Gerry's clio 1.8 16v turbo Het rijdt!!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Wat zegt het wphb over de eerste schaal dan?
Lekker bezig zo, snel in je 5 bouwen die handel en die ouwe meuk wegpleuren :D
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Ronald1916V schreef:Bij Renault is er geen pakking voor te leveren, bij de automaterialenzaak wel maar ik gebruik altijd gewoon vloeibare pakking.

Die baantjes in de carterpan gewoon vol laten lopen en daarna glad strijken over het hele pasvlak. Niet te veel gebruiken, je zou niet de eerste zijn die lagerschade rijd door een aanzuigzeef van de oliepomp die vol met pakkingsresten zit. :)
Oke. Las hier van de week al zoiets idd over een zeef vol met kit. Morgen maar eens kijken of we nog de garage in mogen van de vrouw :p
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

tutuur schreef:Wat zegt het wphb over de eerste schaal dan?
Lekker bezig zo, snel in je 5 bouwen die handel en die ouwe meuk wegpleuren :D
Iets met: centreerpennen, 5mm boortje opmeten, pakkingsrand kiezen, 2mm uitsteken,borgmiddel en nog meer onzin. Heb het allemaal maar gedaan dus zou goed moeten zijn.

Ben er nog niet aan uit waar het blok inkomt. Was de bedoeling van in de Willie maar aangezien mijn vrouw er mee rijd kunnen we die niet missen. In de 5 word moeilijk met het zelfbouw spruitstuk, gaat niet passen.

Staat een mooie originele 16v te koop op mp waar tie mooi in zou passen :D
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

GerryTT schreef: [img]http://img812.imageshack.us/img812/8908/010yl.jpg[/img]
By ttgerry at 2011-12-30
een beetje locktide aan de 2 M6 boutjes, die rond de keerring komen, anders lekt de olie langs de schroefdraad.

Carterpan: Ik heb zef een pakking gemaakt van pakking papier en die tegen het motorcarter geplakt met vloeibare silicaone pakking.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

@gerry

neem mijn eerdere advies nou aan
en prak die f7p-t nou in de 5..
kunnen we eens een vergelijkingsrondje maken :p
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

jacques schreef:
GerryTT schreef: foto
een beetje locktide aan de 2 M6 boutjes, die rond de keerring komen, anders lekt de olie langs de schroefdraad.

Carterpan: Ik heb zef een pakking gemaakt van pakking papier en die tegen het motorcarter geplakt met vloeibare silicaone pakking.
Dat van die locktide had ik al gelezen ja. Heb hier 2 pakkingen liggen maar doe het gewoon met vloeibare pakking.

@andrew. Hoezo, wat wil je er naast gaan zetten dan :p
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Owja, heb het met de olie aan-en afvoer voor de turbo zo opgelost.


[img]http://img687.imageshack.us/img687/510/010lca.jpg[/img]
By ttgerry at 2011-12-30
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

dat is een bekend stukkie..
is toch van een gtt toevoerleiding?

ziet er verder goed uit
enkel 1ding
wat is dat zwarte ding bovenop?
afdekdopje voor tijdens de bouw?
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Is idd van een gt. Eerst 15,5mm door het blok geboord en daarna 3/4 16mm. Zit er stevig in zo.

Zwarte ding is oliedruksensor. Hopelijk doet die het op deze manier nog.
Laatst gewijzigd door GerryTT op za 31 dec 2011 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Kan je geen volvo oliedruk sensor gebruiken? die zitten aan de voorkant van het blok vlak bij het oliefilter.
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Je kunt ook een gecombineerde oliedrukschakelaar/druksensor op de plek van de oliedrukschakelaar zetten.
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Wil het eerst zo proberen.

Ben van mening dat het niet zo zeer gaat om de waarde die tie aangeeft maar meer om te kunnen zien als deze plots af gaat wijken. Hij zou nu iets minder aan kunnen gaan geven omdat de olieaanvoer er zit maar is de druk nog wel gewoon goed.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

druk is absoluut, dus dat wil zeggen als je voor 3 bar hebt, heb je dat ook achter. olie is niet compresbaar dus waar je meet maakt niet uit.

Jou oplossing werkt zeker, bij de olie filter en bij de duk schakelaar ook. net wat je handig vindt.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Je meet nu wel na de restrictor....
Ook gaat het hitteschilde niet meer passen met de sensor er bij...
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Vandaag distributiedeksel en carterpan erop gemaakt. Ook de waterpomp en hulpas gemonteerd.
Cilinderkop er even op gehad om te kijken of alles past. Nu is dit een cilinderkop van een 19 16v. Waar moet ik op letten?

En nog wat fotoos natuurlijk

[img]http://img843.imageshack.us/img843/4434/001rtl.jpg[/img]
By ttgerry at 2011-12-31


[img]http://img513.imageshack.us/img513/5010/002oi.jpg[/img]
By ttgerry at 2011-12-31
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

De watergallerij is anders....

Welke turbo zit er op? En spruitstuk zelf gefixt?
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

tutuur schreef:De watergallerij is anders....

Welke turbo zit er op? En spruitstuk zelf gefixt?
Turbo is een td04 van een impreza. Heb ik zo gekocht als set.

Er was toch ook iets met de ophanging en ontluchting, of ligt dat aan het kleppendeksel wat je gebruikt?
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Misschien een tip. Christiaan Hofstede (CMT16V) zijn turbo is toendertijd gesneuveld omdat er geen restrictor in zijn olieleiding naar de tubro zat. Ik dacht dat het ging om een plaatje met een gaatje van ca 1mm om de oliestroom te beperken.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

jacques schreef:Misschien een tip. Christiaan Hofstede (CMT16V) zijn turbo is toendertijd gesneuveld omdat er geen restrictor in zijn olieleiding naar de tubro zat. Ik dacht dat het ging om een plaatje met een gaatje van ca 1mm om de oliestroom te beperken.
Klopt. Moet dat nog even uitzoeken. Schijnbaar zit de restrictor in de turbo. Ga dat nog even navragen op EM.
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Past een f7 blok ook in een clio 1.2 qua ophanging? Misschien dat ik er een kan kopen voor weinig.
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Is vast wel pas te maken :)
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

GerryTT schreef:Past een f7 blok ook in een clio 1.2 qua ophanging? Misschien dat ik er een kan kopen voor weinig.
wat ga je je nu weer op je nek halen??
cliko's 16v geven ze bijna voor niks mee,en zo'n 1.2
moet je nog wel wat aanpaswerk gaan doen voordat het goed en veilig werkt..
denk aan schokdempers,remmen,kabelboom,benzinepomp enz enz
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Staat er hier in de buurt een te koop voor 150. Weet bij god niet of het blok wel wat gaat doen.

Maar het gaat mij om de ophanging. Gaat dat passen zonder al te moeilijk gaan doen?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

volgens mij zit er niet zo veel verschil in....
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

volgens mij zitten bij de clio's alle blokken er op de zelfde manier in.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

alleen je motorkap wordt een probleem, de rest past gewoon. misschien dat de benzinepomp het niet trekt en de downpipe naar middendemper aangepast moet worden.
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

dus lees een paar posts naar boven
en zie dat het veeeeelll werk is.
150 is niet veel.
maar pak er maar weer 5 tot 750 bij
voordat het leuk draait.
dat hoeven we jou niet uit te leggen heej gerry :p
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Na alle goed adviezen hier heb ik toch maar een 16v gekocht. Het is de TV-ZV-70 van Chris geworden. Deze heeft problemen met de versnellingsbak. Motor loopt wel maar rijd niet. Chris(lees Jochem) had er verder niet naar gekeken dus vandaag zelf er onder gedoken of we iets konden vinden. Heb de linker aandrijfas eruit gehaald en zag gelijk een borgring losliggen. Kan nu dus op zoek naar twee nieuwe borgringen. Hier een foto van de ringen


[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/renault/008A.jpg[/img]


Bij de linker ring mis ik een stuk volgens mij. Heb met een magneet gekeken of ik nog wat stukken uit de versnellingsbak kon halen maar zonder succes. Kan het kwaad dat die stukjes in de bak achterblijven? En weet iemand waar ik die borgringrn kan halen? Blijft dit nu een zwak punt of valt dat wel mee? Note: heb een zware klomp volgens Jochem :p
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

En jong geleerd is oud gedaan :lol:
Wat niet sleutelen als de vrouw weg is?

[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/renault/011A.jpg[/img]
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Die borgveer klapt er wel vaker uit, en inderdaad meestal bij een zware rechtervoet. heb het ook al 2x meegemaakt. :p

Je kunt er een nieuwe in zetten maar meestal zit er teveel speling in het diff waardoor die kom een aanloopje kan nemen om de veer er uit te drukken, als je nieuwe besteld bij de dealer zit er een borglipje aan bij de achterste ring waardoor die niet meer mee kan draaien, heb er nu 4 gefixt met nieuwe borgringen waarvan er 1tje er steeds weer uit ging. dus het is even mazzel hebben.

Op Ebay worden er wel van die platen verkocht die je er overheen kan schroeven, Renier (canonballman) kan dat ook. waardoor die ring er niet meer uit kan.

Vreemde dingen zijn het, heb een paar jaar geleden 2 uur lang gereden op Zandvoort en op de terugweg 100 meter van huis bij het afremmen op de motor vloog ie er uit. :p
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Oké, kan ik ringen ook bij een bewaak bestellen? Of heb je toevallig een Renault bestel nr voor me?
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Persoonlijk zou ik voor een ring met 4 of 8 schrofjes gaan, nu de boel een keer uit elkaar is gesprongen.

[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... iot008.jpg[/img]
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Oja nu is t mij schuld. .
Had ik toch gelijk over die borg ringen.
Suc6 gerry :p
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Dit ziet eruit als de Reinier mod.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Plaats reactie