dop 16 ipv 21-jo- schreef:ik kan ze wel eens testen, welke warmtegraad is het ? 7 ? Mssn aardig om weten of het in de oudere types past.
ACT: Mégane II RS
Heb met Bochane gecommuniceerd ivm passagiersvenster. (als het inderdaad aan het motortje ligt:) Ik krijg 50% coulance, wat neerkomt op € 190,- zelf bijbetalen.
Is dit billijk? Ik dacht dat het iets met een stekkertje was bij de Megane, ipv het motortje?
Is dit billijk? Ik dacht dat het iets met een stekkertje was bij de Megane, ipv het motortje?
Sorry maar wat een belachelijke prijzen 

-
- Car: R19.R
En dan zijn de renault dealers niet eens de duurste 

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Nee je moet lekker alles universeel doen. Dan mag je lekker de volle mep betalen. Een universeel raammechanisme kost ook 160,- ex en een beetje universele toko is toch ook 1.5uur bezig met vervangen a 50,- ex dan kom ik op +- 290,- euro.tutuur schreef:Sorry maar wat een belachelijke prijzen
Een beetje dealer verzorgt gewoon de coulance. Als de auto/klant maar trouw is aan de Renault dealer organisatie.
Nee, top die universelen.
Overigens is de dealer kwa onderhoud en distributie riem ook goedkoper dan de vrije jongens. Daar heb ik wel eens onderzoek naar gedaan.

Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
-
Het uurtarief lijkt me duidelijk maar mijn ervaring is ook dat de meeste onderdelen bij de dealer goedkoper zijn, zelfs banden haal ik bij de dealer gezien ze incl. montage en balanceren net zo goedkoop/duur zijn als topbanden.com excl. balanceren en monteren.
Helemaal mee eens, universeel blijkt helemaal niet duurder te zijn dan de dealer. Vergeet niet dat deze uurtarieven op dit niveau zitten omdat monteurs allerlei trainigen krijgen en je ook betaald voor alle voordelen die daarbij horen.Lex schreef:Nee je moet lekker alles universeel doen. Dan mag je lekker de volle mep betalen. Een universeel raammechanisme kost ook 160,- ex en een beetje universele toko is toch ook 1.5uur bezig met vervangen a 50,- ex dan kom ik op +- 290,- euro.tutuur schreef:Sorry maar wat een belachelijke prijzen
Een beetje dealer verzorgt gewoon de coulance. Als de auto/klant maar trouw is aan de Renault dealer organisatie.
Nee, top die universelen.
Overigens is de dealer kwa onderhoud en distributie riem ook goedkoper dan de vrije jongens. Daar heb ik wel eens onderzoek naar gedaan.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Dat begrijp ik, ik probeer duidelijk te maken dat je bij de dealer soms wel eens van gunstige regelingen gebruik kan maken. Renault kent hele uitgebreide coulance regelingen.Allepinie schreef:@Lex: Prijs die ik noemde was na 50% coulance... Dus reken op ⬠380,- bij de dealer.
En je laatste bewering... Heb gisteren en vandaag prijsopgaves opgevraagd en ik kan je geen gelijk geven.
En die prijzen van onderhoud, ligt ook wel aan de regio waar je zit. Wij zijn met ons Motrio uur tarief de goedkoopste in IJsselstein. Alleen een turkse beun schuur is 7,50 goedkoper maar daar wil je je auto echt niet brengen. De Bosch Car Service/ James Autoservice zijn duurder
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
-
Is er een speciale procedure nodig om de remmen te ontluchten bij de megane rs.
-
Dus hij hoeft niet aan de computer i.v.m. het abs systeem?
Ik heb het remsysteem al 3 keer ontlucht en de remcilinder vervangen maar ik trap er nog zo doorheen als de motor loopt. Of er zit ergens nog een fikse luchtbel of wat ook nog kan dat de ABS pomp gesneuveld is.
Ik heb het remsysteem al 3 keer ontlucht en de remcilinder vervangen maar ik trap er nog zo doorheen als de motor loopt. Of er zit ergens nog een fikse luchtbel of wat ook nog kan dat de ABS pomp gesneuveld is.
ClioCharly schreef:Dus hij hoeft niet aan de computer i.v.m. het abs systeem?
Heb het wel een keer gehad bij een Clio 3 RS dat ik de remmen moest ontluchten met de clip doormiddel van het aansturen van de abs pomp!!
Dat het op de normale manier gewoon echt niet ging en kon.....
Ik weet niet of dit ook zo is bij de Megane RS, ik heb er nota bene zelf een

-
Ik heb de Brembo's aan de voorkant idd aan bijde zijde ontlucht.
Er zit ergens kennelijk nog lucht zal wel lastig worden denk ik. Zijn er nog methodes die ik nog kan proberen?
Er zit ergens kennelijk nog lucht zal wel lastig worden denk ik. Zijn er nog methodes die ik nog kan proberen?
- Adinsx
- Car: M4 Estate GT205
Bij lastig te ontluchten modellen, meen dat de Espace of Trafic er ook 1 van is, wordt soms van onderuit ververst.
Met een grote spuit remvloeistof van de onderzijde inspuiten op de nippel om de lucht dus via de andere weg eruit te krijgen.
Met een grote spuit remvloeistof van de onderzijde inspuiten op de nippel om de lucht dus via de andere weg eruit te krijgen.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Jawel. Naar de dealer of iemand anders met een CLip,of een RSTuner kit met ABS module bij mij kopen.Dus hij hoeft niet aan de computer i.v.m. het abs systeem?

-
zoiezo met abs systemen kun je ze vaak niet ontlucht krijgen op de "ouderwetse" manier , dan heb je echt een druk ketel nodig . ik weet niet hoe je het gedaan hebt?
-
Bedankt tot dus ver. Ik heb een afspraak gemaakt met de Renault dealer die doet het voor een heel schappelijk bedrag.
Afgelopen vrijdag hebben ze het raammechanisme vervangen bij Bochane. Helaas hebben ze de deurbekleding beschadigd en kan ik eind van de week weer terug om deze te laten vervangen. Jammer, maar ja, is hun eigen schuld. Ben tot op heden nog geen fan van deze dealer in Boxmeer.
-
Maar het wordt wel netjes vervangen.
-
Geen van beide, easybleed-jo- schreef:Hoe ontluchten jullie ? Met de hand of electrisch ?

BOY80 schreef:Een buis van 60mm kun je wel vergeten.... daar gaat echt geen ruimte voor zijn, vrees ik. Of je moet heel de accu willen verplaatsen naar achteren....
Zelf heb ik de aanpassing aan het luchtfilterhuis gedaan zoals die vaker wordt toegepast.
Dan heb ik nog wel een slang aangesloten op de originele aanzuigbuis naar de bumper om wat meer koude lucht aan te zuigen.
Op de foto's zit de buis niet helemaal goed, dit komt pas als de accubak terug wordt geplaatst.
[img]http://i1080.photobucket.com/albums/j33 ... 010517.jpg[/img]
[img]http://i1080.photobucket.com/albums/j33 ... 010518.jpg[/img]
[img]http://i1080.photobucket.com/albums/j33 ... 010507.jpg[/img]
Zijn er nou veel met zon aangepast luchtfilter huis hier ?
-
- Moderator
- Car: Megane
Ik denk het niet. Er zijn een paar met inlegfilter en een paar met een cold air intake.
Zo ver ik wete is Boy 1 van de weinige dit het zo heeft gemaakt.
Zo ver ik wete is Boy 1 van de weinige dit het zo heeft gemaakt.