Scientist, nu nog Honda Civic...

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Plaats reactie
Scientist
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 18 sep 2011 10:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Hi all,

Mijn naam is Mario, bouwjaar 1985 dus 26 jaren jong en kom uit Almere. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als netwerkbeheerder bij een IT-bedrijf, maar m'n vrije tijd probeer ik zoveel mogelijk te vullen met alles op vier wielen. Op mijn 20ste kocht ik mijn eerste auto: een Impreza met 1.6 motor, maar qua spoilers wel helemaal gelijk aan een GT Turbo. Deze auto heb ik zo'n anderhalf jaar gereden en tot nu toe is dit de leukste auto geweest. Talloze meetings mee af geweest en ook als showauto gebruikt op de European Car Tuning Show in Utrecht.

Na de GL volgde er een Suzuki Alto die ik voor een paar honderd euro kocht als tussenoplossing. Het idee was om op zoek te gaan naar een geschikte Nissan Skyline. Helaas verliep dat niet helemaal als gehoopt, en na 7 maanden begon de Alto ook steeds vaker dienst te weigeren. Tijdens een saaie les surfde ik wat rond op internet en daar viel m'n oog op een Impreza Turbo. De rest van de lessen heb ik die dag maar overgeslagen, om vervolgens een paar uur later het koopcontract te tekenen. Van 130 PK uit de 1600, naar 260 PK in de Turbo.

Een jaar later studeerde ik af en begon ik met werken, bij de baan hoorde ook een lease-auto. Mijn tijdelijke auto was een Clio 1.2. Best een grappig autootje, ging leuk door de bocht. Hiermee ben ik ook naar Italië gereden om daar door de bergen te crossen. Ik had mij ingeschreven voor een Honda Civic Hybrid omdat deze net even wat groter en luxer is dan de Clio, en ook veel goedkoper in de lease. Precies een jaar geleden kon ik de Civic halen en heb de Clio dus ingeleverd. Inmiddels werd er in de Impreza bijna niet meer gereden en ben ik hem om gaan bouwen voor het circuit. Echter kwamen daar steeds meer mankementen aan dat ik deze maar verkocht heb. Met de verkoop besloot ik ook om de komende 5 jaar te stoppen met het rijden in snelle auto's. Tijdgebrek, plannen om om mezelf te gaan, en ik had immers een prima auto met tankpas.

Ik ben mij in die maanden gaan richten op m'n andere hobby: circuitfotografie. Ik sta regelmatig op Zandvoort langs de vangrails met m'n fototoestel om actiefoto's te schieten van het spul wat er rijdt. Het bedrijf waar ik werk sponsort Peter Stox Autosport, die meedoet aan o.a. de Toerwagen Diesel Cup en de GT4. Het logo van ons bedrijf is te bezichtigen op een BMW 123D in de TDC met Ferdinand Kool achter het stuur. Als fotograaf sta je op nog geen meter afstand van al het geweld. Het voelde alsof ik vastgebonden op een stoel zat terwijl Doutzen Kroes een striptease voor m'n neus deed. Kijken, maar niet mogen voelen... M'n beslissing om de komende 5 jaar te stoppen met snelle auto's heb ik dus nog geen 5 maanden vol kunnen houden en vrijwel direct nadat ik m'n huisje had ingericht ben ik op zoek gegaan naar een GT-R om mee te gaan racen.

Inmiddels liep het lease-contract van m'n Honda af en de bedoeling was dat ik een Civic van een collega over zou nemen zodat m'n kilometervreter lekker goedkoop zou blijven.

Dat ging door een fout van de lease-maatschappij mis dus toen was ik op zoek naar twee nieuwe auto's. Luxeprobleem ;) Na lang nadenken besloten om de Skyline maar weer te vergeten en een oude race-auto aan te schaffen. Uiteindelijk ben ik uitgekomen bij een Ford Fiësta met rolkooi, gestript interieur, aangepast onderstel, maar nog wel met kenteken zodat ik geen trailer nodig heb voor het vervoer. De motor die erin komt is een 1800 met snelle nokkenassen en spaghetti-spruitstuk. Dit moet met 170PK op 840 kilo best lekker vooruit gaan... de motor is nog in opbouw dus ik ben heel benieuwd!

Goed, de race-auto was dus geregeld. Omdat dat allemaal low-budget zou worden bleef er ruimte over voor een luxere auto in de lease. Als eerste gekeken voor een Megane RS, maar deze werd te duur. Vervolgens een proefrit gemaakt in de Megane Coupe GT en de Clio RS. De Clio is wat primitiever en veel stugger afgeveerd. Waanzinnig leuk om mee te rijden, maar juist om die reden leek het mij geen goed idee om deze auto te kiezen. Een rit van een paar uur lijkt mij erg vermoeiend en qua luxe heeft een Megane veel meer te bieden.

De knoop voor de lease-auto was dus ook doorgehakt. Terug naar de dealer om de offerte op te stellen. Bij deze een dikke pluim voor Arend Auto Amsterdam waar ik minimaal een uur heb gezeten om de auto samen te stellen. Ik had al uren op de site van Renault gezeten om te kijken wat er qua opties allemaal beschikbaar is voor de auto die ik graag wilde hebben. Uiteindelijk is het dus full options geworden waarbij de stoelen achteraf worden bekleed. Af fabriek levert Renault platte stoelen i.c.m. leren bekleding, maar omdat dit door de dealer wordt geregeld komen er nu kuipjes in. Nog een voordeel is dat er geen bijtelling over betaald hoeft te worden.

Na een ochtend met heel veel plezier liep ik dus de zaak uit met een offerte voor m'n aanstaande auto. Deze heb ik ingediend op m'n werk waar hij goedgekeurd moest worden door alle aapjes op de bovenste takken van de boom. Dit duurt altijd even, en afgelopen vrijdag ontving ik een mail van de wagenparkbeheerder dat de bestelling aangeboden is bij de lease-maatschappij. In de loop van volgende week verwacht ik meer te horen over de levertijd. Ik gok zelf januari, omdat er na november geen auto's meer worden uitgeleverd door de lease-maatschappij. Een auto uit januari 2012 heeft over een aantal jaar natuurlijk een stuk meer restwaarde dan een auto uit november 2011. Ik zal dus nog even geduld moeten hebben :)

Bij deze dus mijn verhaal, en ik hoop vanaf januari mee te kunnen gaan met de evenementen met mijn nieuwste aanwinst: een pikzwarte Megane GT!
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Allereerst welkom hier :)

En kijk dat is nog eens een verhaal (Y)
Wat een wisselende auto carrière heb je gehad zo.

Mégane III Coupé GT is eveneens een prachtige uitvoering. Wellicht niet het bijterige van een RS, maar wel heerlijk sportief en ruim voldoende om goed mee te komen lijkt me.

Tot op een meeting zou ik zeggen (Y)
Laatst gewijzigd door Adinsx op zo 18 sep 2011 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Welkom hier. Leuk verhaal en een zeer goeie keus wat btreft de coupe GT!!

Veel spam plezier (Y)
Scientist
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 18 sep 2011 10:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Thanks!

Inderdaad, het zal wel een verschil zijn met wat ik gewend ben. De Impreza gooide vanaf 2500 toeren al z'n koppel eruit, de GT is wat dat betreft meer een heer. Ik denk dat dat voor zakelijk gebruik wat prettiger zal zijn. Voor het spartaanse werk gaan we straks raggen op Zandvoort met de Fiësta :D
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Welkom op het forum!

Wat foto's doen het hier altijd goed! :foto:
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

Welkom!~ :beer:
Scientist
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 18 sep 2011 10:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Wat van m'n plaatjes, geschoten op CPZ:

Gaat goed door de bocht, zo'n Clio:
[img]https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 8247_n.jpg[/img]

[img]https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 7025_n.jpg[/img]

[img]https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 0307_n.jpg[/img]

[img]https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 8802_n.jpg[/img]

De BMW, ik werk dus voor Avanade. Mocht je ooit op internet een actiefoto van deze auto tegenkomen dan is de kans groot dat ik de foto heb geschoten:
[img]https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 9047_n.jpg[/img]

Hmmm... Zou ik deze ook mogen leasen?
[img]https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 2246_n.jpg[/img]

In november ga ik trouwens aan de slag voor Top Gear :)
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Welkom!! En alvast gefeliciteerd met je nieuwe wagen!! Wel ff :foto: posten als hij d'r is hé!! :beer:
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Leon Cozijn
Berichten: 2183
Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
Locatie: Waddinxveen ZH
Contacteer:

Welkom hier leuke fotos (Y)
Scientist
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 18 sep 2011 10:44
Locatie: Almere
Contacteer:

BertKoes
Berichten: 49
Lid geworden op: ma 19 dec 2011 15:54
Locatie: IJsselstein, Utrecht
Contacteer:

Gave Mégane!
Kan het zijn dat ik je zondag mee heb zien rijden tijdens Time Attack op Zandvoort?
Scientist
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 18 sep 2011 10:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ruim 2 weken later |:

Klopt, ik rij mee in het kampioenschap! In september de afsluiter van het seizoen, dan in december 3 dagen examen voor m'n EU racelicentie!
Scientist
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 18 sep 2011 10:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Hmm, met dat mooie weer heb ik wel weer eens zin in een toertocht. Ik heb in het meetingentopic gekeken maar kan helaas weinig passends vinden. Kijk ik ergens overheen of is het aanbod momenteel mager?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

mager :-(
Minkert
Berichten: 150
Lid geworden op: ma 14 jan 2008 18:49
Locatie: Oudewater

Goed bezig!! Hij staat er weer mooi bij (Y)
Plaats reactie