Martijns cup clio

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
the reaper

dusssss omdat iemand de pech heeft dat er iets kapot gaat aan zijn auto,. ligt het ineens aan monteurskunsten?

och hoe dan ook ik vind dat je er goed mee bezig bent,. en een hobby mag geld kosten toch? (Y)
Maarten-Jan
Car: R19.R

We zijn hier toch geen stelletje vrouwen zeg, wat een gejank :p
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Vind 't ook niet kunnen hoor dat je die riem laat zitten :p past die riem van die F7R niet? die zit er nog maar een paar uurtjes op :p
Martijn Kool

kan het nu weer ontopic?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
PtrGte
Contacteer:

PtrGte schreef:Zitten er op de krukas bij toeval ook van die koud gelaste stukjes materiaal of is die nog helemaal netjes glad?
dit was eigenlijk gewoon een vraag uit interesse omdat ik het zelf eens gehad heb...

gaat me niet om de bouten... of het toerental van exploderen... jezus...

het gaat me ook niet om iemand z'n sleutelkunsten, was gewoon benieuwd naar de oorzaak uit interesse voor mechanische schades, maar goed... zal het laten hangen verder... motorschades genoeg hier... :beer:

Nogmaals succes met je F4R project... (Y)
the reaper

mijn opmerking was niet naar jou gericht !! .. ja mannen zeuren altijd over vrouwen dat die zeuren he? hahaha maar de mannen zijn echt veeeel erger.

ja ontopic.. hoe gaat zon licentie halen in zijn werk eigenlijk? je hebt nu een dag (bijna) gereden en dan?
Ronald1916V

Gisteravond de motor nagekeken, in ieder geval 4 kromme inlaatkleppen en een paar mooie vegen in de cilinderwand. kruk en drijfstanglagers niet naar gekeken omdat 't onderblok sowieso al afgeschreven was. ik haal alleen de zuigers en drijfstangen er nog uit, die kunnen nog wel een keer :p setje 286 graden CatCams nokkenassen zijn nog wel aardig en gaan terug naar Martijn de rest kan bij 't oud ijzer :)
Martijn Kool

Nou, het schiet ff niet op nu.

Blok ligt nog steeds in een hoek en moet het spruitstuk nog steeds verlassen, ook het dif nog altijd niet binnen..

Te druk met mijn huis nu, hopelijk in januari weer wat tijd over, februari moet de cursus/licentie afgemaakt worden dus zal wel moeten..

Ik kan dit doen met het spruitstuk:

[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh25 ... G_4440.jpg[/img]

Of ik regel een megane cup spruitstuk, slijp de flens eraf en zet er een F4R flens op, dat spruitstuk is namelijk het enige F7R spruitstuk met dezelfde diameter als de F4R spruitstukken volgens mij..
Laatst gewijzigd door Martijn Kool op za 26 nov 2011 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
mark 5t
Contacteer:

anders leen je toch gewoon een hok van mij of iemand anders.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Martijn Kool

mark 5t schreef:anders leen je toch gewoon een hok van mij of iemand anders.
ik zie wel, zover is het nog lang niet.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Ronald1916V

Je mag die van mij wel lenen als ie klaar is in Februari :p
Martijn Kool

als ik een spruitstuk en bak klaar heb liggen ben ik met 2 avonden klaar

als we er een wedstrijd van maken win ik, wedden? :p

maar dat doen we maar niet, mijn huis moet ook af :p
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Ronald1916V

Martijn Kool schreef:als ik een spruitstuk en bak klaar heb liggen ben ik met 2 avonden klaar

als we er een wedstrijd van maken win ik, wedden? :p

maar dat doen we maar niet, mijn huis moet ook af :p
Ik kan het vast nog wel even rekken door die Cup motorsteunen van je gewoon niet mee te nemen morgen. :p
Martijn Kool

ach, heb er nog wel 1 liggen hoor.. :p
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
tutuur
Clubsponsor

ik zeg Megane spruitstuk (Y)

dit is een beetje een hobby-bob oplossing, je was net zo goed bezig :p
Martijn Kool

ik heb niet zo heel veel zin om een megane cup spruitstuk met een waarde van 500 euro kapot te slijpen...

dit ziet er wel hobbybob uit maar functioneerd wel prima denk ik..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Tom
Moderator
Car: MB

Als je dit zo ziet dan zou je zeggen dat je beter heel de buis kunt vervangen ipv de helft. Maar ja, dan zul je ergens een erg mooi buigapparaatje moeten hebben.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
the reaper

och joh hobby bob of niet , het gaat erom dat het zijn werk doet toch? alsof iemand komt kijken en je gaat uitlachen om een uitlaatspruitstuk die je toch niet ziet..
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

the reaper schreef:och joh hobby bob of niet , het gaat erom dat het zijn werk doet toch? alsof iemand komt kijken en je gaat uitlachen om een uitlaatspruitstuk die je toch niet ziet..
Ik neem aan dat Martijn het niet zo laat zitten.

Maar ik weet niet hoe het met jouw zit, maar als ik race of een trackday rij, wil ik iig met een knappe auto rijden, ook onder de kap, het zegt namelijk ook wat over hoe iemand met zijn spullen omgaat en dus ook hoe die op de baan is.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Martijn Kool

dit is niet mijn blok he op de foto!!
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
jacques

Is het een optie om 4 bochten van een F7R spruitstuk (4-2-1) aan een uitlaat flens van een F4R blok te lassen? Misschien kun je zo'n F4R flens laten laseren? Ik probeer even met je mee te denken.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
tutuur
Clubsponsor

Genoeg opties maar Martijn zit met de dikte van de buizen...
Steven(stk)

Hoeveel ga je merken van de iets dunnere buizen van een verbouwd 172 of 182 spruitstuk, dat kan nooit veel zijn toch ?

Iig niet 500 euro waard aan verschil lijkt me :P
tutuur
Clubsponsor

Wat zal het verschil zijn met fractioneel dunnere buzen maar die beter flowen?
the reaper

Luco/Alpine-racer schreef:
the reaper schreef:och joh hobby bob of niet , het gaat erom dat het zijn werk doet toch? alsof iemand komt kijken en je gaat uitlachen om een uitlaatspruitstuk die je toch niet ziet..

Maar ik weet niet hoe het met jouw zit, maar als ik race of een trackday rij, wil ik iig met een knappe auto rijden, ook onder de kap, het zegt namelijk ook wat over hoe iemand met zijn spullen omgaat en dus ook hoe die op de baan is.
ik zou het eerder jammer vinden om met een knappe auto te racen, dat is dan mijn mening. maar een raceauto moet racen wat maakt het dan uit dat je een paar lasnaadjes op een uitlaatspruitstuk (niet eens)ziet. ga jij als je een race gaat kijken, bij iemand de kap open trekken om onder te kap te gaan kijken? resultaat lijkt mij belangrijker??

och ik heb er ook geen verstand van verder maar heb in ieder geval respect voor de jongens die hun auto voor ontzettend veel geld verbouwen om er mee te racen !!!!
Steven
Car: M536

Denk dat dat nog best wat uitmaakt voor een echt fatsoenlijke flow, anders zou die hele spagetti bla een mooi verkooppraatje zijn.....
Geert
Contacteer:

Steven schreef:Denk dat dat nog best wat uitmaakt voor een echt fatsoenlijke flow, anders zou die hele spagetti bla een mooi verkooppraatje zijn.....
zeker op een 200 pk f4r. Op een engels forum won zelfs iemand 20 pk door zijn 50mm uitlaat lijn te wisselen naar 60mm. Uiteraard op een 210pk itb f7r, geen 1.4 8v :P
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

the reaper schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:

ik zou het eerder jammer vinden om met een knappe auto te racen, dat is dan mijn mening. maar een raceauto moet racen wat maakt het dan uit dat je een paar lasnaadjes op een uitlaatspruitstuk (niet eens)ziet. ga jij als je een race gaat kijken, bij iemand de kap open trekken om onder te kap te gaan kijken? resultaat lijkt mij belangrijker??

och ik heb er ook geen verstand van verder maar heb in ieder geval respect voor de jongens die hun auto voor ontzettend veel geld verbouwen om er mee te racen !!!!
Ja ik kijk ook onder de kap hoe dingen gemaakgt en afgewerkt zijn, en dat mogen ze ook bij mij doen, racen gaat om resultaten, maar 90% van wat komt kijken en rijdt, wil ook wat knaps op de baan zien, als het niet uitmaakt hoe het eruit ziet moet je lekker gaan crossen.
Steven

Das gelul ouwe, jij bent in mijn ogen vaak te precies, maar dat direct aan een rijstijl koppelen is wel wat kort door de bocht. Ik snap wel watvoor volk je bedoelt, maar als iemand een tussenoplossing zoekt is dat niet meteen slecht.

Tis gewoon een dure grap en er zijn ook zat die met beperkt budget toch serieus bezig zijn. Kijk naar Floortje bijv.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Steven schreef:Das gelul ouwe, jij bent in mijn ogen vaak te precies, maar dat direct aan een rijstijl koppelen is wel wat kort door de bocht. Ik snap wel watvoor volk je bedoelt, maar als iemand een tussenoplossing zoekt is dat niet meteen slecht.

Tis gewoon een dure grap en er zijn ook zat die met beperkt budget toch serieus bezig zijn. Kijk naar Floortje bijv.
Die ziet er iig altijd zo netjes mogelijk uit, jij weet donders goed wat ik bedoel :smile:
Er rijden tegenwoordig meer wrakken rond in de dnrt dan fatsoenlijke auto's, een auto netjes houden heeft niks met budget te maken.
Martijn Kool

Feit blijft dat ik geen megane cup spruitstuk over heb en het dus eerst verlas met mijn oude spruitstuk, zien we dan wel weer verder. ik heb een vermoeden dat er wel weer een megane cup spruitstuk op mijn pad komt.. verlas ik hem dan alsnog daarmee denk ik :p
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Als je het maar niet zo prutserig last als op die foto :D
Tom
Moderator
Car: MB

Eerlijk is eerlijk. Het zal niet meevallen zoiets netjes af te lassen denk ik.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Tom schreef:Eerlijk is eerlijk. Het zal niet meevallen zoiets netjes af te lassen denk ik.
alles is netjes te lassen
[img]http://www.dp-engineering.nl/static/img ... urbo_3.jpg[/img]
Steven

Ja vooral stromingstechnisch gezien....
Plaats reactie