Helaas, meneer is vertrokken.
---
Laatst gewijzigd door xanquezer op do 1 dec 2011 22:11, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
Welkom.
gekieteld? als in hoe?
gekieteld? als in hoe?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
---
Laatst gewijzigd door xanquezer op do 1 dec 2011 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
----
Laatst gewijzigd door xanquezer op do 1 dec 2011 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
----
Laatst gewijzigd door xanquezer op do 1 dec 2011 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
Dus je hebt een vrij programmeerbare ECU geplaatst, zoals KMS ofzo?
Gemapped op een bank ?
jip en janneke taal doen we hier niet aan
Gemapped op een bank ?
jip en janneke taal doen we hier niet aan

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Welkom hier



-----
Laatst gewijzigd door xanquezer op do 1 dec 2011 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
------
Laatst gewijzigd door xanquezer op do 1 dec 2011 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
ik kan me niet voorstellen dat hij sneller is dan voorheen. Wel een mooi begin voor een turbo zo'n ecu. Ben benieuwd.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Allereerst welkom hier!
250 euro vind ik helemaal niet zo'n astronomisch bedrag, velen durven er 750 of meer voor te vragen!
Turbo projectje ben ik wel erg benieuwd naar!
En zoals aangegeven zijn we hier niet dom wat betreft auto's dus gooi die termen maar in de lucht
RAM werkt overigens alleen boven 200km/h en je auto moet er wel op gemapped zijn anders haalt het nog niks uit
250 euro vind ik helemaal niet zo'n astronomisch bedrag, velen durven er 750 of meer voor te vragen!
Turbo projectje ben ik wel erg benieuwd naar!
En zoals aangegeven zijn we hier niet dom wat betreft auto's dus gooi die termen maar in de lucht

RAM werkt overigens alleen boven 200km/h en je auto moet er wel op gemapped zijn anders haalt het nog niks uit

----
Laatst gewijzigd door xanquezer op do 1 dec 2011 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
115 is de standaardopgave en die is altijd aan de motor! Als je er momenteel een stuk of 100 aan de wielen hebt mag je denk ik blij zijn. En als je er 200 uit weet te halen (nog steeds NA) dan ben je koning tuning denk ik 

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
vergeet dat maar, dan moet je wel even wat meer aanpassen. als je 50pk per cilinder wilt uit een 8klepper. Dan krijg je wel even een iets andere motor.
115pk is standaard? die dingen hebben 110pk aan de krukas standaard dacht ik? Zet hem maar eerst is op de bank en praat dan over het vermogen aan de wielen
115pk is standaard? die dingen hebben 110pk aan de krukas standaard dacht ik? Zet hem maar eerst is op de bank en praat dan over het vermogen aan de wielen

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
----
Laatst gewijzigd door xanquezer op do 1 dec 2011 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Begin dan maar met een F7R er in te hangen!
----
Laatst gewijzigd door xanquezer op do 1 dec 2011 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je naar verbruik kijkt doe dan helemaal niks!
Denk je dat je met 200pk uit een 8v nogsteeds 6,5/100 rijd?
Denk je dat je met 200pk uit een 8v nogsteeds 6,5/100 rijd?
----
Laatst gewijzigd door xanquezer op do 1 dec 2011 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
ik denk dat het verbruik 0,0 uitmaakt tussen een f3r en een f7r, dat heeft meer met je rechterpoot te maken.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
neem van mij aan dat een wissel naar een F7R veruit de makkelijkste, snelste en geld voor waarde upgrade is!
---
Laatst gewijzigd door xanquezer op do 1 dec 2011 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
---
Laatst gewijzigd door xanquezer op do 1 dec 2011 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Ik dacht dat de computers van de F7R net anders waren als die van een F3R dus dat dat niet helemaal op gaat, maar een computer en kabelboom van een F7r zijn nog wel redelijk te vinden.jankees schreef:Mee eens je hebt al een ECU dus een F7R erin mappen en klaartutuur schreef:neem van mij aan dat een wissel naar een F7R veruit de makkelijkste, snelste en geld voor waarde upgrade is!
En anders alleen de kop overzetten.

Project: GTT Blue Sport
erg reeel denk je anders niet.....
ik heb het nu niet over 200pk maar iig de eerste winst. standalone heb je al dus dat kun je evt. overzetten....
hoezo nieuwe boardcomputer? heb je nu toch ook niet?
nog makkelijker, verkoop je Megane en koop er een F7R Megane voor terug....
ik heb het nu niet over 200pk maar iig de eerste winst. standalone heb je al dus dat kun je evt. overzetten....
hoezo nieuwe boardcomputer? heb je nu toch ook niet?
nog makkelijker, verkoop je Megane en koop er een F7R Megane voor terug....
---
Laatst gewijzigd door xanquezer op do 1 dec 2011 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
megane cup motor? waarom? die zijn bijna niet te krijgen en helemaal niet interessant als het goedkoop moet.xanquezer schreef:Oke, nu gaan we even reeel denkentutuur schreef:neem van mij aan dat een wissel naar een F7R veruit de makkelijkste, snelste en geld voor waarde upgrade is!
ik koop een F7R voor circa 2000 euro met open boordcomputer kabel boom etc.. (megane cup motor)
daarna nieuwe boordcomputer / software e.d. 1750 euro.
overige aanpassingen (boutjes schroefjes draagarmen etc..) 250 euro
dan ben ik 4000 euro verder en heb tientallen pk`s winst... (en nog geen turbo)
Hmmmm... voor dat geld koop ik liever een dikke skyline of RX-8
Sorry, ik wordt niet gesponsert door een groot bedrijf
ik moet zelf hard werken voor mn centjes... en heb zelf ook nog eens weinig tot bijna geen proffesioneel gereedschap beschikbaar....![]()
Leuk idee, heb het nog wel eerder in mn kop gehad...
maar wordt echt niks...
veels te veel inversteren in mn bakkie
dan koop je gewoon een complete megane 2.0 16v voor 500 euro en je hebt een blok plus alle toebehoren, de rest verkoop je en klaar
wat nu duur?

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ik wou zeggen, tegenwoordig koop je voor een paar honderd euro een Megane F7R motor, daar kun je je KMS management gewoon weer op kwijt en dat past gewoon allemaal. de huidige JB3 houd 't ook wel als je er niet ieder weekend mee het circuit op gaat 
200 PK uit een 2.0 8V kan wel, als je een wat hogere compressieverhouding gaat draaien i.c.m. wat high-end zuigers en drijfstangen, setje ITB's er op en belachelijk ruige nokkenassen. maargoed, dan gaat het wel in de 4 cijfers lopen en een niet fatsoenlijk rijdende auto op straat.
F7R is gewoonweg de beste basis voor meer vermogen
't is natuurlijk wel leuk dat je wat aan het knutselen bent met zulke dingen. 
Oja, welkom hier.

200 PK uit een 2.0 8V kan wel, als je een wat hogere compressieverhouding gaat draaien i.c.m. wat high-end zuigers en drijfstangen, setje ITB's er op en belachelijk ruige nokkenassen. maargoed, dan gaat het wel in de 4 cijfers lopen en een niet fatsoenlijk rijdende auto op straat.
F7R is gewoonweg de beste basis voor meer vermogen


Oja, welkom hier.

als je het verbruik zo belangrijk vindt moet je geen snellere motor monteren of gaan tunen.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl