Helaas, meneer is vertrokken.

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Willem-Jan
Bestuurslid
Car: Megane RS Grand Tour

Daarnaast blijft het monteren van een turbo vaak de goedkoopste methode om veel vermogen te winnen. En een van de duurste onderdelen, de computer, heb je al.
Veel succes met je project (Y)
My_Clio_Blows!

Robke schreef: r zijn zo te zien ideeën genoeg, maar verdiep je eerst eens goed in de materie want ik heb echt het idee dat je er veel te simpel over denkt op het moment.
Ik vrees dat ik het eens moet zijn met Robke! Je hebt het nu over opboren van je cilinders en dat gaat je sowieso niet lukken zonder ALLES eruit te plukken, en daar moet je motor voor eruit.
Ik steun alle klussers, k heb zelf ook mijn eerste auto opgeofferd om lekker te gaan klussen :) maar dat moet niet ten koste gaan van een leuke auto. Hou het bij basic tunen zou ik zeggen, en een turbo plaatsen is stukken makkelijker dan alles wat je net hebt genoemd.
xanquezer
Contacteer:

---
Laatst gewijzigd door xanquezer op do 1 dec 2011 21:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Tja, ik weet niet hoe je cilinders wil gaan wisselen van een 2.0 8V en al helemaal niet hoe je de krukas wil gaan wisselen zonder de motor te demonteren en al helemaal niet wat dat allemaal met blueprinten te maken heeft.

En als je de auto geen dag kan missen, ga jij dan even savonds dat ding open trekken en weer dichtbouwen om er de volgende dag weer mee naar je werk te rijden ?

't is leuk dat je wat aan klust met de Megane maar er staat werkelijk geen kloppende zin tussen.
chris-mc
Car: Megane coupe ph1 16V
Contacteer:

heb je je pc ventilator/turbo cenversie er uit gehaalt?

daar was je mee bezig toch,als ik het zo lees op rmc forum.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
jacques

Ik heb al meer van dit geklets gelezen op het megane forum. Dit is een club met een aantal serieuze tuners, cq motorenbouwers.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
the reaper

ik denk dat deze jongen teveel op t internet aan t rondneuzen is , en wat termen gevonden heeft met google? (S) ..

ik zou het maar bij gamen houden daar kun je wel in 1 avondje je auto tunen van standaard 115 pk tot 300 met nos kits en een snelle bakverhouding !!
xanquezer
Contacteer:

----
Laatst gewijzigd door xanquezer op do 1 dec 2011 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Martijn Kool

Je praat hier over zuinig rijden en elders zeg je dat er grotere injectoren in geplaatst zijn, oftewel, je verhaal slaat kant noch wal. Ik ben daarom ook heel benieuwd naar het blue print verhaal.

Vind je het gek dat je niet serieus genomen wordt? Probeer eerst is te leren sleutelen voordat je allerlei termen oprateld en over vermogens praat zonder maar enig idee te hebben van het vermogen.

De motivatie is er in elk geval wel, nu de rest nog..

:)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
xanquezer
Contacteer:

----
Laatst gewijzigd door xanquezer op do 1 dec 2011 21:56, 3 keer totaal gewijzigd.
Martijn Kool

tweakers
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
tutuur
Clubsponsor

Injectoren van een kwart liter? Passen die wel in het motorblok dan?
Aangezien je motorblok 'maar' 2 liter is, hoe kunnen er dan nog injectoren in van totaal 1 liter?
Word je vermogen dan gelijk aan een 3 liter?
xanquezer
Contacteer:

----
Laatst gewijzigd door xanquezer op do 1 dec 2011 21:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

xanquezer schreef: Maar 1 ding scheelt, ik heb hier op het forum 1 HEEEL groot goed duidelijk voorbeeld.
Jullie mede lid -Jo- heeft hetzelfde motor blok gehad die 275 pk kon leveren (4WD)
In een 21T bedoel je dan. Dat is een totaal ander blok. ;-)
xanquezer
Contacteer:

---
Laatst gewijzigd door xanquezer op do 1 dec 2011 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

In een 21T ligt standaard ook een 2.0 8v dat klopt, maar verder is ALLES anders bij zo'n blok. Wat -Jo- tegenwoordig exact in die blokken heeft zitten is mij niet bekend. maar het begint al met het feit dat het een langsblok ipv een dwarsblok is in de auto. Maar -Jo- kan er zelf beter meer over vertellen. Daarbij is de 21 vannature al een Turbo blok natuurlijk. ;-)
xanquezer
Contacteer:

----
Laatst gewijzigd door xanquezer op do 1 dec 2011 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
My_Clio_Blows!

Even veel als een kartonnen megane volgens mij.. :lol:
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

een 5 gt turbo weegt fabriek af 848 kg als ik me niet vergis.

Verder is het niet dat ik je niet geloof, maar je moet goed in de gaten houden dat het een totaal andere constructie is bij een 21T. Of -Jo- uiteindelijk 350 pk heeft gehaald kan ik niet bevestigen. maar over de 275 weet ik voor 99% zeker.
jacob

xanquezer schreef:Ja, -Jo- kan het beter zelf vertellen.

ik heb zo mn betrouwbare bronnen die niet liegen over het feit wat -jo- heeft.

maar 1 ding is zeker, hij heeft een 275PK 2.0 8V blok gehad/heeft met turrrrrbo :)
En daar ben ik heel nieuwsgierig naar.
En weetje waarom? omdat hij schreeuwde over diverse forums dat hij 350 pk eruit haalde (F) (~) en ik weet dat het met mijn blokje ook mogelijk is om de 200 pk over te gaan :)

Vandaar kom ik dus hier :) om te zoeken en uit te zoeken hoe hij het heeft gedaan :)

Verder staan er wel veel renault 5jes op dit forum :)
Leuke dingentje :lol: hoe zwaar wegen ze eigenlijk?
ik reageer eigenlijk nooit maar nu toch maar wel even.
Ik zou Jo een pm sturen hoe hij het gedaan heeft. Is de kortste klap. Weet je direct hoe of wat. Hoe heb je dat gedaan met je kms (kroonenburg motormanagment) systeem. Heb je foto's van het inbouwen of van de computer? Verder gewoon lekker doen wat je zelf wil.
xanquezer
Contacteer:

---
Laatst gewijzigd door xanquezer op do 1 dec 2011 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Abel
Über-Spammer

kijk dan maar gelijk op google 21T j7r motor want dat is een 2.0 T blok wat in een 21T motor ligt. Jij hebt een f3r motor

100% anders en Jo (die velen hier persoonlijk kennen) die heeft wel heeeeel veel meer PK's dan 275 uit een 21T gehaald.

Maar dat is ook een tunings object waar je U tegen zegt en waar serieus veel geld in gaat zitten.

en mocht je er overdenken, past NOOIT in een megane zonder de auto echt compleet te verbouwen.
jacques

De R21 T motor is een motor met een crossflow cilinderkop. Dat wil zeggen inlaat aan de de ene kant van de kop en uitlaat aan de andere kant van de kop.
Jouw blok F3R heeft een kop met alle kanalen aan een zijde. Dit is ongustig voor de thermische huishouding. Wat betreft je motoren kennis: Ik zou me eens gaan verdiepen in de ademhaling van een motor. Als de ademhaling in orde is, dan hebben ook zaken als grotere injectoren zin. Verder moet de hele constructie van blok, koppeling, bak, aandrijfassen ook geschikt zijn voor de hogere vermogens. Zoek je nog wat titels van boeken om je kennis te vergroten?
the reaper

xanquezer schreef: Volgens berekeningen moet hij zonder turbo 200 pk kunnen halen.
als je 250CC injectoren hebt per cylinder dan kunnen ze 50 pk leveren per cylinder en... bla .bla. bla... ken het niet zo allemaal uit mn hoofd :P
euhm wie had het over grotere injectoren?

hoe weet jij nou hoe ik begonnen ben? vertel, want dat is namelijk goed nieuws, is mijn 19 klaar dan? man ik moet nog beginnen.

je weet zelf niet eens wat je typt volgens mij..? sluetelen
chris-mc
Car: Megane coupe ph1 16V
Contacteer:

Ik klets niet,je hebt het nog uitgebreid zitten uitleggen op het RMC forum.

dat je platice fan kapot was gesprongen,en dat je nu maar een stalen hebt
gemonteerd,zodat je "meer power"zou krijgen.

Als je wilt kan ik die teksten zo voor je opzoeken.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
mark 5t
Contacteer:

jongens laat deze man het aub zelf uitzoeken wat ie wel en niet wil.

als ie echt technisch bezig gaat zal ie jullie allemaal vanzelf wel benaderen via Pm of iets dergelijks.

vooralsnog is het echt een onzin topic aan het worden.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
tutuur
Clubsponsor

Dat was het al bij z'n 2de post :~
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

euhhhhhhhhhhhhhhhhh..........................................inkoppertje............................................nee laat maar...................................te goedkoop :grin: (0)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
sieger everts
Contacteer:

:popcorn:

mooiste topic van 2011 .. nu al :worship:
B18FT... what else ?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Nog even een mooie reactie van Jo afwachten :grin: :D :smoke:
-jo-

wow...
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Is dat alles Jo, dat heb ik nog nooit meegemaakt.........Jo.....Sprakeloos :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
-jo-

nee, de txt zou te lang worden...damn wat prachtig topic !
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

:D
jacques

Gesloten