Na even een pauze gehad te hebben van alles wat met racen en 5jes te maken heeft ben ik weer terug. Ik zag dat er al een een en ander over mijn ongeluk was geplaatst, maar ik vertel het ook graag zelf.
Ik had het vorig jaar allemaal best goed voor elkaar (al zeg ik het zelf

) Mijn 5je had een leuke metamorfose gehad en technisch was de auto best ok. Ik kon kwa vermogen best lekker meerijden met de tourklasse van de DNRT. Ik reed 2:12 op zandvoort, dan rij je ergens in het midden van het veld. Probleem was alleen dat ik de auto nooit op de baan hield voor de hele wedstrijd. Omdat de 5 vrij listig is tijdens het remmen komt het wel eens voor dat je spint als je iemand probeerd uit te remmen. Ik ken de grintbak ondertussen dus al vrij aardig...
[img]
https://lh6.googleusercontent.com/-Wg-z ... B4O764.jpg[/img]
Voor de wedstrijd op Assen had ik een compleet nieuw onderstel laten maken voor de 5. En ik moest ook nog ff snel een kapotte turbo verwisselen en ik wilde toch weer met korte overbrenging rijden, dus de bak moest ook verwisseld. Daardoor had ik geen tijd om te trainen met het nieuwe onderstel.
Tijdens de training en de kwalificatie stond ik de hele tijd achterstevoren op de baan. Ik spinde echt alle kanten op, behalve de goeie. Ik kon niets met dat onderstel. Je moest altijd flink sturen om een bocht door te komen, maar nu hoefde je alleen maar naar het stuur te kijken en hij ging al. In de eerste wedstrijd ging het iets beter en ik zag dat mijn tijden beter werden. Dus ik ging ervoor! In de 9de ronde spinde ik helaas weer en kreeg mijn 5 niet meer in de versnelling. Net voordat ik weggesleept zou worden lukte het toch en reed ik door. Vol adrenaline en frustratie omdat ik nu een ronde achterstand had ging ik verder. En toen gebeurde het. Ik stuurde de ludwigteller bocht, bij post 10, te vroeg en te strak in waardoor de auto kantelde, op zijn zij terecht kwam, omhoog stuiterde en 3x over de kop sloeg. Toen ik neerkwam zag ik overal glas en rook, dus ben de auto uitgesneld en toen ik omkeek zag ik dit:
[img]
http://www.dnrt.nl/nieuws/uploads/13102 ... G_6558.JPG[/img]
[img]
https://lh4.googleusercontent.com/-pIj9 ... M_0456.JPG[/img]
[img]
https://lh5.googleusercontent.com/-imQ3 ... M_0459.JPG[/img]
[img]
https://lh6.googleusercontent.com/-eBIv ... M_0463.JPG[/img]
Helaas is de schade zo erg dat hij niet meer te maken is. Dus na wat tranen gelaten te hebben ben ik begonnen met een nieuwe race5. Dit keer heb ik een kas van de sloop gehaald. Dus er zat heel veel laswerk aan. Echt alles was verrot. Maar na een paar maanden flink eraan gewerkt te hebben is de kas nu klaar.
[img]
http://floorsrace5.jouwweb.nl/upload/8/ ... .large.jpg[/img]
[img]
http://floorsrace5.jouwweb.nl/upload/8/ ... .large.jpg[/img]
[img]
http://floorsrace5.jouwweb.nl/upload/8/ ... .large.jpg[/img]
[img]
http://floorsrace5.jouwweb.nl/upload/8/ ... .large.jpg[/img]
Dit kooitje is echt super. Er zitten 2x zoveel buizen in als bij mijn oude, maar hij is 10x zo licht. En het is een laskooi die op veel plekken aan de auto gelast zit. Die is nou dus ook super stug, want ik heb hem meteen doorgelast.
De komende tijd ga ik hem strak maken, plamuren, schuren en overspuiten. Daarna alle onderdelen van de oude race5 overzetten en dan kunnen we weer rijden. Maar dit keer ga ik het goed doen. Ik ga eerst een dag besteden aan het afstellen van de auto met echte profs die verstand van zaken hebben. Dit betekend wel dat ik de eerste wedstrijd niet ga redden, maar ergens dit jaar ga ik terug komen. Want een raceverslaving is niet iets waar je van af kan kicken
