
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-FYAH3IWD-D.jpg[/img]
Zoals te zien nog niet veel soeps...
Dus daar moest wat aan gebeuren, heb hiervoor een schade 19 16V gekocht waar ik de nodige spullen vanaf gehaald heb...
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-Z7IRACOC-D.jpg[/img]
Voor de oplettende kijker dit was idd de 19 uit de Pepsi-reclame

Lijkt zonde maar auto zat van voor en achter in elkaar en er lag een veer uit de koppelingplaat waardoor deze niet meer ontkoppelde.
Allereerst heb ik de originele remmen van de 5 ''ge-upgrade''
-Rembekrachtiger + hoofdremcilinder van de 19 overgezet
-Voor + achter schijven en blokken van de 19 overgezet
-Achteras van een 5gtturbo gemonteerd + remdrukverdeler
-Alle leidingen vervangen voor koper.
Vervolgens het interieur :
-Frame gelast voor de stoelen van de 19 (moet nog hendel maken aan slede)
-Stuur van de 19 overgezet

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-OWIGRS3C-D.jpg[/img]
Toen de motor,
Was eerst van plan om alleen de lagerschalen te vernieuwen, verse riem erom en gaan...
Dit liep uit tot een complete revisie van motor en bak!

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-GJQVEXVL-D.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-6TXZKGNR-D.jpg[/img]
Er zaten in de cilinderwand putjes geroest, waarschijnlijk van het lange stilstaan bij eerdere eigenaren. Deze waren er niet simpel uit te honen zonder dat er een overmaat in moest. Via via aan een redelijk goedkoop setje overmaats zuigers weten te komen 83,5mm boring

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZUA3EFKW-D.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-HQIG6LCK-D.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-Z6HVYO3X-D.jpg[/img]
Sorry voor de tel. kwaliteit.
Cilinderkop zag er opzich redelijk uit maar als je dan toch aan de gang bent..
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-KKIPRJMG-D.jpg[/img]
Kleppen opnieuw inlaten slijpen en kop gevlakt
Toen was het tijd om het oude motortje z'n rust te geven
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-R6JWSKDY-D.jpg[/img]
Oude eruit nieuwe erin
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-RP8F7TGK-D.jpg[/img]
Wat er nu nog moet gebeuren is:
-kriksteun vervangen LV
-RDW bezoekje brengen ivm motorwissel
-Schroefsetje scoren, hoorde dat een golf1 set past?? met aanpassingen??
graag info (FOTOS) hiervan

-nieuw kleurtje erop, rollen of plastidippen of motipspuitbus met 2Kspraymax laklaag

-En nog veel dingetjes die ik vast nu ff vergeet
P.S Tips/Truc's zijn welkom , Kritiek uiteraard ook!!
Gr Mark