ff voorstellen, Floor

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
FloorV

Wouter de Wit schreef:Heb hier nog een witte GT staat, koplampframe moet nog iets gesteld worden en zit flauwe deuk in het achterscherm 8)
Ik heb een mooi dealtje kunnen sluiten met dit bedrijf voor het uitdeuken, maar moet nog ff wachten op het resultaat. Zal als de klus gedaan is wel ff posten hoe ze het gedaan hebben. Dan stuur ik je wel ff een pb.

Het stellen van mijn koplampframe heb ik met met bute kracht (en dus wat hulp) en een hydraulische pers gedaan. Maar alsnog zit het niet perfect. Voor een race auto is het goed genoeg.
FloorV

Martijn Kool schreef:netjes Floor, binnenkort weer rijden of?
Joh, ik heb zoveel plannen voor volgend jaar! In Februari en Maart wat vrij rijden dagen en in April wil ik een cursus gaan doen en mijn licentie halen. Daarna misschien wat zomeravond competitie wedstrijden meedoen. Maar ja, dat zijn allemaal plannen.... Eerst maar eens ff die trilling uit mijn auto halen :~
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

Kijk dat gaat de goeie kant weeer op ;)
Goed gedaan meis
dat trillen kan best een aandrijf as zijn hoor
ik had laasts voor een safrane een nieuwe as die niet goed was (spidan)
Gewoon een gereviseerde as die krom was
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
FloorV

Hier weer ff een kleine update. Ben lekker veel aan het racen en mijn ronde tijden zijn nu 2:20 op zandvoort. Nog steeds niet de 2:10 die ik wil, maar langzaam aan gaat het wel die kant op. Heb na mijn cash vorig jaar maar meteen het uiterlijk een beetje op gepimpt. Hier wat actie foto's

[img]http://94.100.118.44/1012200001-1012250 ... _GGjs.jpeg[/img]

[img]http://94.100.118.142/1012200001-101225 ... _5qKS.jpeg[/img]

[img]http://94.100.123.81/1012200001-1012250 ... _zMAx.jpeg[/img]

[img]http://94.100.118.71/1012200001-1012250 ... _gv96.jpeg[/img]

Dit jaar wil ik blijven rijden met de auto zoals hij nu is, maar voor volgend jaar wil ik een nieuwe motor voor de 5 gaan bouwen. Heb al een motorblokje ergens vandaan gehaald, maar behalve een nokkenas en krukas zit er weinig in. Ik zat eraan te denken om een stage 2 revisie set van MB te halen en een T25 turbo voor iets meer vermogen. Ik heb wel veel motoren gedemonteerd, maar nog nooit een motor gebouwd. Dus alle tips en suggesties zijn welkom :) Hoe kan ik bijvoorbeeld het verwisselen van de cilinderbussen het beste aanpakken? Heb wel een pers tot mijn beschikking, maar weet niet precies hoe ik dat moet doen. Of kan ik dat het beste bij een motorrivisie bedrijf laten doen? Ik wil liever zoveel mogelijk zelf doen, maar als dat niet gaat dan houd het op.
FloorV

Na even een pauze gehad te hebben van alles wat met racen en 5jes te maken heeft ben ik weer terug. Ik zag dat er al een een en ander over mijn ongeluk was geplaatst, maar ik vertel het ook graag zelf.

Ik had het vorig jaar allemaal best goed voor elkaar (al zeg ik het zelf 8) ) Mijn 5je had een leuke metamorfose gehad en technisch was de auto best ok. Ik kon kwa vermogen best lekker meerijden met de tourklasse van de DNRT. Ik reed 2:12 op zandvoort, dan rij je ergens in het midden van het veld. Probleem was alleen dat ik de auto nooit op de baan hield voor de hele wedstrijd. Omdat de 5 vrij listig is tijdens het remmen komt het wel eens voor dat je spint als je iemand probeerd uit te remmen. Ik ken de grintbak ondertussen dus al vrij aardig...

[img]https://lh6.googleusercontent.com/-Wg-z ... B4O764.jpg[/img]

Voor de wedstrijd op Assen had ik een compleet nieuw onderstel laten maken voor de 5. En ik moest ook nog ff snel een kapotte turbo verwisselen en ik wilde toch weer met korte overbrenging rijden, dus de bak moest ook verwisseld. Daardoor had ik geen tijd om te trainen met het nieuwe onderstel.
Tijdens de training en de kwalificatie stond ik de hele tijd achterstevoren op de baan. Ik spinde echt alle kanten op, behalve de goeie. Ik kon niets met dat onderstel. Je moest altijd flink sturen om een bocht door te komen, maar nu hoefde je alleen maar naar het stuur te kijken en hij ging al. In de eerste wedstrijd ging het iets beter en ik zag dat mijn tijden beter werden. Dus ik ging ervoor! In de 9de ronde spinde ik helaas weer en kreeg mijn 5 niet meer in de versnelling. Net voordat ik weggesleept zou worden lukte het toch en reed ik door. Vol adrenaline en frustratie omdat ik nu een ronde achterstand had ging ik verder. En toen gebeurde het. Ik stuurde de ludwigteller bocht, bij post 10, te vroeg en te strak in waardoor de auto kantelde, op zijn zij terecht kwam, omhoog stuiterde en 3x over de kop sloeg. Toen ik neerkwam zag ik overal glas en rook, dus ben de auto uitgesneld en toen ik omkeek zag ik dit:

[img]http://www.dnrt.nl/nieuws/uploads/13102 ... G_6558.JPG[/img]

[img]https://lh4.googleusercontent.com/-pIj9 ... M_0456.JPG[/img]

[img]https://lh5.googleusercontent.com/-imQ3 ... M_0459.JPG[/img]

[img]https://lh6.googleusercontent.com/-eBIv ... M_0463.JPG[/img]

Helaas is de schade zo erg dat hij niet meer te maken is. Dus na wat tranen gelaten te hebben ben ik begonnen met een nieuwe race5. Dit keer heb ik een kas van de sloop gehaald. Dus er zat heel veel laswerk aan. Echt alles was verrot. Maar na een paar maanden flink eraan gewerkt te hebben is de kas nu klaar.

[img]http://floorsrace5.jouwweb.nl/upload/8/ ... .large.jpg[/img]

Dit kooitje is echt super. Er zitten 2x zoveel buizen in als bij mijn oude, maar hij is 10x zo licht. En het is een laskooi die op veel plekken aan de auto gelast zit. Die is nou dus ook super stug, want ik heb hem meteen doorgelast.
De komende tijd ga ik hem strak maken, plamuren, schuren en overspuiten. Daarna alle onderdelen van de oude race5 overzetten en dan kunnen we weer rijden. Maar dit keer ga ik het goed doen. Ik ga eerst een dag besteden aan het afstellen van de auto met echte profs die verstand van zaken hebben. Dit betekend wel dat ik de eerste wedstrijd niet ga redden, maar ergens dit jaar ga ik terug komen. Want een raceverslaving is niet iets waar je van af kan kicken ;-)
sieger everts
Contacteer:

Mooi dat je weer een 5je hebt. Ik was die dag ook nog aanwezig, was idd een triest gezicht. :(
Laatst gewijzigd door sieger everts op wo 1 feb 2012 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.
B18FT... what else ?
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Heel veel succes met de opbouw van je nieuwe 5. Supermooi dat je gewoon weer voor een 5je bent gegaan trouwens. (Y)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Zo das geen half werk !
Dan wil je echt graag racen. . . Suc6
Respect
Willeon de Zoete

Had er toen wel eens wat over gehoord, maar wat een verhaal Floor!
En wat een doorzettingsvermogen! :worship:
Veel succes met het nieuwe project!
Ik hoop voor je dat je weer gauw de baan op kunt! (Y)
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

:worship:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Andrews (supercinq)

serieus kooitje erin floor (Y)

gebruik je die 5deurs gt nu als daily>
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Haas
Car: Megane RS

Jammer van je klapper, maar gelukkig ben je zelf nog heel (Y)

Heb je nog een keer zien rijden op zolder bij een bmw drivers dag, toen had je ook aardig de gang in :D

succes met de opbouw!
FloorV

Haas schreef:Heb je nog een keer zien rijden op zolder bij een bmw drivers dag, toen had je ook aardig de gang in :D
Ja, dat was echt een top dag! Ik heb van s'ochtend tot dat het donker werd gereden. Wiellagers, remblokken en zelfs mijn schijven waren compleet op. Zolder is echt een topbaan voor een 5je. Lekker veel bochten, veel optrekken en korte rechte stukken.

Ik zou me niet kunnen voorstellen dat ik niet zou racen. Het is een soort levensstijl geworden, alles staat in het teken van racen. Dus dat ik door zou gaan was logisch. Dat de nieuwe auto een 5 zou worden ook. Ik wil nog steeds een keer 1ste worden in de tourklasse met een 5. Ik ga straks gewoon verder waar ik gebleven was. En het rijd gewoon superleuk. Net een grote kart :grin:

Die 5 deurs staat voor de deur Andrews, maar ik rij er eigenlijk nooit in. Heb nu mijn eigen bedrijf met bedrijfsbus, dus die pak ik altijd. Ik denk dat ik hem binnenkort te koop zet.
ARNO16V
Contacteer:

Gaaf dat je gewoon door blijft gaan! Ik heb je oude wagen nog gespot (toen hij nog heel was) opweg naar Assen! Was bij Staphorst, toen nog ff een (Y) gedaan :)
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
FloorV

ARNO16V schreef:Gaaf dat je gewoon door blijft gaan! Ik heb je oude wagen nog gespot (toen hij nog heel was) opweg naar Assen! Was bij Staphorst, toen nog ff een (Y) gedaan :)
Ben bang dat ik die gemisd heb, maar thanx. Heeft alleen jammer genoeg niet veel geholpen :-(
Abel
Über-Spammer

Ik was er ook samen met mark5t, hij racte samen met je. Hij in een clio16v cup. Ik heb je meermalen op de foto gezet op de baan, later nog achter de bune op de kar ook nog een paar foto's geschoten.

Ik had nog even goed naar je vering+dempers achter gekeken. Leek wel heel erg op megane cup systeem (Y)
Martijn Kool

hmm interessant, en de torsiestaven? schiet daar is wat foto's van floor, ben wel benieuwd!
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
FloorV

Ik ken dat systeem niet, maar zou kunnen. Deze veren en dempers met setup zijn speciaal gemaakt voor mijn 5. Wat maakt ze hetzelfde als de cupmagane dan? Ben wel benieuwd.

De torsieas is nog het standaard. Die wilde ik ook wel sterker, maar het geld was op :grin:

Deze setup en afstelling was zowiezo nog niet goed. Daarom ga ik eerst een paar trainingsdagen met mijn teambaas en de mannen van intrax plannen om de auto goed af te stellen. Misschien dat het allemaal weer veranderd gaat worden. We zullen het zien.
FloorV

Ik ken dat systeem niet, maar zou kunnen. Deze veren en dempers met setup zijn speciaal gemaakt voor mijn 5. Wat maakt ze hetzelfde als de cupmagane dan? Ben wel benieuwd.

De torsieas is nog het standaard. Die wilde ik ook wel sterker, maar het geld was op :grin:

Deze setup en afstelling was zowiezo nog niet goed. Daarom ga ik eerst een paar trainingsdagen met mijn teambaas en de mannen van intrax plannen om de auto goed af te stellen. Misschien dat het allemaal weer veranderd gaat worden. We zullen het zien.
Abel
Über-Spammer

cup megane heeft dempers met draad zo als een schroefset.. jij hebt dus achterdempers met een veer er om, naast de orginele torsie assen.

bij de megane cup hebben ze die veren en dempers zo hard gemaakt dat de torsie assen er gewoon niet meer in hoefden.. (~)
Martijn Kool

Abel,

niet te hard schreeuwen, torsiestaven zijn er wel uit maar er komt wel wat voor in de plek terug...

er zit namelijk wel een stabilisator buis tussen bij een megane.

Ga je 14 april redden Floor? ik wel zoals het er nu uit ziet :)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
peternofx

Hoi Floor,

Top dat je weer door gaat met een nieuw 5!
We misten je afgelopen jaar al bij het vrij-rijden (oldtimer festival Zandvoort)

succes!

Peter
FloorV

Abel schreef:cup megane heeft dempers met draad zo als een schroefset.. jij hebt dus achterdempers met een veer er om, naast de orginele torsie assen.

bij de megane cup hebben ze die veren en dempers zo hard gemaakt dat de torsie assen er gewoon niet meer in hoefden.. (~)
Die veren zitten er om meer stugheid te geven en meer stelmogelijkheden, niet om de vering van de torsieas over te nemen. Dat wilde ik wel, maar dat was niet mogelijk. Daarvoor staan de veren+demper van de 5 in de verkeerde hoek. Als ik dat wel zou willen zouden de veren rechter op moeten komen te staan en moest mijn rolkooi aangepasd worden. En dat zou de problemen die ik met de auto had niet oplossen.

Ik ga April zowiezo niet redden. Ben bezig om een bedrijf op te zetten en daar gaat iets meer tijd in zitten als gepland. Auto staat klaar om strak gemaakt te worden, maar kom er gewoon niet aan toe. Ik kom altijd wel ff kijken. Welke box sta je dan?

Vrij rijden deed ik al een tijdje niet meer. Te bang om de auto kapot te rijden |: |:
Martijn Kool

welke box?

geen idee, het wordt mijn eerste race. oranje zwarte clio 2 cup :)

groeten
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Plaats reactie