
Ronald's Race-19 2.0 16V - Update 25-04-2014
Dik voor elkaar! Past ook maar net 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Da's laag ... (goed voor de curb-stone's ....
)

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Als 't maar geld opleverdTom schreef:Ziet er goed uit (op de raamband na).

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Sinds wanneer woont Kool in Landgraaf dan 
Daarbij is 't enorm irritant in een setje kuipstoelen bijna op de grond en geen zonnekleppen dus die raamband komt wel van pas

Daarbij is 't enorm irritant in een setje kuipstoelen bijna op de grond en geen zonnekleppen dus die raamband komt wel van pas

-
- Berichten: 532
- Lid geworden op: ma 29 sep 2003 20:46
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
Uber 19 16V 

- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Wat een bak
Heel erg gaaf Ronald dat je dit met een 19 16V doet 


-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ik heb er nog aan gedacht om die groene sedanSteven schreef:Toch zonde dat het geen Chamade is, eat krijg je wel n heel vette BTTC replica ding. Kwartier zo voldoet t ook, 19 met megane identiteit...
om te bouwen toendertijd. ding in BTCC kleuren laten wrappen en blaffen met dat ding. maar vind zo'n sedan toch maar matig sturen. en naar mijn idee een stukkie meer tail-happy dan een hatch

-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Wordt echt vet zo Ronald
Die indruk had ik ook bij een chamade / sedan, vooral dat tail happy.

Die indruk had ik ook bij een chamade / sedan, vooral dat tail happy.
-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
Staat echt super op zn wielen zo!! Echt dik! 

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Haha nee, Martijn vanavond even geholpen met de MeganeAbel schreef:rijd die al?
je hebt 24 uur de tijd gehad alweer...


-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Zo, na een flink aantal avonden is de puzzel compleet.
Aangezien die 7cm extra spoorbreedte aan de voorkant wel geinig is maar de stuurkogels verre van in de buurt van de fusee's kwamen moest er een oplossing voor gevonden worden. De Megane Cup stuurkogels waren een stuk langer maar hadden binnen i.p.v. buitendraad dus die gingen niet passen, daarbij had ik ondertussen een Clio II Cup stuurhuis binnen gehengeld omdat die korter was en ik het idee had dat dat wat strakker stuurde.
Al snel kom je er dan achter dat het Clio stuurhuis in ieder geval niet op de huidige steunen past aangezien het Clio stuurhuis dunner is. dat was snel opgelost door Jacob die een paar Clio RS steunen opgestuurd had, uiteraard mocht het weer niet zo zijn dat dat ging passen op het subframe maar met een boormachine kom je dan al een heel stuk verder. Na wat passen en meten kom je er dan achter dat de stuurkolom niet past op dat stuurhuis maar dat was ook zo opgelost met een hamer en een slijptol. Dan heb je dat stuurhuis er eindelijk opzitten en dan kom je er achter dat hij eigenlijk te ver naar links zit en je dus naar rechts een grotere stuuruitslag maakt dan naar rechts, wat dan wel weer op te lossen is door andere gaten in het subframe te boren zodat deze wat verder naar rechts zit. dat was dus ook nog wel te overzien.
Dan heb je alles aardig passend denk je dan, en dan kom je er achter dat een Clio II stuurhuis de aansluitingen naar de kamers aan de voorkant heeft zitten omdat de uitlaat daar over het subframe gaat i.p.v. er onderdoor dus ik kreeg met geen mogelijkheid de uitlaat er meer onderdoor, dan was de optie nog om de aansluitingen er af te slijpen, de gaten dicht te lassen en de aansluitingen aan de bovenkant maken maargoed, waar ben je dan weer mee bezig...
Daarbij had het stuurhuis eigenlijk maar 2.75 slagen lock-to-lock en een 19 16V stuurhuis 3 slagen dus ik begon al aardig te denken om maar gewoon weer een 19 16V stuurhuis te monteren, maargoed... dan zit je dus weer met die binnen en buitendraad van de stuurkogels.
Uiteindelijk het spul bij elkaar gelegd en dan zie je dat een 19 16V stuurhuis een grotere stuuruitslag heeft en dat daar die resterende kwart slag korter van een Cup stuurhuis in zit. dus eigenlijk is de uitslag hetzelfde als een Cup stuurhuis bij de slagen die je maakt alleen heb je dus wat meer stuuruitslag. daarbij heb ik weinig last van banden die aanlopen tegen het binnenscherm aangezien daar nu netjes 3cm ruimte tussen zit met Cup onderstel en die extra stuuruitslag is opzich ook wel weer prettig als de achterkant weer eens een poging doet om me in te halen dus toch maar eens verder met een R19 16V stuurhuis. Dus ik heb een andere 19 16V stuurkolom van zolder gepakt en weer verder gegaan met waar ik gebleven was
Toch maar eens proberen of de stuurstangen van een Clio II Cup stuurhuis op een 19 16V stuurhuis passen en dat bleek ook nog eens zo te zijn, daarna het zaakje gemonteerd en er achter komen dat de Clio II Cup stuurkogels dan weer net te kort zijn, bij 6 windingen stonden de wielen recht maar dat vond ik wat aan de krappe kant dus de veel langere Megane Cup stuurkogels er bij gepakt, die bleken weer te lang en bij maximaal indraaien stond ie nog op toe-spoor, dus uiteindelijk kwam het er op neer dat er een centimeter van de veel te lange spoorstangen af moest en het eerste stukje schroefdraad uit de kogels moest om er mee weg te komen. nu past het geheel wel en valt er nog iets uit-spoor bij te stellen mocht het nodig zijn. nu zitten de spoorstangen er dus bijna helemaal ingedraaid als de wielen recht staan. heb nog een paar windingen over om eventueel bij te stellen mocht ik wat minder camber zetten.
En tja, waarom niet meteen een Megane Cup stuurhuis ? daar kon ik ook wel aankomen maar die heeft 3,5e slag lock-to-lock en ook geen stuurbekrachtiging. en die 20 minuten dat ik met Martijn z'n Cup Megane heb gereden op Zandvoort was ik er ook wel klaar mee. tis toch wel aardig lomp sturen met een flinke bak camber op de voorwielen dan.
Nu heb ik dus een 19 16V stuurhuis/Clio II Cup spoorstangen en Megane Cup stuurkogels. het was even puzzelen maar dan heb je er ook een mooi stevig geheel voor terug.
Heb ook nog even een Megane F7R JC5-053 versnellingsbak gescoord en 2 nieuwe achterremklauwen, de oude remklauwen waren niet veel meer en moest ik voor elke circuitdag een klap geven om ze weer los te krijgen na een tijdje stilstaan.
Het puzzelstukje bij elkaar, alleen nog even nieuwe hoezen bestellen en nieuwe stuurhuisrubbers en het geheel een beetje opfrissen.
[img]http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 7049_n.jpg[/img]
[img]http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 5878_n.jpg[/img]
JC5 versnellingsbak
[img]http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 7489_n.jpg[/img]
Nieuwe achterremklauwen.
[img]http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 3369_n.jpg[/img]
Gaat toch weer een hoop tijd in dat gedoe zitten met al die onderdelen bij elkaar rapen.
Aangezien die 7cm extra spoorbreedte aan de voorkant wel geinig is maar de stuurkogels verre van in de buurt van de fusee's kwamen moest er een oplossing voor gevonden worden. De Megane Cup stuurkogels waren een stuk langer maar hadden binnen i.p.v. buitendraad dus die gingen niet passen, daarbij had ik ondertussen een Clio II Cup stuurhuis binnen gehengeld omdat die korter was en ik het idee had dat dat wat strakker stuurde.
Al snel kom je er dan achter dat het Clio stuurhuis in ieder geval niet op de huidige steunen past aangezien het Clio stuurhuis dunner is. dat was snel opgelost door Jacob die een paar Clio RS steunen opgestuurd had, uiteraard mocht het weer niet zo zijn dat dat ging passen op het subframe maar met een boormachine kom je dan al een heel stuk verder. Na wat passen en meten kom je er dan achter dat de stuurkolom niet past op dat stuurhuis maar dat was ook zo opgelost met een hamer en een slijptol. Dan heb je dat stuurhuis er eindelijk opzitten en dan kom je er achter dat hij eigenlijk te ver naar links zit en je dus naar rechts een grotere stuuruitslag maakt dan naar rechts, wat dan wel weer op te lossen is door andere gaten in het subframe te boren zodat deze wat verder naar rechts zit. dat was dus ook nog wel te overzien.
Dan heb je alles aardig passend denk je dan, en dan kom je er achter dat een Clio II stuurhuis de aansluitingen naar de kamers aan de voorkant heeft zitten omdat de uitlaat daar over het subframe gaat i.p.v. er onderdoor dus ik kreeg met geen mogelijkheid de uitlaat er meer onderdoor, dan was de optie nog om de aansluitingen er af te slijpen, de gaten dicht te lassen en de aansluitingen aan de bovenkant maken maargoed, waar ben je dan weer mee bezig...
Daarbij had het stuurhuis eigenlijk maar 2.75 slagen lock-to-lock en een 19 16V stuurhuis 3 slagen dus ik begon al aardig te denken om maar gewoon weer een 19 16V stuurhuis te monteren, maargoed... dan zit je dus weer met die binnen en buitendraad van de stuurkogels.

Uiteindelijk het spul bij elkaar gelegd en dan zie je dat een 19 16V stuurhuis een grotere stuuruitslag heeft en dat daar die resterende kwart slag korter van een Cup stuurhuis in zit. dus eigenlijk is de uitslag hetzelfde als een Cup stuurhuis bij de slagen die je maakt alleen heb je dus wat meer stuuruitslag. daarbij heb ik weinig last van banden die aanlopen tegen het binnenscherm aangezien daar nu netjes 3cm ruimte tussen zit met Cup onderstel en die extra stuuruitslag is opzich ook wel weer prettig als de achterkant weer eens een poging doet om me in te halen dus toch maar eens verder met een R19 16V stuurhuis. Dus ik heb een andere 19 16V stuurkolom van zolder gepakt en weer verder gegaan met waar ik gebleven was

Toch maar eens proberen of de stuurstangen van een Clio II Cup stuurhuis op een 19 16V stuurhuis passen en dat bleek ook nog eens zo te zijn, daarna het zaakje gemonteerd en er achter komen dat de Clio II Cup stuurkogels dan weer net te kort zijn, bij 6 windingen stonden de wielen recht maar dat vond ik wat aan de krappe kant dus de veel langere Megane Cup stuurkogels er bij gepakt, die bleken weer te lang en bij maximaal indraaien stond ie nog op toe-spoor, dus uiteindelijk kwam het er op neer dat er een centimeter van de veel te lange spoorstangen af moest en het eerste stukje schroefdraad uit de kogels moest om er mee weg te komen. nu past het geheel wel en valt er nog iets uit-spoor bij te stellen mocht het nodig zijn. nu zitten de spoorstangen er dus bijna helemaal ingedraaid als de wielen recht staan. heb nog een paar windingen over om eventueel bij te stellen mocht ik wat minder camber zetten.

En tja, waarom niet meteen een Megane Cup stuurhuis ? daar kon ik ook wel aankomen maar die heeft 3,5e slag lock-to-lock en ook geen stuurbekrachtiging. en die 20 minuten dat ik met Martijn z'n Cup Megane heb gereden op Zandvoort was ik er ook wel klaar mee. tis toch wel aardig lomp sturen met een flinke bak camber op de voorwielen dan.

Nu heb ik dus een 19 16V stuurhuis/Clio II Cup spoorstangen en Megane Cup stuurkogels. het was even puzzelen maar dan heb je er ook een mooi stevig geheel voor terug.

Heb ook nog even een Megane F7R JC5-053 versnellingsbak gescoord en 2 nieuwe achterremklauwen, de oude remklauwen waren niet veel meer en moest ik voor elke circuitdag een klap geven om ze weer los te krijgen na een tijdje stilstaan.

Het puzzelstukje bij elkaar, alleen nog even nieuwe hoezen bestellen en nieuwe stuurhuisrubbers en het geheel een beetje opfrissen.
[img]http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 7049_n.jpg[/img]
[img]http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 5878_n.jpg[/img]
JC5 versnellingsbak
[img]http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 7489_n.jpg[/img]
Nieuwe achterremklauwen.
[img]http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 3369_n.jpg[/img]
Gaat toch weer een hoop tijd in dat gedoe zitten met al die onderdelen bij elkaar rapen.

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda

Wat een gepuzzel zo alles bij elkaar.

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Zoals ik al had gezegd op het team 19 16v forum, 1000 stukjes puzzel van Ravensburger is er niks bijArco schreef:![]()
Wat een gepuzzel zo alles bij elkaar.

Anything worth doing is worth doing right!.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Wat een werk
Ronald een fwd moet iets toe hebben voor he

Ronald een fwd moet iets toe hebben voor he

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Klopt, vandaar dat ik iets ruimte gelaten heb om te stellen, vind 't vooral belangrijk dat ik net zo veel slagen rechtsom als linksom heb, dat is met de wielen recht nu precies 1,5 link en 1,5 rechtsLuco/Alpine-racer schreef:Wat een werk![]()
Ronald een fwd moet iets toe hebben voor he

Het spul is nu compleet en passend, dus nu hij rolt kan hij de brug op om alles weer te demonteren en netjes in de lak te zetten. dan kan motor en bak op het subframe en kan de hele mikmak er onder

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Toch wel leuk dat uitzoeken, als allesmaar zo past ben je ook snel klaar!
Je hebt kwa onderstel nu iig een leuke mengelmoes aan onderdelen
Ga zo door dan komt het helemaal goed volgend seizoen
Je hebt kwa onderstel nu iig een leuke mengelmoes aan onderdelen

Ga zo door dan komt het helemaal goed volgend seizoen

- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Lekker bezig Ronald 

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
De kerstman is vrij laat dit jaar..
- ATL 100Liter race-tank
-Walbro 255 brandstofpomp en brandstofdrukregelaar
-Staalomvlochten leidingen met Alu aansluitingen
De berg met onderdelen wordt steeds groter, nu nog de tijd om de Race-19 af te bouwen
[img]http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 1019_n.jpg[/img]
Verder vrij weinig gedaan aan de 19. De Megane Cup pedalbox past inmiddels maar daar is 't ook wel een beetje meee gedaan, weinig tijd.. helaas..
- ATL 100Liter race-tank
-Walbro 255 brandstofpomp en brandstofdrukregelaar
-Staalomvlochten leidingen met Alu aansluitingen
De berg met onderdelen wordt steeds groter, nu nog de tijd om de Race-19 af te bouwen

[img]http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 1019_n.jpg[/img]
Verder vrij weinig gedaan aan de 19. De Megane Cup pedalbox past inmiddels maar daar is 't ook wel een beetje meee gedaan, weinig tijd.. helaas..
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Trouwens tipje, als je alleen op het circuit gaat rijden en vrijwel niet op de openbare weg, kan je ook bussen in je stuurhuis doen, heb je ineens veel minder stuuruitslag.
Waarom eigenlijk een ATL tank? Komt gewicht alleen maar hoger.
Waarom eigenlijk een ATL tank? Komt gewicht alleen maar hoger.
Laatst gewijzigd door Luco/Alpine-racer op wo 18 jan 2012 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Heb ik ook aan gedacht maar die stuuruitslag is verrekte handig als de kont me weer eens inhaalt.Luco/Alpine-racer schreef:Trouwens tipje, als je alleen op het circuit gaat rijden en vrijwel niet op de openbare weg, kan je ook bussen in je stuurhuis doen, heb je ineens veel minder stuuruitslag.

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Ja heb ik eigenlijk niet als negatief ervaren die mindere uitslag, ook al komt het kontje om.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Je kunt er ook minder in doen dan 100 liter he, daarbij is deze tank lichter dan de huidige af en toe over de grond schurende tank die achter de achteras hangt. Daarbij zijn er plannen om op E85 Bio-Ethanol te gaan rijden
evt. gecombineerd met een aparte mapping op Euro98 in de stand-alone ECU 


-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Hij is misschien lichter, maar komt wel veel hoger te staan en officieel moet zon tank binnen de kooiconstructie en moet die dus verder naar voren, terwijl je dus eigenlijk meer gewicht achterin wilt hebben vanwege de gewichtsverdeling, dus let goed op waar je hem plaatst.
Hoe groot is die eigenlijk, zo op de foto te zien is die geen 100 liter.
Hoe groot is die eigenlijk, zo op de foto te zien is die geen 100 liter.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Zwaartepunt heb ik inderdaad over nagedacht maar het leek mij het beste om zoveel mogelijk gewicht in het midden te hebben om de stabiliteit een beetje te behouden, tank past precies voor het kruis van de kooi en de balk achter de stoelen, volgens het FIA keur plaatje is het een 100Liter tank.Luco/Alpine-racer schreef:Hij is misschien lichter, maar komt wel veel hoger te staan en officieel moet zon tank binnen de kooiconstructie en moet die dus verder naar voren, terwijl je dus eigenlijk meer gewicht achterin wilt hebben vanwege de gewichtsverdeling, dus let goed op waar je hem plaatst.
Hoe groot is die eigenlijk, zo op de foto te zien is die geen 100 liter.
Mooi spul!
Geef die oude tank maar aan mij, dan is m'n 9 weer lekvrij
Geef die oude tank maar aan mij, dan is m'n 9 weer lekvrij

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Ik zou hem even meten als ik jouw was
Ja, ik denk dat je zoveel mogelijk gewicht naar achteren moet brengen, ik denk dat die nu nog minder gewicht op zijn achteras krijgt en dus nog listiger wordt met het kontje, in, komt nog sneller om.

Ja, ik denk dat je zoveel mogelijk gewicht naar achteren moet brengen, ik denk dat die nu nog minder gewicht op zijn achteras krijgt en dus nog listiger wordt met het kontje, in, komt nog sneller om.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Net als luco voor zijn accu heeft gedaan achterin een bak inlassen.
Zwaartepunt ligt sowieso voor het midden, zie maar eens contra gewicht te hebben voor het blok en de bak...
Zwaartepunt ligt sowieso voor het midden, zie maar eens contra gewicht te hebben voor het blok en de bak...