ACT: Clio Williams
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Tja das een nadeeltje . . Jammer dan.
Ik heb er inderdaad ook geen last van, banden slijten best goed afJochem de Haas schreef:T bevalt mij anders prima onder de willie.Ronald1916V schreef:3graden geeft een setje 16V schokbrekers op een Williams, voor straatgebruik en veel rechtdoor rijden is 't niet aan te raden. Je betaalt 2 voorbanden en benut er maar 50% van.. Die ene 50 procent gooi je weg en de andere 50% rijd je 2x zo snel opSteven schreef:Dat klinkt vrij standaard, een GT heeft standaard 2 graden en een Williams zal toch mininmaal 1 graad negatief hebben lijkt me zo.bij circuitgebruik is 't precies goed
T hoekt als een maloot

Op jouw 19 is het inderdaad wat anders Ronald, dat is een treurig slijtagepatroon haha
Met een beetje vijlen maak je er zo 1>1.5 graden van.Ronald1916V schreef:3graden geeft een setje 16V schokbrekers op een Williams, voor straatgebruik en veel rechtdoor rijden is 't niet aan te raden. Je betaalt 2 voorbanden en benut er maar 50% van.. Die ene 50 procent gooi je weg en de andere 50% rijd je 2x zo snel opSteven schreef:Dat klinkt vrij standaard, een GT heeft standaard 2 graden en een Williams zal toch mininmaal 1 graad negatief hebben lijkt me zo.bij circuitgebruik is 't precies goed
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ja dat dan weer wel . 

-
- Berichten: 808
- Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
- Locatie: stapelmoor
multiriemspannertje kost los dan dik 80 euro terwijl je via ebay een zelfde spanrol incl verzenden voor 22 euro kunt kopen. alleen is het dan voor een espace of een megane bedoeld , terwijl als je de nummers van een williams of een 2.0 8klepper langs elkaar legt ze gewoon dezelfde nummers hebben !!


Had ik ook, dopje is lek waardoor het systeem geen druk op kan bouwen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Heb ik volgens mij nog op voorraad



iemand ervaring met zoiets? Zou moeten passen op een f7r brandstof rail
http://www.bosch-motorsport.de/en-US/li ... 105163.pdf
http://www.bosch-motorsport.de/en-US/li ... 105163.pdf
zo dat is een mooie, de clio cup heeft een andere fuel rail, met een andere drukregelaar. ik meen de zelfde als op een gte.
deze is natuurlijk wat leuker te tweaken, maar op een standaard willie lijkt het me geen nut hebben. Misschien kan Henk Dijkstra daar met je over praten. En anders misschien weet Jo ook wel wat..
deze is natuurlijk wat leuker te tweaken, maar op een standaard willie lijkt het me geen nut hebben. Misschien kan Henk Dijkstra daar met je over praten. En anders misschien weet Jo ook wel wat..
-
- Berichten: 693
- Lid geworden op: ma 27 nov 2006 13:05
- Locatie: Oostvoorne
Is het luchtfilterhuis van een Espace v6 hetzelfde als de group a?Abel schreef:bijna iedere andere fillterhuis, of open filter is vermogens verlies.
vervangings filter, of een clio cupfilterhuis (espace v6) geeft ietsje winst
edit: vorige foto is toch het cup syteem?
Of in ieder geval om te bouwen naar group a?
Inderdaad, voor een group a setje gebruik je een espace v6 filterhuis.Cleaned_Clio_16v schreef:Is het luchtfilterhuis van een Espace v6 hetzelfde als de group a?Abel schreef:bijna iedere andere fillterhuis, of open filter is vermogens verlies.
vervangings filter, of een clio cupfilterhuis (espace v6) geeft ietsje winst
edit: vorige foto is toch het cup syteem?
Of in ieder geval om te bouwen naar group a?
-
- Berichten: 693
- Lid geworden op: ma 27 nov 2006 13:05
- Locatie: Oostvoorne
Het voordeel is dat hier ook k&n inlegfilters voor te krijgen zijn. Is dit dezelfde espace type welke zoon dikke onderlip heeft? En heb je alleen het luchtfilterhuis van de espace nodig? Buiten de andere onderdelen zoals adapter,intake,slangen en siliconen slangen.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Kan er even iemand in Dialogys kijken of spoorstangen en stuurkogels hetzelfde zijn van een 16V of een Williams gezien de grotere spoorbreedte ?
Ik ben met de Clio Williams van Tim bezig die nog klaar moet voor het ringweekend maar kom er even niet uit.
Gaat om dit nummer, daarbij geven ze (op Ebay) aan dat het voor de Clio 1 1.2 tot aan de Williams toegepast kan worden maar daar geloof ik niet zo in eigenlijk.
77 01 467 271
Er is enige haast bij dus als er iemand even wil kijken ?
Ik ben met de Clio Williams van Tim bezig die nog klaar moet voor het ringweekend maar kom er even niet uit.
Gaat om dit nummer, daarbij geven ze (op Ebay) aan dat het voor de Clio 1 1.2 tot aan de Williams toegepast kan worden maar daar geloof ik niet zo in eigenlijk.
77 01 467 271
Er is enige haast bij dus als er iemand even wil kijken ?

kogels zijn gelijk, spoorstangen van een williams zijn alleen iets breder.Ronald1916V schreef:Kan er even iemand in Dialogys kijken of spoorstangen en stuurkogels hetzelfde zijn van een 16V of een Williams gezien de grotere spoorbreedte ?
Ik ben met de Clio Williams van Tim bezig die nog klaar moet voor het ringweekend maar kom er even niet uit.
Gaat om dit nummer, daarbij geven ze (op Ebay) aan dat het voor de Clio 1 1.2 tot aan de Williams toegepast kan worden maar daar geloof ik niet zo in eigenlijk.
77 01 467 271
Er is enige haast bij dus als er iemand even wil kijken ?
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
En hoeveel is iets ? is dat eventueel te stellen ? of heb ik dan gewoon te weinig draad.Geert schreef:kogels zijn gelijk, spoorstangen van een williams zijn alleen iets breder.Ronald1916V schreef:Kan er even iemand in Dialogys kijken of spoorstangen en stuurkogels hetzelfde zijn van een 16V of een Williams gezien de grotere spoorbreedte ?
Ik ben met de Clio Williams van Tim bezig die nog klaar moet voor het ringweekend maar kom er even niet uit.
Gaat om dit nummer, daarbij geven ze (op Ebay) aan dat het voor de Clio 1 1.2 tot aan de Williams toegepast kan worden maar daar geloof ik niet zo in eigenlijk.
77 01 467 271
Er is enige haast bij dus als er iemand even wil kijken ?

laatst nog een 16v omgebouwd naar williams breedte met behoud van de 16v spoorstangen. Zat nog ruim voldoende draad op. Ik dacht iets van 14mm verschil.
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
Je red het er net mee , maar ik zou gewoon een setje van een 19 pakken van autopartsonline dan zit je zeker goed.Ronald1916V schreef:En hoeveel is iets ? is dat eventueel te stellen ? of heb ik dan gewoon te weinig draad.Geert schreef:kogels zijn gelijk, spoorstangen van een williams zijn alleen iets breder.Ronald1916V schreef:Kan er even iemand in Dialogys kijken of spoorstangen en stuurkogels hetzelfde zijn van een 16V of een Williams gezien de grotere spoorbreedte ?
Ik ben met de Clio Williams van Tim bezig die nog klaar moet voor het ringweekend maar kom er even niet uit.
Gaat om dit nummer, daarbij geven ze (op Ebay) aan dat het voor de Clio 1 1.2 tot aan de Williams toegepast kan worden maar daar geloof ik niet zo in eigenlijk.
77 01 467 271
Er is enige haast bij dus als er iemand even wil kijken ?
nog gelukt met die leiding Ronald?
ik krijg nog een kratje bier van Tim
ik krijg nog een kratje bier van Tim

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Nee, ding zit knettervast dus denk dat je gewoon de leiding kan opvreten ipv bier drinken.tutuur schreef:nog gelukt met die leiding Ronald?
ik krijg nog een kratje bier van Tim

-
- Berichten: 197
- Lid geworden op: zo 5 jun 2005 13:05
- Locatie: Lunteren
Even hier op terug te komen, wat hier wordt genoemd is dus de normale werking van het systeem. Waarom het niveau stijgt wanneer de motor warm wordt, komt omdat er druk opgebouwd wordt max 1-1,5 bar. (Dit krijg je alleen als het systeem compleet gesloten is.) En de flow van de waterpomp. Als er geen druk opgebouwt zou worden ( dop van expansievat eraf bv. ) zou hij minimaal tot niks stijgen , omdat het systeem open is. Op dit punt wordt de motor dus ook minder snel warm.Wat kan de oorzaak zijn van schommelend kvs niveau?
Als tie koud is zit het peil net boven minimum en bij warme motor net onder maximum.
3<=>clio16v '91__clio 1.4 rt '91__clio 1.4 s '92__clio 16v '94
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Ik krijg mijn eigen topic weer eens niet gevonden
Dus maar even hier.
Ik heb besloten mijn williams in de verkoop te zetten
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=213499865
Naar mijn mening nog steeds een van de mooiste van het land. En een fijne auto. Maar ik ben op zoek naar iets anders voor erbij. En aangezien een clio van deze leeftijd inruilen weinig uithaalt in de meeste gevallen gaan we hem gewoon zelf verkopen. Erbij houden kan natuurlijk ook. Maar aangezien ik hem de laatste jaren al niet teveel meer gebruikt heb (alleen voor de leuke mooie ritten) ben ik bang dat hij dan helemaal niet meer van stal komt. En eerlijk is eerlijk, dat verdient zo'n mooie auto niet naar mijn mening. Ze zijn immers het leukst om in te rijden!
Dus als er nog RTC'ers op zoek zijn naar een nette.......

Ik heb besloten mijn williams in de verkoop te zetten
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=213499865
Naar mijn mening nog steeds een van de mooiste van het land. En een fijne auto. Maar ik ben op zoek naar iets anders voor erbij. En aangezien een clio van deze leeftijd inruilen weinig uithaalt in de meeste gevallen gaan we hem gewoon zelf verkopen. Erbij houden kan natuurlijk ook. Maar aangezien ik hem de laatste jaren al niet teveel meer gebruikt heb (alleen voor de leuke mooie ritten) ben ik bang dat hij dan helemaal niet meer van stal komt. En eerlijk is eerlijk, dat verdient zo'n mooie auto niet naar mijn mening. Ze zijn immers het leukst om in te rijden!
Dus als er nog RTC'ers op zoek zijn naar een nette.......
Laatst gewijzigd door Tom op zo 22 apr 2012 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Die raak je wel snel kwijt denk ik ...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Wat is het probleem als je de bak niet meer goed in de versnelling krijgt? Vooral de achteruit is lastig, lijkt net of hij niet meer goed ontkoppelt.. Is deze versnelling ook gesynchroniseerd? Ik ben bang voor de ringen..
je kunt kijken of je schakelstand opnieuw afstellen helpt, maar als de motor er niet recent uit is geweest zal het daar niet aan liggen.
Ik vind de achteruit altijd een beetje tricky, zelf zet ik hem meestal ff in 1 en dan de achteruit of ff in neutraal, koppeling op, koppeling in en dan de achteruit pakken.
Je bakolie een keer verversen en doorspoelen maakt vaak ook veel verschil!
Ik vind de achteruit altijd een beetje tricky, zelf zet ik hem meestal ff in 1 en dan de achteruit of ff in neutraal, koppeling op, koppeling in en dan de achteruit pakken.
Je bakolie een keer verversen en doorspoelen maakt vaak ook veel verschil!
Paar jaar geleden is hij er uit geweest,daarna niet veel mee gereden.. Soms ook in de 5 gaat hij heel makkelijk maar voel ik wel een paar tandjes.. Ik zal eens kijken voor die schakelstand, daarmee bedoel je die klem iets verder op dat asje schuiven?Haas schreef:je kunt kijken of je schakelstand opnieuw afstellen helpt, maar als de motor er niet recent uit is geweest zal het daar niet aan liggen.
Ik vind de achteruit altijd een beetje tricky, zelf zet ik hem meestal ff in 1 en dan de achteruit of ff in neutraal, koppeling op, koppeling in en dan de achteruit pakken.
Je bakolie een keer verversen en doorspoelen maakt vaak ook veel verschil!
je hebt de stang van de pook naar de bak lopen zeg maar en die kun je afstellen. Het beste doe je dat ff met zijn 2en: 1tje boven in de auto de pook in een bepaalde versnellingsstand houden en de ander onder de auto handmatig de bak in dezelfde versnelling trekken en dan de stang vastdraaien.
Een paar keer herhalen helpt vaak het beste
Probeer het gewoon eens in 1 en 5 om mee te beginnen. Mijn ervaring is, hoe groter de 'spreiding', hoe beter het werkt, dus 1 en 5 of R en 5..
Een paar keer herhalen helpt vaak het beste

Probeer het gewoon eens in 1 en 5 om mee te beginnen. Mijn ervaring is, hoe groter de 'spreiding', hoe beter het werkt, dus 1 en 5 of R en 5..
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Is het fusee stuk en wiellager van een 19 16v het zelfde als Williams ?
Dus ook een maatje 72 qua wiellager ?
Dus ook een maatje 72 qua wiellager ?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
alleen als de williams voorzien was van abs. wat ik zo snel zie op http://www.partsbase.nlJochem de Haas schreef:Is het fusee stuk en wiellager van een 19 16v het zelfde als Williams ?
Dus ook een maatje 72 qua wiellager ?
afmetingen
clio
35x65x35
met abs
37x72x37
19 16v
37x72x37
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Les 1....een willie heeft nooit abs.
Oke het lager is gelijk.......
Nu nog of het fuseestuk dat ook is ....?
Oke het lager is gelijk.......
Nu nog of het fuseestuk dat ook is ....?