Is uiteindelijk een testrit van twee weken geworden...

Net terug van een slordige 3000km door Frankrijk toeren.
Langs de westkust van Dieppe tot Ile de Ré (ter hoogte van La Rochelle) gereden en daarna via de Dordogne en Parijs teruggereden.
Alle foto's zijn hier te zien voor de liefhebbers: http://picasaweb.google.com/Glurie/Road ... directlink
Maar ik zal hier ook een aantal plaatjes posten.
Niet echt veel "auto-foto's" gemaakt. Had zelf geen camera mee.
(De zilvere VW Touran hoort ook bij ons. Niet dat jullie je afvragen waarom die er zo vaak opstaat...)
[img]http://lh6.ggpht.com/_wu3jJCVLrTM/TH6hx ... G_1343.JPG[/img]
[img]http://lh6.ggpht.com/_wu3jJCVLrTM/TH6h1 ... G_1347.JPG[/img]
[img]http://lh4.ggpht.com/_wu3jJCVLrTM/TH6h7 ... G_1354.JPG[/img]
[img]http://lh5.ggpht.com/_wu3jJCVLrTM/TH6ir ... G_1403.JPG[/img]
[img]http://lh3.ggpht.com/_wu3jJCVLrTM/TH6i8 ... G_1421.JPG[/img]
[img]http://lh3.ggpht.com/_wu3jJCVLrTM/TH6mI ... G_1689.JPG[/img]
(Heeeerlijk! overal gewoon 98 te krijgen...)
[img]http://lh4.ggpht.com/_wu3jJCVLrTM/TH6mK ... G_1691.JPG[/img]
[img]http://lh6.ggpht.com/_wu3jJCVLrTM/TH-Ja ... G_0301.JPG[/img]
(


[img]http://lh5.ggpht.com/_wu3jJCVLrTM/TH-Ih ... G_0294.JPG[/img]
[img]http://lh5.ggpht.com/_wu3jJCVLrTM/TH6mb ... G_1709.JPG[/img]
(Civic Type-R goed in de kreukels...)
[img]http://lh6.ggpht.com/_wu3jJCVLrTM/TH6mc ... G_1710.JPG[/img]
(waar komt die fucking koelvloeistof toch vandaan!??!!?!)
[img]http://lh5.ggpht.com/_wu3jJCVLrTM/TH6md ... G_1711.JPG[/img]
[img]http://lh5.ggpht.com/_wu3jJCVLrTM/TH6mk ... G_1720.JPG[/img]
[img]http://lh4.ggpht.com/_wu3jJCVLrTM/TH6mp ... G_1726.JPG[/img]
Op de terugweg, net na Parijs, toevallig nog bij hetzelfde F1-hotel geslapen als toen ik samen met Paul (Ploeger/Ploeguh) mn auto ophaalde na de brand. Nu met een auto in betere conditie...
Wagentje heeft zich prima gehouden (stuk beter dan de laatste trip naar Frankrijk...

Natuurlijk niet helemaal probleemloos, maar dat had ik ook niet anders verwacht.
Dit keer een stuk beter voorbereid (lees: met een auto vol gereedschap

Mankementen:
1) Na een lang stuk knallen over de snelweg hoorde ik heel duidelijk iets van mn auto afvallen...

Meteen langs de kant gezet en gezocht naar wat dat kon zijn.
Bleek de bevestigingsbout van de dynamo er tussenuit geflikkerd te zijn!
Dit is alweer de tweede keer dat ik dat meemaak. Heel vreemd.
Gelukkig bleef mn v-snaar er dit maal wel opzitten waardoor hij niet meteen oververhit raakte en ik nog naar een dorpje kon pruttelen.
Daar gezocht naar een Renault garage. Kwam toen langs een soort van hobby-schuur waar ik vanuit mn ooghoek duidelijk een Gt Turbo op de brug zag staan. Daar in mn beste frans aangegeven (en aangewezen) wat mn probleem was en van de beste man een vervangende bout mee gekregen.
Volgende dag meteen bij een Renault garage een extra reserve bout uit een sloop 5je gehaald. Just in case.
Kosten: paar biertjes voor de vriendelijke mede 5 turbo-eigenaar

2) Na een lange en zeeeer warme (37C) rit over de tolwegen (130+) kapte ineens de benzinemeter ermee. Dacht meteen weer aan mn vlotter gezien de eerdere problemen. Niet meteen naar gekeken (geen zin) en de volgende dag was alles spontaan weer in orde. Zal de hitte wel geweest zijn dus.
Kosten: beetje extra zweet op mn voorhoofd
3) Na een stop zag ik een klein plasje vloeistof onder mn auto liggen...
Voelen...ruiken.....koelvloeistof!
Zag niks druppelen en mn vloeistofniveau was nog prima.
Zoeken zoeken zoeken.....
Onderste slang bij de radiator lekte een heeeel klein beetje.
Kwestie van slangenklem nog effe wat strakker.
Kosten: kwartier aan speurwerk...
4) Op de terugweg aangekomen bij een tolpoort staan we lekker in de file


Kosten: verschroeide handen
5) In Belgie/Nederland aangekomen (bakken met regen ondertussen...

Alles gechecked. Stekkertjes zitten goed. Beetje lopen rommelen met de aansluitingen van de fan zelf. Niks nada noppes. Fan gaat niet aan.
Gelukkig was het redelijk fris dus ben ik gewoon doorgereden.
Rijdend was er namelijk niks aan de hand. Moest alleen niet nu in een file terechtkomen...
Uiteindelijk lekker door kunnen tuffen tot aan huis.
Kosten: Meer verschroeide handen en beetje last van file-paranoia
Verder hoorde ik wel dat het motortje steeds erger begon te tikken (kleppen waarschijnlijk).
Dit deed hij al een beetje voor de reis, maar nu is het wel heel erg.
Het is soms echt niet om aan te horen.
Klinkt als een trekker.

Geen idee hoeveel kwaad dit kan, maar ik wil daar wel weer vanaf eigenlijk.
Daarnaast trok hij de combinatie van warm weer en hoge snelheden niet echt goed. Bij 37c buitentemperatuur en 130km/u liep de temp op tot de 100 graden. Heb hem zo min mogelijk geprobeerd te pushen, maar vooral bergop was het een beetje zweten (voor zowel auto als bestuurder)
Is dit normaal? Of heb ik toch nog iets van een koelprobleem?
Rad is redelijk nieuw.
Op deze dingetjes na heeft-ie het heerlijk gedaan. Lekker het gas open getrokken soms en heerlijk door de heuvels geknald.
helemaal goed!

Genieten...
