Arjan's Clio RS -Verkocht-
-
Morgen de auto voor APK! Verwacht geen gekke dingen 

-
Afgekeurd.
Morgen 2 nieuwe voor remslangen!
Morgen 2 nieuwe voor remslangen!
-
Hahaha ja maar dit komt wel regelmatig voor bij auto's. Dus is niks geks hoor haha
Volgende maand weer wat bestellen bij k-tec! Dan komen de mooie spulletjes weer in de clio terecht.

Volgende maand weer wat bestellen bij k-tec! Dan komen de mooie spulletjes weer in de clio terecht.
- Adinsx
- Car: M4 Estate GT205
De remslangen zitten van die rubber hoesjes omheen waar water in gaat staan. Heb ze bij de Clio eraf geknipt, want bij mij begonnen ze toen ook wat roest neigingen te krijgen 

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
Zal er gelijk is naar kijken, over dat hoesje..
En nee geen stalen, want moet het snel laten maken, zei dat ze al bijna door waren.. :/
Dus dat zal met de tijd bij de upgrades komen;)
Als ik dit wist had ik ze natuurlijk al binnen en konden ze er zo onder..
En nee geen stalen, want moet het snel laten maken, zei dat ze al bijna door waren.. :/
Dus dat zal met de tijd bij de upgrades komen;)
Als ik dit wist had ik ze natuurlijk al binnen en konden ze er zo onder..
-
- Moderator
- Car: MB
Bij een zaak als biesheuvel bijv kun je het zo maken met losse onderdelen die ze gewoon op voorraad hebben (en wellicht een complete set ook wel voor jou auto). Een belletje en je weet het.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
meer slecht nieuws.....
Bij het vervangen van de leidingen kwam de monteur er achter dat er geen ontluchtingsnippeltje op zat. Is dus helemaal weggeroest en daarna afgebroken.
Worden dus 2 nieuwe klauwen erop.
Ze zijn wel zo relaxed dat ze mn brembo high carbon discs en ferodo DS2500 blokken gelijk mee monteren!
Achter was al maandje terug vervangen dus heb hele nieuwe remmerij dalyk.
Kost n beetje, maar heb je wel wat!
Bij het vervangen van de leidingen kwam de monteur er achter dat er geen ontluchtingsnippeltje op zat. Is dus helemaal weggeroest en daarna afgebroken.
Worden dus 2 nieuwe klauwen erop.
Ze zijn wel zo relaxed dat ze mn brembo high carbon discs en ferodo DS2500 blokken gelijk mee monteren!
Achter was al maandje terug vervangen dus heb hele nieuwe remmerij dalyk.
Kost n beetje, maar heb je wel wat!
-
Ja schijnt dat als je dat rubbertje zo laat zitten er water blijft staan en zo dus snel weg is..
-
Dacht je alles te hebben gehad. Is het connectie nippeltje van de remleiding die in de slang gaat helemaal gaar gemaakt (duidelijk vorige eigenaar). Dacht je een goed onderhouden auto te kopen van iemand die bij de dealer werkt, krijg je te maken met deze amateuristische onzin.
Moet waarschijnlijk nieuwe remleiding in.
Gelukkig laat ik 't allemaal wel goed maken en geen beunoplossingen te accepteren
Moet waarschijnlijk nieuwe remleiding in.
Gelukkig laat ik 't allemaal wel goed maken en geen beunoplossingen te accepteren

-
Heb geen id, bij niet tot nu toe dan.
Het is in ieder geval weer fantastisch slecht in elkaar gezet toen. En dat nippeltje is niet in deze 1.5 jaar afgebroken want er zat echt een hoop roest op!
We wachten rustig af op de garage tot het allemaal netjes en weer goed in elkaar zit.
Het is in ieder geval weer fantastisch slecht in elkaar gezet toen. En dat nippeltje is niet in deze 1.5 jaar afgebroken want er zat echt een hoop roest op!
We wachten rustig af op de garage tot het allemaal netjes en weer goed in elkaar zit.
-
Het is gemaakt;)
Was geen optie om het zelf te doen, kwestie van weinig kennis daarvan en dat remmen wel heel belangrijk zijn.
Moet ze nog ff in laten slijten maar remmen gaat goed met weinig kracht op het pedaal!
Was geen optie om het zelf te doen, kwestie van weinig kennis daarvan en dat remmen wel heel belangrijk zijn.
Moet ze nog ff in laten slijten maar remmen gaat goed met weinig kracht op het pedaal!
- Daan2D
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Hier zeg je zelf geen kennis van zaken te hebben, wel oordelen over anderenArjanrs schreef:Het is gemaakt;)

Remleiding nippels roesten nu eenmaal nog harder dan de renaults zelf, zeker die leiding wartels zijn zo kapot als je geen leiding sleuteltje gebruikt! Had je de auto niet gekocht als je wist en dacht dat dit slecht gemaakt was? Denk het niet

Racing is the best way to convert money into noise
Hee had t zelf al gelezen en geedit grappig dat me quote ook al gewijzigd isDennisT schreef:Ff lezen, nieuwe remmen zitten er ook opMaLa schreef:Erg makkelijk om te zeggen,onthoudt wel dat de vorige eigenaar 'm ook niet nieuw gekocht heeft.

-
Nou als je een auto op deze manier particulier verkoopt zonder er iets van te zeggen dat er iets goed mis was met de remmen had ik er zeker over nagedacht.. Of lager met de prijs gegaan en het dan meteen laten maken!
Heb wel kennis van zaken maar net niet genoeg om mezelf een veilig gevoel te geven in de auto als ik het zelf heb gedaan, dus in dat geval laat ik het maar doen
Heb wel kennis van zaken maar net niet genoeg om mezelf een veilig gevoel te geven in de auto als ik het zelf heb gedaan, dus in dat geval laat ik het maar doen

Wellicht was er helemaal niks aan de hand en heeft jou monteur ze gaar gedraaid?
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Tja, wat moet je er van zeggen.. Als een remleiding-aansluiting is doorgedraaid heeft dat weinig met de veiligheid te maken, evenals een ontluchtingsnippel die afbreekt. Leidingen draai je gewoon met gemak af, zelfs met een leidingsleuteltje, ik spuit ze altijd even in met WD40 en paar uur later losdraaien.
Net als het ontluchtingsnippel, die krengen rotten gewoon vast door steeds op te warmen en weer af te koelen, daarbij zijn ze zo dun dat ze bij een minimaal moment al afbreken. Paar tikjes met de hamer, beetje opwarmen met de brander, beetje WD40 erop en met een beetje mazzel komt ie dan wel. Ik haal 't nippel er altijd even uit en beetje kopervet er aan, dan wil ie volgende keer ook weer los.
Nippels zijn er vaak wel uit te krijgen, gaatje iets opboren en linkse tap er in draaien.
Net als het ontluchtingsnippel, die krengen rotten gewoon vast door steeds op te warmen en weer af te koelen, daarbij zijn ze zo dun dat ze bij een minimaal moment al afbreken. Paar tikjes met de hamer, beetje opwarmen met de brander, beetje WD40 erop en met een beetje mazzel komt ie dan wel. Ik haal 't nippel er altijd even uit en beetje kopervet er aan, dan wil ie volgende keer ook weer los.
Nippels zijn er vaak wel uit te krijgen, gaatje iets opboren en linkse tap er in draaien.

-
Nou als eerst liet hij me het roest zien van de afgebroken ontluchtinsnippel wat al zeker niet van gister was, kreeg t zelf een beetje spaansbenauwd dat ik zo heb gereden haha.. maargoed.
Toen ik er nog stond kreeg hij de wartel van de leiding (te) makkelijk los met een leidingsleutel. Waarna we elkaar toch erg verbaast aankeken.
Heb misschien wel een beetje overdreven gereageerd ja, veiligheid is gewoon belangrijk voor mij en me medeweggebruikers
Toen ik er nog stond kreeg hij de wartel van de leiding (te) makkelijk los met een leidingsleutel. Waarna we elkaar toch erg verbaast aankeken.
Heb misschien wel een beetje overdreven gereageerd ja, veiligheid is gewoon belangrijk voor mij en me medeweggebruikers

laat dat 'mischien ' maar weg
Vind het prachtig om te zien dat deze (voor mij bekende) auto bij een liefhebber terecht is gekomen, maar wil alleen maar aangeven dat je niet zomaar je conclusies eruit kan/moet flappen.
Gr Mark

Vind het prachtig om te zien dat deze (voor mij bekende) auto bij een liefhebber terecht is gekomen, maar wil alleen maar aangeven dat je niet zomaar je conclusies eruit kan/moet flappen.
Gr Mark
-
Ja dat is zo
Binnenkort wat bestellen bij k-tec, onderste baksteun (enigste motor en baksteun die nog niet vervangen is
).
Front strut brace???
Lijstje zal wel iets langer worden!

Binnenkort wat bestellen bij k-tec, onderste baksteun (enigste motor en baksteun die nog niet vervangen is

Front strut brace???
- Daan2D
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Front stut zou ik van pure motorsport kopen. Kan Treico (Jps) leveren. Is echt mooi spul zeker icm solid topmounts. Foto's ervan in staan in mijn topicArjanrs schreef:Ja dat is zo![]()
Binnenkort wat bestellen bij k-tec, onderste baksteun (enigste motor en baksteun die nog niet vervangen is).
Front strut brace???

Racing is the best way to convert money into noise
-
Thanks!
Ziet er idd mooi uit
Ziet er idd mooi uit

-
Tijdje niet actief geweest op me project.
Nieuwe bestellingen zijn binnen/onderweg.
182 uitlaatspruitstuk van Jaboc gekocht op RTC marktplaats, is al binnen.
Sportkat for 182 manifold upgrade via k-tec is onderweg.
Exreme SMD LED's voor in de mistlampen zijn er ook al van xenonworld (zijn 4300K dacht ik zo).
Ook nog de lower gearboxmount besteld, is de enigste motor/baksteun die nog niet vervangen is
A.S. dinsdag dat monteren, daarbij krijgt de auto een KWS flush met uiteraard nieuw koelwater.
Als klap op de vuurpijl wordt het gehele inlaat systeem schoongemaakt m.b.v. iemand die de nodige ervaring heeft!
Ook wordt het inlaatsysteem voorzien van nieuwe pakkingen (logisch
).
Foto's volgen als het gereed is
Nieuwe bestellingen zijn binnen/onderweg.
182 uitlaatspruitstuk van Jaboc gekocht op RTC marktplaats, is al binnen.
Sportkat for 182 manifold upgrade via k-tec is onderweg.
Exreme SMD LED's voor in de mistlampen zijn er ook al van xenonworld (zijn 4300K dacht ik zo).
Ook nog de lower gearboxmount besteld, is de enigste motor/baksteun die nog niet vervangen is

A.S. dinsdag dat monteren, daarbij krijgt de auto een KWS flush met uiteraard nieuw koelwater.
Als klap op de vuurpijl wordt het gehele inlaat systeem schoongemaakt m.b.v. iemand die de nodige ervaring heeft!
Ook wordt het inlaatsysteem voorzien van nieuwe pakkingen (logisch

Foto's volgen als het gereed is