ACT: Mégane III RS Coupe
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Dat is op zich wel jammer idd. Ik zie dat de drie trophy' s uit nl er ook al bij staan
Nu die van ramshorst nog haha
Nu die van ramshorst nog haha
Allen de nummers heb ik doorgegegeven.. nog niet dat ze al verkocht zijn.. Dus.. er zijn er nog twee te koop.. Wit en Jaune Sirius.. Wie biedt?Patrick.B schreef:Dat is op zich wel jammer idd. Ik zie dat de drie trophy' s uit nl er ook al bij staan
Nu die van ramshorst nog haha
Groet, Case_RS
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
De facelift is er door, ook voor de RS:
[img]http://www.autoblog.nl/gallery/Renault/ ... 012_02.jpg[/img]
De RS is nu standaard op Trophy-niveau beschikbaar, dus met 265 paardjes.
Bron: http://www.autoblog.nl/renault-megane-f ... -officieel
Bron: http://www.autoweek.nl/autonieuws/18315 ... even-tegen
[img]http://www.autoblog.nl/gallery/Renault/ ... 012_02.jpg[/img]
De RS is nu standaard op Trophy-niveau beschikbaar, dus met 265 paardjes.
Bron: http://www.autoblog.nl/renault-megane-f ... -officieel
Bron: http://www.autoweek.nl/autonieuws/18315 ... even-tegen
Tja.. ik zei het al tegen Bjorn (KVK Gorinchem).. Zal je net zien: begin 2012 komt de nieuwe RS met dezelfde specificaties als de Trophy.. haha..
En ja hoor: http://www.autoweek.nl/autonieuws/18316 ... og-sterker
Zelfs de velgen zijn hetzefde! Ik vind het prima.. Al voel ik me net als nog een 500 naar 1000 (en wellicht nog meer) andere Trophy rijders een beetje als een proefkonijn.. Ligt ie goed in de markt? Dan een beetje sleutelen aan het design (rood lijntje op de F1 spoiler en ik zie ook meer ledjes..) en hopsakee: de nieuwe RS! Hij wordt er alleen maar mooier en sneller mee!
Ben overigens benieuwd naar de prijs!
Case_RS
En ja hoor: http://www.autoweek.nl/autonieuws/18316 ... og-sterker
Zelfs de velgen zijn hetzefde! Ik vind het prima.. Al voel ik me net als nog een 500 naar 1000 (en wellicht nog meer) andere Trophy rijders een beetje als een proefkonijn.. Ligt ie goed in de markt? Dan een beetje sleutelen aan het design (rood lijntje op de F1 spoiler en ik zie ook meer ledjes..) en hopsakee: de nieuwe RS! Hij wordt er alleen maar mooier en sneller mee!
Ben overigens benieuwd naar de prijs!
Case_RS
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Renault is niet goed bezig om zo exclusieve modellen de grond in te trappen hoor. Zelfde deden ze met de Gordini. Die look op de Twingo en Clio was ook op de 1.2 'tjes te bestellen.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Op autoblog staat dat de rs 2012 standaard 265pk mee krijgt. Vind ik persoonlijk wat vreemd.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Ja klopt (zie hierboven). Bij het inschakelen van de Sportmonitor, komt er extra kracht beschikbaar, dezelfde specificaties als de Trophy.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Kwam 'm net tegen, mooie upgrade als je het mij vraagt
:
http://biesheuvel-motorsport.nl/store/p ... cooler_kit

http://biesheuvel-motorsport.nl/store/p ... cooler_kit
groter is niet altijd beter (bij intercoolers
)

Dat gaat niet werken i.c.m de standaard radiateur zal de motortemperatuur te hoog oplopen.
Dat is met de Forge IC al zo.
Dat is met de Forge IC al zo.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Dan dus ook een andere radiateur?.....of is dat niet toereikend.Fastchip schreef:Dat gaat niet werken i.c.m de standaard radiateur zal de motortemperatuur te hoog oplopen.
Dat is met de Forge IC al zo.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Moderator
- Berichten: 8899
- Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
- Locatie: Gorinchem
- Contacteer:
Nieuwe optie en wielen voor 2012. Dit wordt de nieuwe 18''
[img]http://i205.photobucket.com/albums/bb22 ... eBlack.jpg[/img]
[img]http://i205.photobucket.com/albums/bb22 ... pseats.jpg[/img]

[img]http://i205.photobucket.com/albums/bb22 ... eBlack.jpg[/img]
[img]http://i205.photobucket.com/albums/bb22 ... pseats.jpg[/img]
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Damn... opvolger van huidige gevonden 
[img]http://i3.photobucket.com/albums/y62/ch ... 0176_z.jpg[/img]![Afbeelding]()

[img]http://i3.photobucket.com/albums/y62/ch ... 0176_z.jpg[/img]
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Hallo iedereen,Rubinja schreef:Ben vandaag naar dealer geweest in Brussel en verkoper zei dat ik voor 1.500 euro meer een niet-genummerde Trophy kan krijgen met dezelfde opties als een "gewoon" uitgeruste RS. (=ongeveer alle opties zonder TomTom en zonder panoramisch dak)
Vind hem in het wit en met die rode randjes op de velgen er alleszins wel super uitzien.
Rijden die 19 duimers minder comfortabel dan de 18?
Ik ga hem in lichte-vracht-uitvoering bestellen (geen achterzetels, geen 5000 euro BIV en 100% aftrekbaar als zelfstandige): staat gewoon als optie in het boekje (750 euro BTW inbegrepen en omkeerbaar). Weet iemand toevallig hoeveel dit scheelt in gewicht.
Heb een testritje gepland op 22 september, kijk er echt al naar uit!
Grtz
Had na het testritje van september (met een witte Megane RS 250) een Trophy (in het zwart) besteld. De Renault-dealer maakte zich immers sterk dat hij er nog eentje kon geleverd krijgen. Bestelbon getekend en ik dolgelukkig naar huis want in zowat elk magazine stond dat hij niet meer te krijgen was.
2 weken later volgde dan het onvermijdelijke nieuws: dat hij toch niet meer geleverd kon worden maar dat ik natuurlijk een nog een gewone RS kon bestellen, met wat extra korting bij wijze van verontschuldiging. Dus, een gewoon RS-je besteld, die normaal eind februari geleverd ging worden.
Nu was ik een paar weken geleden op het autosalon in Brussel en iemand op de Renault-stand vertelde mij daar dat de facelift van de RS eigenlijk de motor heeft van de Trophy (behalve dat de extra 15PK enkel in sportstand beschikbaar is of zoiets) + enkele visuele upgrades (een LEDje meer, zwarte behuizing lichten, rode Trophyachtige bestickering als optie,...) en dat hij vanaf nu besteld kon worden. Ik de dag erna naar mijn Renault dealer om mijn bestelling aan te passen natuurlijk. En dat was geen enkel probleem! Heb ongeveer alle opties genomen (CUP-onderstel, Recaros, RS Monitor, 19 duimers met Potenza's, Trophy stickers) en hij is NIET duurder dan de vorige RS. En goed nieuws voor de Jaune Sirius fans, want hij is in Het Heilig Geel te krijgen.
Er is nu ook een reservewiel als optie beschikbaar. En de electrisch inklapbare buitenspiegels bestaan niet meer als optie. (zijn ze standaard of zijn ze niet meer inklapbaar, dat was niet duidelijk)
De productie van de nieuwe lijn zou starten in april, de mijne wordt ten laatste half juli geleverd.
En leuk nieuwtje voor de Vlaamse RS-fans: de nieuwe, "groenere" Belasting op Inverkeersstelling (BIV) bedraagt voor nieuw ingeschreven wagens vanaf maart voor een RS 1218 euro ipv 5000 in het huidig systeem. (jaarlijkse tax ongeveer 340 euro)

Grtz
Ruben
Kijk dat is mooi om te lezen! Zit er een energie label A op ofzo? 

Ik denk dat ik bij de weinigen ben die de de nieuwe BIV-regeling in Vlaanderen (let op: dus in Brussel en Wallonie geldt nog steeds het oude systeem!) een positieve zaak vind. De meeste "gewone" auto's worden 100 of meer euro duurder om in te schrijven, met een maximumbedrag van 10.000 euro voor pakweg een nieuwe Porsche Cayenne of zo.
De nieuwe BIV in Vlaanderen wordt berekend op 3 factoren:
- Benzine of Diesel
- g CO2 uitstoot/km
- euronorm
Als je de gegevens van de RS invult, zijnde
- Benzine
- 190 g
- Euronorm 5
kom ja via een zeer ingewikkelde formule (http://belastingen.vlaanderen.be/nlapps ... asp?id=202)
uit op een goede 1200 euro.
(https://belastingen.fenb.be/vfp-portal- ... ieBiv.html)
Het komt erop neer dat nieuwe bezinemotoren met 4 cilinders en een turbootje (en die niet boven de 220g CO2/km gaan) gaan profiteren van het nieuwe systeem. Het oude systeem hield voornamelijk rekening met het werkelijke aantal pks en vanaf dat je boven de 200 zat had je prijs met het maximumbedrag, zijnde 5000 euro.
Op zich is het wel eerlijker natuurlijk dat je voor een Megane niet meer even veel betaalt als voor een Cayenne, al is 10.000 euro om een auto op de weg te mogen/kunnen zetten natuurlijk wel erg veel.
Maar voorlopig is er nog veel verwarring rond de nieuwe regelgeving die oorspronkelijk moest ingaan op 1 januari. Intussen is die uitgesteld tot 1 maart maar het Vlaams Parlement heeft de wet nog steeds niet definitief goedgekeurd.
Daarom dat ik het niet echt erg vind om nog een paar maanden extra te wachten op mijn beest...
De nieuwe BIV in Vlaanderen wordt berekend op 3 factoren:
- Benzine of Diesel
- g CO2 uitstoot/km
- euronorm
Als je de gegevens van de RS invult, zijnde
- Benzine
- 190 g
- Euronorm 5
kom ja via een zeer ingewikkelde formule (http://belastingen.vlaanderen.be/nlapps ... asp?id=202)
uit op een goede 1200 euro.
(https://belastingen.fenb.be/vfp-portal- ... ieBiv.html)
Het komt erop neer dat nieuwe bezinemotoren met 4 cilinders en een turbootje (en die niet boven de 220g CO2/km gaan) gaan profiteren van het nieuwe systeem. Het oude systeem hield voornamelijk rekening met het werkelijke aantal pks en vanaf dat je boven de 200 zat had je prijs met het maximumbedrag, zijnde 5000 euro.
Op zich is het wel eerlijker natuurlijk dat je voor een Megane niet meer even veel betaalt als voor een Cayenne, al is 10.000 euro om een auto op de weg te mogen/kunnen zetten natuurlijk wel erg veel.
Maar voorlopig is er nog veel verwarring rond de nieuwe regelgeving die oorspronkelijk moest ingaan op 1 januari. Intussen is die uitgesteld tot 1 maart maar het Vlaams Parlement heeft de wet nog steeds niet definitief goedgekeurd.
Daarom dat ik het niet echt erg vind om nog een paar maanden extra te wachten op mijn beest...

Heb je je wel eens verdiept in het nederlandse bpm stelsel?
Dan mag je blij zijn met €5000 op een Cayenne!
Zelfs in de nieuwe regeling is het nog steeds interessanter!
Dan mag je blij zijn met €5000 op een Cayenne!
Zelfs in de nieuwe regeling is het nog steeds interessanter!
Nee, ik ken het Nederlandse systeem helemaal niet. Ik denk dat Cayenne-eigenaars sowieso niet op een euro kijken maar een verdubbeling van 5000 naar 10000 is toch nog altijd veel in 1 keer...tutuur schreef:Heb je je wel eens verdiept in het nederlandse bpm stelsel?
Dan mag je blij zijn met €5000 op een Cayenne!
Zelfs in de nieuwe regeling is het nog steeds interessanter!
Bpm op een cayenne turbo is €40.000. Dan komt er ook nog 19% btw bij het geheel 

Okey, nouja 164k X 1.19 + 40k = 235k.... Nogsteeds zat!
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
tsja:
[img]http://www.renaultsportf1.com/local/cac ... 1f0059.jpg[/img]
[img]http://www.renaultsportf1.com/local/cac ... 1f0059.jpg[/img]
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
tsjah verwoord het wel ja 
