duidelijker dan dit kan ik het niet maken
[img]http://img214.imageshack.us/img214/6738/domd.png[/img]
post eens een foto hoe jij het hebt.
Mark 5 TL 16V ----> Verkocht!
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
B18FT... what else ?
hoe rijd de auto met deze schroefset ?
hart of nog redelijk om mee te rijden
hart of nog redelijk om mee te rijden
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
ik vond het nog redelijk comfi i.i.g.
vind apex of koni stugger..
vind apex of koni stugger..
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
nog steeds geen nieuws ?
Hee , nee sorry heb het een beetje 'druk druk druk' gehad de laatste tijd waardoor ik nog niet actief achter de topschotels ben aangegaan, denk trouwens dat het ook exemplare van een golf 1 worden
Over een dikke maand verloopt me apk en eigelijk wil ik voor die tijd het spul eronder hebben dus komt goed

Over een dikke maand verloopt me apk en eigelijk wil ik voor die tijd het spul eronder hebben dus komt goed


nog geen nieuws ?
Jawel! Inmiddels zit de schroefset eronder en bevalt prima
Tuurlijk is het stug en hobbelt t wat maar ik heb een golf3 (i know
) gehad met een vmaxx set en die was een veel stugger/stuiteriger ?.
Al met al (zeker voor deze prijs) ben ik zeer tevreden.
Afgelopen week ook apk afgemeld dus we kunnen weer een jaar.
Heb wel een beetje speling op de R fuseekogel dus meteen maar 2 nieuwe gescoord en dan ooit nog eens langs t rdw

Tuurlijk is het stug en hobbelt t wat maar ik heb een golf3 (i know

Al met al (zeker voor deze prijs) ben ik zeer tevreden.
Afgelopen week ook apk afgemeld dus we kunnen weer een jaar.
Heb wel een beetje speling op de R fuseekogel dus meteen maar 2 nieuwe gescoord en dan ooit nog eens langs t rdw
-
- Berichten: 808
- Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
- Locatie: stapelmoor
en wat is de samenstelling nu geworden . welke topschotels? beter dat je m weer afgemeld hebt altijd een fijn gevoel toch?
@Hein
Ik heb nu het lager en rubber van een clio1 (met wat kleine aanpassingen )rechtstreeks op me schroefset en daarbovenop de laatste schotel van een 5.
Past allemaal prima maar heeel af en toe lijkt de veer toch te verspringen bij het draaien van t stuur, dus t moet nog een keer los om te kijken wat dat kan zijn.
Ja weer een jaartje apk is altijd fijn
Ik heb nu het lager en rubber van een clio1 (met wat kleine aanpassingen )rechtstreeks op me schroefset en daarbovenop de laatste schotel van een 5.
Past allemaal prima maar heeel af en toe lijkt de veer toch te verspringen bij het draaien van t stuur, dus t moet nog een keer los om te kijken wat dat kan zijn.
Ja weer een jaartje apk is altijd fijn

-
- Berichten: 181
- Lid geworden op: ma 8 mar 2010 18:58
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Even aanvullen,
zat hier vanmorgen over te lezen , toplager op een standaard Golf 1 schroefset
Toplager van een Golf 3 Art code 1J 0412249 kost 7 euro
Mda Harry Meijer http://www.Meijertuning.nl
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc23 ... 039139.jpg[/img]
zat hier vanmorgen over te lezen , toplager op een standaard Golf 1 schroefset
Toplager van een Golf 3 Art code 1J 0412249 kost 7 euro
Mda Harry Meijer http://www.Meijertuning.nl
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc23 ... 039139.jpg[/img]
Tijd voor een update
Begin vorig jaar is er een nokkenas gebroken en heeft zo schade veroorzaakt in kop.
Gigantisch balen en heb overwogen om de 5 niet meer op te lappen en in onderdelen te verkopen.
Maar omdat ik via via een gebruikt cilinderkopje kon krijgen compleet met nokkenassen en al, heb ik toch het spul weer in elkaar gezet.
Echter bleek dit kopje niet zo ''braaf'' meer (klepgeleiders) en vandaag de dag komt er een gezellige blauwe pluim bij de koude start.
Zodra de motor warm is , is dit over. Omdat ik al veel en veel te veel uren in deze auto heb zitten houdt het voor mij op en zet hem te koop.
Auto rijdt verder prima heeft nog apk tot 19-06-2014. Voor een verse apk voorzie ik weinig/geen problemen.
Ik zal wat recente fotos maken en uploaden
Gr Mark
Begin vorig jaar is er een nokkenas gebroken en heeft zo schade veroorzaakt in kop.
Gigantisch balen en heb overwogen om de 5 niet meer op te lappen en in onderdelen te verkopen.
Maar omdat ik via via een gebruikt cilinderkopje kon krijgen compleet met nokkenassen en al, heb ik toch het spul weer in elkaar gezet.
Echter bleek dit kopje niet zo ''braaf'' meer (klepgeleiders) en vandaag de dag komt er een gezellige blauwe pluim bij de koude start.
Zodra de motor warm is , is dit over. Omdat ik al veel en veel te veel uren in deze auto heb zitten houdt het voor mij op en zet hem te koop.
Auto rijdt verder prima heeft nog apk tot 19-06-2014. Voor een verse apk voorzie ik weinig/geen problemen.
Ik zal wat recente fotos maken en uploaden
Gr Mark
Jammer man! Het is een leuk bakkie
Gebroken nokkenas? Die heb ik nog niet eerder gehoord!

Gebroken nokkenas? Die heb ik nog niet eerder gehoord!
Hee Artuur
Ja de axiaal lager was voor de helft afgebroken en flinke schade veroorzaakt aan de groef waar deze in draait.
bout van het nokkenastandwiel was ook afgebroken doordat de nokkenas in ene compleet vastgelopen was.
Tja balen..
Ja de axiaal lager was voor de helft afgebroken en flinke schade veroorzaakt aan de groef waar deze in draait.
bout van het nokkenastandwiel was ook afgebroken doordat de nokkenas in ene compleet vastgelopen was.
Tja balen..
Dat kun je wel zeggen ja! Succes met de verkoop 

Een pluim bij het starten? Dat is toch juist prachtig? Hoort gewoon bij de leeftijd moet je dan gewoon denken.
Of is het olieverbruik ook 1:500? Dan is het misschien wat vervelender, maar een 16v die 1:1000/1500 doet, kan nog eeuwenlang prima blijven lopen, vraag Ronald16v maar eens.
Ik kan wel weer even het verhaal herhalen van met n turbo met wat verouderde keerringen, dan heerlijk met gas los aankomen op het stoplicht, gigantische pluim trekken, mensen die kuchend het raam opendoen en melden dat er iets niet goed is. Dan vriendelijk lachen en volgas weer vandoor knallen.
Zou voor mij geen reden zijn om te verkopen en hoeft ook geen reden te zijn om 'm voor een habbekrats weg te doen, maargoed ik neem aan dat er nog wel meer redenen zijn?
Of is het olieverbruik ook 1:500? Dan is het misschien wat vervelender, maar een 16v die 1:1000/1500 doet, kan nog eeuwenlang prima blijven lopen, vraag Ronald16v maar eens.
Ik kan wel weer even het verhaal herhalen van met n turbo met wat verouderde keerringen, dan heerlijk met gas los aankomen op het stoplicht, gigantische pluim trekken, mensen die kuchend het raam opendoen en melden dat er iets niet goed is. Dan vriendelijk lachen en volgas weer vandoor knallen.
Zou voor mij geen reden zijn om te verkopen en hoeft ook geen reden te zijn om 'm voor een habbekrats weg te doen, maargoed ik neem aan dat er nog wel meer redenen zijn?
Sinds een maand of 5 staat er een maxicosi op de bijrijders stoel
en omdat ik tegen een redelijk nette clio1 ph3 Longchamp ben aangelopen voor niet al teveel moet de 5 plaats maken.
Pluim is ook prachtig zijn de charmes van de wagen
hij loopt er ook echt niet minder om rijdt super start prima !
Ik zal een advertentie zetten in de Rtc Markt.
Gr Mark

Pluim is ook prachtig zijn de charmes van de wagen

Ik zal een advertentie zetten in de Rtc Markt.
Gr Mark
Echt jammer man! Voor die €600 kun je hem ook wel houden!
Heb ook best tijdje getwijfeld maar blijf erbij . Sterker nog ik kan niet terug hahah. Hij is verkocht en zojuist opgehaald.
Leuk gesprek met de nwe eigenaar gehad ! Ik hoop ooit nog eens een foto langs te zien komen.
Wat mij betreft kan hier een slotje op.
Gr Mark
Leuk gesprek met de nwe eigenaar gehad ! Ik hoop ooit nog eens een foto langs te zien komen.
Wat mij betreft kan hier een slotje op.
Gr Mark