Hans: Megane RS F1 Team R26

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Hey! A New Sunset

Bij deze wil ik me, na ruim een jaartje te hebben meegelezen, even voorstellen: ik ben Hans, 29 jaar en sinds vandaag in het gelukkige bezit van een Megane RS 230 F1 Team R26 in de kleur Sirius Jaune.

Mijn eerste Renault, verder heb ik nog een Nissan Primera eGT (1994, jeugdliefde) en een Alfa Romeo 1.3s (1988, jeugdliefde II). Die laatste gaat als het goed is deze week de deur uit. Een R26 in deze kleur stond al wat langer op mijn verlanglijstje, al was het niet echt de bedoeling er nu al eentje te kopen. Liever had ik nog 1 1/2 jaar doorgereden met mijn Alfa 33, om zo rustig verder te kijken.

Na de verkoop van mijn Seat Leon 1.8 20VT in december had ik een lijstje van circa 15 auto's gemaakt die ik eventueel interessant vond als opvolger. Hot hatches (Leon Cupra, 3MPS, 147 GTA, Golf GTi etc.), snelle stations (9-3 Aero Sportestate, 159 TBi, Octavia RS), luxe sedans (Lexus IS250) tot coupé's (oa Alfa GT 3.2V6) stonden er op.
De bedoeling was er tzt allemaal mee te gaan rijden en rustig te bekijken wat ik zocht in een auto, en het was ook wel prettig als m'n vriendin hem mooi zou vinden. Zonder ermee te rijden heb ik de V6'jes al snel geschrapt vanwege het belachelijke verbruik, m'n vriendin wilde liever geen station ("te burgerlijk") en al helemaal geen sedan ("je hebt al een Primera eGT") dus de lijst werd al vlot korter totdat er nog een auto of 4 overbleven (Megane RS, Leon Cupra, Laguna coupé, 159 TBi SW). Die laatste twee vooral omdat ik ze wilde, m'n vriendin had het liefst de Megane of anders de Leon.

Mijn vorige Seat was aardig rap, vooral op de tussensprint (223pk, 366nm op 1222kg met 16" wieltjes). Ook lekker comfortabel (goede stoelen (Y) ), maar verder vooral een overgemotoriseerde gezinsraket die teveel rolt om de lengteas. Maw, ik werd er niet verliefd op, en zo'n auto wilde ik nu net wél.

Anyway, er stond een Megane R26 in de kleur Sirius Jaune te koop en iedereen hier weet dat die auto's vrij schaars zijn. Nu kon ik nog een jaartje sparen, rustig doortuffen in m'n 33 en dan kijken of er eentje te koop stond, maar dan liep ik een grote kans dat er dan geen R26 in die kleur te koop zou staan.
Ik heb nog wel even getwijfeld of ik niet liever een Cupra wilde (na het chippen heeft zo'n ding 310 pk), maar ik ben nogal beinvloedbaar door tijdschriften waarin de Megane R26 de Cupra qua rijeigenschappen flink overtrof.
Enfin, m'n vriendin heeft me opgejut, we zijn gaan kijken, hebben ermee gereden en na een mini-onderhandelingetje hebben we de krabbel onder het koopcontract gezet... Zonder uberhaupt met iets anders te hebben proefgereden...

Aangezien ik tegenwoordig vrij relaxed naar m'n vakantiebestemming rij (cruise control) en de bekeuringen belachelijk duur zijn geworden bedacht ik me dat ik beter een 'langzamere', maar beter sturende auto kon kopen dan alleen maar een belachelijk snelle (in rechte lijn althans). Een lelijk, van goedkoop plastic gemaakt dashboard hebben ze allebei dus dat maakte niet uit.

Vandaag konden we hem ophalen en ik ben bijna niet meer achter het stuur vandaan te branden, m'n vriendin trouwens ook niet.

De plaatjes:

[img]http://img822.imageshack.us/img822/1661 ... 143817.jpg[/img]
[img]http://img802.imageshack.us/img802/6435 ... 143830.jpg[/img]
[img]http://img197.imageshack.us/img197/1333 ... 143644.jpg[/img]
[img]http://img190.imageshack.us/img190/3360 ... 143711.jpg[/img]
[img]http://img100.imageshack.us/img100/9338 ... 143533.jpg[/img]
[img]http://img442.imageshack.us/img442/5601 ... 143922.jpg[/img]
[img]http://img252.imageshack.us/img252/8683 ... 143521.jpg[/img]
the reaper

gefeliciteerd met je aankoop,, tis een supermooie kleur dat zeker , en al is het geen supersnelle raket , een wolf in schaapskleren is het zeker wel !!
Rik Hamberg
Car: Clio IV R.S. (JS)

Nou ja, schaapskleren heeft ie zeker niet aan............

Gefeliciteerd!! Ikke benne jaloers..... :lol:
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
Adinsx
Car: M4 Estate GT205

Ah, daar.is de kersverse R26 eigenaar :P

We zaten er al op te wachten.

Gefeliciteerd met de prachtige Megane. Ik kon níet langer wachten op een gele, omdat een aantrekkelijke zwarte langskwam. En bij jou is het helemaal geslaagd. Top, en tot op de meeting?

We krijgen met al die II RSen vast een eigen stuk :)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
zipzip

Erg mooie auto!
Gefeliciteerd!! ;)
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

Welkom hier!! We zaten idd al te wachten op je aanmelding. Ik zal je binnenkort nog wat fotoos mailen die ik van deze auto heb.

Van harte met deze mooie bolide. Wel even de sensoren geel maken he ;-)
Hey! A New Sunset

the reaper schreef:gefeliciteerd met je aankoop,, tis een supermooie kleur dat zeker , en al is het geen supersnelle raket , een wolf in schaapskleren is het zeker wel !!
Thanks, ik vind zelf trouwens dat hij al best een hip wolvenpakje aanheeft. Fastchip moet er maar voor zorgen dat hij zijn laatste schapengenen verliest.
Rik Hamberg schreef:Nou ja, schaapskleren heeft ie zeker niet aan............

Gefeliciteerd!! Ikke benne jaloers..... :lol:
zipzip schreef:Erg mooie auto!
Gefeliciteerd!! ;)
Thnx!
Adinsx schreef:Ah, daar.is de kersverse R26 eigenaar :P

We zaten er al op te wachten.

Gefeliciteerd met de prachtige Megane. Ik kon níet langer wachten op een gele, omdat een aantrekkelijke zwarte langskwam. En bij jou is het helemaal geslaagd. Top, en tot op de meeting?

We krijgen met al die II RSen vast een eigen stuk :)
Dank je. Op AW had ik je topic al weleens gevolgd, ik postte zelf ook op AW tot een jaar of 3 terug. Ik moet zeggen dat het enthousiasme me wel een beetje heeft aangestoken. Top dat je hem terug gaat brengen naar originele staat, mét stickers (Y) .
Naar een meeting staat zeker in de planning, weet alleen nog niet wanneer.
Patrick.B schreef:Welkom hier!! We zaten idd al te wachten op je aanmelding. Ik zal je binnenkort nog wat fotoos mailen die ik van deze auto heb.

Van harte met deze mooie bolide. Wel even de sensoren geel maken he ;-)
Thnx! Heb je ook nog info over verdere historie? Die sensoren moeten inderdaad even geel gemaakt worden, dit ziet er niet uit zo. Ik had het zelf ook niet aangevinkt op de optielijst, net zo min als de trekhaak met afneembare kop, allemaal onnodige ballast.
Maar eerst even wat geld sparen, ook voor een custom remap, dat staat enorm hoog op m'n lijstje.
Leon Cozijn
Contacteer:

Hey Hans welkom hier prachtige Megane :worship:
Ben je ook aanwezig op onze openingsmeeting 15 april?
Daan2D
Car: M2GTRS + R25 + C3RS

Welkom hans! Hele mooie RS zeg, blijft gewoon de kleur voor dit model.
Als je van de trekhaak afwilt denk ik dat DennisT daar wel intresse in heeft, die zoekt namelijk een trekhaak voor zijn megane RS (Y)
Racing is the best way to convert money into noise
Adinsx

Hey! A New Sunset schreef: Die sensoren moeten inderdaad even geel gemaakt worden, dit ziet er niet uit zo. Ik had het zelf ook niet aangevinkt op de optielijst, net zo min als de trekhaak met afneembare kop, allemaal onnodige ballast.
Maar eerst even wat geld sparen, ook voor een custom remap, dat staat enorm hoog op m'n lijstje.
Aanvinken kon ook niet, want die stond niet op de optielijst.
Er waren eigenlijk bar weinig opties bij de R26.

Uit mijn hoofd:
Pack luxe: lederen bekleding, armsteun en automatisch dimmende binnenspiegel

Striping
Navigatie
metallic lak
jaune sirius
cabasse auditorium

En dat was het meen ik wel zo'n beetje.

Veel plezier ervan in ieder geval!
Jacob Priem

Welkom hier, mooie RS (Y)
Droes Junior
Car: R5 Alpine Turbo

Knappe RS! mooie verhaal ook :)
5 Alpine Turbo
Patrick RS
Moderator

Hey! A New Sunset schreef: Thnx! Heb je ook nog info over verdere historie? Die sensoren moeten inderdaad even geel gemaakt worden, dit ziet er niet uit zo. Ik had het zelf ook niet aangevinkt op de optielijst, net zo min als de trekhaak met afneembare kop, allemaal onnodige ballast.
Je hebt mail (Y)
Hey! A New Sunset

Leon Cozijn schreef:Hey Hans welkom hier prachtige Megane :worship:
Ben je ook aanwezig op onze openingsmeeting 15 april?
Dank je. De 15e valt net in het weekend dat ik mijn verjaardag vier (30 alweer...), dus ik weet niet of ik dat ga redden.
Daan2D schreef:Welkom hans! Hele mooie RS zeg, blijft gewoon de kleur voor dit model.
Als je van de trekhaak afwilt denk ik dat DennisT daar wel intresse in heeft, die zoekt namelijk een trekhaak voor zijn megane RS (Y)
Thanks! Het vervelende aan die trekhaak is dat ik hem niet zelf kan demonteren en ik nog even moet checken hoeveel bumper er is verwijderd om die trekhaak eronder te zetten.
Op de korte termijn zal het ws. niet lukken, maar ik zal het onthouden.
Adinsx schreef: Aanvinken kon ook niet, want die stond niet op de optielijst.
Er waren eigenlijk bar weinig opties bij de R26.

Uit mijn hoofd:
Pack luxe: lederen bekleding, armsteun en automatisch dimmende binnenspiegel

Striping
Navigatie
metallic lak
jaune sirius
cabasse auditorium

En dat was het meen ik wel zo'n beetje.

Veel plezier ervan in ieder geval!
Ik had de folder inmiddels via Patrick over de mail gekregen. Die van mij heeft alleen de kleur en de striping. Ik ben benieuwd of je los aan zo'n zelfdimmende binnenspiegel kan komen, zo'n ding vond ik altijd ontzettend praktisch.
Dat plezier zal wel lukken, het is dat de brandstof zo duur is, anders was ik al half NL doorgereden. (Y)

Jacob Priem schreef:Welkom hier, mooie RS (Y)
Droes Junior schreef:Knappe RS! mooie verhaal ook :)
Thnx!
Patrick.B schreef: Je hebt mail (Y)
Ontzettend bedankt voor de uitgebreide bijlagen. Top! (Y)
Patrick RS
Moderator

Hey! A New Sunset schreef:
Patrick.B schreef: Je hebt mail (Y)
Ontzettend bedankt voor de uitgebreide bijlagen. Top! (Y)
geen probleem (Y)
Allepinie
Car: Clio III RS

Wat een vieze kleur! :grin:
Adinsx

Hey! A New Sunset schreef: Ik had de folder inmiddels via Patrick over de mail gekregen. Die van mij heeft alleen de kleur en de striping. Ik ben benieuwd of je los aan zo'n zelfdimmende binnenspiegel kan komen, zo'n ding vond ik altijd ontzettend praktisch.
Zelfde als hier dus, ook alleen de metalliclak en stickers, die de vorige eigenaar dus helaas heeft verwijderd. Wel liet ie voor een 2k alsnog originele xenon inbouwen waar ik erg blij mee ben.

M.b.t. de dimmende spiegel. Daar ben ik ook naar aan het zoeken geweest. Je moet wel eerst weten of de eventuele bedrading er al ligt en hij moet aangestuurd worden via de UCH meen ik, of vanuit de lichtsensor.

Heb nog niet de moeite het goed uit te zoeken, maar het staat in de planning.
RoyDH

Eindelijk boven water ;-)

Welkom hier en supermooie wagen heb je gekocht, vaak in de wagen gezeten en met Jalouzie naar gekeken.

Ik ben verslaafd geraakt aan een Megane RS door een proefrit in jouw RS..
Na die rit heb ik een zwarte gekocht ook bij AHZ.

Geniet van de wagen..
DennisT
Moderator

Gefeliciteerd! (Y) Blijft echt enorm gaaf om een RS in Jaune Sirius te zien :worship:

Als je van de trekhaak af wilt hou ik me zeker aanbevolen, nieuw levert Renault 'm niet meer namelijk :(
Abel
Über-Spammer

Echt wat een mooie bak, jammer geen 5 deuren, maar Echt een serieuze straat race auto. Alleen sneller op de nurenburg ring is de nieuwe megane 3 tropy toch? dus echt een bestuurders auro die lekker van het betere gooi en smijt werk houd!
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Abel schreef:Echt wat een mooie bak, jammer geen 5 deuren, maar Echt een serieuze straat race auto. Alleen sneller op de nurenburg ring is de nieuwe megane 3 tropy toch? dus echt een bestuurders auro die lekker van het betere gooi en smijt werk houd!
De Trophy heeft nu het record en daarvoor de Radicale, maar dat is een andere versie dan deze :)
Adinsx

Motorisch en.onderstel is wel hetzelfde dacht ik.

Overigens, de R26 was hothatch van het jaar 2007 in de UK.
RenaultclioII16v (Peter)
Car: Talisman sedan
Contacteer:

Mooie megane en super kleur! (Y)
Cleaned Style
Projecttopic
DennisT
Moderator

En een R26 is alleen leverbaar geweest in 3-deurs :)
Hey! A New Sunset

Gisteravond voor de eerste keer vol gegooid: 1 op 10,7. Valt me niks tegen, alleen de Euro98 is wel peperduur geworden. (N) Ach, ik rij toch maar 8000km per jaar.

Allepinie schreef:Wat een vieze kleur! :grin:
RenaultclioII16v (Peter) schreef:Mooie megane en super kleur! (Y)
Thnx!

Adinsx schreef: Zelfde als hier dus, ook alleen de metalliclak en stickers, die de vorige eigenaar dus helaas heeft verwijderd. Wel liet ie voor een 2k alsnog originele xenon inbouwen waar ik erg blij mee ben.

M.b.t. de dimmende spiegel. Daar ben ik ook naar aan het zoeken geweest. Je moet wel eerst weten of de eventuele bedrading er al ligt en hij moet aangestuurd worden via de UCH meen ik, of vanuit de lichtsensor.

Heb nog niet de moeite het goed uit te zoeken, maar het staat in de planning.
Ok, dat klinkt als een niet zo eenvoudig (plug & play) klusje... Ik heb ooit eens een Alfa 33 uit elkaar gehaald en had geen idee meer hoe hij in elkaar gezet moest worden :D . Dit moet ik dus maar aan experts overlaten.

RoyDH schreef:Eindelijk boven water ;-)

Welkom hier en supermooie wagen heb je gekocht, vaak in de wagen gezeten en met Jalouzie naar gekeken.

Ik ben verslaafd geraakt aan een Megane RS door een proefrit in jouw RS..
Na die rit heb ik een zwarte gekocht ook bij AHZ.

Geniet van de wagen..
Thanks! Dus jouw RS komt ook bij AHZ vandaan, hoe bevalt 'ie? Dat genieten gaat zeker goedkomen, met iedere km extra raak ik er meer en meer van overtuigd dat dit dé juiste keuze was.
M'n vriendin heeft er gisteren 250km mee gereden en wilde daarna nog niet achter het stuur vandaan, dat heb ik ook nog nooit meegemaakt.

DennisT schreef:Gefeliciteerd! (Y) Blijft echt enorm gaaf om een RS in Jaune Sirius te zien :worship:

Als je van de trekhaak af wilt hou ik me zeker aanbevolen, nieuw levert Renault 'm niet meer namelijk :(
Dankjewel, Jaune Sirius was voor mij ook dé reden om nu toe te happen. Ik zal tzt eens kijken naar die trekhaak en als je dan nog interesse hebt pm ik je wel even, mits hij idd netjes gedemonteerd kan worden.

Abel schreef:Echt wat een mooie bak, jammer geen 5 deuren, maar Echt een serieuze straat race auto. Alleen sneller op de nurenburg ring is de nieuwe megane 3 tropy toch? dus echt een bestuurders auro die lekker van het betere gooi en smijt werk houd!
Thnx! M'n vriendin wilde liever een 3-deurs en ik het liefst een R26 dus dan zaten we al vast aan drie deuren.
Het circuit zal ik er zeker niet mee op gaan, maar ook bij normaal gebruik voel je dat de grenzen enorm ver weg liggen. Juist dát vind ik echt relaxed rijden.
RoyDH

Ja die van mij komt daar ook vandaan ergens in het RS topic staat ook een foto van jou RS de RS van Patrick en die van mij bij elkaar op het parkeerterrein van AHZ...

Je zegt dat je 1 op 10,7 rijd dan neem ik aan dat veel het snelweg was en geen gebruik van al je vermogen maakt :evil:
Ik heb laatst berekend en kwam op 1 op 7,78 hahahaha :bang:

Geniet ervan en laat je vriendin er niet te vaak in rijden slecht voor je velgen en verbruik :p
Hey! A New Sunset

RoyDH schreef:Ja die van mij komt daar ook vandaan ergens in het RS topic staat ook een foto van jou RS de RS van Patrick en die van mij bij elkaar op het parkeerterrein van AHZ...

Je zegt dat je 1 op 10,7 rijd dan neem ik aan dat veel het snelweg was en geen gebruik van al je vermogen maakt :evil:
Ik heb laatst berekend en kwam op 1 op 7,78 hahahaha :bang:

Geniet ervan en laat je vriendin er niet te vaak in rijden slecht voor je velgen en verbruik :p
Ok (Y) , effe zoeken. Ik rij idd veel snelweg, al rij ik niet bepaald langzaam. In de BBK voor korte stukjes pak ik vaker de Primera. M'n vriendin had er natuurlijk ook een stuk mee gereden, en die rijdt niet tegenwoordig niet harder meer dan 130km/h op de klok (bang voor bekeuringen). Met m'n Seat reed ik in NL meestal 1 op 10 dus ik had al geen 1 op 8 verwacht.

Ze is trouwens bijzonder zuinig op velgen, ze parkeert eerder te ver van de stoep dan er te dicht op.
the reaper

goeie vriendin heb je dan,. er zijn er genoeg die niks om auto's en dus ook niks om velgen geven.. (N) . leuk dat ik eigenlijk tussen de regels doorlees dat eigenlijk je vriendin degene is die deze auto uitgezocht heeft !! en terecht natuurlijk (Y)
Patrick RS
Moderator

Hey! A New Sunset schreef:
RoyDH schreef:Ja die van mij komt daar ook vandaan ergens in het RS topic staat ook een foto van jou RS de RS van Patrick en die van mij bij elkaar op het parkeerterrein van AHZ...

Ok (Y) , effe zoeken.

Die heb ik je al gemaild. Je moet even zoeken voordat je die van Roy ziet. De gele en blauwe vallen iets meer op ;-)
Hey! A New Sunset

the reaper schreef:goeie vriendin heb je dan,. er zijn er genoeg die niks om auto's en dus ook niks om velgen geven.. (N) . leuk dat ik eigenlijk tussen de regels doorlees dat eigenlijk je vriendin degene is die deze auto uitgezocht heeft !! en terecht natuurlijk (Y)
Ik heb haar ooit eens gezegd dat ze niet zo dicht langs de stoeprand moet parkeren ivm velg- en bandschade en dat ze de motor na het rijden niet meteen uit moet zetten omdat je de turbo er vroeg of laat mee kapot maakt. Daar houdt ze zich keurig aan. Het is ook haar geld dus ze zou wel gek zijn om de auto te slopen.

Wbt de keuze, ik heb meestal een enorme lijst van auto's die ik wel zou willen hebben, en ik vraag haar meestal welke zij de mooiste vindt. Ze is lang niet zo autominded zoals ik, maar ze heeft wel heel duidelijk een beeld van wat ze niet wil hebben.
Ik hoef haar gelukkig ook niet te overtuigen van het feit dat een RS wel heel iets anders is dan een standaard 1.6 en dat je die extra power en verbeterde wegligging ook al voelt als je er normaal mee rijdt.
1+1=2 dus toen ik haar de advertentie liet zien nam ze meteen het initiatief.
Patrick.B schreef: Die heb ik je al gemaild. Je moet even zoeken voordat je die van Roy ziet. De gele en blauwe vallen iets meer op ;-)
:) , je hebt gelijk indeed. Die van Roy is de sleeper van de drie. Lekker onopvallend scheuren. (Y) Ik vraag me wel af hoe Roy aan een verbruik van 1 op 7,8 komt :D .
RoyDH

Hahaha in vergelijking met die van jullie is het zeker een sleeper.. Hij ziet er nu wel een stuk beter uit als op die foto maar dat kan je zien in mijn projecttopic.

Mijn verbruik is wel gedeeltelijk verklaarbaar, ik rij overdag in een andere auto en pak de RS alleen om te genieten.
Als ik hem pak rij ik eerst even zuinig totdat hij warm is en dan gebruik ik hem waarvoor hij gemaakt is ;-) maar wel binnen de perken hoor.
Oja een openlucht filter werkt ook niet echt bij aan het verbruik omlaag brengen heb ik hier al gehoord ;-)
Hey! A New Sunset

RoyDH schreef:Hahaha in vergelijking met die van jullie is het zeker een sleeper.. Hij ziet er nu wel een stuk beter uit als op die foto maar dat kan je zien in mijn projecttopic.

Mijn verbruik is wel gedeeltelijk verklaarbaar, ik rij overdag in een andere auto en pak de RS alleen om te genieten.
Als ik hem pak rij ik eerst even zuinig totdat hij warm is en dan gebruik ik hem waarvoor hij gemaakt is ;-) maar wel binnen de perken hoor.
Oja een openlucht filter werkt ook niet echt bij aan het verbruik omlaag brengen heb ik hier al gehoord ;-)
Jij hebt een RS als 2e auto? Dat is altijd lekker. :) Die van jou heeft dus al een andere chip, in welk toerengebied merk je nu het meeste verschil vergeleken met deze R26 die je hebt gereden? Maakt het er echt een compleet andere auto van?
CoSo

Wat een schitterende auto en kleur.

Geinig om te lezen dat je bijna hetzelfde lijstje (op de 3MPS na) als ik had voordat ik geslaagd was voor de RS, Ik moet hem nog ophalen.
Door de kleur oranje sanguine ben ik gevallen voor de RS en daarna bij het inlezen kwamen de gele R26 en blauwe R25 als voorkeur er nog bij incl de trophy.

Heb met de R25 gereden, de GTA en Cupra kunnen imo niet tippen aan rijeigenschappen van de RS

Veel plezier van de auto maar dat moet geen probleem zijn.
Arno17
Car: Captur EDC130 Intens

mooie bak, mooie kleur en uiteindelijk de juiste keuze van merk..... :p

Veel plezier ermee en koester je vriendin.......er zijn weinig dames met passie voor snelle en mooie auto's en die ook nog eens zuinig zijn op bandjes en velgen..... :smoke:

Ik rij helaas teveel km's om een Megane RS te verantwoorden hier........maar wie weet ooit.... ;-)
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Adinsx

Ook als 2e auto inzetten Arno, dan maken die kilometers niet uit toch ;)

De wederhelft hier houdt ook rekening met de velgen bij parkeren en bochten als ze met de Mégane rijdt. Bovendien vindt ze het allemaal wat te explosief boven de 2700tpm.

Overigens, de conti's op haar Twingo II hebben het maar 25k volgehouden en zitten nu op 2mm (N)
Plaats reactie