Zijraam komt los clio 1

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Entity_Razer
Contacteer:

Allen,

Ik zit met een vraagje,

Bij het dicht doen van een clio 1 16v deze middag kwam het raam "los"

Als hij nog verder omhoog was gedaan of had ik gewillen had ik de hele zijruit van de bestuurder in mijn hand gehad.

Naast de wagen echter lag, in 2 gebroken 2 kleine stukken plastiek, ik vermoed een soort raamgeleider.

Als ik in de wagen zit, en bovenaan links kijk in het raam zie je een klein gaatje zitten. Vermoedelijk waar de raambegeleider bevistigd was.

Nu is mijn vraag oe krijg ik dit raam er terug mooi in, voor de moment is het gewoon gemanhandeld zodat het raam dicht is, maar open / dicht gaat nu vrij moeizaam en de kans dat het glas er terug scheef uit komt lijkt me vrij hoog.

De vraag is dan ook:

1) kan ik het geleider stukje vrij krijgen ergens ?
2) kan ik dit zelf repareren
3) indien ja op 2 moet hiervoor alle rubbers los of ...? Kan iemand me verwijzen naar een "how to" of dergelijke ?

Mvg & alvast bedankt
Entity_Razer
Contacteer:

ben er ondertussen uit dat ik een nieuwe:

"ruithouder" nodig heb (Werkplaats handboeken) met klinknagel.

iemand enig idee of je dit bij de dealer zo los kan verkrijgen ? lijkt me wel maar ... weet nooit met die jongens en hun prijzen :D

mvg,
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Die kun je wel krijgen bij de dealer, maar waarschijnlijk moet ie wel besteld worden. Ik durf je geen prijsindicatie te geven, maar reken niet op een paar euro. :)
Abel
Über-Spammer

sloop?? centen werk!
martijnclio

Dat stukje plastic zit vast met een aluminium klinknagel dit alles kan je gewoon bij de dealer bestellen...kost geen drol.
3<=>clio16v '91__clio 1.4 rt '91__clio 1.4 s '92__clio 16v '94
Plaats reactie