ACT: Mégane II RS

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
Plaats reactie
pascalrstrophy
Berichten: 131
Lid geworden op: zo 13 feb 2011 18:03
Contacteer:

Vandaag 40 mm verlagingsveren laten monteren om mijn rs.
Wagen ziet er nu zeer dik uit echt een aanradar, ook kwa weglegging.
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Ziet er goed uit (Y)
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

DennisT schreef:Is er interesse voor een "how-to" voor het vervangen van de achterspeakers bij een 5-deurs?
Nee, wel voor de achterbumper :lol: Die moet er binnenkort af om kaal zonder plastic inzetstukken bij de spuiter af te geven.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Netjes Pascal. (Y)

Eibach of ander merk ?

Setje spacers zodat de wielen iets meer in lijn met de auto komen te staan en het is echt af. :beer:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
pascalrstrophy
Berichten: 131
Lid geworden op: zo 13 feb 2011 18:03
Contacteer:

Cobra springs is een nederlandse fabrikant en heeft 20mm of 40mm verlagingsveren voor een megane rs. Comfort is iets minder geworden maar wegligging is super.
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Ziet er dik uit zo laag! Al is een setje spacers mss niet gek!

Ik lees op Engelse fora altijd dat verlagingsveren eigenlijk altijd een no-go is op een auto met cup onderstel. Qua wegligging dan...
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Christiaan schreef:Ziet er dik uit zo laag! Al is een setje spacers mss niet gek!

Ik lees op Engelse fora altijd dat verlagingsveren eigenlijk altijd een no-go is op een auto met cup onderstel. Qua wegligging dan...
Als ze al verlagen, volgens mij maakt dat totaal geen verschil. Kan me ook niet echt voorstellen dat het nog lekker rijdt, met een cupchassis boet je al behoorlijk in op comfort namelijk.

Je moet er idd nog wel spacers tussen zetten, zal dan ee nstuk dikker staan (Y)
Allepinie
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 30 sep 2005 13:19
Car: Clio III RS

Remblokken/schijven vervangen... Wat zijn jullie ervaringen en aanbevelingen? Dus merken, aankoopadressen etc.

Hoe kun je overigens zien of een schijf niet meer recht is, als je met rijden niets vreemds merkt?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

als je geen getril of dddrrrrr hoort (lastig te omschrijven) dan zijn de schijven iig niet krom.
is ook wel te voelen als je remmend bijna tot stilstand komt.
BOY80
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 6 nov 2011 13:54
Locatie: Sas van Gent

Tot nu toe enkel de voorste blokken vervangen. Heb de originele blokken bij de dealer gehaald en het was flink schrikken van de prijs.. :WTF:

En zoals "tutuur" al omschrijft..... kromme schijven merk je echt wel..!
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Ik ga zaterdag de voorste blokken vervangen. Dus ben benieuwd.

Met korting kosten de blokken geloof ik 100 euro. maar dat weet ik pas zeker als ik heb betaald :p
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Setje DS2500 eronder! (Y)
Minkert
Berichten: 150
Lid geworden op: ma 14 jan 2008 18:49
Locatie: Oudewater

Allepinie schreef:Remblokken/schijven vervangen... Wat zijn jullie ervaringen en aanbevelingen? Dus merken, aankoopadressen etc.

Hoe kun je overigens zien of een schijf niet meer recht is, als je met rijden niets vreemds merkt?

Als je goed hard op je rem trapt ZONDER dat de abs in werking treed en je voelt onder je voet een soort abs werking dat zijn je schijven krom, hier kom je het best achter als je op hoge snelheid normaal remt!! Meestal trilt je stuur dan ook mee.....
RenaultclioII16v (Peter)
Berichten: 3702
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Car: Talisman sedan
Locatie: St. Annaland
Contacteer:

Verlaging ziet er goed uit!

Volgens mij merk je kromme schijven juist het meest als je zachtjes remt, dan trilt het pas echt.
Cleaned Style
Projecttopic
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Kromme schijven merk je alleen als je wat harder remt op de snelweg ofzo. Via K-tec kan je de remmen orgineel bestellen, daar zijn ze niet heel erg duur volgens mij (maar heb ook nog nooit navraag gedaan wat ze bij de dealer kosten). Ik ga ook zeker wel voor een set Ferodo's ofzo als mijn blokken op zijn!
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Orginele schijven 222 pond tegenover 118 pond voor Brembo HC. Vind het toch wel redelijk aan de prijs. Die Brembo's zijn waarschijnlijk net zo goed alleen heb je dan geen geperforeerde schijven... en dat is jammer ;-)

Toen ik bij mijn clio RS de orginele blokken verving voor DS2500 was ik zeer positief verrast, met name onder flinke belasting (bv zandvoort) zijn ze echt merkbaar beter. Als ik aan nieuwe blokken toe ben komen er zeker weer DS2500. Alleen zijn mijn huidige blokken net nieuw dus dat duurt nog wel even.
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Daarom heb je er ook niks aan, ik wil toch wel weer geperforeerde eronder als ik ze ooit moet vervangen. Eigenlijk vind ik die Big Brake kit ook wel heel erg gaaf, alleen dan moet ik eerst maar eens een geldboompje gaan planten :D
Allepinie
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 30 sep 2005 13:19
Car: Clio III RS

Is het vervangen van blokken en schijven een thuisklusje, of is er speciaal gereedschap voor nodig?
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Voorkant? Een thuisklusje. Je moet wel beschikken over een remblokkenterugstelapparaat of een lijmklem.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Iemand een tip om makkelijk de pinnen uit de remklauwen te halen?
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Drevel & hamer. Dat is de normale manier.

Maar ze zitten dus vastgerot ??? :p

Inspuiten met WD40, een nachtje laten staan en dan nog eens proberen ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Allepinie
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 30 sep 2005 13:19
Car: Clio III RS

jacques schreef:Voorkant? Een thuisklusje. Je moet wel beschikken over een remblokkenterugstelapparaat of een lijmklem.
Voor en achter zelfde?
Allepinie
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 30 sep 2005 13:19
Car: Clio III RS

jacques schreef:Voorkant? Een thuisklusje. Je moet wel beschikken over een remblokkenterugstelapparaat of een lijmklem.
Voor en achter zelfde?
ClioCharly
Berichten: 211
Lid geworden op: za 14 jun 2003 14:15

Patrick.B schreef:Iemand een tip om makkelijk de pinnen uit de remklauwen te halen?
Ik heb ze warm gestookt met een brander, wel uitkijken dat je het rubber niet verbrand.
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

ClioCharly schreef:
Patrick.B schreef:Iemand een tip om makkelijk de pinnen uit de remklauwen te halen?
Ik heb ze warm gestookt met een brander, wel uitkijken dat je het rubber niet verbrand.
Hebben we ook geprobeerd. Maar eruit komen :nee:
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Welke diameter is de turboslang? Ivm montage T-stuk voor BOV :)
Allepinie
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 30 sep 2005 13:19
Car: Clio III RS

Oke, dus zelf vervangen van de remmerij is niets voor mij, als ik dat zo lees... Waar het beste aanschaffen? Blokjes dus Ferodo ds2500, maar de schijven... welke zouden dat moeten worden?
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Heb de standaard blokken van brembo/renault gekocht. Zijn naar mijn idee prima :D
Arno S.
Berichten: 548
Lid geworden op: do 24 nov 2011 19:00
Locatie: Zegveld

Heb je mister OEM weer hoor :beer:
Allepinie
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 30 sep 2005 13:19
Car: Clio III RS

Ik dacht gewoon aan de Brembo 312mm discs. Volgens mij zijn dat de originele?
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

TsaArno schreef:Heb je mister OEM weer hoor :beer:
:lol: Ik? Zie spoiler, zie stickers dus nee hoor :p
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Allepinie schreef:Oke, dus zelf vervangen van de remmerij is niets voor mij, als ik dat zo lees... Waar het beste aanschaffen? Blokjes dus Ferodo ds2500, maar de schijven... welke zouden dat moeten worden?
Sja.. Vorige keer waren de pinnen zo los. Maar nu dus niet. Dus ik bestel na mijn vakantie 2 setjes van deze:
[img]http://img440.imageshack.us/img440/5210/dsc00341oz.jpg[/img]

Zodat we ze eventueel eruit kunnen slopen :p

Want die blokken moeten er toch wel tussen:
[img]http://img13.imageshack.us/img13/8949/imag0347n.jpg[/img]

[img]http://img35.imageshack.us/img35/4125/imag0348x.jpg[/img]
Plaats reactie