hallo,
Zou iemand mij willen/kunnen helpen met uit te leggen hoe ik de diff van een 11 turbo (jb3002) kan afstellen?
werkplaatshandboek zou ook handig zijn...
mvg jonas
afstellen differentieel 11 turbo
Wat wil je er aan stellen dan?
Is niet veel aan te doen....
Is niet veel aan te doen....
ben je een grote sleutel voor nodig uit mijn hoofd groter als dop 32
dan gewoon aandraaien net zolang dat het diff nog goed sopel ronddraait
loopt ie vast dan iets lossen totdat ie weer soepel loopt.
o ja je moetwel het kroonwiel borgen met een plaatje met dezelfde vertanding.
ik borg de moer effe met een drevel in de schroefdraad tikken.
tis niet erg moeilijk maar je moet het gewoon doen.
dan gewoon aandraaien net zolang dat het diff nog goed sopel ronddraait
loopt ie vast dan iets lossen totdat ie weer soepel loopt.
o ja je moetwel het kroonwiel borgen met een plaatje met dezelfde vertanding.
ik borg de moer effe met een drevel in de schroefdraad tikken.
tis niet erg moeilijk maar je moet het gewoon doen.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Wat stel je daarmee Mark?
Is deze anders dan de jb3's met een circlip?
Is deze anders dan de jb3's met een circlip?
die ring die jij bedoelt zit aan de andere kant van het diff (tripode kant)
de moer zit aan de kant waar een astap uitsteekt.
de moer zit aan de kant waar een astap uitsteekt.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
niet juist... de bak van een 11 is niet zoals jij zegt, de bak van 5turbo is wel met een moer, ik had mijn dif weer in de bak gestoken en bij afschakelen zoemt ze, ook de snelheid viel volgens de sensor weg dus de dif verplaatst zich, tussen het grote lager en de dif zitten stel ringen tussen maar nu weet ik niet hoe ik dit moet afstellen
tja dan weet ik het ook niet dacht ook dat het een J 3 was.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Je hebt een 11 Turbo, dus een jb3 bak met een c1j motor.
Die Jb3 bak is een standaard 5 versnellingen bak met een grote eind overbrening.
Die jb3 bak heeft aan de externe aandrijfas kant achter de olie keerring een hele grote moer. die moet je lost draaien om de differencieel er uit te halen. Daar zit ook een lager. De andere kant achter de grote veer ring zit een tandwiel waar de andere aandrijfas in gaat.
zie http://www.retro-renault.com/forums/mec ... pdate.html
Die Jb3 bak is een standaard 5 versnellingen bak met een grote eind overbrening.
Die jb3 bak heeft aan de externe aandrijfas kant achter de olie keerring een hele grote moer. die moet je lost draaien om de differencieel er uit te halen. Daar zit ook een lager. De andere kant achter de grote veer ring zit een tandwiel waar de andere aandrijfas in gaat.
zie http://www.retro-renault.com/forums/mec ... pdate.html
ja je moet natuurlijk wel je keerring slopen idd.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
neen neen , ben wel zeker van wat ik zei hoor!
heb bijde bakken uiteen gedaan en onderdelen van beide gebruikt...
de dif van 11 heeft niet alleen andere verhouding, ook is deze geperst, niet gevezen!
heb bijde bakken uiteen gedaan en onderdelen van beide gebruikt...
de dif van 11 heeft niet alleen andere verhouding, ook is deze geperst, niet gevezen!
http://imageshack.us/photo/my-images/560/1011036b.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/267/1011037.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/850/1011038.jpg/
foto's van de diff... zoals ik zei zonder moer
http://imageshack.us/photo/my-images/267/1011037.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/850/1011038.jpg/
foto's van de diff... zoals ik zei zonder moer

Iets nieuws voor mij. Zo zie je maar weer altijd verrassingen met die oude meuk.
Heeft cannonballman deze topic nog niet gezien? Reinier waar zit je?
deze bak heeft ook een electriche km teller dus. dus iedere r5 gt bak kan je ook pakken

neeen neeen neeen... anders zou ik het mij niet zo moeilijk maken he!!!!!
Dit is een 11 turbo bak met ANDERE diff. daarom is deze verschillend
Dit is een 11 turbo bak met ANDERE diff. daarom is deze verschillend

als ik de wphb er op na sla zie ik sowieso nergens iets over een moer...
http://home.wanadoo.nl/uijen/MRBVJBJC.pdf
http://home.wanadoo.nl/uijen/MRBVJBJC.pdf
-
- Berichten: 808
- Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
- Locatie: stapelmoor
het gaat toch om de moer van differentieel, die je in je werkplaatshandboek op de 1 na laatste tekening kunt zien (van dif exploded view)? verschil zit m in conische lagers of kogellagers?
de bak van een 11 is de dif gemonteerd zonder moer... inderdaad met kogellagers.
En er is niets zelf hermaakt, dit komt origineel uit een 11 turbo.
als er geen schroefdraad is kan ik er ook geen moer opdraaien he.
dus blijf ik zoeken naar iemand die me wel kan helpen
mvg
En er is niets zelf hermaakt, dit komt origineel uit een 11 turbo.
als er geen schroefdraad is kan ik er ook geen moer opdraaien he.
dus blijf ik zoeken naar iemand die me wel kan helpen
mvg
klik op differentieel in het wphb en je hebr gelijk al een plaatje van een diff op kogellagers
de rest heb ik niet nagezocht maar moet volgens mij allemaal niet zo moeilijk zijn zo te zien.
de rest heb ik niet nagezocht maar moet volgens mij allemaal niet zo moeilijk zijn zo te zien.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
had die link ook al eens gebruikt voor andere dingen maar wist niet dat dit allemaal letterlijk in dit bestand stond, dankuwel!
wacht al 3 weken op het lager...
heb het lager ook in oekraine gevonden maar wacht nog liever even af!
mvg jonas
wacht al 3 weken op het lager...
heb het lager ook in oekraine gevonden maar wacht nog liever even af!
mvg jonas
bak is gemaakt 

vertel!!!!!
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
wat moet je weten? 

-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
wat nu de oplossing was wellicht?
:)

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
ik heb dezelfde lagers gebruikt en ze hebben mij gezegt dat je het dan zoals je het uitelkaar hebt gehaald terug in elkaar steekt. En heb dit ook gedaan... anders zou je de cirklips nimeer op zijn plaats krijgen... juist snelheidssensor werkt nog niet