Clio RS phase 2 project
Ja klopt, dat lees ik ook overal.
Qua vergelijking kan ik ook zeggen dat de auto beter stationair ging lopen. Voor de rest toonde de auto bij mij geen verschil met origineel. Misschien dat de nokkenas hier aan mee heeft geholpen.
Als het dit weekend lukt wil ik wel een uitdraai maken zoals die nu is en daarna met originele map. Hieruit moeten we dan verschil kunnen herleiden.
Qua vergelijking kan ik ook zeggen dat de auto beter stationair ging lopen. Voor de rest toonde de auto bij mij geen verschil met origineel. Misschien dat de nokkenas hier aan mee heeft geholpen.
Als het dit weekend lukt wil ik wel een uitdraai maken zoals die nu is en daarna met originele map. Hieruit moeten we dan verschil kunnen herleiden.
Twee dingen. Welk nummer staat er op de injector?
Het beste kun je de set gewoon bij een Bosch service punt laten checken. Ze hebben daar een testbak, waar ze ook een gepulst signaal geven aan de injectoren. De injectoren sproeien dan in 4 glazen cilinders en je ziet de straal. Ook kun je het punt van 6800 rpm daar simuleren en zien of het injecteren door gaat. Wil je er wat over lezen? http://www.jebsuk.com/injector-cleaning.php
Het beste kun je de set gewoon bij een Bosch service punt laten checken. Ze hebben daar een testbak, waar ze ook een gepulst signaal geven aan de injectoren. De injectoren sproeien dan in 4 glazen cilinders en je ziet de straal. Ook kun je het punt van 6800 rpm daar simuleren en zien of het injecteren door gaat. Wil je er wat over lezen? http://www.jebsuk.com/injector-cleaning.php
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Volgens mij heb ik wel wat liggen van injectoren. Zal het deze week eens nakijken.
Als het goed is heeft jp een injector opgestuurd naar mij. Wanneer deze binnen is kan ik eindelijk weer een PA maken en kijken of er nog winst geboekt is na het afstellen van de nokkenas. Tevens wil ik de originele map ook weer gaan testen met de huidige.
Verder gaat er niet veel gebeuren. Zit er namelijk over te denken om volgend jaar een blok er bij te halen en deze helemaal klaar te maken.
Verder gaat er niet veel gebeuren. Zit er namelijk over te denken om volgend jaar een blok er bij te halen en deze helemaal klaar te maken.
Goedendag allen, ik heb weer een paar vraagjes.
- hoe kan ik de bestuurders stoel lager monteren? Wil de cd wisselaar verwijderen en de stoel iets lager plaatsen, aangezien deze te hoog zit.
-past een phase 1 motor zonder problemen in mijn auto? Weet dat het inlaatspruitstuk anders is, maar is de rest gelijk of doet zo'n motor het niet op mijn ecu en kabelboom?
Alvast bedankt voor de reacties.
- hoe kan ik de bestuurders stoel lager monteren? Wil de cd wisselaar verwijderen en de stoel iets lager plaatsen, aangezien deze te hoog zit.
-past een phase 1 motor zonder problemen in mijn auto? Weet dat het inlaatspruitstuk anders is, maar is de rest gelijk of doet zo'n motor het niet op mijn ecu en kabelboom?
Alvast bedankt voor de reacties.
Wil een ander blokje er bij halen en deze helemaal strak maken
Zodoende kan ik in een dag of weekend de blokken omwisselen.
Maar ik kan dus gewoon een phase 1 motor halen en deze in mijn auto lepelen. Spruitstuk kan ik van mijn blok dan overzetten en dan zou het moeten werken.
Weet namelijk niet of de sensoren allemaal gelijk zijn, maar zal wel natuurlijk.
Zodoende kan ik in een dag of weekend de blokken omwisselen.
Maar ik kan dus gewoon een phase 1 motor halen en deze in mijn auto lepelen. Spruitstuk kan ik van mijn blok dan overzetten en dan zou het moeten werken.
Weet namelijk niet of de sensoren allemaal gelijk zijn, maar zal wel natuurlijk.
Tussen de sledes en de bodem in zitten kunststof spacers. Als je die er tussen uithaalt (dus de bout aan de onderkant van de auto eerst losdraait) en dan een ringetje ertussen doet staat je stoel al lager.
Ringetje is nodig ivm het verstellen van de stoel, anders beweegt je stoel niet meer over de sledes en kun je de stoel dus niet verder naar voor of achter bewegen.
Ringetje is nodig ivm het verstellen van de stoel, anders beweegt je stoel niet meer over de sledes en kun je de stoel dus niet verder naar voor of achter bewegen.
Morgen wil ik de corrado naar buiten doen ff. dus dan heb je een droge plek
Heb de bussen verwijdert. Scheelt toch al een centimeter of 2. Vind het al een stuk prettiger zitten. Denk dat ik het zo laat.
Nogmaals bedankt voor de tip.
Nogmaals bedankt voor de tip.
Laatst gewijzigd door Bakkums op do 29 dec 2011 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Heb een compressie test gedaan en de resultaten waren niet helemaal zoals gewenst.
zat iets verschil onderling.
edit: oorzaak nokkenastiming was nog niet goed.
zat iets verschil onderling.
edit: oorzaak nokkenastiming was nog niet goed.
Laatst gewijzigd door Bakkums op ma 27 feb 2012 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Heb je de test gedaan bij warme motor? Beetje een kwaliteit compressie test spul? Wat is het drukverschil onderling?
Kleppen of zuigers
Een simpel maniertje omdat te controleren is om een klein beetje motorolie met een oliekannetje via het bougiegat in de cilinder te spuiten. Doe de compressietest nog een keer en als je dan perfecte compressie hebt is de zuigerafdichting de boosdoener. Nog steeds slechte compressie is waarschijnlijk een verbrande klep oid.
Uiteraard is dit niet 100% (bijvoorbeeld met een gat in de zuiger
) maar dan weet je wat meer....
Kleppen of zuigers
Een simpel maniertje omdat te controleren is om een klein beetje motorolie met een oliekannetje via het bougiegat in de cilinder te spuiten. Doe de compressietest nog een keer en als je dan perfecte compressie hebt is de zuigerafdichting de boosdoener. Nog steeds slechte compressie is waarschijnlijk een verbrande klep oid.
Uiteraard is dit niet 100% (bijvoorbeeld met een gat in de zuiger

Clio V6 -- 5 Alpine Turbo -- Clio II RS -- 4CV Grand Luxe -- 5 TR -- Clio II Ragnotti dCi "daily" -- Megané III estate dCi
-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
de cilinders met afwijkende compressie zitten naast elkaar?
Project: GTT Blue Sport
Je kan beter andersom tellen, cilinder 1 is bij de distributie, etc (om verwarring te voorkomen). Als de uitlaat nokkenas van tijd heeft gestaan heb je wellicht last van verbrande/vervuilde kleppen. Je kan dit testen door de betreffende cilinder met een compressor op druk te zetten (heb je speciale setjes voor) terwijl deze in het bdp staat. Dan gewoon voelen bij het inlaatspruitstuk of uitlaatspruitstuk waar je de lucht voelt stromen
Eventueel kan je het ook voelen via je carterventilatie mochten het toch je zuigerveren zijn
Succes!

Eventueel kan je het ook voelen via je carterventilatie mochten het toch je zuigerveren zijn

Succes!

-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Bij Renault tel je vanaf vliegwiel zijde, cilinder 1 is dus naast het vliegwiel.
(dit verschilt per fabrikant, bmw telt wel vanaf distributiezijde)
(dit verschilt per fabrikant, bmw telt wel vanaf distributiezijde)
Ruil kop kost 550 euro via marktplaats zie ik. Deze is gereviseerd, maar zijn deze ook vertrouwt? 550 is toch een normale prijs? Als je een hele kop laat bewerken ben je ook zoiets kwijt toch?
Zal binnenkort maar ff langs tmr gaan, dit is een revisie bedrijf waar ik altijd heen ga. Misschien dat zij mij kunnen helpen en aangeven wat het gaat kosten.
Zal binnenkort maar ff langs tmr gaan, dit is een revisie bedrijf waar ik altijd heen ga. Misschien dat zij mij kunnen helpen en aangeven wat het gaat kosten.
-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Weet je al 100% dat het de kop is?
Clio V6 -- 5 Alpine Turbo -- Clio II RS -- 4CV Grand Luxe -- 5 TR -- Clio II Ragnotti dCi "daily" -- Megané III estate dCi
-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Ook bij Renault verschilt het tegenwoordig hoorMaarten-Jan schreef:Bij Renault tel je vanaf vliegwiel zijde, cilinder 1 is dus naast het vliegwiel.
(dit verschilt per fabrikant, bmw telt wel vanaf distributiezijde)

Bij de F-motoren tel je vanaf vliegwiel, bij de M-motoren (M9R etc) andersom.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Die M motor is ook meer een Nissan motor volgens mij...
Helaas zie ik dit topic nu pas. Ben een tijdje niet op iit forum geweest.
De 94-jj-sg is van mij geweest. Gekocht in april 2006 bij Toyota-dealer Digo in Delft, en helaas weg moeten doen i.v.m. motorschade.
In 2008 ging de motor de 1e keer stuk. Toen laten maken voor € 3500. 14 maanden later weer in de soep gelopen. Geen garantie meer op reparatie, uiteindelijk niet gelukt om aan te tonen dat motor stuk is gegaan door slechte raparatie etc.
Je problemen met de motor verbazen me niet. Maar jij bent zo te lezen vele malen handiger dan ik. Ik ben niet technisch onderlegd.
Die 2 deukjes in de deur zaten er al in toen ik m kocht in 2006.
Ik heb in ieder geval nooit schade gereden in de jaren dat ik m had.
Als je nog dingen wilt weten, hoor/lees ik t wel.
De 94-jj-sg is van mij geweest. Gekocht in april 2006 bij Toyota-dealer Digo in Delft, en helaas weg moeten doen i.v.m. motorschade.
In 2008 ging de motor de 1e keer stuk. Toen laten maken voor € 3500. 14 maanden later weer in de soep gelopen. Geen garantie meer op reparatie, uiteindelijk niet gelukt om aan te tonen dat motor stuk is gegaan door slechte raparatie etc.
Je problemen met de motor verbazen me niet. Maar jij bent zo te lezen vele malen handiger dan ik. Ik ben niet technisch onderlegd.
Die 2 deukjes in de deur zaten er al in toen ik m kocht in 2006.
Ik heb in ieder geval nooit schade gereden in de jaren dat ik m had.
Als je nog dingen wilt weten, hoor/lees ik t wel.
Kijk aan dat is ook toevallig. Heb je enig idee waarom de motor de eerste keer kapot is gelopen?
Op de 2 deukjes na is de auto helemaal perfect, van binnen en van buiten. Vond het interieur er helemaal super strak uit zien incl stuur. Motorisch is het niet helemaal 100% maar heb geen klachten waarvan ik zeg dat de auto niet bruikbaar is.
Mocht je nog verdere opmerkingen over de auto hebben dan hoor ik dit graag. Misschien iets dat jouw destijds opgevallen is, maar mij nog niet.
Verder heb ik de compressie niet kunnen meten dit weekend, helaas geen tijd gehad. Dit jaar gaat er weinig aan de auto gebeuren, aangezien ik in september ga trouwen en dit flink in de papieren gaat lopen.
Hopelijk na het trouwen dat ik een blokje op de kop kan tikken (met of zonder schade) om deze vervolgens helemaal klaar te gaan maken.
Op de 2 deukjes na is de auto helemaal perfect, van binnen en van buiten. Vond het interieur er helemaal super strak uit zien incl stuur. Motorisch is het niet helemaal 100% maar heb geen klachten waarvan ik zeg dat de auto niet bruikbaar is.
Mocht je nog verdere opmerkingen over de auto hebben dan hoor ik dit graag. Misschien iets dat jouw destijds opgevallen is, maar mij nog niet.
Verder heb ik de compressie niet kunnen meten dit weekend, helaas geen tijd gehad. Dit jaar gaat er weinig aan de auto gebeuren, aangezien ik in september ga trouwen en dit flink in de papieren gaat lopen.
Hopelijk na het trouwen dat ik een blokje op de kop kan tikken (met of zonder schade) om deze vervolgens helemaal klaar te gaan maken.