
Mark 5T cup Megane
Dat kan Mark inmiddels met z'n ogen dicht 

-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Foto's
Goed bezig Mark (en Abel)


Goed bezig Mark (en Abel)

vanmiddag effe de gasklep iets verder open geschroefd voor het stationair.
staat nu op 1200 maar loopt steeds op en neer terwijl de stationair regelaar afgedopt is.
iemand een idee wat dit is?
verder stuurinrichting gemaakt en testgereden motor hangt heerlijk aan het gas en veel meer power als de 1,8 (me happy!)
staat nu op 1200 maar loopt steeds op en neer terwijl de stationair regelaar afgedopt is.
iemand een idee wat dit is?
verder stuurinrichting gemaakt en testgereden motor hangt heerlijk aan het gas en veel meer power als de 1,8 (me happy!)

lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
TPS
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
TPS kan. Slechte verneveling van injectoren kan ook. Testen op de testbank. Een defecte lamdasonde kan de boel ook verpesten.
testbank: Zoals op positie 1 moet jouw injector vernevelen (Bij mij vernevelde de injector in de breedte (nr.2) en dan loopt de auto waardeloos)
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... estbak.jpg[/img]
testbank: Zoals op positie 1 moet jouw injector vernevelen (Bij mij vernevelde de injector in de breedte (nr.2) en dan loopt de auto waardeloos)
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... estbak.jpg[/img]
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
injectoren zijn ultrasson gereinigd en getest die zijn gewoon goed.
TPS heb ik nu 3 stuks aan gehad en bij alle 3 gaat het toerental op en neer.
als ik minder als 0,13V heb stationair over de groene en rode draad stationair kan dat dan het probleem zijn?
anders blijft enkel nog de lambda over denk ik?
TPS heb ik nu 3 stuks aan gehad en bij alle 3 gaat het toerental op en neer.
als ik minder als 0,13V heb stationair over de groene en rode draad stationair kan dat dan het probleem zijn?
anders blijft enkel nog de lambda over denk ik?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
1. Ik had de injectoren ook US laten reiningen en na 500km ging er toch 1 kapot. Hoe heb je ze US gereiging? Met een pulssignaal erop en reinigingsvloeitstof of gewoon thuis in een US reininger? Is het straalprofiel ook gecontroleerd? Zo niet. Dan zit daar de knijper. Je auto loopt gewoon waardeloos als het spuitprofiel niet klopt. Ik weet het uit ervaring. (Op die bank (zie foto boven) kun je ook meteen controleren of er een injector lekt bij geen signaal en kun je de opbrengst vergelijken)
2. TPS. Jo zei op de laatste dyno dag met klem dat het TPS signaal op 0.16V dient te worden afgesteld. Ik dacht altijd ergens tussen 0,12 en 0,16Volt
3. Lambdasonde is moeilijk in te schatten. Je kunt het signaal volgen op een osciloscoop en dan moet het moet het bewegen tussen de 0,2 en 0,8V (vergeef me als deze waardes niet kloppen). Ik weet dat naarmate de sonde meer vervuilt hij steeds trager wordt. Ik heb er gewoon een nieuwe in gezet van NGK en die koste 67 euro incl. btw. Overigens staan ze ook op e-bay en dan nog goedkoper. Je moet dan zelf de stekker overzetten.
2. TPS. Jo zei op de laatste dyno dag met klem dat het TPS signaal op 0.16V dient te worden afgesteld. Ik dacht altijd ergens tussen 0,12 en 0,16Volt
3. Lambdasonde is moeilijk in te schatten. Je kunt het signaal volgen op een osciloscoop en dan moet het moet het bewegen tussen de 0,2 en 0,8V (vergeef me als deze waardes niet kloppen). Ik weet dat naarmate de sonde meer vervuilt hij steeds trager wordt. Ik heb er gewoon een nieuwe in gezet van NGK en die koste 67 euro incl. btw. Overigens staan ze ook op e-bay en dan nog goedkoper. Je moet dan zelf de stekker overzetten.
Laatst gewijzigd door jacques op ma 9 apr 2012 19:17, 2 keer totaal gewijzigd.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
injectoren zijn bij revisie bedrijf gedaan en getest waren goed is mij verteld.
TPS net nog effe gechekt maar die staat op 0,67 Volt nu dat komt natuurlijk omdat ik de gasklep nu iets verder opengeschroefd heb.
heb al gekeken in de dialogys voor een bestelnr van die lamda maar geeft niets aan.
weet iemand hier het nr? (renault/bosch oid)
TPS net nog effe gechekt maar die staat op 0,67 Volt nu dat komt natuurlijk omdat ik de gasklep nu iets verder opengeschroefd heb.
heb al gekeken in de dialogys voor een bestelnr van die lamda maar geeft niets aan.
weet iemand hier het nr? (renault/bosch oid)
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Injectoren waren goed. Is mij ook verteld. Ik heb zelfs 140euro voor het reinigen betaald!!!! Op een gegeven moment liep de boel niet meer onder de 1500rpm. Ik ben toen terug gegaan naar het revisiebedrijf en gezegd dat ik er zelf bij wil zijn. En toen kwam de aap uit de mouw. Ja meneer, we kunnen ze niet revideren. Alleen de rubbertjes en pintlecaps vervangen en reinigen. Ik vroeg toen om nieuwe injectoren, maar die waren niet op voorraad. Toen toverde ik een setje van 4 injectoren van mijn oude blok te voor schijn. Die zijn getest en die zitten er nu in. Met andere woorden. Je moet er zelf met je neus boven op staan als ze getest worden. Dan zie je het straalprofiel en het verschil in inspuitcapaciteit.
Lambdasonde NGK op het doosje staat OZA446-E8 stock no 1827
Renault bestelnummer7700746375 (240 euro excl. btw in 2004)
Lambdasonde NGK op het doosje staat OZA446-E8 stock no 1827
Renault bestelnummer7700746375 (240 euro excl. btw in 2004)
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
ok goed om te weten dat van die injectoren.
en wat denk je van die gasklep die de tps nu 0,6V geeft?
en wat denk je van die gasklep die de tps nu 0,6V geeft?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Dan herkent de ECU niet "stationair toerental", zie http://www.team1916vforum.nl/viewtopic.php?f=23&t=214mark 5t schreef: en wat denk je van die gasklep die de tps nu 0,6V geeft?
Het gevolg van te hoge tps spanning is, ploffen uit de uitlaat bij gas los. Normaal stopt de injectie bij 0.16V en lager en bij stationair komt die weer bij. Dat kon je ook zien op de Dynodag. Bij gas los ging de AFR meter naar 18 (de hoogste waarde)
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Stel de TPS maar eens af, verstel 'm maar eens bij lopende motor dan zie je wel wat er gebeurd.mark 5t schreef:ok goed om te weten dat van die injectoren.
en wat denk je van die gasklep die de tps nu 0,6V geeft?
Bij een defecte lambdasonde loopt ie alsof er een enorm ruige nokkenas in ligt en daarna weer even goed en dan weer klote en dan weer goed en zo gaat dat maar door.
Trek de lambdasondestekker maar eens los, als het goed is gaat ie dan in noodloop en moet ie mooi stationair lopen.

dank je jaques zal hem nu eens terug stellen en dan nog eens zien wat ie doet.
dat stukje had ik idd al gelezen echter niet aan gedacht dat de ecu het nu niet herkend.
ja idd ronald dat wist ik achteraf ook wel stom dat ik daar niet aan gedacht heb.
als je de tps handmatig verdraaid tijdens lopen dan slaat ie af dat had ik al getest.
dus moren effe lambda los en tps verstellen en ik weet genoeg denk ik.
dat stukje had ik idd al gelezen echter niet aan gedacht dat de ecu het nu niet herkend.
ja idd ronald dat wist ik achteraf ook wel stom dat ik daar niet aan gedacht heb.
als je de tps handmatig verdraaid tijdens lopen dan slaat ie af dat had ik al getest.
dus moren effe lambda los en tps verstellen en ik weet genoeg denk ik.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
bij de b18ft blokken kun je de tps zo instellen dat hij niet klikt. weet niet of dat bij de 16v blokken ook kan.
B18FT... what else ?
net effe samen met heine de TPS afgesteld stationair is nu ook opgelost loopt mooi 1000 rpm
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
dit is een kanon van een blok
dat is wel wat voor mij in de vijf

dat is wel wat voor mij in de vijf

Op 0,16v dus? Moet die van mij straks ook nog doen 

yep
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Wat zit er nu in het blok? Is het een standaard megane blok. Op zich niets mis mee. Andere nokkenassen? Welke injectoren? Ik weet dat je een 4in2in1 gebruikt.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
geflowde kop
andere nokkenassen
verhoogde compressie
nieuwe zuigers+veren
H-profiel drijfstangen.
andere nokkenassen
verhoogde compressie
nieuwe zuigers+veren
H-profiel drijfstangen.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ja als je nog snel ben kan je zaterdag in goes ff op de bank....of zit die al vol ?
ben bang dat ik daar niet meer welkom ben na de vorige dynodag waarvoor ik me niet heb afgemeld.
maar goed dat is mijn eigen schuld.
maar goed dat is mijn eigen schuld.

lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
O das minder.....
ja idd maar nogmaals is mijn eigen schuld gelukkig zijn meer opties om te banken en ecu`s af te stellen.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
O freddy caine of hoe schrijf je dat....zit daar toch ook ergens in de buurt ?
Zeker dat het allemaal gaat lukken.
Hier vlak boven Groningen zit er een die Mark wel goed kent en in de omgeving (100Km) zitten er ook wel een paar andere zware jongens die het goed kunnen.
Freddy Cane in Gorredijk is wel een optie natuurlijk, blok van Xabre komt daar ook weg he.
Hier vlak boven Groningen zit er een die Mark wel goed kent en in de omgeving (100Km) zitten er ook wel een paar andere zware jongens die het goed kunnen.
Freddy Cane in Gorredijk is wel een optie natuurlijk, blok van Xabre komt daar ook weg he.
dat is fijn om te horen Jo 

lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
iemand nog zon uitlees ding te koop voor een clio 1 ECU?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Nee, uitlaatpoorten zijn rond dus dat schiet al niet op.
Plus dat deze ergens in je rembekrachtiger eindigd.
Plus dat deze ergens in je rembekrachtiger eindigd.
idd ik zag het ook al toen ik beter keek.
beetje te snel de link gepost.
beetje te snel de link gepost.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl