R19 16v na 10 jaar stilstand

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
jerre
Contacteer:

Hallo, Ik ben nieuw hier en heb een r19 16v phase1 welke 10 jaar heeft stil gestaan. Hij heeft natuurlijk wel de nodige problemen:
Hij heeft koelwater in de bougiegaten, Ik had deze al eens droog gemaakt maar een tijd later waren ze gewoon weer vol gelopen. Iemand hier ervaring mee? (voor alle duidelijkheid:de auto staat binnen dus geen regenwater)
Ook hoor ik de benzinepomp niet bij contact aan, is deze ergens apart afgezekerd?
O ja, Ook de remmen doen het niet (bendix abs)
Heeft er misschien iemand tips hoe ik dit alles het best aanpak?
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

Welkom hier (Y)

Stel je even voor in het wie is wie.
http://www.renault-tuning.com/viewforum.php?f=70

En we zijn benieuwd naar je project. Dus kom maar op met de foto's :foto: (Y)
jacques

Welkom!
De benzine pomp heeft een relais, dat in de relais kast zit bij het linker voorscherm. Pomp kan ook stuk zijn. leesvoer; http://www.team1916vforum.nl/viewtopic.php?f=23&t=234
ABS systeem Bendix lees dit even http://www.team1916vforum.nl/viewtopic.php?f=24&t=196
Boeken: http://www.team1916vforum.nl/viewtopic.php?f=25&t=65
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Abel
Über-Spammer

tap als eerste de olie er af van de auto, kun je gelijk zien of daar ook water in zit.

water in de bougie gaten kan eigenlijk niet. wel olie of regen water.

graag foto's plaatsen (Y)
jerre
Contacteer:

Dank u wel voor de snelle reacties. Het zal helaas een zomerproject worden want ik moet eerst nog een rugoperatie ondergaan.
Ik houd jullie in ieder geval op de hoogte!
the reaper

een rugoperatie??? maar hopen dat dat goedgaat anders kun je er gelijk een automaat van maken straks.... ;-)
Abel
Über-Spammer

tjee. laat hem ff extra knijpen voor zijn operatie...

hou ons op de hoogte!
the reaper

ach is toch een grapje joh !!! niet te serieus hoor.. komt vast goed met je rug ,. waarvoor is de operatie? rugproblemen zijn echt heel vervelend (zelf afgelopen jaar ook 2 keer thuis gezeten omdat ik zomaar door mijn rug ging. eerste keer 2 maand niks gedaan,.. en laatste keer was 5dec 2011 en ben toevallig deze week weer halve dagen wat aan het werk..) ben wel benieuwd wat er met je rug is hoor het was natuurlijk een grap om het ijs te breken ..
jerre
Contacteer:

Ik kan wel tegen een grapje hoor, geen probleem. Ik heb een zware hernia en een beschadigde zenuw, komt dus wel goed maar heeft wat tijd nodig.
Weet iemand toevallig of de wielen van de 19 passen op mijn megane cabrio van bj 2000?
Martijn Kool

ja past :)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
jerre
Contacteer:

Het water in de bougiegaten blijkt te komen van een lekke vriesstop. Volgende week komt de garage hem ophalen om te kijken of hij nog te redden valt. Afwachten maar...
mark 5t
Contacteer:

onwaarschijnlijk de vriesstoppen zitten in het gietijzeren onderblok en water kan nog steeds niet omhoog lopen
waar woon je?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Abel
Über-Spammer

motortje kost de wereld niet en het inbouwen in een r19 is ook relatief simpel.

ALs de koets goed is niet zomaar weg doen. de laatste jaren worden er wel erg veel 19 16V's afgeschreven.

en een vriesstop zit wel in de kop bij een 19, maar die zitten aan de buiten kant en niet aan de binnen kant bij de bougies, dacht ik iedergeval.
CoSo

jerre schreef:Ik kan wel tegen een grapje hoor, geen probleem. Ik heb een zware hernia en een beschadigde zenuw, komt dus wel goed maar heeft wat tijd nodig.
Weet iemand toevallig of de wielen van de 19 passen op mijn megane cabrio van bj 2000?
Een beschadigde zenuw is een groot probleem, een beknelde minder.
Ben zelf in 2011 3x geopereerd aan een hernia.

leuk project, kom maar op met de foto's ;-)
Roald
Car: 19 16v PhII 2.0T
Contacteer:

Abel schreef:motortje kost de wereld niet en het inbouwen in een r19 is ook relatief simpel.

ALs de koets goed is niet zomaar weg doen. de laatste jaren worden er wel erg veel 19 16V's afgeschreven.

en een vriesstop zit wel in de kop bij een 19, maar die zitten aan de buiten kant en niet aan de binnen kant bij de bougies, dacht ik iedergeval.
Er zijn inderdaad nog maar zeer weinig 19 16v's over, inmiddels een zeer zeldzame auto :-(
Anything worth doing is worth doing right!.
jerre
Contacteer:

Er zitten 2 vriesstoppen tussen de bougiegaten en deze zijn lek. We gaan de 19 zeker proberen te redden, ook al is ie als sloper aangekocht. Hij is roestvrij en volledig origineel met zeer mooi interieur.
Ik zal binnenkort enkele foto's maken. ik woon in Belgie.
Roald
Car: 19 16v PhII 2.0T
Contacteer:

Als de carrosserie en interieur nog helemaal gaaf zijn zou ik er toch een ander blokje in leggen anders is het zonde om de auto te slopen.
F7P blok heb je voor een appel en een ei.
Anders meteen een 2.0 F7R van een Megane 1 in leggen ook die koop je voor niet al teveel.
Anything worth doing is worth doing right!.
Plaats reactie