
ACT: Renault Scoops/Impressies
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Zo'n Zoe lijkt me echt wel wat. Schijnt 20.000 euro te gaan kosten, evenveel als een Clio Diesel. De accu moet je leasen voor 80 euro per maand.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Duur?
Ga eens verder tellen. Een Leaf, die vergelijkbaar is met de Zoe straks, kost een enorme sloot geld meer. Daar kun je heel wat jaren de accu van leasen. Daarnaast, gaat er iets kapot, wordt de accu minder qua capaciteit, dan zit je nergens mee te klooien.
Ik vind het ook serieus wel iets. Weet even niet meer wanneer de Zoe komt (Twizy komt in mei), maar denk dat ik die maar eens even op Schiphol op ga halen tegen die tijd
Edit: zowel de Leaf als iMIEV kosten bijna 35k.
Dat is 15k meer dan de Zoe.
Bij een leaseprijs van 80 euro in de maand voor de accu, kun je 15 jaar! rijden zonder zorgen over de accu.
Zelfs als de Zoe 25k gaat kosten rij je járen goedkoper.
Ga eens verder tellen. Een Leaf, die vergelijkbaar is met de Zoe straks, kost een enorme sloot geld meer. Daar kun je heel wat jaren de accu van leasen. Daarnaast, gaat er iets kapot, wordt de accu minder qua capaciteit, dan zit je nergens mee te klooien.
Ik vind het ook serieus wel iets. Weet even niet meer wanneer de Zoe komt (Twizy komt in mei), maar denk dat ik die maar eens even op Schiphol op ga halen tegen die tijd

Edit: zowel de Leaf als iMIEV kosten bijna 35k.
Dat is 15k meer dan de Zoe.
Bij een leaseprijs van 80 euro in de maand voor de accu, kun je 15 jaar! rijden zonder zorgen over de accu.
Zelfs als de Zoe 25k gaat kosten rij je járen goedkoper.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Kan zo snel even geen voorwaarden vinden (schijt site van reno) maar als ik me niet vergis zit er een max. aantal km's per jaar aan voor die prijs. En huren is geen kopen. Oftewel, de accu's worden geen eigendom. Beetje hoerige positie om in te verkeren als consument als je mij vraagt.
En toevallig als eens in de kofferbak van de FLuence gekeken? Dan lag je toch de ballen uit je broek. Ze stonden op de taxi expo laatst met zo'n ding. Die verkoper heb ik meteen effe uit zijn droom geholpen
En toevallig als eens in de kofferbak van de FLuence gekeken? Dan lag je toch de ballen uit je broek. Ze stonden op de taxi expo laatst met zo'n ding. Die verkoper heb ik meteen effe uit zijn droom geholpen

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Klopt, zijn voorwaarden bij, heb ik ook ergens langs zien komen. Maar elektrische auto's gebruik je nu toch vooral als 2e auto. Misschien wat woon-werk etc, maar dan houdt het ook wel op.
Voor meer zijn ze gewoon nog niet geschikt.
De Fluence is niet echt wat nee, alleen de wegligging al. Hoor m'n collega er nog over praten toen hij van de introductie terug kwam.
Voor meer zijn ze gewoon nog niet geschikt.
De Fluence is niet echt wat nee, alleen de wegligging al. Hoor m'n collega er nog over praten toen hij van de introductie terug kwam.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
enige voordeel is dat het nu (betrekkelijk) voordelig aan te bieden is. Zo ziet het er op papier leuk uit.
Electrisch rijden is nog te duur en onhandig. je ziet ze alleen zakelijk wat rijden en dan is het nog van het ene stopcontact naar het andere rijden.
Electrisch rijden is nog te duur en onhandig. je ziet ze alleen zakelijk wat rijden en dan is het nog van het ene stopcontact naar het andere rijden.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Een 107 heb je voor 10k dus houd je nog 10-15k over voor benzine.
Daar kun je met zo'n ding dik 150k mee rijden.
Dan heb ik het nog niet over de €80 per maand gehad waar je 1000km op kunt rijden...(minus evt wegenbelasting €18)
Ben je gelijk van het 150km actieradius probleem af...
Daar kun je met zo'n ding dik 150k mee rijden.
Dan heb ik het nog niet over de €80 per maand gehad waar je 1000km op kunt rijden...(minus evt wegenbelasting €18)
Ben je gelijk van het 150km actieradius probleem af...
Ik zie vooralsnog echt geen toekomst in elektrisch rijden... En ik betwijfel of het ooit wat wordt! Er kleven teveel praktische nadelen aan. En een op kolen gestookte energiecentrale is nu ook niet echt milieuvriendelijk natuurlijk... Beetje kortzichtig allemaal.
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Maar dat si toch zo bij 90% van de 'milieuvriendelijke' alternatieven. Men kijkt nooit naar het complete proces, van bouw tot sloop.Merijn schreef:Ik zie vooralsnog echt geen toekomst in elektrisch rijden... En ik betwijfel of het ooit wat wordt! Er kleven teveel praktische nadelen aan. En een op kolen gestookte energiecentrale is nu ook niet echt milieuvriendelijk natuurlijk... Beetje kortzichtig allemaal.
Dan is het nog milieuvriendelijker om een tweedehands auto te kopen, want hoe langer je die gebruikt hoe minder effect de bouw en sloop hebben op de complete levensduur.
Ik zie elektrisch rijden wel als toekomst, niet voor het milieu, maar als alternatief voor fossiele brandstoffen. En elektrisch rijden gaat een enorme stap maken als er eindelijk accu's komen die minder zwaar zijn, minder ruimte innemen en meer capaciteit hebben waardoor de actieradius groter wordt. En volgens mij is die techniek niet heel ver weg.
Die accu techniek is er al maar nog veel te duur. De huidige elecktrische auto's hebben dan misschien een te kleine doelgroep, vergeet niet dat ze essentieel zijn voor de ontwikkeling naar toekomstige mainstream electrische auto.
Zonder de Fluence geen clio 5 Z.E. met een actieradius van 1000km en laadtijd van <1uur. En dan hebben we het nog niet eens over de geweldige koppelkromme van een electro motor.
Zonder de Fluence geen clio 5 Z.E. met een actieradius van 1000km en laadtijd van <1uur. En dan hebben we het nog niet eens over de geweldige koppelkromme van een electro motor.
Iets positiever hè jongens...
Er zijn zat situaties op te noemen waar ie niet praktisch is, maar het strevenvan Renault is over 8 jaar 10% van de verkoop electrisch....
Je kan dan nog 8 jaar wachten, maar ze hebben gekozen door te ontwikkelen, en alvast ee aantal modellen uit te brengen....
Owja en de leaf, schijnt dat de accu ee levensduur heeft van 5 à 6 jaar....., vervangen kost veel geld, en ja dat is dan voor kostevan de klant.
Renault garandeerd altijd een accu die 100% is, en tja we zullen zien hoe het gaa lopen.
Ik vind het best grappig, en er zijn klanten die er echt behoorlijk voordeel uithalen, met de subsidies die door gemeenten gegeven worden

Er zijn zat situaties op te noemen waar ie niet praktisch is, maar het strevenvan Renault is over 8 jaar 10% van de verkoop electrisch....
Je kan dan nog 8 jaar wachten, maar ze hebben gekozen door te ontwikkelen, en alvast ee aantal modellen uit te brengen....
Owja en de leaf, schijnt dat de accu ee levensduur heeft van 5 à 6 jaar....., vervangen kost veel geld, en ja dat is dan voor kostevan de klant.
Renault garandeerd altijd een accu die 100% is, en tja we zullen zien hoe het gaa lopen.
Ik vind het best grappig, en er zijn klanten die er echt behoorlijk voordeel uithalen, met de subsidies die door gemeenten gegeven worden
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
En op dit moment is de brandstof lekker goedkoop ook!.........1,75 euro voor een litertje 95.
elektrisch rijden komt er zeker.....neem de Opel Ampera, dat is toch een mooie bak?
Alleen wil ik wel weten hoe dit straks gaat met "het horen aankomen van een auto".
elektrisch rijden komt er zeker.....neem de Opel Ampera, dat is toch een mooie bak?
Alleen wil ik wel weten hoe dit straks gaat met "het horen aankomen van een auto".
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14527
- Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
- Locatie: Nieuw Vennep
- Contacteer:
Dat is over een paar jaar ook afgelopen, dan gaan ze wel een manier zoeken om daar netzoveel aan te verdienen als aan de normale auto's.Ivo van Achthoven schreef:Ik vind het best grappig, en er zijn klanten die er echt behoorlijk voordeel uithalen, met de subsidies die door gemeenten gegeven worden
Elektrisch rijden wordt pas intressant als je een actieradius hebt van ongeveer 700 km en je kan de auto "voltanken" in 30 a 60 minuten
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Inderdaad. Trouwens, de huidige prius-rijders gaan daar nog wel achter komen.Ivo van Achthoven schreef:Iets positiever hè jongens...![]()
Er zijn zat situaties op te noemen waar ie niet praktisch is, maar het strevenvan Renault is over 8 jaar 10% van de verkoop electrisch....
Je kan dan nog 8 jaar wachten, maar ze hebben gekozen door te ontwikkelen, en alvast ee aantal modellen uit te brengen....
Owja en de leaf, schijnt dat de accu ee levensduur heeft van 5 à 6 jaar....., vervangen kost veel geld, en ja dat is dan voor kostevan de klant.
Renault garandeerd altijd een accu die 100% is, en tja we zullen zien hoe het gaa lopen.
Ik vind het best grappig, en er zijn klanten die er echt behoorlijk voordeel uithalen, met de subsidies die door gemeenten gegeven worden
Vanaf 1 april wijzigen de APK regels, en stél het accupakket van een 2006 prius is gaar. De auto rijdt prima op de motor, maar bij de APK wordt de auto afgekeurd.
Accupakket kost nieuw bijna 4500,-, de auto is 5k waard. Dus zo goed als economisch TL.
Renault pakt het juist aan, door de accu te leasen. Dat moeten ze ook wel als ze ook hun 'wisselstation' erdoor willen krijgen. In een paar minuten de accu wisselen voor een volle en weer verder.
Ik zie het binnen nu en 10 jaar wel gebeuren

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Tuurlijk electrisch rijden heeft best voordelen. We hebben op het werk een transit en golf variant op 100% electriek en heb er al wat km's mee gemaakt. Maar als je puur naar de kosten kijkt (als je de volle mep betaald) en hetgeen je terug krijgt dan is het gewoon ERG DUUR!!!! Dan kun je wel roepen dat je die dingen voor max een paar euro "vol gooit" maar dat schiet niet op. Als de grote fabrikanten er mee gaan komen op een andere schaal wordt het al interessanter maar nog steeds is het *** als je mij vraagt. Koppel is zoals Geert zegt wel erg goed en warmrijden is ook voorbij.
En die Prius ellende. Toyota verkoopt nu al een jaar of tien van die schijtbakken maar schijnt er nog steeds niets op te verdienen!
In de toekomst kijken blijft gewoon lastig. Zeker ook omdat de overheid je gewoon weer een oor aan gaat naaien als er maar genoeg van op de weg zijn.
En die Prius ellende. Toyota verkoopt nu al een jaar of tien van die schijtbakken maar schijnt er nog steeds niets op te verdienen!
In de toekomst kijken blijft gewoon lastig. Zeker ook omdat de overheid je gewoon weer een oor aan gaat naaien als er maar genoeg van op de weg zijn.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Meer Clio IV scoops:
http://www.autoweek.nl/autonieuws/18728 ... nault-clio
[img]http://media.autoweek.nl/m/m1fy73qbxib3.jpg[/img]
[img]http://media.autoweek.nl/m/m1fy73qbf1b5.jpg[/img]
[img]http://media.autoweek.nl/m/m1fy73qbntba.jpg[/img]
http://www.autoweek.nl/autonieuws/18728 ... nault-clio
[img]http://media.autoweek.nl/m/m1fy73qbxib3.jpg[/img]
[img]http://media.autoweek.nl/m/m1fy73qbf1b5.jpg[/img]
[img]http://media.autoweek.nl/m/m1fy73qbntba.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Hmmzzz. Megane wielen ... Clio gaat dus een maatje groter worden zo te zien.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
qua buitenmaten zou ie gelijk blijven. Alleen bredere spoorbreedte en wielen wat meer naar de hoeken.
Je ziet ook een bredere heuplijn, en natuurlijk de neus geïnspireerd op de Twingo II ph2 en ZOE.
Je ziet ook een bredere heuplijn, en natuurlijk de neus geïnspireerd op de Twingo II ph2 en ZOE.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
Net als bij de huidige twingo ook een setje achterlichten in de achterklep zo te zien, ben benieuwd.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Ja, alleen doorlopend en niet onderbroken zoals bij de Twingo.
Een 'shop' van enige tijd terug, die wel aardig in de goede richting lijkt te wijzen:
[img]http://img826.imageshack.us/img826/9592/dsc01501l.jpg[/img]
Een 'shop' van enige tijd terug, die wel aardig in de goede richting lijkt te wijzen:
[img]http://img826.imageshack.us/img826/9592/dsc01501l.jpg[/img]
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Klopt, en die is al zo lelijk door de te kleine achterlichten. Hopelijk worden ze wat groter en liggen ze strak op de carrosserie i.t.t. deze inham.
Maar eind van het jaar op de Salon van Parijs zullen we het weten
Maar eind van het jaar op de Salon van Parijs zullen we het weten

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
[img]http://static.autoblog.nl/images/wp2012/Renault_Zoe_productiemodel_01.jpg[/img]
Hè bah! En ik hoopte nog wel dat die Zoë een mooie auto zou worden...
Klik op de foto voor het artikel op Autoblog.
Hè bah! En ik hoopte nog wel dat die Zoë een mooie auto zou worden...
Klik op de foto voor het artikel op Autoblog.
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
In engeland hebben ze dat wel meegerekend.met een Leaf.Merijn schreef:Ik zie vooralsnog echt geen toekomst in elektrisch rijden... En ik betwijfel of het ooit wat wordt! Er kleven teveel praktische nadelen aan. En een op kolen gestookte energiecentrale is nu ook niet echt milieuvriendelijk natuurlijk... Beetje kortzichtig allemaal.
Daaruit blijkt dat een leaf, gerekend met alle energieopwekking e.d aan een uitstoot zit van rond de 95.
Een vergelijkbaar benzinemodel met alles meegerekend zit dan op ongeveer 500, dus wel degelijk een stuk milieu vriendelijker.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.