gtt-16v Te koop
-
je kan het nu rijden met de ogen dicht zeker??
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
Nee, zit al bijna een jaar in Leeuwarden weet je nog? 

-
ja ik bedoel ook van al die keren daarvoor sjaak 

*F7P-T*
*F7P-T*
hahaha! laat maar weven bij tijds weten wanneer het gaat gebeuren 

-
- Contacteer:
ben toch niet zo snel........... met starten....
@tutuur jij hebt toch tijd zat...........

@tutuur jij hebt toch tijd zat...........
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
was het maar zo'n feest. iig vandaag me huis opgeleverd dus heb wel weer een stuk meer tijd nu 

-
mwoah
gaat redelijk hard
is zeker die nieuwe weg bij natterman en v/d ven achter??
de oprit komt me erg bekend voor
gaat redelijk hard
is zeker die nieuwe weg bij natterman en v/d ven achter??
de oprit komt me erg bekend voor

*F7P-T*
*F7P-T*
-
- Contacteer:
zat er geen zwarte 5 te knipperen dat je aan de kant moest
en niet zeggen dat je niets hebt gezien in je binnenspiegel......
mooi filmpie
ga er morgen avond een paar maken.....op normale snelheid... 

en niet zeggen dat je niets hebt gezien in je binnenspiegel......
mooi filmpie

het kwam me al bekend voor gerry 

lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
-
- Contacteer:
ja helemaal mee eens........mark 5t schreef:![]()
![]()
maar sluit je drukmeter effe aan das toch leuk op je dash!
Nou Joost, je mocht wel zeggen dat ik er ruw mee rij
Rijd ik gisteren rustig met de gt, heb ik plots geen vermogen meer. Het leek wel oftie nog maar op 3 cilinders liep. Vanochtend Jeroen gebeld en die vermoede dat de bobine kapot was. Is gewoon een VW bobine en toevallig dezelfde als in mijn vrouw haar polo zit. Deze dus omgewisseld en geen verschil. Polo liep goed met de KMS bobine maar de gt nog steeds beroerd met de bobine van de polo. Daar lag het dus niet aan. Ik frommel nog wat aan de injectoren gaat tie plots weer normaal lopen. Zit er een kabelbreuk bij de connector van de injector bij cilinder 1
Heb het nu vast gesoldeerd en hij loopt weer als een zonnetje.
Kijken hoe lang hij het nu weer volhoud. Andere cilinderkop zit in de planning, en de koppeling en versnellingsbak zijn ook niet echt jofel meer. Leuk zo'n gt.

Rijd ik gisteren rustig met de gt, heb ik plots geen vermogen meer. Het leek wel oftie nog maar op 3 cilinders liep. Vanochtend Jeroen gebeld en die vermoede dat de bobine kapot was. Is gewoon een VW bobine en toevallig dezelfde als in mijn vrouw haar polo zit. Deze dus omgewisseld en geen verschil. Polo liep goed met de KMS bobine maar de gt nog steeds beroerd met de bobine van de polo. Daar lag het dus niet aan. Ik frommel nog wat aan de injectoren gaat tie plots weer normaal lopen. Zit er een kabelbreuk bij de connector van de injector bij cilinder 1

Kijken hoe lang hij het nu weer volhoud. Andere cilinderkop zit in de planning, en de koppeling en versnellingsbak zijn ook niet echt jofel meer. Leuk zo'n gt.
Rommel 
Waar blijven die filmpjes nou?

Waar blijven die filmpjes nou?

-
- Contacteer:
loopt lekker volgende week maar een kijken of die mij mij ook past en wat het op gaat leveren.....
Ik heb een vraag mbt een verstelbaar nokkenastandwiel. Wat doet die en wat heeft het voor nut?
Ik heb er bij mijn gt nu een opzitten en krijg mijn kleppen niet fatsoenlijk afgesteld. Moet ik nu een andere afstand hanteren bij het afstellen van mijn kleppen of niet?
Ik heb er bij mijn gt nu een opzitten en krijg mijn kleppen niet fatsoenlijk afgesteld. Moet ik nu een andere afstand hanteren bij het afstellen van mijn kleppen of niet?
Wss staat de timing nu anders waardoor je bij bdp nu een klep bediend...
-
- Contacteer:
nu je toch aan het sleutelen ben aan je 5 sluit ook je turbodruk meter eens aan op je dashboard.
Puntje puntje puntje, da snap ik niettutuur schreef:Wss staat de timing nu anders waardoor je bij bdp nu een klep bediend...

Nokkenas is versteld met dat tandwiel dus kleppen worden eerder/later bediend dus moet ik mijn kleppen anders stellen? Toch?
je kleppen stellen heeft niets te maken met de nokkenas tandwiel... Je stelt je kleppen niet met een gradenboog maar je draait aan de motor om de kleppen in rust te krijgen om te stellen. Dus vergeet maat dat je een verstelbare nokkenas poulie hebt, heeft er niets mee te maken. Bdp is cylinder 4 in rust dan 2 , 3 en 1
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Heeft er niets mee te maken inderdaad, die zorgt er voor dat je de fijnafstelling van de nokkenas kan bepalen. dat moet je inderdaad met een gradenboog doen maar dat is een ander verhaal.
Kleppen stellen kun je het beste doen door de kleppen op "tuimelen" te zetten, dat wil zeggen dat je de motor zo moet zetten dat als de uitlaatklep net dicht is en de inlaatklep open wil gaan. de tijd dus eigenlijk dat de ene klep net dicht gegaan is en de andere net open wil gaan. Dat is dus tussen de uitlaatslag en de inlaatslag in. om verwarring tegen te gaan, deze kleppen moet je dus NIET stellen maar net de andere kant zoals onderstaand schema.
Dus:
cilinder 1 op tuimelen = cilinder 4 afstellen
cilinder 2 op tuimelen = cilinder 3 afstellen
cilinder 3 op tuimelen = cilinder 2 afstellen
cilinder 4 op tuimelen = cilinder 1 afstellen
In BDP zetten kan en iedereen weet dan dat beide kleppen dicht zijn maar je weet nooit op welk deel van de nok je dan zit te stellen. bijvoorbeeld door een uitgerekte distributieketting of zoals bij jou het geval is een verstelbaar tandwiel. het kan er allemaal nooit heel erg ver vanaf zitten maar op bovenstaande manier weet je zeker dat je goed zit, zelfs als de distributie per ongeluk een tandje verkeerd staat afgesteld. wel met koude motor stellen. bovenstaand schema gaat alleen op bij de ontstekingsvolgorde 1-3-4-2. zoals bij de meeste 4 cilinders en ook bij een 5GT Turbo.
Succes !
Kleppen stellen kun je het beste doen door de kleppen op "tuimelen" te zetten, dat wil zeggen dat je de motor zo moet zetten dat als de uitlaatklep net dicht is en de inlaatklep open wil gaan. de tijd dus eigenlijk dat de ene klep net dicht gegaan is en de andere net open wil gaan. Dat is dus tussen de uitlaatslag en de inlaatslag in. om verwarring tegen te gaan, deze kleppen moet je dus NIET stellen maar net de andere kant zoals onderstaand schema.
Dus:
cilinder 1 op tuimelen = cilinder 4 afstellen
cilinder 2 op tuimelen = cilinder 3 afstellen
cilinder 3 op tuimelen = cilinder 2 afstellen
cilinder 4 op tuimelen = cilinder 1 afstellen
In BDP zetten kan en iedereen weet dan dat beide kleppen dicht zijn maar je weet nooit op welk deel van de nok je dan zit te stellen. bijvoorbeeld door een uitgerekte distributieketting of zoals bij jou het geval is een verstelbaar tandwiel. het kan er allemaal nooit heel erg ver vanaf zitten maar op bovenstaande manier weet je zeker dat je goed zit, zelfs als de distributie per ongeluk een tandje verkeerd staat afgesteld. wel met koude motor stellen. bovenstaand schema gaat alleen op bij de ontstekingsvolgorde 1-3-4-2. zoals bij de meeste 4 cilinders en ook bij een 5GT Turbo.

Succes !

-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Anders bel je maar als je er mee bezig gaat 

Nou Andrews, je gaat je zin krijgen, er gaat er 1 inkomen.Andrews (supercinq) schreef:@gerry
neem mijn eerdere advies nou aan
en prak die f7p-t nou in de 5..
kunnen we eens een vergelijkingsrondje maken
Heb het 1.4tje er reeds uit liggen.
Het kale blok is al verkocht.
De turbo, koppeling en versnellingsbak ga ik weer gebruiken op het f7p blok.
Het is dus wel met een f7p blok en geen f7r. Ik ga er dan weer wel een cilinderkop van een Williams op zetten.
Onderblok is al bij Patrick geweest en er zitten gesmede lage compressie zuigers in.
De drijfstangen zijn origineel maar wel met arp bouten erin.
Verder zal er weinig spectaculairs aan het blok gebeuren.
Dit is een simpele set-up de werkt en zich al meerdere malen bewezen heeft.
Ik zal hier het een beetje proberen bij te houden en natuurlijk weer veel vragen stellen

[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... 78e295.jpg[/img]
super project!!
keep us posted!!
keep us posted!!

lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Aha, je hebt het blok terug van patrick, goed bezig! Ben benieuwd straks. 

Project: GTT Blue Sport