Sinds een paar werken heb ik last van het volgende probleem.
Als mijn wagen koud is kan ik mijn versnellingspook goed van links naar rechts bewegen in de bak ook springt hij altijd weer terug in het midden.
Maar zodra de wagen goed warm is gaat mijn pook steeds stroever van links naar rechts.Als ik bv de ook naar links duw richting zen 1 en ik laat hem los blijft hij naar links staan.
Schakelen gaat redelijk goed alleen schakel vaak mis door dit probleem.
Iemand ervaring hiermee of weet wat het kan zijn?
Gr Pascal
versnellingsbak probleem megane II rs
-
- Contacteer:
Klinkt alsof het scharnierpunt onder de pook te heet wordt van de uitlaat en daardoor stroef gaat lopen.
Je zou 'm zelf eens kunnen WD40-en om te kijken of het probleem (tijdelijk) oplost. Zoja dan weet je iig waar je verder moet zoeken. (of verder sprayen
)
Je zou 'm zelf eens kunnen WD40-en om te kijken of het probleem (tijdelijk) oplost. Zoja dan weet je iig waar je verder moet zoeken. (of verder sprayen

-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Ik zou 't eerder in de schakelkabels zelf zoeken 

-
- Car: R19.R
Jup, Renault is sinds een tijdje ook maar overgestapt op kabels
Klinkt inderdaad als kabels die niet helemaal fris meer zijn.

Klinkt inderdaad als kabels die niet helemaal fris meer zijn.
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Jij kwam zeker net als mij ook net onder een krat bier vandaan?Steven schreef:Ah heeft ie kabels, ik denk nog in the good old stangen, ik word oud...

-
- Contacteer:
Bedankt voor de tips,
Ben vandaag bij de renault dealer geweest, auto is nagekeken en de schakelkabels zijn helemaal in orde.
Het ligt aan de schakeltoren, op zich is die niet zo duur 147 euro alleen bij het monteren schrijft renault voor dat de bak er onderuit moet en dan word het een duur geintje.
Gelukkig gaan ze proberen het van boven af te doen zodat de bak er niet af moet dat scheelt een berg geld.
Als het goed is einde van de week de spullen binnen zodat hij gemaakt kan worden.
Gr Pascal
Ben vandaag bij de renault dealer geweest, auto is nagekeken en de schakelkabels zijn helemaal in orde.
Het ligt aan de schakeltoren, op zich is die niet zo duur 147 euro alleen bij het monteren schrijft renault voor dat de bak er onderuit moet en dan word het een duur geintje.
Gelukkig gaan ze proberen het van boven af te doen zodat de bak er niet af moet dat scheelt een berg geld.
Als het goed is einde van de week de spullen binnen zodat hij gemaakt kan worden.
Gr Pascal