5 TR-T [400K!!!]

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Ik dacht laten we meteen maar even een degelijke testrit maken om te kijken of alles een beetje goed in elkaar zit.
Is uiteindelijk een testrit van twee weken geworden... :D

Net terug van een slordige 3000km door Frankrijk toeren.
Langs de westkust van Dieppe tot Ile de Ré (ter hoogte van La Rochelle) gereden en daarna via de Dordogne en Parijs teruggereden.

Alle foto's zijn hier te zien voor de liefhebbers: http://picasaweb.google.com/Glurie/Road ... directlink
Maar ik zal hier ook een aantal plaatjes posten.
Niet echt veel "auto-foto's" gemaakt. Had zelf geen camera mee.
(De zilvere VW Touran hoort ook bij ons. Niet dat jullie je afvragen waarom die er zo vaak opstaat...)

[img]http://lh6.ggpht.com/_wu3jJCVLrTM/TH6hx ... G_1343.JPG[/img]

[img]http://lh6.ggpht.com/_wu3jJCVLrTM/TH6h1 ... G_1347.JPG[/img]

[img]http://lh4.ggpht.com/_wu3jJCVLrTM/TH6h7 ... G_1354.JPG[/img]

[img]http://lh5.ggpht.com/_wu3jJCVLrTM/TH6ir ... G_1403.JPG[/img]

[img]http://lh3.ggpht.com/_wu3jJCVLrTM/TH6i8 ... G_1421.JPG[/img]

[img]http://lh3.ggpht.com/_wu3jJCVLrTM/TH6mI ... G_1689.JPG[/img]
(Heeeerlijk! overal gewoon 98 te krijgen...)

[img]http://lh4.ggpht.com/_wu3jJCVLrTM/TH6mK ... G_1691.JPG[/img]

[img]http://lh6.ggpht.com/_wu3jJCVLrTM/TH-Ja ... G_0301.JPG[/img]
( :D Big smile... En ja, de motorkap staat inderdaad open... Kwam ik later pas achter...:( Gelukkig dat dat ding de goede kant op staat bij een 5...)

[img]http://lh5.ggpht.com/_wu3jJCVLrTM/TH-Ih ... G_0294.JPG[/img]

[img]http://lh5.ggpht.com/_wu3jJCVLrTM/TH6mb ... G_1709.JPG[/img]
(Civic Type-R goed in de kreukels...)

[img]http://lh6.ggpht.com/_wu3jJCVLrTM/TH6mc ... G_1710.JPG[/img]
(waar komt die fucking koelvloeistof toch vandaan!??!!?!)

[img]http://lh5.ggpht.com/_wu3jJCVLrTM/TH6md ... G_1711.JPG[/img]

[img]http://lh5.ggpht.com/_wu3jJCVLrTM/TH6mk ... G_1720.JPG[/img]

[img]http://lh4.ggpht.com/_wu3jJCVLrTM/TH6mp ... G_1726.JPG[/img]
Op de terugweg, net na Parijs, toevallig nog bij hetzelfde F1-hotel geslapen als toen ik samen met Paul (Ploeger/Ploeguh) mn auto ophaalde na de brand. Nu met een auto in betere conditie...



Wagentje heeft zich prima gehouden (stuk beter dan de laatste trip naar Frankrijk... :~ )
Natuurlijk niet helemaal probleemloos, maar dat had ik ook niet anders verwacht.
Dit keer een stuk beter voorbereid (lees: met een auto vol gereedschap :smile: ) op reis.

Mankementen:
1) Na een lang stuk knallen over de snelweg hoorde ik heel duidelijk iets van mn auto afvallen...:(
Meteen langs de kant gezet en gezocht naar wat dat kon zijn.
Bleek de bevestigingsbout van de dynamo er tussenuit geflikkerd te zijn!
Dit is alweer de tweede keer dat ik dat meemaak. Heel vreemd.
Gelukkig bleef mn v-snaar er dit maal wel opzitten waardoor hij niet meteen oververhit raakte en ik nog naar een dorpje kon pruttelen.
Daar gezocht naar een Renault garage. Kwam toen langs een soort van hobby-schuur waar ik vanuit mn ooghoek duidelijk een Gt Turbo op de brug zag staan. Daar in mn beste frans aangegeven (en aangewezen) wat mn probleem was en van de beste man een vervangende bout mee gekregen.
Volgende dag meteen bij een Renault garage een extra reserve bout uit een sloop 5je gehaald. Just in case.
Kosten: paar biertjes voor de vriendelijke mede 5 turbo-eigenaar :)

2) Na een lange en zeeeer warme (37C) rit over de tolwegen (130+) kapte ineens de benzinemeter ermee. Dacht meteen weer aan mn vlotter gezien de eerdere problemen. Niet meteen naar gekeken (geen zin) en de volgende dag was alles spontaan weer in orde. Zal de hitte wel geweest zijn dus.
Kosten: beetje extra zweet op mn voorhoofd

3) Na een stop zag ik een klein plasje vloeistof onder mn auto liggen...
Voelen...ruiken.....koelvloeistof!
Zag niks druppelen en mn vloeistofniveau was nog prima.
Zoeken zoeken zoeken.....
Onderste slang bij de radiator lekte een heeeel klein beetje.
Kwestie van slangenklem nog effe wat strakker.
Kosten: kwartier aan speurwerk...

4) Op de terugweg aangekomen bij een tolpoort staan we lekker in de file :@ . Niets aan de hand totdat ik mn temp langzaam zie oplopen. Radio uitgezet...luisteren.....Geen fan! :( (crap! niet nu!) Gelukkig net een stukje vluchtstrook vlak voor de tolpoort (waar al een stuk of wat andere auto's stonden af te koelen...) Nog net op tijd motor uit en kap open. Bleek het stekkertje van mn fan los te zitten. Effe de handen branden om het er weer op te pielen en klaar!
Kosten: verschroeide handen

5) In Belgie/Nederland aangekomen (bakken met regen ondertussen... :-( ) Merk ik bij een tank-stop dat mn fan weer niet aanslaat.
Alles gechecked. Stekkertjes zitten goed. Beetje lopen rommelen met de aansluitingen van de fan zelf. Niks nada noppes. Fan gaat niet aan.
Gelukkig was het redelijk fris dus ben ik gewoon doorgereden.
Rijdend was er namelijk niks aan de hand. Moest alleen niet nu in een file terechtkomen...
Uiteindelijk lekker door kunnen tuffen tot aan huis.
Kosten: Meer verschroeide handen en beetje last van file-paranoia

Verder hoorde ik wel dat het motortje steeds erger begon te tikken (kleppen waarschijnlijk).
Dit deed hij al een beetje voor de reis, maar nu is het wel heel erg.
Het is soms echt niet om aan te horen.
Klinkt als een trekker. :lol:
Geen idee hoeveel kwaad dit kan, maar ik wil daar wel weer vanaf eigenlijk.

Daarnaast trok hij de combinatie van warm weer en hoge snelheden niet echt goed. Bij 37c buitentemperatuur en 130km/u liep de temp op tot de 100 graden. Heb hem zo min mogelijk geprobeerd te pushen, maar vooral bergop was het een beetje zweten (voor zowel auto als bestuurder)
Is dit normaal? Of heb ik toch nog iets van een koelprobleem?
Rad is redelijk nieuw.

Op deze dingetjes na heeft-ie het heerlijk gedaan. Lekker het gas open getrokken soms en heerlijk door de heuvels geknald.
helemaal goed! (Y)
Genieten... :D
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Haha zo leer je toch wat door de jaren heen he, wel koel dat je het avontuur gewoon weer bent aangegaan en je ziet het kan best :D
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

leuk verhaal om te lezen (Y) lijkt me ook echt vet om nog eens te doen!

vind dat de problemen die je hebt gehad eigenlijk nog best mee vallen, zijn wel meerdere gtt's die 3000km niet zo vlekkenloos halen!

die temp die oploopt vind ik ook niet gek bij 37 graden en 130+

m.b.t het tikken zou je miss je klepspeling eens na kunnen kijken (Y)
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Steven: Ik moet eerlijk zeggen dat ik behoorlijk nerveus was in het begin.
De combinatie van gt turbo en Frankrijk bracht toch wel wat koud zweet op mn rug...
Maar na een stuk rijden gewoon maar gaan genieten. Ik ging van het ergste uit dus dan kan het alleen maar meevallen. :D
Het kan ook best. Al weet ik nu inderdaad wel wat meer van die auto af dan voorheen...
En het helpt ook wel om een Renault te hebben in Frankrijk...
Kwam echt kuddes ouwe 5jes tegen.
Onderdelen genoeg dus! :)

Temp zou dus geen probleem moeten zijn?
Hier in NL heb ik de temp ook nog niet heel veel boven de 80C gekregen.
Heb het in France op erg warme dagen toch beetje rustig aangedaan.
Wilde niet dat er een pakking uitging ofzoiets vanwege de hoge vloeistoftemperaturen. Vind 100 graden toch een beetje eng aangezien mijn meter dan rood wordt...

Dat tikken wil ik eens goed laten verhelpen.
Is dat puur het laten stellen van de kleppen en misschien de klepzittingen eens vervangen?
Of komt daar meer bij kijken?
En kan dat tikken van de kleppen nog gevolgen hebben op den duur? Of kun je daar prima nog even mee rond blijven rijden?

Verder kan ik dit soort road-trips iedereen aanraden.
Zeker met een sportief autootje is het puur genieten.
Vooral in de heuvels/bergen. :evil:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

gewoon kleppen stellen dan zal het wss al voor een heel groot deel weg zijn....je zal het nooit helemaal weg krijgen, dit komt doordat het mechanische stoters zijn.
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Denk wel dat je een koelprobleem hebt als je nog geen 80gr haalt,
ding koelt te goed.

100gr is niks bijzonders,niet bij die temp en snelheid.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Idd, ben met de GTT van de zomer samen met Wouter naar de Belgische ardennen geweest en was daar ook ruim 30 graden, dan werd mijn GTT (frisse motor) ook richting de 100 graden, en dat terwijl ik behoorlijk aan het gassen was.
Ach had het maar geen auto moeten worden... toch?

Maareh dat stuurtje in je 5!! (L) :wink: (en die zat 10 jaar geleden gewoon in mijn 5 GTE!!)
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Leuke rit!





(wel jammer dat je dan heel de tijd opgehouden wordt door zo'n VAG busje) :smile:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Nee man, zo'n VAG busje is ideaal als metgezel (Y) Die krengen rijden altijd en fungeren goed als sleepauto :lol:

Stoer van je met je ritje door France :D
Mrtn = Maarten
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

die brug richting Nazaire vind ik zo'n akkelig ding. Steil omhoog en een heel rare bocht erin. Mooi verslag (Y)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Ok, koeling is dus normaal.
(ik kom trouwens niet ver OVER de 80 graden hier in NL. Zit op de snelweg op de 80)

Dat busje was door ons gehuurd. Mooi is het niet, maar wel erg handig als pakezel en eventuele pechhulp :D

Die brug was inderdaad wel even slikken.
Helemaal als er dan zo'n invalide-wagentje met 30 omhoog pruttelt..... :( :@
Aan de andere kant stond nog een auto die de rit omhoog niet overleeft had...

Viel me sowieso op hoeveel auto's er langs de (tol)wegen stonden met kap open en plassen vloeistof eronder...
Met hoge snelheden heuveltje op en af bij 30+graden blijkt toch wel een flinke aanslag te zijn voor een auto.
Maakte me extra trots dat mn oude gebakje het zo goed volhield.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Valt wel mee hoor, het zijn gewoon de rotte appels die daar stranden. Een oude onderhouden auto geen krimp.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

We zijn druk bezig om een film van de road-trip in elkaar te zetten...
En aangezien daar een hoop beelden van een bepaalde witte Renault inzitten, is dat hier misschien ook wel op zn plek.
Hier alvast het eerste deeltje....

(geen idee hoe ik zo'n filmpje [Vimeo] rechtstreeks in mn post krijg zodat je hem direct kan zien.......Embed-code werkt niet?)

KLIK
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

leuk om te maken man (Y) ben benieuwd naar het resultaat :)
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

leuk verslag om te lezen spiraal (Y)
big respect dat je met het net afgeronde project
die afstand aflegt.

en zeg nou eerlijk dan is het toch dubbel genieten
op vakantie??

filmpje is ook leuk gemaakt
alleen die muziek :~
ben jij ook een :bang: type??
(moet toch wat te zeiken hebben :lol: )
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Na een behoorlijk poos er tussenuit te zijn geweest (effe een matig jaar achter de rug...) is het hoog tijd om weer wat aandacht aan de 5 te besteden.
Hij rijdt nog prima, maar er moet nodig het een en ander gaan gebeuren.

Het eerste op mijn lijst is de carburateur.
Ik wil sowieso carb blijven rijden. Ja I know...injectie is op alle fronten beter... Maar ik hou gewoon van ouwe-school, simpele en eerlijke techniek waar ik zonder de hulp van computers aan kan sleutelen.

De carb die er nu op zit (standaard) zweet een beetje en is dus toe aan revisie.
Maar eigenlijk wil ik het autootje langzaam aan en stukje bij beetje klaar gaan maken voor wat meer vermogen.
Dus zou ik ook graag de carb aan willen pakken.

Alleen andere sproeiers?
Groep A?

Ik lees over groep A carbs dat er een hoop zelfbouw groep A's in omloop zijn die niet helemaal groep A zijn (wel de sproeiers maar niet de grotere venturi?). Maar eerlijk gezegd kan ik überhaupt helemaal nergens op internet meer groep A's te koop vinden.
MBcarperformance was de laatste die ik wist, maar die is er geloof ik helemaal mee gekapt.

Dus....
Wie kan mij wat vertellen over de groep A carbs?
Wat is de beste optie voor een carb upgrade? (sproeiers/groep A)
En waar kan ik een (Gr.A)carb/sproeiers vandaan halen?
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

die sproeier verthaal is ook niet standaard hoor dat moet op je auto worden afgesteld. Maar in het topic van jet gt-tje van jolanda (vrouw van luco) daat staat een heel verhaal in. die is omgebouwd en opnieuw van sproeiers voorzien.

en meer vermogen? hoeveel heeft je blok nu gelopen? en hoe fris is je turbo.

Hoe veel druk rijd je nu?

En Krijn Welkom terug. Moest laatst nog even aan je denken toevallig.

jij rijd nu al 10 jaar in je gt of is het al langer?
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

je kan K-Tec in Engeland proberen (die had ze wel) of misschien heeft Jo nog iets liggen?

http://www.k-tecracing.com

en hou Ebay in de gaten
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Abel, thanks.
Good to be back...
Ik kan inderdaad met gepaste trots zeggen dat ik sinds februari dit jaar 10 jaar gtt rij.

Op dit moment rij ik op standaard druk.
Blokje heeft +-250.000 gelopen.

Plannen zijn er genoeg, maar ik wil eerst gewoon een goede basis maken om vanuit daar te gaan kijken naar wat meer vermogen.
Geen extreme plannen. Gewoon wat extra fun :D

Nu weet ik dat de carb een van de grootste (en eerste) bottlenecks is bij meer vermogen uit een gtt halen.
En aangezien hij ook niet al te fris meer is, dacht ik daarmee te beginnen.
Ik zal het topic van Jolanda er eens bij zoeken.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

zonder aanpassen kan de druk nog 2tiende omhoog naar 0,9

1 bar moet iedergeval de hoofd sproeier ietsje groter, die kan je zelf boren

Steven, 1,35mm?
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Die druk omhoog is wat mij betreft echt pas één van de laatste stappen.
Dat komt vanzelf wel.
Wil eerst zorgen dat de boel gewoon goed is.

Stap 1: Carburatie.

Zit nog het een en ander te lezen, en vraag me af of een Gr.A wel de beste stap is om te nemen.
Zie verder op Ebay een Gr.A carb staan, maar volgens mij is die niet eens helemaal compleet.
Verder zie ik helemaal nergens meer Gr.A carbs staan.
Misschien gewoon standaard laten reviseren en grotere sproeierbezetting?

Ik hoor graag wat jullie advies/ervaring is.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

je carb kan je prima zelf refiseren. een revisie setje is iest van 30 euro, sproeiers pas je pas aan als je ook andere druk wilt gaan rijden, group a heeft ook pas zin met hogere druk.

een grotere venturie geeft met lage druk/geendruk negatieve invloed op je mengsel. dus preventief een group a heeft geen zin
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Duidelijk Abel. Thanks.
Voorlopig dan nog maar even met de standaard carb doorgaan.
Ik zal een revisiesetje bestellen en daarmee aan de slag gaan.

MAar mocht er nou nog iemand een Gr.A carb hebben liggen of weten waar je er nog eentje kan krijgen dan hoor/lees ik dat graag!
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Thanks voor de link.
Die kwam ik inderdaad als enige tegen.

Nu al 99 pond.
Plus verzendkosten al gauw bijna 150euro.
Voor een tweedehandsje.

Dacht dat ik ooit op MBcarperformance rebuilds zag staan voor datzelfde bedrag.

Iemand hier bekend mee?
http://www.gt-turbo-spares.co.uk/?page_id=26


En die van GtTuning?
http://www.gttuning.com/carbs.htm
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Ben ook opzoek naar een volledige kachel unit voor de gtt.
http://www.renault-tuning.com/markt/shwad.php?i=10470
Als iemand nog ergens wat heeft staan dan hou ik mij aanbevolen.
Liefst niet lekkend, maar anders zet ik er zelf wel een nieuwe kachelrad in.
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

beide bedrijven staan goed bekend
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Ok, aantal opties wat betreft carbs nu.

Waarom rijden er eigenlijk niet veel meer 5jes met grotere carbs rond (van bijvoorbeeld andere geblazen auto's)???
Is de carb dan uiteindelijk toch niet zo'n grote bottleneck als ik altijd dacht?
Of is dat pas aan de orde wanneer je met echt extreme drukken wilt gaan rijden?
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Mark Barhof rijdt rond met een carb. van een lancia delta en het gebeurd vast wel meer. Er zijn natuurlijk ook een hoop die met injectie rondrijden, dus stellen dat de carb geen echte bottleneck is niet helemaal waar.
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Mark had ik inderdaad al gevraagd naar zijn carburatie-setup.
Ik kon me nog herinneren dat hij er iets speciaals op had zitten.
En ik vergeet het injectie-gebeuren natuurlijk...
Heb je helemaal gelijk in.
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Maar ik vind wel dat dat soort setups wel meer voor de meer serieuze vermogens zijn, het originele vermogen + een beetje voldoet de originele carb. wel :)
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Ik zou wel graag een dubbele carburateur erop willen hebben, lekker oldskool :beer: Alleen het is nog best wat werk om dat allemaal passend te maken en goed af te stellen, een injectiesetje is wel veel makkelijker.
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

ok, stel...
STEL, ik wil +-150pk aan de wielen. (vind ik een mooi getal)
Zou ik dan nog kunnen volstaan met de standaard carb. (+grotere sproeiers)?
Of moet ik dan toch een maatje groter denken? (Gr.A/etc)

Ik ga sowieso eerst even verder met de originele carb.
Zodra we op een punt beland zijn waarop de carb de boel in de weg gaat zitten dan kijken we wat we verder doen.
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

helemaal mee eens Dennis. Lekker old-school. :D
Lijkt mij ook erg vet om een dikke carb er op te hebben zitten.
Maar goed. Zoals je al aangeeft...ik zie ook een hoop gedoe met afstellingen etc. voor me....
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Voor 150 wpk moet je veel aanpassen hoor! :D Dan moet je toch aan een flink grotere turbo, minimaal gr. A carburateur, andere IC, uitlaat + downpipe 2,5 inch en misschien ook nog wel een andere nokkenas. Joost heeft volgens mij met zijn vorige setup iets van 150 wpk gedraaid, moet je hem maar eens vragen :)
Plaats reactie