
ACT: Mégane II RS
-
- Berichten: 3702
- Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
- Car: Talisman sedan
- Locatie: St. Annaland
- Contacteer:
Heb die van mij in duitsland ook op 245 op de teller gehad.... 

Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Jij hebt toch ook stof? Wat kost dat nou?
Als het door dealer bij de reparatie beschadigd is geraakt. Mag ik hopen dat er iets van garantie/coulance op zit.
Bij K-tec kost het orgineel (dus geboorde schijven) iets van 700 pond inclusief verzendenAllepinie schreef:Ik heb idd niets hoeven te betalen. Kostte geloof ik 290,- excl. Heb ook een offerte voor de remmerij voor en achter... 1200,-

-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Het zal een reële prijs zijn voor orginele spullen en werkplaatskosten, maar een hoop geld is het wel 

Hmmm, ik kom maar op 600 pond incl. verzending..!?DennisT schreef:Bij K-tec kost het orgineel (dus geboorde schijven) iets van 700 pond inclusief verzenden
En dat is nog als je hun vraagprijs betaald.... iets dat ik nog nooit gedaan heb

Oh, dat bedrag had ik nog in mijn hoofd zitten, scheelt weer danBOY80 schreef:Hmmm, ik kom maar op 600 pond incl. verzending..!?DennisT schreef:Bij K-tec kost het orgineel (dus geboorde schijven) iets van 700 pond inclusief verzenden
En dat is nog als je hun vraagprijs betaald.... iets dat ik nog nooit gedaan heb


- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Dus alleen remblokken voor en achter vervangen á 1200,-?Allepinie schreef:Idd... Daar kom ik ook op. Eerst maar een trouwen en op reis, daarna zien we wel weer. Vakantiegeld in juni...
@Daan2D: excl klauwen, uiteraard.

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Sjit, ik las klauwen als schijven.Allepinie schreef:En schijven, adindingusx.

Dan klopt het wat beter. Blokjes voor kosten een 115,- bruto meen ik?
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Dat is pas een mooi bedrag om het zelf te doen ipv bij de dealer.
Of ben ik nu alleen zo...

Project: GTT Blue Sport
Normaal ben ik niet zo van het posten, maar aangezien een hoop mensen het nu over het vervangen van de remmen hebben toch maar even een tip;
Ik moest laatst ook blokken en schijven vervangen op mijn R26 en heb op de verschillende fora gezocht wat nu de fijnste schijven zijn voor "straat/af en toe ring" gebruik.
De originele R26 schijven zijn mij, zowel op de rode als deze, nooit echt goed bevallen ivm aparte slijtage (gaatjes) en het onder zwaardere belasting niet lang volhouden.
Dit kan natuurlijk ook liggen aan de originele blokken icm met deze schijven.
Op al mijn Rs-en tot nu toe altijd Ferodo DS2500 gemonteerd, soms met de KTEC brembo HC schijven.
Om een lang verhaal kort te maken:
Heb een tijd bij de dealer gewerkt dus kan nogsteeds wel goedkoop spullen bestellen, maar zelfs dan zijn de originele schijven gewoon veel te duur voor wat ze bieden. De prijs per schijf ligt gemiddeld op €250,- per schijf. Dan moet je nog de originele blokken hebben die ongeveer op de bovengenoemde €150 uitkomen.
Kortom veel te duur.
Ik ben gegaan voor de originele Renault sport schijven die voor de Clio Cup gebruikt worden (Circuit auto's). 77.11.160.361 kosten €114.56 EX (per stuk, dus 2 bestellen). Deze zijn te vergelijken met Brembo HC schijven en kunnen beter tegen agressieve blokken Daarbij de Ferodo's besteld via Fineline imports voor ongeveer €150,- incl.
Voor een stuk minder geld toch betere remmen die alleen geen gaatjes meer hebben (puur voor de looks mijns inziens). De boven genoemde setup is echt fantastisch! Remt zoveel beter dan origineel.
Let met het monteren op de pinnetjes die door de blokken heen zitten; kunnen erg vast zitten waardoor ze bij demonteren krom raken en er nieuwe besteld moeten worden.
Zijn ook weer 30euro per kant (correct me if i'm wrong).
Excuses voor het lange verhaal, maar hopelijk help ik er wat mensen mee. Deze tip geldt ook zeker voor Clio III RS rijders.
Tom-erik
Ik moest laatst ook blokken en schijven vervangen op mijn R26 en heb op de verschillende fora gezocht wat nu de fijnste schijven zijn voor "straat/af en toe ring" gebruik.
De originele R26 schijven zijn mij, zowel op de rode als deze, nooit echt goed bevallen ivm aparte slijtage (gaatjes) en het onder zwaardere belasting niet lang volhouden.
Dit kan natuurlijk ook liggen aan de originele blokken icm met deze schijven.
Op al mijn Rs-en tot nu toe altijd Ferodo DS2500 gemonteerd, soms met de KTEC brembo HC schijven.
Om een lang verhaal kort te maken:
Heb een tijd bij de dealer gewerkt dus kan nogsteeds wel goedkoop spullen bestellen, maar zelfs dan zijn de originele schijven gewoon veel te duur voor wat ze bieden. De prijs per schijf ligt gemiddeld op €250,- per schijf. Dan moet je nog de originele blokken hebben die ongeveer op de bovengenoemde €150 uitkomen.
Kortom veel te duur.
Ik ben gegaan voor de originele Renault sport schijven die voor de Clio Cup gebruikt worden (Circuit auto's). 77.11.160.361 kosten €114.56 EX (per stuk, dus 2 bestellen). Deze zijn te vergelijken met Brembo HC schijven en kunnen beter tegen agressieve blokken Daarbij de Ferodo's besteld via Fineline imports voor ongeveer €150,- incl.
Voor een stuk minder geld toch betere remmen die alleen geen gaatjes meer hebben (puur voor de looks mijns inziens). De boven genoemde setup is echt fantastisch! Remt zoveel beter dan origineel.
Let met het monteren op de pinnetjes die door de blokken heen zitten; kunnen erg vast zitten waardoor ze bij demonteren krom raken en er nieuwe besteld moeten worden.
Zijn ook weer 30euro per kant (correct me if i'm wrong).
Excuses voor het lange verhaal, maar hopelijk help ik er wat mensen mee. Deze tip geldt ook zeker voor Clio III RS rijders.
Tom-erik
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Kijk, daar hebben we wat aan 
Overigens ook een tip, de gaatjes in de schijven moet je geregeld even losboren zodat het remstof eruit is.

Overigens ook een tip, de gaatjes in de schijven moet je geregeld even losboren zodat het remstof eruit is.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Kan iemand mij helpen met mijn zoektocht naar een nieuwe originele mattenset voor de Megane II RS phase 1?
De mattenset die ik er nu in heb liggen hebben een grijze rand met oranje stiksels en hebben een uitsparing voor het openen van de opbergvakjes in de vloer. Er staat overigens geen Renault Sport logo ofzo op. Zijn dit de originele?
De dealer komt met een mattenset op de proppen zonder oranje stiksels en zonder uitsparing voor de opbergvakjes. Dit lijkt mij niet origineel.
Wie-o-wie heeft voor mij een bestelnummer van Renault of een shop waar ik een originele mattenset kan bestellen?
De mattenset die ik er nu in heb liggen hebben een grijze rand met oranje stiksels en hebben een uitsparing voor het openen van de opbergvakjes in de vloer. Er staat overigens geen Renault Sport logo ofzo op. Zijn dit de originele?
De dealer komt met een mattenset op de proppen zonder oranje stiksels en zonder uitsparing voor de opbergvakjes. Dit lijkt mij niet origineel.
Wie-o-wie heeft voor mij een bestelnummer van Renault of een shop waar ik een originele mattenset kan bestellen?
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Mattenset hier is grijs met witte/reflecterende rand en RenaultSport logo in de mat. Incl een uitsparing voor het klepje.
Kan vanavond wel ff kijken naar het onderdeelnummer, maar je mist dan wel de oranje sticksels.
Overigens, hier had de R26 weer een karaktertrekje vanmorgen:
Tijdje gewacht bij het stoplicht, trek gewoon rustig op en in de derde versnellings ineens bokken, trillen en doen. Net of razendsnel ABS/ESP ingrijpt. Kon gasgeven wat ik wil of terugschakelen maar het was ineens waardeloos. De melding "Controleer ESP" kwam in beeld.
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 080326.jpg[/img]
5 seconde later liep de motor weer goed maar de melding bleef. Even auto opnieuw gestart en weg was de storing. Iemand die het bekend klinkt?
Nog 1,5 maand garantie, dus eens kijken wat er nog meer vervangen kan worden in die tijd. Alles mag nu nog kapot gaat. Na 14 juli niet meer
Kan vanavond wel ff kijken naar het onderdeelnummer, maar je mist dan wel de oranje sticksels.
Overigens, hier had de R26 weer een karaktertrekje vanmorgen:
Tijdje gewacht bij het stoplicht, trek gewoon rustig op en in de derde versnellings ineens bokken, trillen en doen. Net of razendsnel ABS/ESP ingrijpt. Kon gasgeven wat ik wil of terugschakelen maar het was ineens waardeloos. De melding "Controleer ESP" kwam in beeld.
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 080326.jpg[/img]
5 seconde later liep de motor weer goed maar de melding bleef. Even auto opnieuw gestart en weg was de storing. Iemand die het bekend klinkt?
Nog 1,5 maand garantie, dus eens kijken wat er nog meer vervangen kan worden in die tijd. Alles mag nu nog kapot gaat. Na 14 juli niet meer

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Inmiddels akkoord en naast deze wordt meteen weer even naar het knipperende luchtverontreinigingslampje gekeken. Vorige keer wees het op een gemiste verbranding meen ik.
Volgende week vrijdag is de auto ingepland in ieder geval bij pa op het werk.
Busje Forté moet er ook nog eens in binnenkort.
Achja, de storingen waren die typische dingen. Airbag storing was de stekker onder de stoel, en verder is het een dashboard update en de radio update geweest. Alles mag kapot gaan tot 14 juli. Daarna niet meer
Gelukkig zitten we dichtbij het vuur.
Volgende week vrijdag is de auto ingepland in ieder geval bij pa op het werk.
Busje Forté moet er ook nog eens in binnenkort.
Achja, de storingen waren die typische dingen. Airbag storing was de stekker onder de stoel, en verder is het een dashboard update en de radio update geweest. Alles mag kapot gaan tot 14 juli. Daarna niet meer

Gelukkig zitten we dichtbij het vuur.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Je hebt idd veel storingen. Ik heb ze gelukkig (nog) niet.
heeft jou auto wel alle updates gehad?
heeft jou auto wel alle updates gehad?
Maar jij hebt een phase II, dus dan zal je ook het nieuwe RS logo hebben toch?Adinsx schreef:Mattenset hier is grijs met witte/reflecterende rand en RenaultSport logo in de mat. Incl een uitsparing voor het klepje.
Kan vanavond wel ff kijken naar het onderdeelnummer, maar je mist dan wel de oranje sticksels.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Heb er ergens foto's van, eens gemaakt voor m'n vriend, die had geen RS-matten in zijn witte R260
Zal even kijken of ik die nog kan vinden.
@Patrick
Jup, helemaal up-to-date
Maar het zal vast weer iets simpels zijn. En die gemiste verbranding neigt naar de inspuitstukken of een bobine die niet helemaal lekker mee doet als ik hier en daar wat technici moet geloven.
Maargoed, vanmiddag nergens geen last meer van. Moet het ook nog even volhouden, want moet komende week veel kilometers maken voor het werk.

Zal even kijken of ik die nog kan vinden.
@Patrick
Jup, helemaal up-to-date

Maar het zal vast weer iets simpels zijn. En die gemiste verbranding neigt naar de inspuitstukken of een bobine die niet helemaal lekker mee doet als ik hier en daar wat technici moet geloven.
Maargoed, vanmiddag nergens geen last meer van. Moet het ook nog even volhouden, want moet komende week veel kilometers maken voor het werk.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Verschrikkelijk tegenwoordig, draait het soms op iets van Bill Gates?Patrick.B schreef:Je hebt idd veel storingen. Ik heb ze gelukkig (nog) niet.
heeft jou auto wel alle updates gehad?
Zou toch wat zijn als je auto ineens vol op 4 wielen blokkeert... ja sorry de ECU liep vast..
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
HahaSteven schreef:Verschrikkelijk tegenwoordig, draait het soms op iets van Bill Gates?Patrick.B schreef:Je hebt idd veel storingen. Ik heb ze gelukkig (nog) niet.
heeft jou auto wel alle updates gehad?
Zou toch wat zijn als je auto ineens vol op 4 wielen blokkeert... ja sorry de ECU liep vast..

Aan de andere kant, b.v. de abs pomp op een 19 16V was ook niet bepaald een pareltje

