Koppelingspedaal RSI trapt door

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
clioroy
Contacteer:

Beste mensen, van onze Clio RSI uit 1995 trapt met regelmaat de koppeling door. Het pedaal trap je dan ineens tot op de bodem, daarna koppel je opnieuw en is het wel goed. Het komt steeds vaker voor. Ik heb begrepen dat het tandwielmechaniek stuk is? Zeg ik dit goed en is daar een revisieset voor? Volgens de dealer alleen een compleet nieuw pedaal op bestelling. Is de pedaal van een 16V hetzelfde? Iemand iets liggen toevallig? Graag jullie reacties
jacques

Volgens mij zijn ze hetzelfde van de 16v en 8V. Je kunt ook een compleet pendaal van de sloop halen. Ik dacht dat de laaste prijs ca 35 euro was.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Je zult het gehele pedaal moeten vervangen. Voor zover ik weet zijn er geen revisiesets voor, maar gelukkig is het pedaal ook niet ontzettend duur.

Als het mijn auto was, zou ik er geen gebruikte set op zetten. Dan loop je de kans dat je binnenkort weer met hetzelfde gezeur zit. Beter effe een kleine investering doen en voor de komende jaren goed zitten. (Y)
Steven
Car: M536

Je kan ook het tandwiel vastzetten met een tiewrap en dan over 50.000 km nog eens controleren of hij nog strak genoeg staat.

Kost nagenoeg niets, zo gedaan en is verder prima.
Een kabel rekt in z'n hele leve hooguit 1 tandje, het is ook debiel dat Renault zo'n raar systeem hiervoor bedacht heeft, bij andere merken zie je vaak een stelschroef.

Dus ik zeg tie-wrap en go!
Plaats reactie