nat worden, maar die van hem is roestvrij.
Hij spuit elk jaar alle holle ruimtes in met olie.

En wat bij de wat jongere auto met wax.
Moet je dat bij laten waxen, kan je dat zelf of kan je hier ook gewoon de ML bus pakken en de loodmenie?
Mijn Clio RS182 bijvoorbeeld.
Totaal geen roest met het oog te vinden maar dat wil ik zo houden.
De auto staat in de wax en dat is goed spul aangezien op de Twingo van mijn vader uit 2002 nog geen roestspikkeltje te vinden is.
Hoe moet ik dat controleren, bijwerken, verbeteren?
Laten bijwaxen of kan dit niet?
Zijn er bijvoorbeeld mensen die de auto een dure Dinitrol behandeling hebben laten geven.
Je weet wel, zo'n bedrijf dat met een camera overal naar binnen gaat en dan alles conserveert met een duur en flexibel goedje voor tussen de 500 en 900 Euro.
Is deze behandeling van 2-3 dagen zijn geld waard als je de auto niet meer weg wilt doen of overbodige luxe?
Alle info hier is welkom en volgens mij voor iedereen nuttig!?