Waar moetje naar kijken bij aankoop van megane RS?
In juli/augustus wil ik een megane rs gaan kopen, waarom dan pas? vanwege medice redenen.
Waar moet ik op letten, aangezien de prijzen nogal varieren.
van 9 tot 20k.
Wat zijn de zwakke plekken?
groeten
Waar moet ik op letten, aangezien de prijzen nogal varieren.
van 9 tot 20k.
Wat zijn de zwakke plekken?
groeten
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
welkom hier op de 1e plaats.
Voor deze info moet je Patrick B en Adinsx hebben.
Voor veel minder weet ik wel een unieke Clio 16V te koop......
Voor deze info moet je Patrick B en Adinsx hebben.
Voor veel minder weet ik wel een unieke Clio 16V te koop......

Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Ik begreep uit het andere topic dat je een 3-deurs zoekt.
Nu zijn er verschillende opties.
Normale RS225 of de F1 R25. (De F1-R26 zal buiten je budget en jaartal vallen, 2007/2008)
De F1-versies zijn wat sportiever qua onderstel, recaro-kuipstoelen etc.
Verder lijkt het me goed dat wanneer je een auto op het oog hebt, dat je de onderhoudsstaat goed bekijkt.
Is de distributieriem vervangen (kost je een 1000,-), wat is de staat van de banden (230,- per stuk), etc. etc.
Ow, bij Patrick moet je zijn als je meer info wil over een bepaalde auto. Hij houdt het kentekenregister bij en heeft zelf veel info per auto beschikbaar.
Ook voor R25-vragen kun je bij hem terecht, hij heeft er 1. Net als nog een aantal hier op het forum.
Bekijk ook gerust het Mégane II RS topic eens
Nu zijn er verschillende opties.
Normale RS225 of de F1 R25. (De F1-R26 zal buiten je budget en jaartal vallen, 2007/2008)
De F1-versies zijn wat sportiever qua onderstel, recaro-kuipstoelen etc.
Verder lijkt het me goed dat wanneer je een auto op het oog hebt, dat je de onderhoudsstaat goed bekijkt.
Is de distributieriem vervangen (kost je een 1000,-), wat is de staat van de banden (230,- per stuk), etc. etc.
Ow, bij Patrick moet je zijn als je meer info wil over een bepaalde auto. Hij houdt het kentekenregister bij en heeft zelf veel info per auto beschikbaar.
Ook voor R25-vragen kun je bij hem terecht, hij heeft er 1. Net als nog een aantal hier op het forum.
Bekijk ook gerust het Mégane II RS topic eens

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Of je neemt er 1 met cup onderstel, dan mis je alleen de Recaro's 
Pas op voor import RS-en, een bijzondere auto die geïmpoteerd is wil wel eens een rare historie hebben. In het register kan je daar ook wel wat over vinden

Pas op voor import RS-en, een bijzondere auto die geïmpoteerd is wil wel eens een rare historie hebben. In het register kan je daar ook wel wat over vinden

alvast bedankt en alle tips en hints zijn te gebruiken voor me.
ik zou dan "gewoon" een rs225 willen. puur voor het geld.
en alsje me andere topic heb gelezen ook vanwege me verleden, dat heeft me toch enigzins wel een klein beetje gewaarschuwd!
nogmaals, hoe meer tips en hints hoe beter ik naar een auto kan gaan kijken
en tegen die tijd zal ik patrick wel eens mailen over de history etc van de auto
ik zou dan "gewoon" een rs225 willen. puur voor het geld.
en alsje me andere topic heb gelezen ook vanwege me verleden, dat heeft me toch enigzins wel een klein beetje gewaarschuwd!
nogmaals, hoe meer tips en hints hoe beter ik naar een auto kan gaan kijken
en tegen die tijd zal ik patrick wel eens mailen over de history etc van de auto
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Heej welkom hier.
Als je wat wilt weten over een specifieke rs dan hoor ik het wel.
Ik begrijp dat je een 225 wilt. Sja waar moet je opletten. Het zijn nog redelijk jonge auto's.
Maar koppeling, distributieriem, water in de opbergbakjes onder vloermatten zijn even zo snel dingen die mij te binnen schieten.
Verder is algeheel onderhoud erg belangrijk. Heeft de altijd goed onderhoud gehad en is dit aantoonbaar.
Suc6 met de zoektocht naar een mooie megane rs
Als je wat wilt weten over een specifieke rs dan hoor ik het wel.
Ik begrijp dat je een 225 wilt. Sja waar moet je opletten. Het zijn nog redelijk jonge auto's.
Maar koppeling, distributieriem, water in de opbergbakjes onder vloermatten zijn even zo snel dingen die mij te binnen schieten.
Verder is algeheel onderhoud erg belangrijk. Heeft de altijd goed onderhoud gehad en is dit aantoonbaar.
Suc6 met de zoektocht naar een mooie megane rs

Vind een clio v6 ook erg gaaf maar die zijn toch ongeveer wel iets duurder.
En dan hebje een minder grote auto met ongeveer zelfde prestaties denk ik?
Heb eerlijk gezegt ook niet echt ruimte nodig. maar dat is wel altijd handig. verder zal de clio wel leuker sturen met achterwiel aandrijving.
wat vinden jullie?
En dan hebje een minder grote auto met ongeveer zelfde prestaties denk ik?
Heb eerlijk gezegt ook niet echt ruimte nodig. maar dat is wel altijd handig. verder zal de clio wel leuker sturen met achterwiel aandrijving.
wat vinden jullie?
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
De Clio stuurt vooral gevaarlijker door de achterwielaandrijving.
Nouja, je moest sowieso de phase2 hebben die eerste was niet al te best.
De phase2 werd door RenaultSport in eigen beheer gebouwd en is een prima kar. Maar de Mégane troeft hem zeker af qua wegligging.
Nee, niet moeilijk kiezen, ga voor een Mégane RS ipv Clio V6.
Nouja, je moest sowieso de phase2 hebben die eerste was niet al te best.
De phase2 werd door RenaultSport in eigen beheer gebouwd en is een prima kar. Maar de Mégane troeft hem zeker af qua wegligging.
Nee, niet moeilijk kiezen, ga voor een Mégane RS ipv Clio V6.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
ok thnx, zal tegen die tijd zowiezo wel wat testritjes willen maken met wat auto's.
clio lijkt me wel autotje op lekker mee te spelen.
Pff stom dat ik nu al zit te kijken voor een megane. moet nog zolang wachten:(
clio lijkt me wel autotje op lekker mee te spelen.
Pff stom dat ik nu al zit te kijken voor een megane. moet nog zolang wachten:(
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Mijn zoektocht naar een Mégane RS duurde ook ruim 3/4 jaar hoor
Maar dat had mede te maken met vriendinlief die liever niet weer een snelle auto terug zag en liever 5 deurs. (Mégane 2.0T GT 165 stond bovenaan haar lijstje, of de III Estate).
Uiteindelijk is het toch 3-deurs geworden en een f1-r26

Uiteindelijk is het toch 3-deurs geworden en een f1-r26
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
ja mijne is allang blij dat ik geen motor koop haha.
Keuze is verder helemaal aan mijn. maar megane GT is niet zo heel rap tog?
En een leuke RS vinden kan even duren. zoveel zijn er niet te koop. en moet ook maar net een mooie zijn die je op t oog hebt. met leuke prijs/kwaliteit/km verhouding
Keuze is verder helemaal aan mijn. maar megane GT is niet zo heel rap tog?
En een leuke RS vinden kan even duren. zoveel zijn er niet te koop. en moet ook maar net een mooie zijn die je op t oog hebt. met leuke prijs/kwaliteit/km verhouding
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Lekker makkelijk je vriendin de schuld te geven......je bent gewoon een twijfelkont.........Adinsx schreef:Mijn zoektocht naar een Mégane RS duurde ook ruim 3/4 jaar hoorMaar dat had mede te maken met vriendinlief die liever niet weer een snelle auto terug zag en liever 5 deurs. (Mégane 2.0T GT 165 stond bovenaan haar lijstje, of de III Estate).
Uiteindelijk is het toch 3-deurs geworden en een f1-r26

Eind goed al goed....

V6, de eerste kwam bij TWR vandaan.....draaicirkel van een vrachtwagen en inderdaad tricky in de snelle bochten.
Is allemaal herkenbaar voor Adinsx.......Giowaal schreef:ja mijne is allang blij dat ik geen motor koop haha.
Keuze is verder helemaal aan mijn. maar megane GT is niet zo heel rap tog?
En een leuke RS vinden kan even duren. zoveel zijn er niet te koop. en moet ook maar net een mooie zijn die je op t oog hebt. met leuke prijs/kwaliteit/km verhouding

Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
ja ben toen der tijd meerdere malen bij de clio cup geweest op onderandere zandvoort.
je zag er gegarandeerd een paar omgedraaid staan in de eerste bocht.
Daarom lijkt het me wel een keer tof om er in te rijden.
RS heeft daarintegen veel meer wegligging.
heb het gemerkt, ik reed toen in een 350z cabrio (ja van de dealer).
Durfde niet teveel risico te nemen met me achterwiel aandrijving. maar was leuk spelen met die megane.
je zag er gegarandeerd een paar omgedraaid staan in de eerste bocht.
Daarom lijkt het me wel een keer tof om er in te rijden.
RS heeft daarintegen veel meer wegligging.
heb het gemerkt, ik reed toen in een 350z cabrio (ja van de dealer).
Durfde niet teveel risico te nemen met me achterwiel aandrijving. maar was leuk spelen met die megane.
als je de auto al een aantal km's heb en je heb er al lange tijd ervaring mee ben ik er van overtuigd dat die idd niet altijd langsamer hoeft te zijn
-
- Berichten: 808
- Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
- Locatie: stapelmoor
hahaha helemaal op zoek naar een megane rs , en nu na een week al stiekem verliefd aan het worden op een clio v6.. ik zou zeggen kwa looks zeker een clio aangezien een megane rs er eigenlijk niet echt "dik" uitziet. oke de bumpers zijn wat mooier en het interieur is top, maar een v6 heeft veeel meer de wow factor vind ik.. niks ten nadele van een megane of de rijders ervan, megane rs is mooi. maarja kwa rijden .een megane rs rijd super dat weet ik maar een v6 helaas nog nooit in gereden.
.. inderdaad gewoon kijken wat jou het best bevalt !!

-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Een V6 is wel aanzienlijk duurder in onderhoud...
nou eerlijk gezegt is het andersom, heb al een tijdje zitten kijken voor een cliotje.
Toen ik me beetle ging kopen eigelijk al.
maar ik kan me nog goed herrineren dat er een hoop mis was motorisch met renault rond 2000 tot 2004?
en die cliotjes vallen toch wel in dat jaar.
maar de clio laat zeker meer nekken draaien bij de mensen
Toen ik me beetle ging kopen eigelijk al.
maar ik kan me nog goed herrineren dat er een hoop mis was motorisch met renault rond 2000 tot 2004?
en die cliotjes vallen toch wel in dat jaar.
maar de clio laat zeker meer nekken draaien bij de mensen
-
- Berichten: 808
- Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
- Locatie: stapelmoor
hoezo motorische problemen? de 1.5 dci bedoel je? of de slechte naam die renault kreeg in die periode door de beruchte laguna? verder heb ik geen problemen meegemaakt eigenlijk en werk toch al vanaf 98 met die gekke renaultjes.
ja de v6 is echt errug mooi en zie je heel weinig,. megane rs is ook mooi maar zie je toch een stuk meer. och nogmaals de sportuitvoeringen van renault zijn eigenlijk allemaal wel mooi..
nou je komt er in ieder geval vast wel uit wat het word,. al ga je straks serieus op zoek naar een clio v6 en er zou een perfekte megane rs staan koop je toch die megane denk ik.
ja de v6 is echt errug mooi en zie je heel weinig,. megane rs is ook mooi maar zie je toch een stuk meer. och nogmaals de sportuitvoeringen van renault zijn eigenlijk allemaal wel mooi..
nou je komt er in ieder geval vast wel uit wat het word,. al ga je straks serieus op zoek naar een clio v6 en er zou een perfekte megane rs staan koop je toch die megane denk ik.
ja mee eens, is maar wat er op me pad komt.
En ja werd over het algemeen toen een beetje slecht omschreven (zal misschien wel daardoor komen).
maarja toyota is ook geen slecht merk ondanks de foute bij de prius. zo hebje met elk merk wel wat! hoop dat ik tegen die tijd in ieder geval lekker rond ken scheuren.
met een klein beetje geluk krijg ik een auto van de zaak, wat het dan word? geen idee!!!!!!
En ja werd over het algemeen toen een beetje slecht omschreven (zal misschien wel daardoor komen).
maarja toyota is ook geen slecht merk ondanks de foute bij de prius. zo hebje met elk merk wel wat! hoop dat ik tegen die tijd in ieder geval lekker rond ken scheuren.
met een klein beetje geluk krijg ik een auto van de zaak, wat het dan word? geen idee!!!!!!

je hebt een redelijk budget, misschien een lease auto. Dat kan natuurlijk ook samen gevoegd worden lijkt me voor een nieuwe auto.
Ik zeg wacht tot je zekerheid hebt en maar je hoofd niet zo dol tot zover.
Maar megane rs fase2 of en fase 1 Trophy zou mijn voorkeur naar uit gaan.
-
- Berichten: 808
- Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
- Locatie: stapelmoor
idd wat abel zegt , wacht gewoon rustig af,. auto vd zaak wel of geen goedkeuring. als je dingen weet kun je dingen regelen . straks zie je al iets wat je aanstaat ga je het kopen krijg je een auto vd zaak moet je je auto weer verkopen ,. allemaal zonde van het geld lijkt mij .
wat voor werk doe je of heb ik dat gemist?
wat voor werk doe je of heb ik dat gemist?
-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Als je toch besluit een clio V6 te nemen houd er dan, zoals Maarten-Jan al zegt, rekening mee dat zo'n VEE peperduur in onderhoud en verbruik is.
Spreek uit ervaring
Wil je die auto dagelijks rijden? Dat kan goed maar daar kraakt de kas toch wel van
Klein voorbeeldje:
Remblokjes rondom:600
Bandjes rondom: 800 (achter gaan ze zonder hard rijden 25K mee)
Voorbumper kraken op een drempel kost je 1700EX
Distributie riem kost je toch wel 2000
enzovoort..
Bij de dealer trekken ze een factor 6 open als je wat onderdelen komt halen
Voor de rest moet je er niet op letten wat ze allemaal blaten over het verschil tussen een phase 1&2
De pers heeft de phase 1 gewoon vermoord en iedereen hobbelt daar achteraan maar het is geen WERELD van verschil hoor. Spreek uit ervaring
De laatste phase is misschien iets beter te begrijpen op de limiet maar nog gek link
en zeker geen 10.000€ meer waard. Qua bouwkwaliteit zit je echt wel goed met de phase 1 die bij volvo gebouwd is in uddevalla. Geen kraakjes of piepjes wat je in een RS wel hebt na 10 jaar. De phase 2 heeft dan wel wat meer vermogen en betere bakverhoudingen. Het uiterlijk is ook wat moderner maar dat is een kwestie van smaak uiteraard.
Daarnaast is het natuurlijk een beest van een ding met looks die je elke dag nog versteld doen staan
Wil je nog meer weten dan hoor ik het wel. Moetk ff voor gaan zitten
Heb al heel wat sleutel uurtjes achter de rug..... 
Spreek uit ervaring


Klein voorbeeldje:
Remblokjes rondom:600
Bandjes rondom: 800 (achter gaan ze zonder hard rijden 25K mee)
Voorbumper kraken op een drempel kost je 1700EX
Distributie riem kost je toch wel 2000
enzovoort..
Bij de dealer trekken ze een factor 6 open als je wat onderdelen komt halen

Voor de rest moet je er niet op letten wat ze allemaal blaten over het verschil tussen een phase 1&2




Daarnaast is het natuurlijk een beest van een ding met looks die je elke dag nog versteld doen staan

Wil je nog meer weten dan hoor ik het wel. Moetk ff voor gaan zitten


Clio V6 -- 5 Alpine Turbo -- Clio II RS -- 4CV Grand Luxe -- 5 TR -- Clio II Ragnotti dCi "daily" -- Megané III estate dCi
-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--
Ik zit in de klimaatbeheersing(dus zowel verwarming,airco en luchtbehandeling), normaal als monteur maar vanwege me epilepsie nu op kantoor als hulp project uitvoerder.
Bevalt me eigelijk wel binnen dus misschien toekomst binnen?
En die gesprekken volgen ook nog vandaar die auto van de zaak..
Bevalt me eigelijk wel binnen dus misschien toekomst binnen?
En die gesprekken volgen ook nog vandaar die auto van de zaak..
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
@Adrian, die distributie moet toch ook nog elke 60k km?
Overigens vind ik de phase I mooier als de phase II, maar dat is persoonlijk
Overigens vind ik de phase I mooier als de phase II, maar dat is persoonlijk

-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Dat klopt, 60K of 5 jaar.
Phase 1 is idd veel dikker!
Phase 2 oogt moderner maar is niet zo breed van voren. 
Phase 1 is idd veel dikker!


Clio V6 -- 5 Alpine Turbo -- Clio II RS -- 4CV Grand Luxe -- 5 TR -- Clio II Ragnotti dCi "daily" -- Megané III estate dCi
-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--
nope, gaat mijn eerlijk gezegt niet zo om het merk renault.
Bij lease bak waarschijnlijk geen renault..
om heel eerlijk te zijn vind ik de nieuwste beetle wel erg tof (aangezien je voor 28k uit mag zoeken) kanje de 1.4 TSI halen met 160pk.
Maar heb toch liever een eigen autotje, lekker scheur ijzertje...
zie alleen steeds meer leuke dingen, jaja ik ben een twijfelaar.
en ja ik moet maar kijken wat er op me pad komt.
clio rs uit 2007 is dat wat? of moet ik in een ander topic wezen?
gr
Bij lease bak waarschijnlijk geen renault..
om heel eerlijk te zijn vind ik de nieuwste beetle wel erg tof (aangezien je voor 28k uit mag zoeken) kanje de 1.4 TSI halen met 160pk.
Maar heb toch liever een eigen autotje, lekker scheur ijzertje...
zie alleen steeds meer leuke dingen, jaja ik ben een twijfelaar.
en ja ik moet maar kijken wat er op me pad komt.
clio rs uit 2007 is dat wat? of moet ik in een ander topic wezen?
gr
nee hoor dit topic titel kan je aanpassen in de eerste post.
Dit is een renaut site en het is dus verboden om over andere merken te praten, laat staan er uberhaupt over na te denken. Politie staat in 5 minuten op je stoep!
mijn zwager heeft een octavia (merk onbekend!) dat is een 1.2 tsi en is een station wagon en dat gaat ook goed van zijn plek!
Als je een lease auto kunt kiezen ga dan voor een 14% bijtelling. dat scheelt gewoon te veel geld bij de belasting vind ik. megane estate die rijd echt super. motorisch niet te veel van voorstellen, maar prima reisauto
Een scheurijzer er bij voor de fun? clio rs is dan een super keuze.
Dit is een renaut site en het is dus verboden om over andere merken te praten, laat staan er uberhaupt over na te denken. Politie staat in 5 minuten op je stoep!

mijn zwager heeft een octavia (merk onbekend!) dat is een 1.2 tsi en is een station wagon en dat gaat ook goed van zijn plek!
Als je een lease auto kunt kiezen ga dan voor een 14% bijtelling. dat scheelt gewoon te veel geld bij de belasting vind ik. megane estate die rijd echt super. motorisch niet te veel van voorstellen, maar prima reisauto
Een scheurijzer er bij voor de fun? clio rs is dan een super keuze.

bedankt abel, ja als het een lease bak word dan weetik niet of het een scheurijzer op 4 wielen word. misschien wel een rc8 (merk onbekend: google maar!)
dikke 2 wieler, maarja erg dodelijk voor iemand als mijn
dikke 2 wieler, maarja erg dodelijk voor iemand als mijn
haha ja, erg mooie motor als ik me mening mag uiten.
maarja voor mijn paar nadelen.
moet me rijbewijs halen (zo gedaan), maar moet dan door cbr gekeurd worden vanwege me epilepsie. dan heb ik maar een rijbewijs voor een jaar.
dan weer herkeuren etc.....
en ik ben nogal een "racepiraatje" die wel zuinig is op ze spullen maar het ook wel vaak goed gebruikt waar het ook voor gemaakt is.
maarja voor mijn paar nadelen.
moet me rijbewijs halen (zo gedaan), maar moet dan door cbr gekeurd worden vanwege me epilepsie. dan heb ik maar een rijbewijs voor een jaar.
dan weer herkeuren etc.....
en ik ben nogal een "racepiraatje" die wel zuinig is op ze spullen maar het ook wel vaak goed gebruikt waar het ook voor gemaakt is.
RC8 is zeker dik!! Ben zelf aan het kijken voor een Superduke