Heeft iemand truukjes om de kleppendeksel te lichten van een clio 2 phase 2 RS?
Dealer zei dat ie muurvast zou zitten, omdat hij vast zit met een vloeibare rubber/hars pakking.
Kleppendeksel 'pakking'
-
lichte tikjes geven met kunstof hamer.
of warm maken met fohn.
of warm maken met fohn.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
Mocht dat allemaal niet lukken, kan je het ook zo doen
http://www.vkmag.com/magazine/motor_ver ... doe_je_zo/

http://www.vkmag.com/magazine/motor_ver ... doe_je_zo/
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Denk erom dat het kleppendeksel de lagerkappen van de nokkenassen is, dus vraag ff bij de dealer naar loctite 518 . Je krijgt dan waarschijnlijk de vervanger ervan een tube met blauwe hars.Arjanrs schreef:Heeft iemand truukjes om de kleppendeksel te lichten van een clio 2 phase 2 RS?
Dealer zei dat ie muurvast zou zitten, omdat hij vast zit met een vloeibare rubber/hars pakking.
Ga geen vloeibaar "rubber" gebruiken dit is veels te dik met als gevolg dat je nokassen liggen te klapperen in hun passing.
Btw ook niet schoonschuren maar oplossen met pakkingafbijt ook weer om de passing intact te houden.
Succes!!
Ga je trouwens ook de distributie hiervoor loshalen???
Je nokkenassen komen namelijk los te liggen en de kleppen zullen ervoor zorgen dat deze omhoog geduwd worden....
Dus je zal ze aan de achterkant tijdens de hele reparatie omlaag moeten drukken ofzo???(Iemand dit al eens gedaan?)
Ik zou het niet aandurven met de riem er nog om, kan best meevallen hoor maar alst ''tegenvalt'' zit t meteen ook echt goed tegen.
Je nokkenassen komen namelijk los te liggen en de kleppen zullen ervoor zorgen dat deze omhoog geduwd worden....
Dus je zal ze aan de achterkant tijdens de hele reparatie omlaag moeten drukken ofzo???(Iemand dit al eens gedaan?)
Ik zou het niet aandurven met de riem er nog om, kan best meevallen hoor maar alst ''tegenvalt'' zit t meteen ook echt goed tegen.
db riem altijd los halen en de nokkenaspoelies ook ( kom even niet op de naam) heb het zelf ook gehad dat ik ze eerst niet los gehaald had. Die ellende raad ik je niet aan. Koop dan direct even nieuwe keerringen. en inderdaad bij de dealer hebben ze een tube met dat spul.
MaLa schreef:Denk erom dat het kleppendeksel de lagerkappen van de nokkenassen is, dus vraag ff bij de dealer naar loctite 518 . Je krijgt dan waarschijnlijk de vervanger ervan een tube met blauwe hars.Arjanrs schreef:Heeft iemand truukjes om de kleppendeksel te lichten van een clio 2 phase 2 RS?
Ga geen vloeibaar "rubber" gebruiken dit is veels te dik met als gevolg dat je nokassen liggen te klapperen in hun passing.
![]()
Btw ook niet schoonschuren maar oplossen met pakkingafbijt ook weer om de passing intact te houden.
Succes!!
Das wel weer waar ja, die kit is helemaal niks mis mee, die wordt er toch wel tussenuit gedrukt door de kappen, alleen DAAR heb je juist je probleem... alle zooi die er tussenuit komt en niet op de grond valt maar in je motor...
-
Oke dus wat jullie denken is dat de nokkenassen van hun plek komen als de deksel eraf gaat, omdat de db riem er nog omheen zit?
Die tube hars heb ik al origineel van de dealer, als pakking tussen je blok en kleppendeksel!
Die tube hars heb ik al origineel van de dealer, als pakking tussen je blok en kleppendeksel!
-
Neem aan dat als je die 2 zwarte doppen er eerst uit haalt, je nokkenassen op 1 of andere manier op z'n plek houd daar dat ie dan aan beide kanten goed vast zit?
Dat je daarna normaal de deksel kan lichten.
Dat je daarna normaal de deksel kan lichten.
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Als je het goed wil doen is het gewoon het beste om je distributieriem er af te halen, zuiger 1 en 4 in bovenste dode punt zetten en nokkenastandwielen en kleppendeksel op elkaar aftekenen en de nokkenassen er uit pakken.
Anders is het gewoon vragen om problemen, ik gebruik altijd gewoon vloeibare pakking van Loctite. Net als wat Patrick zegt, niet te veel gebruiken want dat druk je er tussenuit en valt tussen de nokkenassen e.d.
Anders is het gewoon vragen om problemen, ik gebruik altijd gewoon vloeibare pakking van Loctite. Net als wat Patrick zegt, niet te veel gebruiken want dat druk je er tussenuit en valt tussen de nokkenassen e.d.
-
Oke! Hett gaat mij niet om de nokkenassen er uit te halen maar juist zo te laten zitten als dat kan.
Tis alleen 'even' deksel eraf, ouwe pakking verwijderen en nieuwe ertussen en klaar is kees.
Heb je een foto van die keerringen of hoe het er uberhaupt uitziet als de deksel er af is? Kan ik me iig een beetje voorstellen hoe het er uit ziet en stel ik geen domme vragen haha
Kan nergends foto's vinden namenlijk...
Kan ook de DB er af halen wat je zei, heb je dan minder gezeik met keerringen etc?
Tis alleen 'even' deksel eraf, ouwe pakking verwijderen en nieuwe ertussen en klaar is kees.
Heb je een foto van die keerringen of hoe het er uberhaupt uitziet als de deksel er af is? Kan ik me iig een beetje voorstellen hoe het er uit ziet en stel ik geen domme vragen haha

Kan ook de DB er af halen wat je zei, heb je dan minder gezeik met keerringen etc?
-
Nee dat is wel duidelijk haha.
Ik zie daar dat de deksel er al af is en de nokkenas mooi vast zit met boutjes?
Bij mij lekt het dus een beetje (als je voor de auto staat aan de rechterkant van de kleppendeksel naar buiten) bij het pakkingvlak wat je daar duidelijk kan zien.
Ik zie daar dat de deksel er al af is en de nokkenas mooi vast zit met boutjes?
Bij mij lekt het dus een beetje (als je voor de auto staat aan de rechterkant van de kleppendeksel naar buiten) bij het pakkingvlak wat je daar duidelijk kan zien.
-
Zie de foto's wat ik bedoel.
Laatste foto is duidelijk te zien dat het al een keer 'gemaakt' is, niet door mij iig
[img=http://img844.imageshack.us/img844/7765/img0801rk.th.jpg]
[img=http://img28.imageshack.us/img28/4294/img0802xo.th.jpg]
[img=http://img138.imageshack.us/img138/6722/img0804z.th.jpg]
Laatste foto is duidelijk te zien dat het al een keer 'gemaakt' is, niet door mij iig

[img=http://img844.imageshack.us/img844/7765/img0801rk.th.jpg]
[img=http://img28.imageshack.us/img28/4294/img0802xo.th.jpg]
[img=http://img138.imageshack.us/img138/6722/img0804z.th.jpg]
-
ondertussen alweer een stuk wijzer geworden.
worden dus nieuwe keerringen en doppen voor ze zijkanten.
met een goede monteur en het werkplaats handboek voor de goede motor moet het wel lukken
zonder te veel rubber op de pakkingvlakken te smeren haha.
thanks all
worden dus nieuwe keerringen en doppen voor ze zijkanten.
met een goede monteur en het werkplaats handboek voor de goede motor moet het wel lukken

zonder te veel rubber op de pakkingvlakken te smeren haha.
thanks all
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Als je de nokkenaskeerringen wil vervangen moeten de tandwielen er af en moet sowieso de riem er af.
Je kunt 't maar 1x goed doen en ook maar 1x verkloten dus je moet 't zelf weten. Snap best dat je 't voor weinig weer klaar wil hebben maar 't is zo jammer als je daarna lekkende keerringen hebt of een nokkenas+een paar kleppen sloopt...
Je kunt 't maar 1x goed doen en ook maar 1x verkloten dus je moet 't zelf weten. Snap best dat je 't voor weinig weer klaar wil hebben maar 't is zo jammer als je daarna lekkende keerringen hebt of een nokkenas+een paar kleppen sloopt...
-
Ik ga er zowiezo niet op besparen 
Komt nu een nieuwe DB set op en nieuwe keerringen.
Want als t er toch af moet waarom niet, anders kan ik over een jaar onnodig in de buidel tasten
Ik ga is kijken wat voor onderdelen ik nu echt allemaalnodig heb, weet iemand dat.. Naast een DB set?

Komt nu een nieuwe DB set op en nieuwe keerringen.
Want als t er toch af moet waarom niet, anders kan ik over een jaar onnodig in de buidel tasten

Ik ga is kijken wat voor onderdelen ik nu echt allemaalnodig heb, weet iemand dat.. Naast een DB set?
-
Onderdelen zijn al besteld:
Nieuwe DB set.
Multiriem set.
Nokkenassen keerringen + doppen.
Krukas poelie bout.
Dephaser keerring.
Waterpomp.
Best wel compleet dacht ik zo
Nieuwe DB set.
Multiriem set.
Nokkenassen keerringen + doppen.
Krukas poelie bout.
Dephaser keerring.
Waterpomp.
Best wel compleet dacht ik zo

Ik zou er een setje afstelgereedschap bij zetten 

-
Haha ja met dat setje zit t wel goed 
Dat zowiezo daan, anders is het binnen een dag binnen!

Dat zowiezo daan, anders is het binnen een dag binnen!