Helaas, meneer is vertrokken.

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
xanquezer
Berichten: 39
Lid geworden op: di 29 nov 2011 9:09
Contacteer:

---
Laatst gewijzigd door xanquezer op do 1 dec 2011 22:11, 3 keer totaal gewijzigd.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Welkom hier. De nette MC's worden ook rap schaarser. Wat voor motor is het? 8 klepper/IDE/16v?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Welkom.

gekieteld? als in hoe?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Welkom op het forum! Heb je topic titel iets aangepast.

@ Tom, dit kan nog geen IDE zijn, moet jij toch weten. ;)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Ah, deze is te oud. Ik ben niet zo'n megane kenner. Dan zal het wel een 8 klepper zijn :smile:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
xanquezer
Berichten: 39
Lid geworden op: di 29 nov 2011 9:09
Contacteer:

---
Laatst gewijzigd door xanquezer op do 1 dec 2011 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
xanquezer
Berichten: 39
Lid geworden op: di 29 nov 2011 9:09
Contacteer:

----
Laatst gewijzigd door xanquezer op do 1 dec 2011 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Boordcomputer. Ik denk dat je ECU bedoeld?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
xanquezer
Berichten: 39
Lid geworden op: di 29 nov 2011 9:09
Contacteer:

----
Laatst gewijzigd door xanquezer op do 1 dec 2011 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Dus je hebt een vrij programmeerbare ECU geplaatst, zoals KMS ofzo?

Gemapped op een bank ?

jip en janneke taal doen we hier niet aan :smile:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Welkom hier (Y) (Y)
xanquezer
Berichten: 39
Lid geworden op: di 29 nov 2011 9:09
Contacteer:

-----
Laatst gewijzigd door xanquezer op do 1 dec 2011 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Jammer, niet omdat wij die nou graag zouden willen zien maar de enige manier om zoiets fatsoenlijk af te stellen is op de bank natuurlijk.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
xanquezer
Berichten: 39
Lid geworden op: di 29 nov 2011 9:09
Contacteer:

------
Laatst gewijzigd door xanquezer op do 1 dec 2011 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

ik kan me niet voorstellen dat hij sneller is dan voorheen. Wel een mooi begin voor een turbo zo'n ecu. Ben benieuwd.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Allereerst welkom hier!

250 euro vind ik helemaal niet zo'n astronomisch bedrag, velen durven er 750 of meer voor te vragen!
Turbo projectje ben ik wel erg benieuwd naar!
En zoals aangegeven zijn we hier niet dom wat betreft auto's dus gooi die termen maar in de lucht ;-)

RAM werkt overigens alleen boven 200km/h en je auto moet er wel op gemapped zijn anders haalt het nog niks uit (F)
xanquezer
Berichten: 39
Lid geworden op: di 29 nov 2011 9:09
Contacteer:

----
Laatst gewijzigd door xanquezer op do 1 dec 2011 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

115 is de standaardopgave en die is altijd aan de motor! Als je er momenteel een stuk of 100 aan de wielen hebt mag je denk ik blij zijn. En als je er 200 uit weet te halen (nog steeds NA) dan ben je koning tuning denk ik :smile:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

vergeet dat maar, dan moet je wel even wat meer aanpassen. als je 50pk per cilinder wilt uit een 8klepper. Dan krijg je wel even een iets andere motor.

115pk is standaard? die dingen hebben 110pk aan de krukas standaard dacht ik? Zet hem maar eerst is op de bank en praat dan over het vermogen aan de wielen :)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
xanquezer
Berichten: 39
Lid geworden op: di 29 nov 2011 9:09
Contacteer:

----
Laatst gewijzigd door xanquezer op do 1 dec 2011 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Begin dan maar met een F7R er in te hangen!
xanquezer
Berichten: 39
Lid geworden op: di 29 nov 2011 9:09
Contacteer:

----
Laatst gewijzigd door xanquezer op do 1 dec 2011 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Als je naar verbruik kijkt doe dan helemaal niks!
Denk je dat je met 200pk uit een 8v nogsteeds 6,5/100 rijd?
xanquezer
Berichten: 39
Lid geworden op: di 29 nov 2011 9:09
Contacteer:

----
Laatst gewijzigd door xanquezer op do 1 dec 2011 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

ik denk dat het verbruik 0,0 uitmaakt tussen een f3r en een f7r, dat heeft meer met je rechterpoot te maken.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

neem van mij aan dat een wissel naar een F7R veruit de makkelijkste, snelste en geld voor waarde upgrade is!
xanquezer
Berichten: 39
Lid geworden op: di 29 nov 2011 9:09
Contacteer:

---
Laatst gewijzigd door xanquezer op do 1 dec 2011 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

tutuur schreef:neem van mij aan dat een wissel naar een F7R veruit de makkelijkste, snelste en geld voor waarde upgrade is!
Mee eens je hebt al een ECU dus een F7R erin mappen en klaar
xanquezer
Berichten: 39
Lid geworden op: di 29 nov 2011 9:09
Contacteer:

---
Laatst gewijzigd door xanquezer op do 1 dec 2011 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

jankees schreef:
tutuur schreef:neem van mij aan dat een wissel naar een F7R veruit de makkelijkste, snelste en geld voor waarde upgrade is!
Mee eens je hebt al een ECU dus een F7R erin mappen en klaar
Ik dacht dat de computers van de F7R net anders waren als die van een F3R dus dat dat niet helemaal op gaat, maar een computer en kabelboom van een F7r zijn nog wel redelijk te vinden.

En anders alleen de kop overzetten. ;-)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

erg reeel denk je anders niet.....

ik heb het nu niet over 200pk maar iig de eerste winst. standalone heb je al dus dat kun je evt. overzetten....
hoezo nieuwe boardcomputer? heb je nu toch ook niet?
nog makkelijker, verkoop je Megane en koop er een F7R Megane voor terug....
xanquezer
Berichten: 39
Lid geworden op: di 29 nov 2011 9:09
Contacteer:

---
Laatst gewijzigd door xanquezer op do 1 dec 2011 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

xanquezer schreef:
tutuur schreef:neem van mij aan dat een wissel naar een F7R veruit de makkelijkste, snelste en geld voor waarde upgrade is!
Oke, nu gaan we even reeel denken :)

ik koop een F7R voor circa 2000 euro met open boordcomputer kabel boom etc.. (megane cup motor)

daarna nieuwe boordcomputer / software e.d. 1750 euro.

overige aanpassingen (boutjes schroefjes draagarmen etc..) 250 euro

dan ben ik 4000 euro verder en heb tientallen pk`s winst... (en nog geen turbo)

Hmmmm... voor dat geld koop ik liever een dikke skyline of RX-8


Sorry, ik wordt niet gesponsert door een groot bedrijf :P
ik moet zelf hard werken voor mn centjes... en heb zelf ook nog eens weinig tot bijna geen proffesioneel gereedschap beschikbaar.... :-(

Leuk idee, heb het nog wel eerder in mn kop gehad...
maar wordt echt niks...
veels te veel inversteren in mn bakkie :P
megane cup motor? waarom? die zijn bijna niet te krijgen en helemaal niet interessant als het goedkoop moet.

dan koop je gewoon een complete megane 2.0 16v voor 500 euro en je hebt een blok plus alle toebehoren, de rest verkoop je en klaar

wat nu duur? :p
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Ik wou zeggen, tegenwoordig koop je voor een paar honderd euro een Megane F7R motor, daar kun je je KMS management gewoon weer op kwijt en dat past gewoon allemaal. de huidige JB3 houd 't ook wel als je er niet ieder weekend mee het circuit op gaat :)

200 PK uit een 2.0 8V kan wel, als je een wat hogere compressieverhouding gaat draaien i.c.m. wat high-end zuigers en drijfstangen, setje ITB's er op en belachelijk ruige nokkenassen. maargoed, dan gaat het wel in de 4 cijfers lopen en een niet fatsoenlijk rijdende auto op straat.

F7R is gewoonweg de beste basis voor meer vermogen :) 't is natuurlijk wel leuk dat je wat aan het knutselen bent met zulke dingen. (Y)

Oja, welkom hier. :)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

als je het verbruik zo belangrijk vindt moet je geen snellere motor monteren of gaan tunen.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Gesloten