ACT: Mégane II RS
-
- Berichten: 131
- Lid geworden op: zo 13 feb 2011 18:03
- Contacteer:
Vandaag 40 mm verlagingsveren laten monteren om mijn rs.
Wagen ziet er nu zeer dik uit echt een aanradar, ook kwa weglegging.
Wagen ziet er nu zeer dik uit echt een aanradar, ook kwa weglegging.
-
- Berichten: 131
- Lid geworden op: zo 13 feb 2011 18:03
- Contacteer:
-
- Berichten: 131
- Lid geworden op: zo 13 feb 2011 18:03
- Contacteer:
-
- Berichten: 131
- Lid geworden op: zo 13 feb 2011 18:03
- Contacteer:
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Ziet er goed uit 

- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Nee, wel voor de achterbumperDennisT schreef:Is er interesse voor een "how-to" voor het vervangen van de achterspeakers bij een 5-deurs?

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Netjes Pascal.
Eibach of ander merk ?
Setje spacers zodat de wielen iets meer in lijn met de auto komen te staan en het is echt af.

Eibach of ander merk ?
Setje spacers zodat de wielen iets meer in lijn met de auto komen te staan en het is echt af.

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 131
- Lid geworden op: zo 13 feb 2011 18:03
- Contacteer:
Cobra springs is een nederlandse fabrikant en heeft 20mm of 40mm verlagingsveren voor een megane rs. Comfort is iets minder geworden maar wegligging is super.
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Ziet er dik uit zo laag! Al is een setje spacers mss niet gek!
Ik lees op Engelse fora altijd dat verlagingsveren eigenlijk altijd een no-go is op een auto met cup onderstel. Qua wegligging dan...
Ik lees op Engelse fora altijd dat verlagingsveren eigenlijk altijd een no-go is op een auto met cup onderstel. Qua wegligging dan...
Als ze al verlagen, volgens mij maakt dat totaal geen verschil. Kan me ook niet echt voorstellen dat het nog lekker rijdt, met een cupchassis boet je al behoorlijk in op comfort namelijk.Christiaan schreef:Ziet er dik uit zo laag! Al is een setje spacers mss niet gek!
Ik lees op Engelse fora altijd dat verlagingsveren eigenlijk altijd een no-go is op een auto met cup onderstel. Qua wegligging dan...
Je moet er idd nog wel spacers tussen zetten, zal dan ee nstuk dikker staan

als je geen getril of dddrrrrr hoort (lastig te omschrijven) dan zijn de schijven iig niet krom.
is ook wel te voelen als je remmend bijna tot stilstand komt.
is ook wel te voelen als je remmend bijna tot stilstand komt.
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Ik ga zaterdag de voorste blokken vervangen. Dus ben benieuwd.
Met korting kosten de blokken geloof ik 100 euro. maar dat weet ik pas zeker als ik heb betaald
Met korting kosten de blokken geloof ik 100 euro. maar dat weet ik pas zeker als ik heb betaald

-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Setje DS2500 eronder! 

Allepinie schreef:Remblokken/schijven vervangen... Wat zijn jullie ervaringen en aanbevelingen? Dus merken, aankoopadressen etc.
Hoe kun je overigens zien of een schijf niet meer recht is, als je met rijden niets vreemds merkt?
Als je goed hard op je rem trapt ZONDER dat de abs in werking treed en je voelt onder je voet een soort abs werking dat zijn je schijven krom, hier kom je het best achter als je op hoge snelheid normaal remt!! Meestal trilt je stuur dan ook mee.....
-
- Berichten: 3702
- Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
- Car: Talisman sedan
- Locatie: St. Annaland
- Contacteer:
Verlaging ziet er goed uit!
Volgens mij merk je kromme schijven juist het meest als je zachtjes remt, dan trilt het pas echt.
Volgens mij merk je kromme schijven juist het meest als je zachtjes remt, dan trilt het pas echt.
Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
Kromme schijven merk je alleen als je wat harder remt op de snelweg ofzo. Via K-tec kan je de remmen orgineel bestellen, daar zijn ze niet heel erg duur volgens mij (maar heb ook nog nooit navraag gedaan wat ze bij de dealer kosten). Ik ga ook zeker wel voor een set Ferodo's ofzo als mijn blokken op zijn!
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Orginele schijven 222 pond tegenover 118 pond voor Brembo HC. Vind het toch wel redelijk aan de prijs. Die Brembo's zijn waarschijnlijk net zo goed alleen heb je dan geen geperforeerde schijven... en dat is jammer
Toen ik bij mijn clio RS de orginele blokken verving voor DS2500 was ik zeer positief verrast, met name onder flinke belasting (bv zandvoort) zijn ze echt merkbaar beter. Als ik aan nieuwe blokken toe ben komen er zeker weer DS2500. Alleen zijn mijn huidige blokken net nieuw dus dat duurt nog wel even.

Toen ik bij mijn clio RS de orginele blokken verving voor DS2500 was ik zeer positief verrast, met name onder flinke belasting (bv zandvoort) zijn ze echt merkbaar beter. Als ik aan nieuwe blokken toe ben komen er zeker weer DS2500. Alleen zijn mijn huidige blokken net nieuw dus dat duurt nog wel even.
Daarom heb je er ook niks aan, ik wil toch wel weer geperforeerde eronder als ik ze ooit moet vervangen. Eigenlijk vind ik die Big Brake kit ook wel heel erg gaaf, alleen dan moet ik eerst maar eens een geldboompje gaan planten 

-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Iemand een tip om makkelijk de pinnen uit de remklauwen te halen?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Drevel & hamer. Dat is de normale manier.
Maar ze zitten dus vastgerot ???
Inspuiten met WD40, een nachtje laten staan en dan nog eens proberen ??
Maar ze zitten dus vastgerot ???

Inspuiten met WD40, een nachtje laten staan en dan nog eens proberen ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 211
- Lid geworden op: za 14 jun 2003 14:15
Ik heb ze warm gestookt met een brander, wel uitkijken dat je het rubber niet verbrand.Patrick.B schreef:Iemand een tip om makkelijk de pinnen uit de remklauwen te halen?
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Hebben we ook geprobeerd. Maar eruit komenClioCharly schreef:Ik heb ze warm gestookt met een brander, wel uitkijken dat je het rubber niet verbrand.Patrick.B schreef:Iemand een tip om makkelijk de pinnen uit de remklauwen te halen?

-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Heb de standaard blokken van brembo/renault gekocht. Zijn naar mijn idee prima 

-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
TsaArno schreef:Heb je mister OEM weer hoor


-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Sja.. Vorige keer waren de pinnen zo los. Maar nu dus niet. Dus ik bestel na mijn vakantie 2 setjes van deze:Allepinie schreef:Oke, dus zelf vervangen van de remmerij is niets voor mij, als ik dat zo lees... Waar het beste aanschaffen? Blokjes dus Ferodo ds2500, maar de schijven... welke zouden dat moeten worden?
[img]http://img440.imageshack.us/img440/5210/dsc00341oz.jpg[/img]
Zodat we ze eventueel eruit kunnen slopen

Want die blokken moeten er toch wel tussen:
[img]http://img13.imageshack.us/img13/8949/imag0347n.jpg[/img]
[img]http://img35.imageshack.us/img35/4125/imag0348x.jpg[/img]